NH kirjoitti: ↑La Marras 21, 2020 5:05 pm
Tai sitten maailman ( ei vain Suomen ) tuulipukukansa on huomannut, että ajat ovat muuttuneet.
Mikä oli vielä 80- tai 90-luvulla totta, ei päde nykymaailmassa.
Olisikohan asiantuntijuuden ja nautiskelun mittari se, että ei ole ajan tasalla?
Tottakai ajat ovat muuttuneet, sitä tarkoitin "oikeiden automiesten sukupuuttoon kuolemisesta" mutta vielä niitä on...
Tässä yhteydessä olen tarkoittanut huomattavasti uudempia autoja.
Mutta kysytään uudelleen. Oletko vilkaissut tuollaisen sanotaan alle 10 vuotiaan Alfan (tai vaikka bemarin) alustaratkaisuja?
Mitä näet, mikä siinä on tarkoitus?
Jos voitan Lotossa tänään riittävästi, tilaan ensi töikseni Alfa Romeo Stelvion.
Ihan vaan massasta erottuakseni ja onhan siinä (minulle) riittävästi maavaraa ja tavaratilaakin.
Juho M-P kirjoitti: ↑La Marras 21, 2020 5:23 pm
Alfan alusta on tehty yhtä jämerästi kuin 70-luvun Opel Asconasa
Kommentti henkilöltä jonka mielestä isuzu trooper on hyvä ajaa
Mutta joo, jos on alustageometriasta ja sen muutoksista jousto/ajotilanteista sekä jousittamattoman massan vaikutuksesta ajettavuuteen edes vähän kärryillä niin voi arvailla miksi toinen auto on parempi ajaa kuin toinen.
Mutta pääseehän sitä pisteestä A pisteeseen B vaikka olisi jäykät akselit ja lehtijouset. Ja on yksinkertainen.
Ajo-ominaisuudet tuntuu olevan tärkeä juttu, kun näitä keskusteluja seuraa. Mutta joissakin autoissa on ainakin minulle riittävät, esim. Opeleissa. Eikä niissä ole niitä tinkeltankeleita pitkin poikin alustaa. Ja näitä on melko monissa nykyautoissa jo ihan liikaa jos mietitään niitä ajonopeuksia joita täällä ajetaan. Vertailussa ainakin omaan hanskaa Opel Astrassa on tuntumaltaan jämäkämpi kuin vaikka useimmat saman koon japskit. Samoin Volkkarikin on ajoltaan ihan ok. Mutta kun kokonaisuus on se joka painaa hankinta päätöksessä. Ei silti kun olen tuolla miniän Focuksella ajellut niin ihan hyvältä sekin ajoltaan tuntuu, mutta kun poika nyt hommasi tuon Astran, niin hehkutti että on ajoltaan parempi kuin se Ford. Se hallittavuus ja alustan jäpäkkyys on hyvä asia eritoten liukkaalla, ja miksei myrskyisissäkin olosuhteissa. Hankalaa kuitenkin sitten verrata 25 000 € ominaisuuksia 50 000 € onko jokin tai useampi ominaisuus niissä kalliimmissa niin paljon paremmat? Ja onko se sitten tiiviissä asuinalueella, ettei kehtaa pihallaan mitään halppista pitää? Pienillä paikkakunnilla hyvä autokauppias kyllä saa omia tuotteita levitettyä. Yksi vähän tuttu kauppias kierteli innokkaana ihmisten kotona hieromassa autokauppoja, ja hyvin niitä sai kaupaksi. Notkahdus tuli kun alkoi Fiatteja myymään, vaikka usko menestykseen oli kova kun Stilo tuli markkinoille. Ei vaan ihmisille kelvanneet.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Kuka arvostaa mitäkin. Nuorena arvosti sporttisuutta ja sitä että auton piti olla joku tehoversio, myöhemmin kun mukana kulkeva lapsilauma oli suurimmillaan arvostin tila-auton ja varsinkin sen liukuovet melko korkealle. Pitkään on ollut aivan se ja sama millä ajaa ja niitä autoja on ollut laidasta laitaan.
Mutta välillä sitä innostuu ja hommaa jotain erilaista, jotain mikä ei todellakaan ole prisman parkkipaikan ykkös merkki. Jotenkin ne vaan säilyttää sen "uutuuden viehätyksen" pidempään.
