Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 916
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 11:23 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Mikä helevetin itku nyt alkoi yhden saastuttavan paperitehtaan lopetuksesta.
Muutama kuukausi sitten juhlittiin, kun Kuopioon EI saa tehdä uutta tehdasta!!!
Muutama kuukausi sitten juhlittiin, kun Kuopioon EI saa tehdä uutta tehdasta!!!
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tänään tuli käväistyä tuolla Kuopiossa pitkästä aikaa, ja olihan siellä nyt outoa ajella, kun ei enää ole varma mikä kulkusuunta kadulla on kun autoja on parkissa miten sattuu ja kun oikeanpuoleista kaistaa lähtee menemään ja ensimmäisenä on samalla puolella auton keula vasten kulkusuuntaa parkissa. Hetken pyöritteli päätään ja silmiään ...... hetkinen ..... ei kai tämä ole yksisuuntainen? Ei varmaan paikallisille mikään ongelma, kun tietää kulkusuunnat, mutta vieraspaikkakuntalainen siellä ainakin saattaa hetken tulppia tehdä ihmetellessään. Kyllä vielä saa pitkään sitä perustelua tälle lakimuutokselle minulle selvittää, ja en usko että helposti uppoaa vaikka olisi kuinka hyvä perustelija!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1127
- Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ei voi syyttää valtion virkamiehiä mielikuvituksettomuudesta.
Jos työpaikalla pitää autoaan parkissa ilmaiseksi, se onkin
veroetu. Tästähän veroetuutta on helppo laajentaa esim.
markettien parkkihallit ovat asiakkaille ilmaisia. Koska kaikki
autot ovat jossain elinkaarensa vaiheessa ilmaisessa parkissa,
voidaankin ottaa käyttöön vuosittainen maksu ilmaispysäköinnistä.
Huhhuh.
Jos työpaikalla pitää autoaan parkissa ilmaiseksi, se onkin
veroetu. Tästähän veroetuutta on helppo laajentaa esim.
markettien parkkihallit ovat asiakkaille ilmaisia. Koska kaikki
autot ovat jossain elinkaarensa vaiheessa ilmaisessa parkissa,
voidaankin ottaa käyttöön vuosittainen maksu ilmaispysäköinnistä.
Huhhuh.
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Helppo olis laajentaa. Esim oma piha. Sehän on verotettava etu että piät siellä parkissa.
Myös oma työ pitää saada verotuksen piiriin. Kyllä jokainen tekee itselleen töitä sen kolme tuntia päivässä vaikka ansiotyössä kävisikin.
Myös oma työ pitää saada verotuksen piiriin. Kyllä jokainen tekee itselleen töitä sen kolme tuntia päivässä vaikka ansiotyössä kävisikin.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 4543
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ei se voi olla veroetu, että pitää autoaan ilmaisessa parkissa.meijerikkö kirjoitti: ↑Ti Syys 08, 2020 1:08 pm Ei voi syyttää valtion virkamiehiä mielikuvituksettomuudesta.
Jos työpaikalla pitää autoaan parkissa ilmaiseksi, se onkin
veroetu. Tästähän veroetuutta on helppo laajentaa esim.
markettien parkkihallit ovat asiakkaille ilmaisia. Koska kaikki
autot ovat jossain elinkaarensa vaiheessa ilmaisessa parkissa,
voidaankin ottaa käyttöön vuosittainen maksu ilmaispysäköinnistä.
Huhhuh.
Se saattaa tietysti olla, jos työnantaja maksaa parkkimaksun työntekijän puolesta.
Kyseessä on kaksi täysin eri asiaa.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 1127
- Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Iltalehden mukaan työnantajan maksama parkkimaksu
on tähänkin asti verotuksessa laskettu eduksi.
on tähänkin asti verotuksessa laskettu eduksi.
-
- Viestit: 3130
- Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuore havainto nykyliikenteestä :
Tietyömaa, rajoitus 30 km/h. Ajan rajoituksen mukaan. On liikenteenohjaus ja tiellä tiekarhu, kuorma-autoja ja asfaltin jyrsinkone. Vain toinen kaista käytössä, vasen vielä jyrsimättä. Perässä on Nissan, nuorehkoja leidejä, suut käy taukoamatta. Saadaan lupa mennä. Jyrsinkoneen kohdalla hiljennän hiukan ja laitan vilkun oikealle. Mikä ihmeen aavistus oli että Nissan-nainen kiihdyttää äkäisesti ja niinhän se tulikin jo puolittain rinnalle eli jos olisin samalla vaihtanut kaistaa niin peltikorjaamo olisi työllistynyt. Muikkeli laittaa liinat kiinni ja oli hiuskarvan varassa niinkuin parturin leipä. Jumpe näiden kanssa, kiertävästä tivolistako ne on ajokorttinsa saaneet...
