Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 4499
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
^ +1
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Vihdoin tuohonkin puututaan.Matsikka kirjoitti: ↑To Marras 05, 2020 3:07 pmHyvä kun sais ne pököpäät ruotuhun.Aakku kirjoitti: ↑To Marras 05, 2020 2:58 pm No nyt.
”Voi seurata tuntuva sakko” – Poliisi testaa turvavälien valvontaa"
https://www.verkkouutiset.fi/voi-seurat ... valvontaa/
-
- Viestit: 346
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:00 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä sakotettavaa ruuhka-aikoina piisaa jos näillä sekunneilla mennään!
Masinisti järjestysnumero 194
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä siellä liikenteessä niin paljon sakotettavia rikkeitä näkee, että jos puoletkaan "rahastettaisiin" niin ainakin mahdollisuus rahoittaa näiden teiden kunnostuksia, paranisi melkoisesti. Tai sitten lisätä niitä poliiseja ja näiden resursseja.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä poliisi edelleen käyttää päätään sakkoja jaellessa. Näkeehän sen jos joku tarkoituksella ajaa tappituntumassa eikä edes pyri jättämään väliä vaan suorastaan painostaa esim moottoritien vasemmalla kaistalla. Välimatkahan riippuu ajonopeudesta kun puhutaan ajallisesti tietystä välimatkasta.
Mutta kaksikaistaisella maantiellä, jossa ei ole ns ruuhkatilanne niin asia on selkeämpi. On autoilijoita, jotka ajaa kymmeniä kilometrejä jonkun perässä ja liian lähellä.
Mutta kaksikaistaisella maantiellä, jossa ei ole ns ruuhkatilanne niin asia on selkeämpi. On autoilijoita, jotka ajaa kymmeniä kilometrejä jonkun perässä ja liian lähellä.
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ehdottomasti pitäisi ottaa mallia, mutta tuo on vasta käräjäoikeuden ratkaisu ja veikkaan että kunnollisilla asianajajilla kun hommaa hoidetaan niin valitettavasti on kohta taas ratin ja penkin välissä.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Näinhän se tahtoo olla, jos on pelimerkkejä riittävästi, niin saa kyllä muutoksia noihin tuomioihin. Toivottavasti Norjassa ei "lipsuta" samalla tavalla kuin täällä!korjailija kirjoitti: ↑Ma Joulu 21, 2020 5:29 pm Ehdottomasti pitäisi ottaa mallia, mutta tuo on vasta käräjäoikeuden ratkaisu ja veikkaan että kunnollisilla asianajajilla kun hommaa hoidetaan niin valitettavasti on kohta taas ratin ja penkin välissä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Aakku
- Viestit: 8255
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Norjassa nuo laintulkinnat ovat hieman erilaisia, kuin meillä Suomessa.Ajomies kirjoitti: ↑Ma Joulu 21, 2020 6:59 pmNäinhän se tahtoo olla, jos on pelimerkkejä riittävästi, niin saa kyllä muutoksia noihin tuomioihin. Toivottavasti Norjassa ei "lipsuta" samalla tavalla kuin täällä!korjailija kirjoitti: ↑Ma Joulu 21, 2020 5:29 pm Ehdottomasti pitäisi ottaa mallia, mutta tuo on vasta käräjäoikeuden ratkaisu ja veikkaan että kunnollisilla asianajajilla kun hommaa hoidetaan niin valitettavasti on kohta taas ratin ja penkin välissä.