Joku Tojota tai Kiia on vaan niin ankeita ja harmaita että ei kiitos....vaikka olisivat kuinka huolettomia tahansa, välillä täytyy tuulettaa....
361 kirjoitti: ↑La Marras 21, 2020 6:52 pm
Kuka arvostaa mitäkin. Nuorena arvosti sporttisuutta ja sitä että auton piti olla joku tehoversio, myöhemmin kun mukana kulkeva lapsilauma oli suurimmillaan arvostin tila-auton ja varsinkin sen liukuovet melko korkealle. Pitkään on ollut aivan se ja sama millä ajaa ja niitä autoja on ollut laidasta laitaan.
Mutta välillä sitä innostuu ja hommaa jotain erilaista, jotain mikä ei todellakaan ole prisman parkkipaikan ykkös merkki. Jotenkin ne vaan säilyttää sen "uutuuden viehätyksen" pidempään.
Joku Tojota tai Kiia on vaan niin ankeita ja harmaita että ei kiitos....vaikka olisivat kuinka huolettomia tahansa, välillä täytyy tuulettaa....
Onneksi minä pääsen tuulettamaan noilla muiden kulkupeleillä, eikä tarvitse itse niihin sortua.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
8400 kirjoitti: ↑La Marras 21, 2020 8:41 pm
Ja kerrot jonkun toisen väyrysen reuhkan perusteella kuinka mersulla ei tee yhtään mitään?
Niitä mersuja nyt on ollut ainakin tusinan verran ja vieläkin on muutama, ja kaikki ne on samanlaisia romuja, ajokilometreistä ja vuosimallista riippumatta, eli 96 - 2012 vuosimallisista. Uudemmista olen vielä saanut pidettyä näppini erossa.
Sinulla tuntuu olevan kaiken laisia oletuksia minun touhuista, tule ihan vaikka paikanpäälle niin pääset perille, niin ei tarvitse tehdä tyhjänpäiväisiä oletuksia!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
jussi_oulu kirjoitti: ↑La Marras 21, 2020 12:36 am
24v vanhalla 525 tds bemarilla kun päästelee niin ei huolen häivää
Normi huollot vain tuohon ikään ehtineelle ja 520 000 km kulkeneelle .... ja on hyvä ajaa!
Mulla tuli tuollaisesta kiertokanki lohkosta läpi
Tosin oli jo hetken kolissut ja hajosi kuminpoltossa tallissa juuri ennen kun oli tarkoitus alkaa purkamaan peltiosia jotka olin myymässä.
Oli iso ahdin ja paljon voimasavua.
Ajomies kirjoitti: ↑La Marras 21, 2020 1:00 am
Yhtä tuollaista Bemaria huolsin muutamia kertoja ,koitin tältä omistajalta, ison tilan isäntä, kysellä millainen peli se on? Eipä kyllä kehunut jos ei moittinutkaan. Peräkärryn kanssa kuulemma oli onneton, muuta en muista moittineen. Siistissä kunnossa kyllä oli, mutta kun oli punainen, niin selvästi oli muuttunut hailakkaaksi. Omat kokemukset Bemareilla talviliukkailla saman suuntaisia kuin mersuilla, ei oikein luottamusta herättäviä , sellaisia varpaisillaan ajettavan oloisia. Olihan ne jo vanhoja ja aikaa näistä kokemuksista vuosia, että en tiedä näistä alle 10 vuotiaiden käyttäytymisistä juurikaan noissa talviliukkaissa keleissä. Mukavia ne on suoraa "pikitietä" päästellä.
kummallisia kärryn vetäjiä ratissa ollut... just muutama viikko sitte vedin 2500kg kok painoisen kärryn tuolta itä-lapista läpi mäkisten maastojen... keskikulutus 15l/100km... mutta mukavasti tuli
edit: joo,,se jäi sanomatta, että automaatti ei ole kyllä ylipainoisella kärryllä ja mäkisessä maastossa oikein hyvä... turbiinin lukitus tahtoo aueta turhan helposti ja lappaa pienempiä vaihteita sisään minusta liian aikaisin isossa ja pitkässä mäessä.
Nuo kansi ongelmat riippumatta merkistä... yleensä johtuvat huonosta jäähdyttelystä kovan ajon jälkeen...pitäs malttaa antaa käydä tyhjäkäyntiä jotta kannen lämmöt tasaantuu. Erityisesti varmasti 6-koneilla varottava koska kansi pitkä.