Tietyömaa, rajoitus 30 km/h. Ajan rajoituksen mukaan. On liikenteenohjaus ja tiellä tiekarhu, kuorma-autoja ja asfaltin jyrsinkone. Vain toinen kaista käytössä, vasen vielä jyrsimättä. Perässä on Nissan, nuorehkoja leidejä, suut käy taukoamatta. Saadaan lupa mennä. Jyrsinkoneen kohdalla hiljennän hiukan ja laitan vilkun oikealle. Mikä ihmeen aavistus oli että Nissan-nainen kiihdyttää äkäisesti ja niinhän se tulikin jo puolittain rinnalle eli jos olisin samalla vaihtanut kaistaa niin peltikorjaamo olisi työllistynyt. Muikkeli laittaa liinat kiinni ja oli hiuskarvan varassa niinkuin parturin leipä. Jumpe näiden kanssa, kiertävästä tivolistako ne on ajokorttinsa saaneet...
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
-
- Viestit: 6384
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Laitetaas alkuperäinen ajatushautomo esille:meijerikkö kirjoitti: ↑Ti Syys 08, 2020 1:08 pm Ei voi syyttää valtion virkamiehiä mielikuvituksettomuudesta.
Jos työpaikalla pitää autoaan parkissa ilmaiseksi, se onkin
veroetu. Tästähän veroetuutta on helppo laajentaa esim.
markettien parkkihallit ovat asiakkaille ilmaisia. Koska kaikki
autot ovat jossain elinkaarensa vaiheessa ilmaisessa parkissa,
voidaankin ottaa käyttöön vuosittainen maksu ilmaispysäköinnistä.
Huhhuh.
https://www.is.fi/autot/art-2000006536436.html
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Niin se ajokorttihan ei ole mikään tae että osataan ajaa tai edes käsitellä autoa. Sitten kun siellä on pohjalla ne isiltä ja äidiltä yms. elämän aikana kertyneet "käyttäytymismallit" niin onhan se syy syvemmällä. Nyt kun vielä ne opetusluvilla opettelu on yleistynyt, niin kyllä se vähäinenkin mielen muokkaaminen "järjen" käyttämiseen liikenteessä, tunteiden ja halujen sijaan on jäänyt hyvinkin vähälle. Se ajokortti jo minun kouraan saadessani saatesanojen kera että ei se ole osoitus ajotaidosta vaan on lupa siihen että voi opiskella ajamista luvan kanssa muun liikenteen seassa! Sen viisaammin tuota ei kyllä voi ilmaista.tumes kirjoitti: ↑Ti Syys 08, 2020 3:04 pm Tuore havainto nykyliikenteestä :
Tietyömaa, rajoitus 30 km/h. Ajan rajoituksen mukaan. On liikenteenohjaus ja tiellä tiekarhu, kuorma-autoja ja asfaltin jyrsinkone. Vain toinen kaista käytössä, vasen vielä jyrsimättä. Perässä on Nissan, nuorehkoja leidejä, suut käy taukoamatta. Saadaan lupa mennä. Jyrsinkoneen kohdalla hiljennän hiukan ja laitan vilkun oikealle. Mikä ihmeen aavistus oli että Nissan-nainen kiihdyttää äkäisesti ja niinhän se tulikin jo puolittain rinnalle eli jos olisin samalla vaihtanut kaistaa niin peltikorjaamo olisi työllistynyt. Muikkeli laittaa liinat kiinni ja oli hiuskarvan varassa niinkuin parturin leipä. Jumpe näiden kanssa, kiertävästä tivolistako ne on ajokorttinsa saaneet...
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuon huomaa erittäin hyvin surkein kuski ohjelmasta. Noista suurimman osan ei pitäisi koskaan saada ajaa kun enintään törmäilyautoilla ja silloinkin radalla jossa ei ole muita.
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Vielä kun on porukkaa kyydissä ja jonkinlaista yhteisön painetta niin keskittyminen voi kärsiä.
-
- Viestit: 916
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 11:23 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Jos se ei ole kokonaan valmiiksi käsikirjoitettua showta,
niin jotenkin paistaa läpi, että ainakin osa haluaa vain pelleillä.
Ei näillä kaikilla VOI OLLA ajokorttia, jos osaaminen olisi tuota tasoa.
...eihän???
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kai sen ohjelman tarkoitus on vain pönkittää meidän muiden kuskien ylivertaisuutta.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kuinka tuo sitten muuttuisi jos ne kolhut joutuisi omasta pussista maksamaan, ainakin vähän olisi vaikutusta. Nyt tuntuu olevan enemmän lystikseen ajelua ja hälläväli meininkiä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tällaista luettavaa tällä kertaa.
