Zetor 5511
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
- Paikkakunta: oulun seutu
- Viesti:
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Ollut tuommonen 5711 vuodesta 1977, kovalla ajolla aikanaa, huollot tehty ohjekirjan mukaaan, vika saldo ollut yhteen kanteen venttiilin ohjurit nekun meni kuljettajan syystä, kytkin paketteja kolme kertaa, vesipumppu , muutama akkuna, renkaat,tunteja nyt 6400h,viettää eläke päiviä lingon ja klapikoneen päivystyksessä,yleensä nämä itäkoneet ontuhottu huoltamattomuudella, kerrankin joku tuumasi ei itäkoneita kannata huoltaa, korvien välissä varmaan oli ureaa!
-
- Viestit: 2141
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Kunnossa ollessansa pyörittää siinä missä mika tahansa. Paikallskäytön osalta tarpeesta riippuen moninopeukseinen voiman ulosotto saattaa olla plussa.
- osat eivät kovin maksa, ja niitä saa Suomesta, Virosta ja Euroopasta.
- klapikoneen eessä ja muussa nyhjäämistyössä on syytä välttää matalimmilla kierroksille käyttöä, vesipumput vähän laiskoja vanhemmiten vakkeivät vielä vuotaisi. Minulla vähän uudempi mutta ihan samat kujeet.
t. Kauko Ollila
- osat eivät kovin maksa, ja niitä saa Suomesta, Virosta ja Euroopasta.
- klapikoneen eessä ja muussa nyhjäämistyössä on syytä välttää matalimmilla kierroksille käyttöä, vesipumput vähän laiskoja vanhemmiten vakkeivät vielä vuotaisi. Minulla vähän uudempi mutta ihan samat kujeet.
t. Kauko Ollila
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
- Paikkakunta: oulun seutu
- Viesti:
Re: Zetor 5511
tossa mun kattelemassa on kampiakseli stefa rikki mut mukana tulis uusi samoin kytkin tulis,tuon katkasu on visiin simppeli homma katotaan saako kauppoja aikaan
fiat80-90 zetor 5511
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: Su Touko 11, 2008 5:36 pm
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Ei 5511, mut mun 6945. En tiedä onko samat kujeet, mutta kuten edellä mainittiin matalilla kierroksilla (kun 5 vaihdetta käytettävissä +pakki ajovoimanotolla ulosoton pyöritykseen mahdollistaa) zetka ei tykkää tehdä töitä. Tuon veden kierron lisäksi alkaa parin päivän sirkkelöinnin jälkeen työntämään palamatonta karstalöpö mömmöä piipusta ja pakosarjan joka välistä.. ärsytti kun vielä täyden konerempan jälkeen tekee tuon.. kierroksia pitää olla.. Tosin huomiona pumpulta otettu lisää ruokaa..
Tuo voa pakitus kiva jos vaikka tuikotyyppinen kone jää jumiin niin pakittaa sen vaan auki
Tuo voa pakitus kiva jos vaikka tuikotyyppinen kone jää jumiin niin pakittaa sen vaan auki
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 2:20 pm
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Sekalaisessa käytössä oli parisen vuotta, mutta vain jarrujen kanssa oli ongelmia. Lohkojen välit oli hieman erilaisia, kun yhteen väliin sopi just pikkusormi mutta toiseen ei edes tulitikku. Toimintaa se ei haitannut, mutta rasitusta oli hyvä tarjota ajoittain tupruttelun vähentämiseksi.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:37 pm
- Paikkakunta: Etelä lappi
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Jaa ku******ta, tuossa vanhassa ei ole kampiakselin takapäässä stefaa ollenkaa,sellainen vastakierre akselin päässä lappaa öljyä takasin pyöriessä.
Voi tippasta aina vähän,hyvä kone osta pois.
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Vanha kone mies sano mulle pokasena! Diesel ei pelkää kierroksia, otin opiksi ja ravautan aina hana pohjassa merkkiin katsomata, ei savuta koneet eikä tursua oljyä pakosarjasta, se 600-700 rpm on pahin myrkky kun käytellään viikko sotalla, kaasua pohjaan muutamakerta päivässä.
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Eihän se töiden teko ihan tyhjäkäynnillä järkevää ole mutta ei kyllä kierroksillakaan jos teholle ei niin tarvetta.lukke kirjoitti: ↑La Marras 02, 2019 7:54 am Vanha kone mies sano mulle pokasena! Diesel ei pelkää kierroksia, otin opiksi ja ravautan aina hana pohjassa merkkiin katsomata, ei savuta koneet eikä tursua oljyä pakosarjasta, se 600-700 rpm on pahin myrkky kun käytellään viikko sotalla, kaasua pohjaan muutamakerta päivässä.
Monesti öljyn räkiminen pienillä kierroksilla kertoo myös loppuun kuluneesta moottorista kun polttoaine ei ehdi heikkojen puristusten vuoksi kunnolla syttyä ja palaa ennen pakoventtiilin avautumista mutta tämähän ei liene yllätys kellekään.
Lisäksi noille vanhoille pinttyneille uskomuksille löytyy palstalta oma ketjunsakin.
Itelläkin olisi tiedossa yksi kolmipyttyinen, ehkä vähän tuoreempi, ilmeisesti pumppuvikainen, Zetka joka on viimeisillä voimillaan ajettu navetan taakse odottamaan mitä lie.
Aikaa lie ehkä kolme, neljä vuotta eikä sitä kukaan sieltä kuntoon laita. Eikä ole edes mistään rahasta asia kiinni.
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Kyllä sitä räkimistä tapahtuu kunnossa olevissakin koneissa, etenkin kylmänä vuodenaikana, etenkin jos ei kone saavuta normaalia käyttölämpötilaa työn keveyden takia, ja ohjaamon lämmityslaite toimii vielä lisäjäähyttäjänä.Monesti öljyn räkiminen pienillä kierroksilla kertoo myös loppuun kuluneesta moottorista kun polttoaine ei ehdi heikkojen puristusten vuoksi kunnolla syttyä ja palaa ennen pakoventtiilin avautumista mutta tämähän ei liene yllätys kellekään.
Muuten tuollanen setka on pilkekoneen ja muussa pihapuuhastelussa ihan hyvä, vaikka savumerkkejä tuppaavat olemaa.
Tuskin kuitenkaa kovin kallis ostaa ja ylläpitää!?
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Siksi kirjoitinkin "monesti" koska näin se monesti on. Ja pitäisihän se huolehtia siitä, että moottori toimii pääsee toimimaan sille suunnitellussa toimintalämpötilassa. Muutenhan siellä ovat esim. käyntivälykset ihan mitä sattuu. Näin siis täydellisessä maailmassa.Tumppi 865 kirjoitti: ↑La Marras 02, 2019 10:43 amKyllä sitä räkimistä tapahtuu kunnossa olevissakin koneissa, etenkin kylmänä vuodenaikana, etenkin jos ei kone saavuta normaalia käyttölämpötilaa työn keveyden takia, ja ohjaamon lämmityslaite toimii vielä lisäjäähyttäjänä.Monesti öljyn räkiminen pienillä kierroksilla kertoo myös loppuun kuluneesta moottorista kun polttoaine ei ehdi heikkojen puristusten vuoksi kunnolla syttyä ja palaa ennen pakoventtiilin avautumista mutta tämähän ei liene yllätys kellekään.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
- Paikkakunta: oulun seutu
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Jaa ku******ta, tuossa vanhassa ei ole kampiakselin takapäässä stefaa ollenkaa,sellainen vastakierre akselin päässä lappaa öljyä takasin pyöriessä.
Voi tippasta aina vähän,hyvä kone osta pois.
[/quote]
mikä on vanha missä ei stefaa tämä mun kattelema on -69tai-70 oli ne siihen stefan myynyt
Voi tippasta aina vähän,hyvä kone osta pois.
[/quote]
mikä on vanha missä ei stefaa tämä mun kattelema on -69tai-70 oli ne siihen stefan myynyt
fiat80-90 zetor 5511
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:37 pm
- Paikkakunta: Etelä lappi
- Viesti:
Re: Zetor 5511
-68 ei ole ainakaan stefaa,myytiin minullekkin siihen stefa aikoinaan.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
- Paikkakunta: oulun seutu
- Viesti:
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
- Paikkakunta: oulun seutu
- Viesti:
Re: Zetor 5511
setori käyty katsoon ja kaupathan siitä tuli.se kampiakselin stefa on kun se sinne laitetaanjotain poistetaan ja tilalle laitetaan osa missä stefa kiinni tulee hyvät ohjeet mukana joltain zetor spesialistilta, paljon oli uutta osaa laitettu tuossa kuvaa.https://www.nettikone.com/zetor/5511/1859380
fiat80-90 zetor 5511
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Zetor 5511
sehän on kopsakan näkönen zetor.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
- Paikkakunta: oulun seutu
- Viesti:
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:37 pm
- Paikkakunta: Etelä lappi
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Hienoa,pidähän ajantasalla stefa projektista kiinnostaa tuo miten se sinne tulee.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
- Paikkakunta: oulun seutu
- Viesti:
Re: Zetor 5511
huomenna ois tarkotus zetori hakea ja heti katkasuhoitoon laitaa
fiat80-90 zetor 5511
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: Zetor 5511
Jos hinta kohtasi! 0n hyvä luotettava kone, käynistyy -30 pakkasesa lämmitämätä , vastaavasta kokemus pihakoneena 6700h rallatta edelleen,