Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Tarvitsin alumiinia saadakseni ruustukkiin pehmikkeet paskahtaneen AEG/B&S-genun roottorin kiinnitystä varten. Meni kaksi lakkia puhki kun mietin, mistä alumiini. Lopuksi tassasin itku kurkussa vanhan läävän ylisille ja kompastuin maitotonkaan.
Mutta pehmikkeet tuli hienot!
t. Kauko Ollila
Ajomies sanoi:
Ja samalla meni sitten keräily antiikkia pilalle?
Älä kerro kellekään, mutta kyllä. Sen sijaan voit puolestani kertoa, että samassa mestassa on vielä puolenkymmentä samanlaista pystiä, jos joku tarvitsee vintage-maitolaiturinsa somisteeksi.
jiipee kirjoitti: ↑Pe Touko 08, 2020 7:36 pm
Purkumiesten puukosahalla katkaiseman ja romuun hylkäämän avotakka-saarekkeen savuhuuvan hitsasin uudestaan yhdeksi kappaleeksi (1.6 mm OK48.00) yms. pientä puuhastelua.
Tämä kartio kääntyi nyt ylösalaisin, sai jalat alleen ja 10 mm harjateräksestä hitsatun arinan entiseen savutorven lähtöön. Roskien polttamiseen "tynnyri" tästä on tulossa. Kartio on 2-millisestä mankeloitu ja entiset ripustustangot, nyt jalat, on 30x30x1.5 huonekaluputkea. Jalkojen vinotukiin ja arinaan löytyi sopvia harjateräksiä omasta jämärautojen varastosta.
Vanhan autonrotiskon pakoputki katkesi taas laipasta. Uusi putki 90e. No ei nyt kovin paha, mutta oli jäljellä vanha samasta laipasta katkennut putki.
Tunti toista askartelua:
0e. Muhvi myös vanhasta putkesta. Tiiviste (3,90e) pitää hakea. Mittailin, että jäljelle jääneen pöntön voi hätätinkaan laittaa traktoriin tarpeen vaatiessa. Mitään ei kannata hävittää.
jiipee kirjoitti: ↑Pe Touko 08, 2020 7:36 pm
Purkumiesten puukosahalla katkaiseman ja romuun hylkäämän avotakka-saarekkeen savuhuuvan hitsasin uudestaan yhdeksi kappaleeksi (1.6 mm OK48.00) yms. pientä puuhastelua.
Tämä kartio kääntyi nyt ylösalaisin, sai jalat alleen ja 10 mm harjateräksestä hitsatun arinan entiseen savutorven lähtöön. Roskien polttamiseen "tynnyri" tästä on tulossa. Kartio on 2-millisestä mankeloitu ja entiset ripustustangot, nyt jalat, on 30x30x1.5 huonekaluputkea. Jalkojen vinotukiin ja arinaan löytyi sopvia harjateräksiä omasta jämärautojen varastosta.
Olin laittamassa, että pistä ihmeessä kuva korjatusta huuvasta, mutta tuleekin roskien polttoon. Toki nokkelat kierrätys- ja hyötysovellukset kiinnostavat "kaikkia", niin ei se kuva huono ole.
Ivecon remontointia pitkästä aikaa, kun pitäisi leimalle saada. Raidetangonpään vaihto meni jo heti reisille, kun oli väärää kaliperia. No sitten jarrujen kimppuun, niin olihan siinä taas muutaman tunnin opit kun ei ole moista vehettä ennen silmille sattunut. No hommaa jatketaan ja kiire iskee jos kisakausi alkaa kohta puoliin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
jiipee kirjoitti: ↑Pe Touko 08, 2020 7:36 pm
Purkumiesten puukosahalla katkaiseman ja romuun hylkäämän avotakka-saarekkeen savuhuuvan hitsasin uudestaan yhdeksi kappaleeksi (1.6 mm OK48.00) yms. pientä puuhastelua.
Tämä kartio kääntyi nyt ylösalaisin, sai jalat alleen ja 10 mm harjateräksestä hitsatun arinan entiseen savutorven lähtöön. Roskien polttamiseen "tynnyri" tästä on tulossa. Kartio on 2-millisestä mankeloitu ja entiset ripustustangot, nyt jalat, on 30x30x1.5 huonekaluputkea. Jalkojen vinotukiin ja arinaan löytyi sopvia harjateräksiä omasta jämärautojen varastosta.
Olin laittamassa, että pistä ihmeessä kuva korjatusta huuvasta, mutta tuleekin roskien polttoon. Toki nokkelat kierrätys- ja hyötysovellukset kiinnostavat "kaikkia", niin ei se kuva huono ole.
