Ymmärtääkseni menee niin että osa renkaasta on luonnonkumia ja osa synteettistä kumia, joka on muovia.
Vastavuoroisesti voisin kysyä että löytyykö monelta valmistajalta tieto kuinpa paljon rengas sisältää raskasöljyä, metallia jne?
Itse olen juuri lähteellä eli öljynporauslautalla
Kumi on kumia ja muovi on muovia. Vaikka molempia voidaankin tehdä samasta raaka-aineesta,
mutta erilaisin menetelmin ja lisäainein.
Aivan kuten betonikin on eri asia kuin savitiili. Vaikka niissäkin on sama raaka-aine, eli
kivi/hiekka.
Onhan nuo vaatimukset kokolailla täyttäviä kärryjä vaikka kuinka.
Minulla nyt Trailfine 1500x3250 ..kuomulla sisäkorkeus n, 1300.
Hinta alle 2th.
Vanha pienempi telikärppä oli tukevuudessaan kyllä ihan eri maailmasta...sillä ajettiin sellaisia kuormia joita en tuohon ole
laittanut..siinä kesti lokasuojatkin seisomista kuorman sidonnassa.
Ymmärtääkseni menee niin että osa renkaasta on luonnonkumia ja osa synteettistä kumia, joka on muovia.
Vastavuoroisesti voisin kysyä että löytyykö monelta valmistajalta tieto kuinpa paljon rengas sisältää raskasöljyä, metallia jne?
Itse olen juuri lähteellä eli öljynporauslautalla
Kumi on kumia ja muovi on muovia. Vaikka molempia voidaankin tehdä samasta raaka-aineesta,
mutta erilaisin menetelmin ja lisäainein.
Aivan kuten betonikin on eri asia kuin savitiili. Vaikka niissäkin on sama raaka-aine, eli
kivi/hiekka.
Viimeksi muokannut Lurkus, To Helmi 13, 2020 12:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ymmärtääkseni menee niin että osa renkaasta on luonnonkumia ja osa synteettistä kumia, joka on muovia.
Vastavuoroisesti voisin kysyä että löytyykö monelta valmistajalta tieto kuinpa paljon rengas sisältää raskasöljyä, metallia jne?
Itse olen juuri lähteellä eli öljynporauslautalla
Kumi on kumia ja muovi on muovia. Vaikka molempia voidaankin tehdä samasta raaka-aineesta,
mutta erilaisin menetelmin ja lisäainein.
Aivan kuten betonikin on eri asia kuin savitiili. Vaikka niissäkin on sama raaka-aine, eli
kivi/hiekka.
Edullisemmat renkaat monesti sisältää vähemmän tuota luonnonkumia. Ymmärtääkseni kumia ei siis voi tehdä kuin luonnonkumista. Synteettistä kumia tehdään muovista.
Edullisemmat renkaat monesti sisältää vähemmän tuota luonnonkumia. Ymmärtääkseni kumia ei siis voi tehdä kuin luonnonkumista. Synteettistä kumia tehdään muovista.
Olet ymmärtänyt täysin väärin. Myös synteettistäkumia valmistetaan. Ja paljon. Valmistettu jo yli 100 vuotta.
Synteettisen kumin käytetyin raaka-aine on poraamanne öljy.
Joistakin muoveista, ei kovin monista, voidaan kyllä tehdä kumia. Tietääkseni sitä muovia taas ei tehdä öljystä.
Renkaan luonnonkumi-synteettinenkumi suhteen vaikutuksesta renkaan hintaan en tiedä mitään.
Alkaa lipsua aiheesta, josko kumi/muovi keskusteluketju? https://plasthouse.fi/mista-muovit-valm ... n-liittyy/ http://www.ravelast.com/tutkimus-ja-keh ... eerit.html
Edullisemmat renkaat monesti sisältää vähemmän tuota luonnonkumia. Ymmärtääkseni kumia ei siis voi tehdä kuin luonnonkumista. Synteettistä kumia tehdään muovista.
Olet ymmärtänyt täysin väärin. Myös synteettistäkumia valmistetaan. Ja paljon. Valmistettu jo yli 100 vuotta.
Synteettisen kumin käytetyin raaka-aine on poraamanne öljy.
Joistakin muoveista, ei kovin monista, voidaan kyllä tehdä kumia. Tietääkseni sitä muovia taas ei tehdä öljystä.
Renkaan luonnonkumi-synteettinenkumi suhteen vaikutuksesta renkaan hintaan en tiedä mitään.
Alkaa lipsua aiheesta, josko kumi/muovi keskusteluketju? https://plasthouse.fi/mista-muovit-valm ... n-liittyy/ http://www.ravelast.com/tutkimus-ja-keh ... eerit.html
Olen mielestäni ymmärtänyt ihan oikein. Kumia tulee vain luonnosta ja synteettistä kumia muoveista johon liittyy taasen tämä öljy.
Lurkus kirjoitti: ↑To Helmi 13, 2020 1:17 pm
Olen mielestäni ymmärtänyt ihan oikein. Kumia tulee vain luonnosta ja synteettistä kumia muoveista johon liittyy taasen tämä öljy.
No omaan käyttöön jos tulee niin tuskin itse rikot vaan ymmärrät olla lastaamatta täyttä tiilikuormaa. Eiköhän kestä siinä missä se pienempikin. Itse kyllä näkisin että mönkijälle ja kelkalla riittää se lyhyempikin. Makuasia.
Jäykistäminenkin toki on itse helppoa, mutta silloin on kyllä yleensä kuormarkin jo vähän yli sallitun
Tarkoitin kuomun kestävyyttä. Raskaat kuletetasn toisella kärryllä. Kuuden metrin salaojaputkia,kaivoja finnfoamia,risuja kuorikatetta ym. kuletukseen lähinnä.
Täältä pari tuttua on ostanut ja itsellä tuo 350x150 kokoinen 50cm laidoilla ja kuomulla on suunnitelmissa ostaa.
Nuo sopivat kevyeeseen harrastelukäyttöön, mutta ei yhtään raskaampaan hommaan.
Ainevahvuudet luokkaa puolet esim. Majavan vastaavista.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Täältä pari tuttua on ostanut ja itsellä tuo 350x150 kokoinen 50cm laidoilla ja kuomulla on suunnitelmissa ostaa.
Nuo sopivat kevyeeseen harrastelukäyttöön, mutta ei yhtään raskaampaan hommaan.
Ainevahvuudet luokkaa puolet esim. Majavan vastaavista.
JT-TRAILER "S" LAVA 150X330X50 omapaino 245kg
Majava 5032 LJ + Jaxal 100cm 150 x 326x35 omapaino 220kg
Mistä ihmeellisestä kevytmateriaalista, alumiinista?, Majava on tehty kun sen materiaali
on luokkaa tuplat JT:n paksuudesta?
Täältä pari tuttua on ostanut ja itsellä tuo 350x150 kokoinen 50cm laidoilla ja kuomulla on suunnitelmissa ostaa.
Nuo sopivat kevyeeseen harrastelukäyttöön, mutta ei yhtään raskaampaan hommaan.
Ainevahvuudet luokkaa puolet esim. Majavan vastaavista.
Ei tämäkään Majava ole kovin raskaassa käytössä ollut, mutta silti molemmilta puolen iskarit poikki ja kiinnikkeet irti. Tehtaalta tosin sai korjaussarjat ystävälliseen hintaan.
Volovo kirjoitti: ↑To Helmi 13, 2020 8:43 pm
Ja toinen Vallen merkki Kewner. Minä en ole kuullu edes merkkiä.
Nämä tulee keskieuroopasta, kyllä siellä osataan kärryt tehdä, isoissa tehtaissa pitkällä kokemuksella ja isoissa sarjoissa, ei pysty kotimaiset valmistajat hinnalla kilpailemaan, eikä oikein laadullakaan, vaan muilla konsteilla, esim räätälöity valmistus tai sitten tingitään materiaaleista...
Kärryn merkiksi voi tietenkin isomman erän ostaja valita minkä haluaa, mutta eiköhän noistakin valmistajan nimi löydy, oli merkki mikä tahansa.
Volovo kirjoitti: ↑To Helmi 13, 2020 8:43 pm
Ja toinen Vallen merkki Kewner. Minä en ole kuullu edes merkkiä.
Nämä tulee keskieuroopasta, kyllä siellä osataan kärryt tehdä, isoissa tehtaissa pitkällä kokemuksella ja isoissa sarjoissa, ei pysty kotimaiset valmistajat hinnalla kilpailemaan, eikä oikein laadullakaan, vaan muilla konsteilla, esim räätälöity valmistus tai sitten tingitään materiaaleista...
Kärryn merkiksi voi tietenkin isomman erän ostaja valita minkä haluaa, mutta eiköhän noistakin valmistajan nimi löydy, oli merkki mikä tahansa.
Isommissa kärryissä taitaa olla pienempi hintaero, jos on oikein mitään. Tuli jotain tuossa vertailtua hetki takaperin. Moni kotimainen tekee ainoastaan tilauksesta. Tehdään sellainen kun pyydetään. Yksittäiskappaleissa muutokset tulee lähes samalla vaivalla. Työjälki voi olla karkeampi käsityössä. Joillekin se voi olla vähempiarvoinen asia, kunhan vaikka niitä sidontapisteitä on riittävästi ja oikealla kohtaa esimerkiksi.