Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
korjailija kirjoitti: ↑Pe Marras 08, 2019 7:22 pm
Joka päivä oli sama iso uudehko mersun maasturi eri paikassa parkissa, mutta aina se oli parkkeerattu niin keskelle ettei siihen kahta auto mahdu mitenkään
Pysäköintiruudut ovat 2,5 - 2,6 m leveitä ja G-Mersu levein malli 2,25 m.
Arvaatko miksi pysäköi keskelle kahta ruutua?
Minulla oli Renault master käytössä ja senkin viereen mahtui tuonne toinen auto ja se mersu ei ollut G, kyse oli ilmeisesti siitä että kyvyt ei vaan riittäneet ahtaampaan paikkaan pysäköintiin.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
361 kirjoitti: ↑Pe Marras 08, 2019 6:16 pm
Tuo päivävalotoiminto pelkästään edessä on kyllä yksi idioottimaisimmista ratkaisuista.
Miksi? Se säästää energiaa ja vähentää päästöjä. Turvallisuuteen sillä ei ole vaikutusta, koska tutkitusti vain ajovalot edessä tarvitaan parantamaan ajoneuvon havaittavuutta päiväsaikaan.
Samaa mieltä 361:sen kanssa. Kysehän ei olekkaan normaalin päiväkelin näkyvyydestä ja varsinkaan edestä päin havaittavuudesta, vaan siitä, ettei niitä myös takavalot sytyttäviä ajovaloja älytä kytkeä päälle silloin, kun perässä pölyää eli sataa ja/tai on märkä tie tai lumi pölyää. Ja tuo energian säästö ja päästöjen pieneneminen on yhtä tyhjän kanssa.
361 kirjoitti: ↑Pe Marras 08, 2019 6:16 pm
Tuo päivävalotoiminto pelkästään edessä on kyllä yksi idioottimaisimmista ratkaisuista.
Miksi? Se säästää energiaa ja vähentää päästöjä. Turvallisuuteen sillä ei ole vaikutusta, koska tutkitusti vain ajovalot edessä tarvitaan parantamaan ajoneuvon havaittavuutta päiväsaikaan.
Samaa mieltä 361:sen kanssa. Kysehän ei olekkaan normaalin päiväkelin näkyvyydestä ja varsinkaan edestä päin havaittavuudesta, vaan siitä, ettei niitä myös takavalot sytyttäviä ajovaloja älytä kytkeä päälle silloin, kun perässä pölyää eli sataa ja/tai on märkä tie tai lumi pölyää. Ja tuo energian säästö ja päästöjen pieneneminen on yhtä tyhjän kanssa.
Tämän valomääräyksen säätämisessä tekniikka ehti vain pykälänikkareiden edelle. Säännöstä ryhdyttiin ajamaan aikana, jolloin autojen valot toimivat hehkulampuilla, valmiiksi säännökset saatiin, kun uusien autojen valot pohjautuvat pääosin led-tekniikkaan.
Mutta lainsäätäjähän ei tunnetusti helposti periksi anna.
Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ajomies kirjoitti: ↑Ti Marras 12, 2019 9:52 pm
Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Mää oon kunnalta pyytänyt kotitielle pystytyslupaa 20 km suositusnopeudelle keväästä saakka. Yhteenkään hakemukseen ei ole vastattu.
Ajomies kirjoitti: ↑Ti Marras 12, 2019 9:52 pm
Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Mitäs tekemistä noilla mukamas lainsäädännön kanssa on?
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
Ajomies kirjoitti: ↑Ti Marras 12, 2019 9:52 pm
Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Mitäs tekemistä noilla mukamas lainsäädännön kanssa on?
Joku päätäntä elin ne luvat antaa, olkoon sitten vaikka "päätönsihteeri", Laittomia merkkejähän ei saa laittaa!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ajomies kirjoitti: ↑Ti Marras 12, 2019 9:52 pm
Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Mitäs tekemistä noilla mukamas lainsäädännön kanssa on?
Onhan siellä laki takana.
Kielto-ja rajoitusmerkkiä kun en saa omin päin mennä pystyttämään. Laki edellyttää kunnan hyväksyntää.
Nojuu, Suomessa lainsäätäjä on eduskunta, kunta ja valtion tienviranomaiset vain soveltavat lakia, niin kuin tavallaan me kaikki muutkin.
Miksi muuten niin pieni rajoitus kuin 20 km/h, siinä joutuu jo fillarillakin hiljentämään?
Tämä nyt ei asiaan liity, mutta kerran oli ylimääräinen pyöreä rajoitusmerkki ja tälläsin sen mökkitielle, retusoin siitä nopeusrajoituksen 200 km/h. Semmonen hiivatin mutkainen kapia polku. Meinasin laittaa vielä lisäkilven "sateella", mutta en löytäny. Yhdellä vuokramökillä oli ryhmä venäläisiä, näin kun kuvas toisiaan sen merkin ympärillä, nauroivat ja molottivat .
Minua ärsyttää hidastetöyssyt, joista jotkut on tehty niin jyrkiksi, että nopeus on pudotettava kävelyvauhtiin, ettei lyö jousia pohjaan. Täällä lähistölläkin on yksi tieosuus, jossa yksi kolmesta töyssystä on juuri tuollainen. Kun rajoitus on 40km/h, eikö sillöin tätä nopeutta pitäisi voida ajaa ilman, että rikkoo auton.
olliki kirjoitti: ↑Ke Marras 13, 2019 11:33 am
Minua ärsyttää hidastetöyssyt, joista jotkut on tehty niin jyrkiksi, että nopeus on pudotettava kävelyvauhtiin, ettei lyö jousia pohjaan. Täällä lähistölläkin on yksi tieosuus, jossa yksi kolmesta töyssystä on juuri tuollainen. Kun rajoitus on 40km/h, eikö sillöin tätä nopeutta pitäisi voida ajaa ilman, että rikkoo auton.
Tässä asumassani kylässä myös noita hidasteita ja välillä vähän harmittaa, kun nehän tuntuu koskevan vain rajoitusten mukaan ajavia...neljästäkympistä on pakko hidastaa lähes kävelyvauhtiin noiden kohdalla, joka tietysti tarkoituskin, koska niiden kohdalla on aina suojatie, MUTTA, ajappa kuuttakymppiä noihin, niin ei tunnu oikein missään ja sitä aina muutamat "bensalenkkarit" toteuttaakin. Varsinkin aina näin luisuttelukauden alkaessa ensilumien myötä iltaisin ja öisin...