Purkumiehet oli palastelleet huuvan sinänsä ihan siististi, mutta jotta se mahtuisi ovista, oli kartio katkaistu. Kaikki osat oli kuitenkin tallessa: huuva kahtena palana, ripustustangot katkottuina, pintapellit, savutorvet 3 pätkää ja eristetty katon läpivienti savupelteineen. Savupellin varsi on umpinaista n. 10 mm neliötankoa, jonka pää on kierretty taiteelliseksi rusetiksi, josta peltiä voi käyttää. Pellin kahva on sellainen sepän tekemän näköinen.
Kierrätysmateriaalia kaikki muuten, mutta harjateräksen pätkät tuli omasta varastosta. Arina pudotetaan kartion pohjalla olevan olakkeen varaan. Alle mahtuu peltiämpäri tuhkaa keräämään. Korkeus maasta on n. 115 senttiä.
rattori kirjoitti: ↑Pe Touko 22, 2020 7:16 pm
Roplasin kolmosta hiukan nopeammaksi ja laittelin kepakon tuohon kylkeen.
"...Nuffield on oikea traktori malli, ranttamutimuramurellumarei,
se kanssa työ on kuin rattoisa ralli, ranttamutimuramurellumarei,
vaivatta tielle se tukkeja jyrräs,
Kalle kuin mirri jo riemusta hyrräs,
Joutsa kuormas traktoriin ne tukit kevyesti,
niin kuin sillä Nuffieldiin ois vakituinen pesti...."
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
rattori kirjoitti: ↑Pe Touko 22, 2020 7:16 pm
Roplasin kolmosta hiukan nopeammaksi ja laittelin kepakon tuohon kylkeen.
"...Nuffield on oikea traktori malli, ranttamutimuramurellumarei,
se kanssa työ on kuin rattoisa ralli, ranttamutimuramurellumarei,
vaivatta tielle se tukkeja jyrräs,
Kalle kuin mirri jo riemusta hyrräs,
Joutsa kuormas traktoriin ne tukit kevyesti,
niin kuin sillä Nuffieldiin ois vakituinen pesti...."
"voimaa Nuffield uhoaa,
ja diesel sitä käyttää,
hirveimmätkin vaatimukset,
helposti se täyttää.
Sumfati riti ralla,
mielellä parhaimmalla,
ajaa sillä traktorilla,
korvessa tai laitumilla...
Se kulkee kirkkaanpunaisena,
yli kannokon
ja vaikka kanto kaatajalta,
pitkäks jäänyt on,
niin Nuffield ei vain kiinni jää,
ja mikä syy on sen,
maavara siinä kun on,
melkein puolimetrinen,
Ja kaikki siinä hyvää on,
kuin kermakakussa,
on nähkääs merkki Salama,
sen koneen akussa,
Voi juhla joskus aiheuttaa,
mieheen vipinää,
mut Salama kun juhlii,
niin se iskee kipinää...
Lauloi Repe Helismaa kuuskytluvulla Keskon mainos sinkussa.
VTR sunttiin tuli nysvättyä Ouman-sovitin.
Taidan vielä tehdä toisen neliöputkelle, niin saan tuon lähemmäksi sunttia.
Tuossa tuli mukana kaksi eri mahdollista sovitinta. 12mm pyöreä, yksi sivu viistetty tai 14mm neliö. Tuollaista 14mm rhs ei taida olla saatavilla? 15mm x 1,5 RHS hieman sivua ohentamalla sopiva? Tuo VTR akseli on 10mm pyöreä, jossa stoppiruuvin paikka. Ajattelin tehdä 16mm akselista tuohon holkin päälle ja päähän tuo ohennettu RHS.
Sorvi kun olis, niin olis paljon helpompaa
Dextaan vaihdoin öljyt kun jäi toisesta kohteesta ylite sopiva määrä, aattelin että vastahan ne on siihe vaihettu mutta 2017 näky olovan suodattimessa päiväys.
Aattelin lohduttaa itseäni että eihän sitä ole tuntiakaan paljoa tullu mutta mittarin laitoin 16 ja siihe ajettu riski 200h.
Varmaan vaihtaa perä ja vaihteistoöljytkin tässä, kun ne vaihdoin muistaakseni vuotta ennen viime moottoriöljyn vaihtoa.
Pitäs hommata isovihko pajalle joho merkkailis jokaiselle omalle konneelle huollot niin pysys joku tolkku näissä.
rattori kirjoitti: ↑Pe Touko 22, 2020 7:16 pm
Roplasin kolmosta hiukan nopeammaksi ja laittelin kepakon tuohon kylkeen.
"...Nuffield on oikea traktori malli, ranttamutimuramurellumarei,
se kanssa työ on kuin rattoisa ralli, ranttamutimuramurellumarei,
vaivatta tielle se tukkeja jyrräs,
Kalle kuin mirri jo riemusta hyrräs,
Joutsa kuormas traktoriin ne tukit kevyesti,
niin kuin sillä Nuffieldiin ois vakituinen pesti...."
"voimaa Nuffield uhoaa,
ja diesel sitä käyttää,
hirveimmätkin vaatimukset,
helposti se täyttää.
Sumfati riti ralla,
mielellä parhaimmalla,
ajaa sillä traktorilla,
korvessa tai laitumilla...
Se kulkee kirkkaanpunaisena,
yli kannokon
ja vaikka kanto kaatajalta,
pitkäks jäänyt on,
niin Nuffield ei vain kiinni jää,
ja mikä syy on sen,
maavara siinä kun on,
melkein puolimetrinen,
Ja kaikki siinä hyvää on,
kuin kermakakussa,
on nähkääs merkki Salama,
sen koneen akussa,
Voi juhla joskus aiheuttaa,
mieheen vipinää,
mut Salama kun juhlii,
niin se iskee kipinää...
Lauloi Repe Helismaa kuuskytluvulla Keskon mainos sinkussa.
Tämä minun oli myös lainaus Helismaata, "Kalle ja käki".
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Vw poloa parsin aamupäivästä kunnes lopen kyllästyin koko laitokseen ja ilmoitin että saa tuttu viedä sen suosiolla oikealla korjaamolle 2003 mallisessa aivan kaikki pultit ja mutterit umpiruostuneet kiinni ja kun niihin vähänkin koski niin aina kuului napsahdus ja poikki Autollakaan ei ole ajettu kuin vajaa 190tkm ja pultit jo tuossa kunnossa Tuossa hommassa muistin ja samalla myös päätin ettei tule tänne tontille yhtään vag konsernin autoa omistukseen
DexMasZet kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 8:19 pm
Dextaan vaihdoin öljyt kun jäi toisesta kohteesta ylite sopiva määrä, aattelin että vastahan ne on siihe vaihettu mutta 2017 näky olovan suodattimessa päiväys.
Aattelin lohduttaa itseäni että eihän sitä ole tuntiakaan paljoa tullu mutta mittarin laitoin 16 ja siihe ajettu riski 200h.
Varmaan vaihtaa perä ja vaihteistoöljytkin tässä, kun ne vaihdoin muistaakseni vuotta ennen viime moottoriöljyn vaihtoa.
Pitäs hommata isovihko pajalle joho merkkailis jokaiselle omalle konneelle huollot niin pysys joku tolkku näissä.
Tämä. Valkku 565 purki hiukkasen akkujaan talvella ja sitä ihmettelin, kun vastahan uusin akut ja kaapelitkin. Valkun "huoltovihko" on verstaan ovenkamanassa ja osui silmiin, että akkujen vaihdosta olikin kymmenen vuotta . No, nyt suvikelillä pelaavat...
Kasvihuoneelle virittelin sadettajan kellokytkimellä. Pientä hakemista ettei mene liikaa vettä. Laitoin hanan väliin, jolla saa kuristettua. Järkevämpi olisi saattanut olla T-haara ja laittaa ohivirtausta. Vesi kun tulee kaivosta niin sille tekisi ihan hyvää pumpata, että vaihtuisi.
Mekaanisessa kellokytkimessä taitaa aika lyhin olla melkein 10 minuuttia. Siinä ajassa tulee jo 100 litraa läpi sadettajasta. Tuohon kasvihuoneeseen sopivampi määrä olisi 20 litraa, kuumana päivänä.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Eipä nyt joutanut muuta touhuamaan kun yhtä peltoautoa rassailtiin, kun talven jäljiltä oli jumiutunut tähtikeulan jarrut jumiin. Mutta sekin sitten hätäisen apulaisen kanssa meni vähän huonosti, kun ilmausruuvi katkesi. No muutama purettu etupää oli nurkissa, niin ensin sylinteriä irrottamaan, ei käynyt, kiinnikkeisiin, sitten se satula piti vaihtaa, ja vielä levykin. Samoin sitten takapäässä, ei toinen mäntä meinanut ymmärtää että pitäisi liikkua, kunnos lopulta antautui. Joutessani sitten tein vanhasta jarrupalasta puristimen seuraavaan mahdolliseen remonttiin. Sitten piti ihailla toisen pojan pojan hankkimaa 110 skodaa, tai oikeastaan kahta, toinen vara-osa ajokki ja toinen vaikka metsän reunalla vuosia seissyt, oli yllättävän terve peltinen. Tiedä vaikka pääsisi verestämään muistoja Skodan ratissa vielä suven aikana.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi