Hophop! Nostetaampas vähän. Pari v sitten tuskailin hapantuvan polttoainetankin kanssa. Kyselin katsastuskonttorilta irtotankin laillisuutta ja luvan saatuani tilasin alumiinisen turvatankin ja tälläsin kiinni.
Varapyöräkotelon pohjassa on 10mm niittimutterit, joiden päälle tulee korokeraudat. Raudat ovat pakolliset, sillä tankin pohjassa on syvennys letkulähdöille. Lisäksi laitoin rautojen alle 3mm NBR-maton suikaleet. Tankki kiinnittyy niihin 8mm pulteilla. Letkuliittimet ovat AN-standardin mukaiset 3/4 UNF:t, joita on kaksi päällä ja kaksi alla. Koska letkut ovat 6mm halkaisijalla, laitoin JIC-supistimet ja -karat. Huohotuslinja kulkee tankin alitse alkuperäiseen huohotinyhteeseen, koska muutoin auton katotuksessa polttoainetta voi päästä valumaan. Imuliitännässä on takaiskuventtiili hifistelynä. Takaluukun pohjavaneriin piti leikata aukko, että tankki mahtuu olemaan. Laitoin sen ympärille samaa kumimattoa ettei tavarat tipu alas. Ainoa häijy puoli on, että enää ei ole varapyörää. Pitää siis mennä kamelinpaskalla ja tupakinsytytinkompuralla.
Tämän kevään ajoilla lämpömittari kuoli. Olettaisin, että mittariston jännitteensäädin korkkasi, mutta harrastajapiireistä löytyi toimiva. Pitää mennä asentamaan se.
Ja mitä muuta tuohon pitää tehdä niin taidan tehdä ensi talvena moottoritilan johtosarjan uusiksi. Vanhassa on niin paljon lisäsäikeitä ja tarpeettomia johtoja niin parempi tehdä uusiks. Muutenkin vanhat johdot ovat koppuiset ja hapettuneet. Mutta edessä on visainen dilemma. Laittaakko johdot nykyaikaisesti suojaputkeen vai alkuperäisesti Nittoon käärimällä