"Poliisi puuttui nuorison mopotörttöilyyn"
"Osa nuorisosta käyttäytyi välinpitämättömästi ja provosoi poliisia toimenpiteiden aikana. Yksi lapsen huoltaja syyllisti poliisia siitä, että lapsen mopo oli viritetty ja lapsi menetti ajo-oikeutensa"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93d1 ... c10d54bfcd
"Poliisi puuttui nuorison mopotörttöilyyn"
"Osa nuorisosta käyttäytyi välinpitämättömästi ja provosoi poliisia toimenpiteiden aikana. Yksi lapsen huoltaja syyllisti poliisia siitä, että lapsen mopo oli viritetty ja lapsi menetti ajo-oikeutensa"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93d1 ... c10d54bfcd
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1202
- Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kaivoin tämän ketjun esille, ettei uudelle, kieltämättä hiukan provolle, tarvitse uutta ketjua.
Olen käynyt viime vuosina kolmella onnettomuuspaikalla, jossa on päädytty hillittömän ilmalennon tai pyörimisen päätteeksi johonkin petäjän kylkeen metsään ja lopputulemana on päädytty hautajaisiin ja/tai sairaalaan.
Miksi niissä kaikissa näkemissäni näytti auto olevan saksalainen 'premiumimerkki' ja sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
Onko ajo-ominaisuuksien parantamisella älykkyyttä laskeva ominaisuus?
Vai onko nuo merkit kuitenkin huonoja pitää tiellä, vaikka millainen virtuoosi olis ratissa?
Vai hakeutuuko ko. merkkien rattiin keskimäärin heikompaa ainesta?
Vm. asiaa puoltaa se, että lähisukulaiseni joutui kolariin juuri tuollaisen premiumiauton peräänajon kautta, jossa myyntimieskuski ei ollut kerrasta oppinut, että läppärin selaaminen vieruspenkillä ei vaan onnistu. Ei virtuoosiltakaan. Ko. kaverille tuo oli toinen samanlainen kolari.
Siitä voi loogisesti päätellä, että kyvyttömyys ja automerkki kytkeytyvät ainakin osin yhteen...
Vai....?
Olen käynyt viime vuosina kolmella onnettomuuspaikalla, jossa on päädytty hillittömän ilmalennon tai pyörimisen päätteeksi johonkin petäjän kylkeen metsään ja lopputulemana on päädytty hautajaisiin ja/tai sairaalaan.
Miksi niissä kaikissa näkemissäni näytti auto olevan saksalainen 'premiumimerkki' ja sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
Onko ajo-ominaisuuksien parantamisella älykkyyttä laskeva ominaisuus?
Vai onko nuo merkit kuitenkin huonoja pitää tiellä, vaikka millainen virtuoosi olis ratissa?
Vai hakeutuuko ko. merkkien rattiin keskimäärin heikompaa ainesta?
Vm. asiaa puoltaa se, että lähisukulaiseni joutui kolariin juuri tuollaisen premiumiauton peräänajon kautta, jossa myyntimieskuski ei ollut kerrasta oppinut, että läppärin selaaminen vieruspenkillä ei vaan onnistu. Ei virtuoosiltakaan. Ko. kaverille tuo oli toinen samanlainen kolari.
Siitä voi loogisesti päätellä, että kyvyttömyys ja automerkki kytkeytyvät ainakin osin yhteen...
Vai....?
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
-
- Viestit: 4543
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 6382
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Nuoremman väen suorittamissa madalluksissa tavoitteena saati tuloksena eivät ole parantuneet ajo-ominaisuudet, arkea hankaloittavan toimenpiteen motivaattorina on usko parantuneeseen p#llunsaantikykyyn. Perimmiltään .Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 12:14 pm sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
The idea is to die young as late as possible
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Voi olla sattumaakin.Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 12:14 pm Miksi niissä kaikissa näkemissäni näytti auto olevan saksalainen 'premiumimerkki' ja sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
Minun nuoruudessani niissä ulosajetuissa autoissa ei ollut madallusta, vaan korotettu perä. Useimmissa taisi olla karvanopatkin, sekä teddykarva istuinpäälliset. Renkaat ehkä heikonlaiset.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 10750
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Eikös se mäkiauto-villitys ollut joskus 70- tai 80-luvulla? Perää nostamalla tehty mäkiauto menee alamäkeen tasamaallakin. Olikohan se tehty sen vuoksi, kun alamäessä yleensä kulkee kovempaa?Aakku kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 12:31 pmVoi olla sattumaakin.Universal Four kirjoitti: ↑Pe Loka 23, 2020 12:14 pm Miksi niissä kaikissa näkemissäni näytti auto olevan saksalainen 'premiumimerkki' ja sattumaa tai ei, mutta kaikissa näytti olevan ajo-ominaisuuksia parantava madallettu alusta ja leveät lättyrenkaat?
Minun nuoruudessani niissä ulosajetuissa autoissa ei ollut madallusta, vaan korotettu perä. Useimmissa taisi olla karvanopatkin, sekä teddykarva istuinpäälliset. Renkaat ehkä heikonlaiset.
"...panna alumiinivanteet ja perää vähän nostaa..." https://www.youtube.com/watch?v=JJWcEL-mbgQ
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ihmehitsari, Lynyrd Skynyrd, tumpeloko ja 32 vierailijaa