Esimerkiksi ammattikuljettaja saa Suomessa paljon anteeksi liikennerikkomuksista. Voidaan antaa jopa ehdonlalainen ajokielto, jos leipä on siitä kiinni. Norjassa taas ammattikuski saa kovennettua, koska oletus on, että ammattilaisten pitää osata noudattaa sääntöjä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuo käytäntö muuttui ainakin uutisoinnin mukaan niin että ammattiautoilijaa rangaistaan kovemmin koska pitää osata toimia liikenteessä paremmin kuin tavallinen "kulkija". Ja ainakin ne sakko "kertymät" kirpaisee ammattikuljettajaa samanmittaisella kortittomuusajalla, toki sitten muuten taitaa vaikutus olla hivenen isompi.Aakku kirjoitti: ↑Ma Joulu 21, 2020 7:39 pmNorjassa nuo laintulkinnat ovat hieman erilaisia, kuin meillä Suomessa.Ajomies kirjoitti: ↑Ma Joulu 21, 2020 6:59 pmNäinhän se tahtoo olla, jos on pelimerkkejä riittävästi, niin saa kyllä muutoksia noihin tuomioihin. Toivottavasti Norjassa ei "lipsuta" samalla tavalla kuin täällä!korjailija kirjoitti: ↑Ma Joulu 21, 2020 5:29 pm Ehdottomasti pitäisi ottaa mallia, mutta tuo on vasta käräjäoikeuden ratkaisu ja veikkaan että kunnollisilla asianajajilla kun hommaa hoidetaan niin valitettavasti on kohta taas ratin ja penkin välissä.
Esimerkiksi ammattikuljettaja saa Suomessa paljon anteeksi liikennerikkomuksista. Voidaan antaa jopa ehdonlalainen ajokielto, jos leipä on siitä kiinni. Norjassa taas ammattikuski saa kovennettua, koska oletus on, että ammattilaisten pitää osata noudattaa sääntöjä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2078
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Olipahan mielenkiintoinen kokemus, kun ajoin pimeässä (tosin valaistua) viitostietä pohjoisesta kohti Leppävirtaa. Ennen kirkonkylää on pari pitkää suoraa ja jo alkuvaiheessa liimautui peräkärryn takavaloihin kiinni auto. Käytöksestä huomasi heti, että kiire on kova (ajoin itse karvan yli 80 km/h eli suunnilleen rajoitusten mukaan), mutta vastaantulijoita oli jatkuvasti eikä ohituspaikkaa ollut. Juuri ennen kirkonkylän kohtaa on loiva ylämäki. Ylämäen päällä näkyi vastaantulijan valot ja ennen sitä pätkä tyhjää tietä. Mietin, että kunhan ei nyt lähtisi ohi - ja lähtihän se. Samalla, kun auto painoi ohitseni, huomasin, että mäen päällä lähestyvän auton edellä paljon lähempänä onkin toinen auto, jolla oli niin surkeat valot, ettei sitä tahtonut huomata katuvalaistulla tiellä. Mihin lienee tuo ohittaja katsonut, kun painoi ilmeisesti kaasu pohjassa vastaantulijoiden kaistaa eikä selvästi huomannut lainkaan tuota lähes valotonta autoa.
En tiedä, montako sekuntia siinä kului, mutta aika tuntui ikuisuudelta. Jarrutin itse aika reippaasti, tosin yritin samalla varoa seuraavaa takanatulijaa, joka oli aika lähellä. Lopulta ohittaja älysi tilanteen ja ehti juuri ja juuri omalle kaistalleen ennen kuin kiire olisi loppunut ehkä lopullisesti. Vastaantulija huudatti torvea, mutta todennäköisesti ei koskaan itse tajua, että oli itse ainakin puoliksi syyllinen tilanteeseen. Hänen takanaan kauempana tulleella oli asialliset valot, joten kontrasti tuohon lähes pimeään autoon oli todella suuri. Autossa oli parkkien lisäksi toisella puolella jokin himmeä valo, mutta kauempaa tuota autoa ei kyllä huomannut lainkaan.
Mäen päällä lähti ohitseni virolaisin kilvin varustettu auto, aika älyttömässä paikassa sekin - ehkä nuo kaksi olivat samaa seuruetta.
Aika monta risoilla valoilla ajanutta tuli muutenkin vastaan, mutta tuo oli kyllä huippu. Jos ei ole varaa ostaa kahden euron H4-polttimoa, niin ehkä olisi parempi paalata se kottero. Ohittajakin olisi toki saanut katsoa tarkempaan, mutta en minäkään ollut tuota autoa huomannut ennen kuin ohitus oli jo käynnissä. Se taaempana tuleva auto näkyi niin selvästi, ettei ihan heti tullut mieleen, että 100 metriä lähempänä onkin joku pimeä pommi.
En tiedä, montako sekuntia siinä kului, mutta aika tuntui ikuisuudelta. Jarrutin itse aika reippaasti, tosin yritin samalla varoa seuraavaa takanatulijaa, joka oli aika lähellä. Lopulta ohittaja älysi tilanteen ja ehti juuri ja juuri omalle kaistalleen ennen kuin kiire olisi loppunut ehkä lopullisesti. Vastaantulija huudatti torvea, mutta todennäköisesti ei koskaan itse tajua, että oli itse ainakin puoliksi syyllinen tilanteeseen. Hänen takanaan kauempana tulleella oli asialliset valot, joten kontrasti tuohon lähes pimeään autoon oli todella suuri. Autossa oli parkkien lisäksi toisella puolella jokin himmeä valo, mutta kauempaa tuota autoa ei kyllä huomannut lainkaan.
Mäen päällä lähti ohitseni virolaisin kilvin varustettu auto, aika älyttömässä paikassa sekin - ehkä nuo kaksi olivat samaa seuruetta.
Aika monta risoilla valoilla ajanutta tuli muutenkin vastaan, mutta tuo oli kyllä huippu. Jos ei ole varaa ostaa kahden euron H4-polttimoa, niin ehkä olisi parempi paalata se kottero. Ohittajakin olisi toki saanut katsoa tarkempaan, mutta en minäkään ollut tuota autoa huomannut ennen kuin ohitus oli jo käynnissä. Se taaempana tuleva auto näkyi niin selvästi, ettei ihan heti tullut mieleen, että 100 metriä lähempänä onkin joku pimeä pommi.
-
- Viestit: 6788
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Perjantaina tuli myöskin suhattua tuota vitostietäkin pitkä pätkä kun oli semmoinen näpsäkkä 1150km ajelupäivä ja saman huomasin että valovikaista kalustoa oli aika paljon liikkeellä näin pimeimpään vuodenaikaan, saattoi keskitien puoleltakin puuttua sekä parkki että lähivalo. Yllättävän pimeässä meni myös takavalot pimeänä autoja. Kannattaisi monen autoilijan vähän paremmin seurata ajoneuvon kuntoa ja opetella käytämään ajopelinsä valolaitteita.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tästä valovioista oli juuri eilen puhetta ja joku totesi että pitäisi olla merkkivalo sille vialliselle polttimolle, johon kyllä totesin että sokea pitää olla ellei huomaa ilma moisia tuikkuja, sitä että ajovalo on pimeänä. Ollaanko jo niin pitkällä tässä ihmisen kehittymisessä, että kaikki pitää ohjeistaa joltakin muulta taholta, tai laitteilla, eikä mihinkään kyetä enää omilla aivoilla syventymään ja miettimään?SamiT kirjoitti: ↑Ti Joulu 22, 2020 10:35 pm Perjantaina tuli myöskin suhattua tuota vitostietäkin pitkä pätkä kun oli semmoinen näpsäkkä 1150km ajelupäivä ja saman huomasin että valovikaista kalustoa oli aika paljon liikkeellä näin pimeimpään vuodenaikaan, saattoi keskitien puoleltakin puuttua sekä parkki että lähivalo. Yllättävän pimeässä meni myös takavalot pimeänä autoja. Kannattaisi monen autoilijan vähän paremmin seurata ajoneuvon kuntoa ja opetella käytämään ajopelinsä valolaitteita.
Tähän vuoden aikaan ei auton pitäisi kyllä liikkua mihinkään ilman valoja, ei edes ilman niitä takavaloja! Olen jo pari viestiä laittanut ministeriöön, että ottaisivat tuon epäkohdan huomioon ja kieltäisivät moiset valottomat auton per€€t, kun ei niitä osata käyttää ainakaan täällä suomessa!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3569
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Aika monta tiedän jotka uusivat noita polttimoita VAIN katsastuksen vuoksi Jos toinen ajovalo pimenee heti katsastuksen jälkeen, uusitaan se VASTA seuraavaan katsastukseen....jos ei toinenkin hajoa sitä ennen. Parkeista ei viisata tuon taivaallista, takavaloista nyt puhumattakaan ...harmittaa moinen aivottomuus! Ja sitten vielä se vaihdettu huitaistaan suurin-piirtein paikoilleen, eli päin persettä ja viisaa puiden latvoihin
-
- Viestit: 731
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
- Paikkakunta: Lappi
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Polttimoiden vaihto pimeässä ja vesisateessa nykyautoon on poikkeuksetta niin hanurista että veikkaan että vaihtamatta jää monelta DIY henkilöltäkin. Ja ne perkuleen night brokerit H7,3 ja 1:t kestävät suunnilleen 1 talven. Ei siis ole kovin suuri ylläri että mielummin ajellaan yksisilmäisenä.
- Aakku
- Viestit: 8255
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuliko sitä uutta EU-määräystä, että ajovalopolttimot pitää pystyä vaihtamaan kohtuullisesti tien päälläkin?pela kirjoitti: ↑Ke Joulu 23, 2020 8:27 am Polttimoiden vaihto pimeässä ja vesisateessa nykyautoon on poikkeuksetta niin hanurista että veikkaan että vaihtamatta jää monelta DIY henkilöltäkin. Ja ne perkuleen night brokerit H7,3 ja 1:t kestävät suunnilleen 1 talven. Ei siis ole kovin suuri ylläri että mielummin ajellaan yksisilmäisenä.
Ainakin uudemmissa tuntuu omien kokemuksieni perusteella polttimot olevan helpommin vaihdettavissa. Noin 10 vuoden ajan on jo ollut varoitus näytöllä rikkoutuneesta polttimosta.
Mitä tulee niihin takavaloihin, niin se määräys niiden pimentämisestä tulee kanssa EU:sta, joten kansallisilla säädöksillä niitä ei saada syttymään.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 2390
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
- Paikkakunta: Oulun seutu
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllähän se määräys on ollut jo pidempään voimassa. Ei koske ksenon ja ledivalaisimia.
Mulla oli jo 2002-mallisessa perusperheautossa polttimovalvonta. 2008-mallinen perusperheauto kertoo jo mikä polttimo rikki kojetaulun näytössä. Myös peräkärryn valoista.
Liikennevirtaa seuratessa moni taitaa jättää varoitukset oman onnen nojaan. Japanilais- ja korealaisperäisissä autoissa pitää olla aika uusi että on valvontoja? Myöskään näiden merkkien valoautomatiikoihin ja päälläolevien valojen merkintään kojetaulussa ei ole panostettu kuin ihan viime vuosina?
Mulla oli jo 2002-mallisessa perusperheautossa polttimovalvonta. 2008-mallinen perusperheauto kertoo jo mikä polttimo rikki kojetaulun näytössä. Myös peräkärryn valoista.
Liikennevirtaa seuratessa moni taitaa jättää varoitukset oman onnen nojaan. Japanilais- ja korealaisperäisissä autoissa pitää olla aika uusi että on valvontoja? Myöskään näiden merkkien valoautomatiikoihin ja päälläolevien valojen merkintään kojetaulussa ei ole panostettu kuin ihan viime vuosina?
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Eikös jo 80/90 luvun taitteessa ollut bemareissa ainakin valvonta? Saattoi olla lisävaruste,mutta monessa on tullut vastaan.
Taisi mb ja bmw olla varovalon kanssa ensimmäisiä myös? Jossain 2000 luvun taitteen paikkeilla taisi alkaa.
Taisi mb ja bmw olla varovalon kanssa ensimmäisiä myös? Jossain 2000 luvun taitteen paikkeilla taisi alkaa.
-
- Viestit: 2390
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
- Paikkakunta: Oulun seutu
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
124-koppaisissa mersuissa oli myös rikkonaisen polttimon varoitusvaloja. Can-väylän yleistyessä valuivat rikkovalot halvempiinkin autoihin.
-
- Viestit: 3569
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Mersun 124-mallisarjassa ainakin oli alusta asti (1985-) rikkoutuneen polttimen valvonta. Olikohan jo W201:ssakin (1983-) ?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa