Ei kauhean helposti. Akselilla on mutkaisen varren päässä paino. Periaatteesa siittä plommista vois hioo siivun pois. Enkä tavoittele kymmeniä. 2-5hp piisaa mainiosti.
Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
-
- Viestit: 8620
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Laitat isomman moottorin, mitä ihmeen väliä sillä nyt on kun ei oo kyseessä mikään museopeli? Sellanen joka menee paikalleen suoraan. Mikään ei korvaa kuutiotuumia.
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Juu, ja jättää sen alkuperäsen toimivan räpeltämättä, jonka voi helposti laittaa takasin jos tulee tarve.
-
- Viestit: 8620
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Ei mitään. Kaikki viritysjutut unohdettu jos kerta pikkuasiaa ehdottaa ja kaikki pitäs panna uutta. Ei tule yhtään mitään päivitystä.
Kun nyt ajattelin pistää pikkasen isomman kaaaarin koneeseen mikä on täydessä tikissä. Mutta ei. Pitäis tehdä kaikki alusta alkaen uusiksi ja pistää isompi moottori päälle. Olkoon.
Kun nyt ajattelin pistää pikkasen isomman kaaaarin koneeseen mikä on täydessä tikissä. Mutta ei. Pitäis tehdä kaikki alusta alkaen uusiksi ja pistää isompi moottori päälle. Olkoon.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
- oh1hih
- Viestit: 157
- Liittynyt: La Tammi 04, 2020 11:42 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Et Osmo ole noissa Talwiajoissa jne ajoneuvoharrastajien kiehnäyksissä pyörinyt?
Ite olin tuossa viikko takaisin Laukaassa 47. Talwiajoilla Taunuksen hanttimiehenä karttaa ihmettelemässä =D.
Ite olin tuossa viikko takaisin Laukaassa 47. Talwiajoilla Taunuksen hanttimiehenä karttaa ihmettelemässä =D.
Antti Hara - Kuituverkkoyrittelijä Huittisista
http://kivikuitu.fi
https://youtube.com/c/AnttiHara
https://www.youtube.com/channel/UCymtfU ... ZbZTXwTbvw
http://kivikuitu.fi
https://youtube.com/c/AnttiHara
https://www.youtube.com/channel/UCymtfU ... ZbZTXwTbvw
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Koska ei tossa oo mitään järkeä että vaihtaa kaasaria että saa kaks hevosvoimaa lisää, jos sillä nyt edes saa mitään hyötyä. Tai hyötyä vertaa siihen että säätää alkuperäistä. Isompi moottori bolt on ja alkaa nelosvaihde maistumaan. Eka julistetaan että pelastetaan museoinnilta ja sitten pitää jotain joutavaa hiplailla.
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Peltisatsii näyttää saavan heti hyllystä hintaa alle 300€, perään hieman avarampi putki sekä sitten se sun isompi kaasutin seuraksi niin virtaa sen verta reilummin kaasut ja bensa että piisaa katupiristykseen. Noilla peltisarjoilla muuttuu tommoset vanhat moottorit hetheittämällä pari hv tehokkaammiksi. Toki en ulkoa muista mnkälainen toi 100 A vakio pakosarja on, yleensähän ne oli semmoisia valuhirviöitä että ei pahemmasta väliä.
Mätä A oli meidän nuoruudessa yleinen kutsumanimi ko. menopelille jonka johdosta noita ei oikein rassattavaksi enää löytynyt.
Mätä A oli meidän nuoruudessa yleinen kutsumanimi ko. menopelille jonka johdosta noita ei oikein rassattavaksi enää löytynyt.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Pakoputki puoli on tärkeä lisätehoja haettaessa. Joissakin autoissa jo sen avartaminen tuo lisää tehoa.
Toisinkin päin voi käydä. Sitikan GTi BX:stä meni pakoputki just hiukan ennen katsastusta.
Kiirellisenä korjauksena otettiin pakoputki pihalla nyhjöttävästä 1,4 BX:stä.
Bensan kulutus tipahti yli litralla satasella, mutta niin tippui liikehdintäkykykin.
Toisinkin päin voi käydä. Sitikan GTi BX:stä meni pakoputki just hiukan ennen katsastusta.
Kiirellisenä korjauksena otettiin pakoputki pihalla nyhjöttävästä 1,4 BX:stä.
Bensan kulutus tipahti yli litralla satasella, mutta niin tippui liikehdintäkykykin.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Näinpä, kuten edelliselle sivulle omien kokemusten pohjalta kirjoitinkin.C20 kirjoitti: ↑La Helmi 15, 2020 5:00 pm Peltisatsii näyttää saavan heti hyllystä hintaa alle 300€, perään hieman avarampi putki sekä sitten se sun isompi kaasutin seuraksi niin virtaa sen verta reilummin kaasut ja bensa että piisaa katupiristykseen. Noilla peltisarjoilla muuttuu tommoset vanhat moottorit hetheittämällä pari hv tehokkaammiksi. Toki en ulkoa muista mnkälainen toi 100 A vakio pakosarja on, yleensähän ne oli semmoisia valuhirviöitä että ei pahemmasta väliä.
Mätä A oli meidän nuoruudessa yleinen kutsumanimi ko. menopelille jonka johdosta noita ei oikein rassattavaksi enää löytynyt.
Aika lailla nuo ovat kyllä kadonneet ko. ikäluokan muunmerkkisetkin pikkuautot ei yksin 100a.
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
En nyt tästä tiedä, mutta vanha fiesta kulki hirveen huonosti. Sytytysennakko oli säädetty pistoolilla oikeaksi. Kun sääti korvakuulolla (lisää ennakkoa) kulku parani huomattavasti.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Se on tuo korvakuulo sellainen, että kun pakoputki pörisee miehekkäästi
ja imuäänet juhlavasti, niin autokin tuntuu kulkevan lujempaa.
Fiestassa saattoi olla ennakkosäädin rikki, joten lisäennakko antoi
oikeanlaisen ennakon kierroksilla. Tai jotain sellasta.
ja imuäänet juhlavasti, niin autokin tuntuu kulkevan lujempaa.
Fiestassa saattoi olla ennakkosäädin rikki, joten lisäennakko antoi
oikeanlaisen ennakon kierroksilla. Tai jotain sellasta.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Monenkin auton kulkuun saadaan pientä pirteyttä ajoitusta hieman aikaistamalla.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Itseasiassa datsunit kestivät usein pidempään kuin monet muut pikkuautot.Leukkumies kirjoitti: ↑La Helmi 15, 2020 5:53 pmNäinpä, kuten edelliselle sivulle omien kokemusten pohjalta kirjoitinkin.C20 kirjoitti: ↑La Helmi 15, 2020 5:00 pm Peltisatsii näyttää saavan heti hyllystä hintaa alle 300€, perään hieman avarampi putki sekä sitten se sun isompi kaasutin seuraksi niin virtaa sen verta reilummin kaasut ja bensa että piisaa katupiristykseen. Noilla peltisarjoilla muuttuu tommoset vanhat moottorit hetheittämällä pari hv tehokkaammiksi. Toki en ulkoa muista mnkälainen toi 100 A vakio pakosarja on, yleensähän ne oli semmoisia valuhirviöitä että ei pahemmasta väliä.
Mätä A oli meidän nuoruudessa yleinen kutsumanimi ko. menopelille jonka johdosta noita ei oikein rassattavaksi enää löytynyt.
Aika lailla nuo ovat kyllä kadonneet ko. ikäluokan muunmerkkisetkin pikkuautot ei yksin 100a.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Varmasti ja kyllä kestivät. Itsellä oli eka peltoauto em. B310 140Y, ja sen jälkeen oli N10 120A, aivan eri maata laadultaan olevia autoja kuin siskolla vähän aiemmin ollu käyttis 1300 Sport vanhakoppa-escort, joka ei esim. lähtenyt ikinä sadekelillä käyntiin, piti pistää aina suojaan että pääsi jotenki liikkeelle. Kyllä siinä kojelauta sitten osas heilua kylmänä nykimisen tahtiin kun liikkeelle pääsi. Ruosteiset Datsunit taas lähti melkein keli ku keli oli, ei se ekkerikään kyllä enää häävi pelleiltään ollu.361 kirjoitti: ↑La Helmi 15, 2020 8:25 pmItseasiassa datsunit kestivät usein pidempään kuin monet muut pikkuautot.Leukkumies kirjoitti: ↑La Helmi 15, 2020 5:53 pmNäinpä, kuten edelliselle sivulle omien kokemusten pohjalta kirjoitinkin.C20 kirjoitti: ↑La Helmi 15, 2020 5:00 pm Peltisatsii näyttää saavan heti hyllystä hintaa alle 300€, perään hieman avarampi putki sekä sitten se sun isompi kaasutin seuraksi niin virtaa sen verta reilummin kaasut ja bensa että piisaa katupiristykseen. Noilla peltisarjoilla muuttuu tommoset vanhat moottorit hetheittämällä pari hv tehokkaammiksi. Toki en ulkoa muista mnkälainen toi 100 A vakio pakosarja on, yleensähän ne oli semmoisia valuhirviöitä että ei pahemmasta väliä.
Mätä A oli meidän nuoruudessa yleinen kutsumanimi ko. menopelille jonka johdosta noita ei oikein rassattavaksi enää löytynyt.
Aika lailla nuo ovat kyllä kadonneet ko. ikäluokan muunmerkkisetkin pikkuautot ei yksin 100a.
-
- Viestit: 8620
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
No, nyt on sitten tulossa A12 pakosarja ja pikkasen putkea. Putki isonee 32->40mm ja poikkipinta-ala 1,5 -kertaantuu. Luulisi tuon helpottavan runkolaakerikuormaa pakotahdilla
Imusarja sitten saa päällensä ton DCG-306:n. Tehdään nyt sit kokonaisuus kuntoon. Tarvisiko ilmanputsari vaihtaa kans, vai meneekö tolla alkuperäsellä?
Imusarja sitten saa päällensä ton DCG-306:n. Tehdään nyt sit kokonaisuus kuntoon. Tarvisiko ilmanputsari vaihtaa kans, vai meneekö tolla alkuperäsellä?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Ilmamputsari pitää ehdottomasti vaihtaa. Tyttöystävän tai sen puuttuessa äidin sukkahousut ovat mitä paras valinta hyvän hengityksen takaamiseksi. Samalla tulee vähintään +100heppaa pelkästään äänen perusteella.
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Onko se A12 sarja sen parempi kuin se vakio ? Ei se isompi reikäkoko hirveästi auta jos siellä samat virtausahdistukset on kun pienemmässäkin, oikeanlaisella peltisarjallahan saadaan nimenomaan ne pakopulssit samanlaisiksi keskenään joka mahdollistaa tehonlisääntymisen. Mutta kokeilemalla selviää, älä nyt ainakaan rahaa moisiin vakio valuihin kauheasti tuhlaa.
- toyopet
- Viestit: 3260
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Noista pakosarjoista on monenlaista vääntöä ollut eri palstoilla ja essonbaareissa.
Jos meinaa merkittäviä eroja saada, niin menee aika tieteeksi, summamutikassa rakennettu peltisarja voi olla hyvä tai sitten ei yhtään sen parempi kuin alkuperäinen.
Ja yleensä se ero tahtoo tulla siellä kierrosalueen yläpäässä ja normaalissa ajossa sillä ei taas ole suurta merkitystä, se keskialue on tärkeämpi. Tietysti jos valmiiksi ahdistaa, niin isompi reikä helpottaa siihen.
Tuossa teholuokassa pakosarjan vaikutus ei kuitenkaan kymmeniä heppoja tee.
Jos meinaa merkittäviä eroja saada, niin menee aika tieteeksi, summamutikassa rakennettu peltisarja voi olla hyvä tai sitten ei yhtään sen parempi kuin alkuperäinen.
Ja yleensä se ero tahtoo tulla siellä kierrosalueen yläpäässä ja normaalissa ajossa sillä ei taas ole suurta merkitystä, se keskialue on tärkeämpi. Tietysti jos valmiiksi ahdistaa, niin isompi reikä helpottaa siihen.
Tuossa teholuokassa pakosarjan vaikutus ei kuitenkaan kymmeniä heppoja tee.
It has three speed: here, there and gone...
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Juu on erilaisia pakosarjoja, yleensä noi Marteliuksen myymät sarjat on ollut varsin yleishyviä yleiskäyttöön, 4:2:1 satsia näytti kaupoissa olevan hyllyssä, sellasta ehdottelin. . . Sillä toimivalla satsilla + muut voi saadakkin suoraan sen 3-4 hv mitä hakusessa Osmolla onkin, millään pakosarjalla pelkästään ei saa AAkkosesta kymmentäkään heppaa lisää ulos.
-
- Viestit: 8620
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
Onko ongelma luetunymmärryksessä vai missä? En haen mitään mahdottomia tehonlisäyksiä. Vaan haluan koneesta pirteämpää. Kaksi eri asiaa.C20 kirjoitti: ↑Ma Helmi 17, 2020 11:07 pm Juu on erilaisia pakosarjoja, yleensä noi Marteliuksen myymät sarjat on ollut varsin yleishyviä yleiskäyttöön, 4:2:1 satsia näytti kaupoissa olevan hyllyssä, sellasta ehdottelin. . . Sillä toimivalla satsilla + muut voi saadakkin suoraan sen 3-4 hv mitä hakusessa Osmolla onkin, millään pakosarjalla pelkästään ei saa AAkkosesta kymmentäkään heppaa lisää ulos.
Enkä ole niin tyhmä että vaihtaisin pelkän pakosarjan. On tossa kaasari ja imusarjakin
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Dombba ja 42 vierailijaa