vw transporter 2,5TDI -96
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: To Tammi 23, 2020 6:54 pm
- Paikkakunta: tuupovaara
- Viesti:
vw transporter 2,5TDI -96
Tervehdys kaikille foorumin käyttäjille ja ylläpidolle että hyväksyitte minut mukaan. Palstoilla näyttää olevan useita transportterin tekniikasta tietäviä joten kysyisin neuvoa seuraavaan: Vuoden 1996 transportterini lakkasi käymästä yllättäen kesken ajon eikä suostu enää lähtemään käyntiin. Startti pyörittää hyvin eikä hihnakaan ole ilmeisesti hypännyt paikoiltaan, onko jolla kulla sattunut käymään samoin ja mikä oli syynä. Kone on hyvä eikä kuluta öljyä mittarissa on 450000km. Auto on pienikulutuksinen ja hyvä ajaa joten käyttöä olisi. En ole erikoisemmin perehtynyt auton moottoreihin joten en tiedä mistä päin vikaa pitäisi ruveta etsimään, vai hinaanko sovinnolla korjaamolle? Jos kone ei saa polttoainetta niin miten todeta? Hyvät neuvot olisivat nyt tarpeen.
-
- Viestit: 6788
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Tuossa vanhemmassa ketjussa ollut vähän samaa vikaa TDI:ssä, ja yksinkertaisimmillaan vain relevika. Kannattaa lukea tuo läpi.
viewtopic.php?t=27448
viewtopic.php?t=27448
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Se tuollakin mainittu rele 109 on siellä ratin vasemmalla puolella sulaketaulun päällä. Oma kun teki tenän, aloin startata ja annoin luunappeja releisiin. Oikea kun löytyi, läksi auto käyntiin, ajoin suoraan motonettiin. Uusi maksaa ehkä kympin.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: La Touko 12, 2018 10:34 am
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Suihku putki löysälle ni näkee tuleeko polttoaine suihkulle asti. Pumpunhihnasta voi lähtee hampaat. Sammutin mennä rikki. Ja vaihtoehtojahan on..
-
- Viestit: 6663
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Ihan kattoo yleismittarilla virta päällä tuleeko sammutussolenoidille virtaa. Jos ei tuu, ei tuu koneelle polttoainettakaan.
Kolme-neljä "ei lähde käyntiin vaikka kuinka sahaa" dieseliä korjannut tutkimalla ton solenoidin virransaannin...
Jos ei oo yleismittaria, vedä akulta suoraan johto solenoidille ja koita startata.
Kolme-neljä "ei lähde käyntiin vaikka kuinka sahaa" dieseliä korjannut tutkimalla ton solenoidin virransaannin...
Jos ei oo yleismittaria, vedä akulta suoraan johto solenoidille ja koita startata.
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Mulla on vararelekin matkassa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1611
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Minkä hihnan tarkistit?jako vai pummpu?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Pari katkennutta pumpun hihnaa on tullut itselle vastaan jotka vaihtamalla on lähtenyt toimimaan.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: To Heinä 31, 2008 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Täältä ääni rele 109 : lle. Uusi OEM rele jossain 30 euron hujakoilla. Saattaapi olla pitempi ikäinen kuin tarvike?
Omassa ei sytyttänyt hehkutuksen merkkivaloa ollenkaan kun laittoi virrat päälle. Eli jos noin tekee niin voisko siitäkin jo päätellä rele viaksi.
Itellä kylläkin -02 eli uudemmalla mittaristolla mutta oisko vanhemmassa silti samat vinkeet?
Omassa ei sytyttänyt hehkutuksen merkkivaloa ollenkaan kun laittoi virrat päälle. Eli jos noin tekee niin voisko siitäkin jo päätellä rele viaksi.
Itellä kylläkin -02 eli uudemmalla mittaristolla mutta oisko vanhemmassa silti samat vinkeet?
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Pumpun hihna tai rele, kuten jo todettua. Pumpun hihna voi olla paikoillaan, mutta siitä puuttuu hampaita tai on hypännyt.
-
- Viestit: 1735
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
-01 mulla ecun rele kans reistaili. otin kuoren releestä irti ja putsasin kärjet nyt on menty vuosi ilman ongelmia mutta hanskalokerossa uus tarvikerele varalta.MF4245 kirjoitti: ↑Ti Tammi 28, 2020 3:26 am Täältä ääni rele 109 : lle. Uusi OEM rele jossain 30 euron hujakoilla. Saattaapi olla pitempi ikäinen kuin tarvike?
Omassa ei sytyttänyt hehkutuksen merkkivaloa ollenkaan kun laittoi virrat päälle. Eli jos noin tekee niin voisko siitäkin jo päätellä rele viaksi.
Itellä kylläkin -02 eli uudemmalla mittaristolla mutta oisko vanhemmassa silti samat vinkeet?
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
ääni pumpun hihnalle
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Tähän pitäisi saada jo äänestys: pumpun hihna,rele vai joku muu
Älkää pitäkö hulluaa jännityksessä että mikä siinä oli
Älkää pitäkö hulluaa jännityksessä että mikä siinä oli
-
- Viestit: 604
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:38 pm
- Paikkakunta: Oulunlääni
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Täältä kanssa ääni pumpun hihnalle
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:37 pm
- Paikkakunta: Etelä lappi
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Pumpun hihna
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Niin juu, "en ole erityisesti perehtynyt auton moottoreihin"
Tuossa padassa on tosiaan kaksi remmiä. Kun konehuoneeseen edestä katsot, vasemmassa päässä on normi jakopää jossa on nokkahihna, luulen että olisit kuullut äänen jos se olisi katkennut ajosta. Toisessa päässä konetta on sitten tuo pumpun hihna, saa voimansa nokka-akselin toisesta päästä ja pyörittää ruiskutuspumppua. Sen koppa on kahdella 13mm pultilla kiinni, edessä alhaalla toinen ja takana suurinpiirtein nokka-akselin korkeudella toinen. Pultit pois ja nyrjyttelet kopan pois niin näet pumpun hihnan.
Tuossa padassa on tosiaan kaksi remmiä. Kun konehuoneeseen edestä katsot, vasemmassa päässä on normi jakopää jossa on nokkahihna, luulen että olisit kuullut äänen jos se olisi katkennut ajosta. Toisessa päässä konetta on sitten tuo pumpun hihna, saa voimansa nokka-akselin toisesta päästä ja pyörittää ruiskutuspumppua. Sen koppa on kahdella 13mm pultilla kiinni, edessä alhaalla toinen ja takana suurinpiirtein nokka-akselin korkeudella toinen. Pultit pois ja nyrjyttelet kopan pois niin näet pumpun hihnan.
-
- Viestit: 7641
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Älä skuikka tykkää huonoo, vaikka kirjoitan:
Satuin olemaan paikalla, kun teknisesti kouluja käynyt mies ja kouluttamaton mutta kokenut mies katselivat, mimmoinen pultti tarvittas...
Ensinmainittu sanoi kahdeksanmillinen, jälkimmäinen sanoi kahdeksan milliä olevan liian vähä, kyllä tarttis olla kolmetoista.
Ei tullu kiistaa, kun mää selitin heidän olevan oikeastaan samaa mieltä.
Satuin olemaan paikalla, kun teknisesti kouluja käynyt mies ja kouluttamaton mutta kokenut mies katselivat, mimmoinen pultti tarvittas...
Ensinmainittu sanoi kahdeksanmillinen, jälkimmäinen sanoi kahdeksan milliä olevan liian vähä, kyllä tarttis olla kolmetoista.
Ei tullu kiistaa, kun mää selitin heidän olevan oikeastaan samaa mieltä.
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
En tykkää huonoa.
Mietinkin kirjoittaessani tuota hetken ja tulin siihen tulokseen että kun on ensimmäistä kertaa ottamassa sitä pulttia pois koneen kyljestä, tarvitsee tietää se 13mm ennenkuin pääsee siihen 8mm kohtaan.
Miten lie aloittaja, onko vika jo selvinnyt?
Mietinkin kirjoittaessani tuota hetken ja tulin siihen tulokseen että kun on ensimmäistä kertaa ottamassa sitä pulttia pois koneen kyljestä, tarvitsee tietää se 13mm ennenkuin pääsee siihen 8mm kohtaan.
Miten lie aloittaja, onko vika jo selvinnyt?
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: To Tammi 23, 2020 6:54 pm
- Paikkakunta: tuupovaara
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
Kiitos kaikille vastaajille, en ole viitsinyt vielä perehtyä vian etsintään syynä puoli metrinen lumivaippa auton päällä eikä sisätiloja ole, masennuin ja ajattelin jatkaa keväämmällä kun lumet on häipyneet huitsin nevadaan. Sen verran tarkistin että hehkun valo palaa. Onneksi on vielä pari auton romua pihalla että pääsee liikenteeseen. Raportoin kyllä heti kun saan jotain toetoon.ogsennusta kirjoitti: ↑Ma Tammi 27, 2020 7:35 pm Tervehdys kaikille foorumin käyttäjille ja ylläpidolle että hyväksyitte minut mukaan. Palstoilla näyttää olevan useita transportterin tekniikasta tietäviä joten kysyisin neuvoa seuraavaan: Vuoden 1996 transportterini lakkasi käymästä yllättäen kesken ajon eikä suostu enää lähtemään käyntiin. Startti pyörittää hyvin eikä hihnakaan ole ilmeisesti hypännyt paikoiltaan, onko jolla kulla sattunut käymään samoin ja mikä oli syynä. Kone on hyvä eikä kuluta öljyä mittarissa on 450000km. Auto on pienikulutuksinen ja hyvä ajaa joten käyttöä olisi. En ole erikoisemmin perehtynyt auton moottoreihin joten en tiedä mistä päin vikaa pitäisi ruveta etsimään, vai hinaanko sovinnolla korjaamolle? Jos kone ei saa polttoainetta niin miten todeta? Hyvät neuvot olisivat nyt tarpeen.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: To Tammi 23, 2020 6:54 pm
- Paikkakunta: tuupovaara
- Viesti:
Re: vw transporter 2,5TDI -96
sain ihmeellisen tarmonpuuskan ja kaivoin transun hangesta ja niinhän siinä sitten selvisi että monet teistä olivat arvanneet oikein, pumpun hihna. Mutta itse hihnassa ei ollut mitään häikkää, hampaat oli tallella mutta ylemmän kiristysrullan pultti oli poikki juuresta, arvaan jo että on pirullinen työ saada se jämä pois etenkin kun paikka on ahdas ja ei viitsisi purkaa syyläriä ja muita romppeita pois edestä. Tämä katkennut pultti oli 13 mm ja alempi näyttäisi olevan 16mm päällä mikähän siinäkin ettei sama koko käy molempiin? jos ja kun saan sen jämän pois niin uusia rullia ja hihnaa asentaessa pitääkö pumppu ajoittaa samalla tavalla kuin jakopään hihna? Kiitos jo etukäteen neuvoista ja vinkeistä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Paalari, Silverhawk ja 28 vierailijaa