Jontikka ryytyi

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Valmetilla...
Viestit: 794
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Pumppusuutinkoneet pelaakin pakkasessa hyvin kun polttoaine kiertää kannessa vauhdilla, naapuri ohitti oman c-mersun polttoaineen jäähdyttimen kun kierto liiaksi jäähdyttää moottoria, en muista muuttiko muutenkin paluupuolta.

Pumppusuutin skanioilla vedettiin kesälaadulla koko ajan raskaissa ajoissa, kaverini kerran kauhisteli kun oli korkin unohtanu laittaa kiinni, ensin kirpessä pakkasessa lumenpöllyssä pari tuntia kasalle ja lumisia puita kyytiin ja sitoessa huomannu jotta korkki roikkuu ketjusta ja tankin päällä rytö lunta.

Raskaassa käytössä isolla moottorilla polttonesteen tiheydellä on merkitystä, aidolla kesälaadulla heppoja on enempi eli kaasupoljin ylempänä.
Juho M-P
Viestit: 4343
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Niin ja korkeapaineruiskutuksessa polttoaineen lämpö nousee rajusti. Eli tankin paluuvirtaus pitää tankin lämpimänä jatkuvassa ajossa. Siksi nykyään on ne polttoaineen jäähdyttäjät ettei kesällä naftanylikuumene ja pumput leikkaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

nykysissä diesel polttoaineissahan on jo itsessään aineita jotka sitoo veden polttoaineeseen .
ennen laitettiin tota 100 kohtuudella kun ei ollu valmiina noita aineita.
sitä vettä tulee väkisinkin tankiin korvausilman mukanna .
mut ilkee totuus on se et siinä dieselissä on jo sitä vettähajottavaa ainetta seassa.eli käytännössä foliohattujen suuttimet ja pumput on käytännossä paskana.
ja tota d100 laitetaan jos veden määrä on liian iso eikä poltto aine pysty sitä sitomaan.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja 361 »

2xford4000 kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:20 pm kyllä itelläkin sen verran monta tankillista kuluu 4000 vuodessa että väkisin joutuu kesäainetta laittamaan. no kylällä abc kylmäasema ja sinne tulee aikaisin se väli laadun diesel onko se -15 asti kestävää. niin sitä laitan sitten kun alkaa syksy tulemaan jos ei isoja ajoja tiedossa, serkulla on omat säiliöt kesä ja talvi löpölle niin joskus hakenu pari kannua siltä että saa ajoissa syksyl jo talviainetta tankkiin. harvoin ollu ongelmia enää aineiden kanssa että hyhmäis. jotain on opittu. 4000 on vielä tosi tarkka tästä asiasta. ei ikinä diesel 100 tankkiin.
Onko tuo 4000 herkkä "jäätymään" ?
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja poweri »

4000 paras mahdollinen jäätymisen suhteen. Tankki suojassa moottorin takana kytkinkopan päällä lämpöisessä. Moottoriin kun asentaa talveksi sivusuojat toimii hyvin lähelle junan vessaa.
4000 miinuspuolena on ilkeä tankki siivota. Ensiapu on irroittaa hana jolloin saa suurimmat vedet ja moskat pois. Jos metalliputket tiiviit puhutaan lähes idioottivarmasti toiminnasta kun löpö tulee alamäkee pumppuun ja sutarille.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja 361 »

Ok. Sillä kiinnostaa kun laite on ensimmäistä talvea ja tankissa vielä paljon kesälaatua.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

jiba kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 12:29 am
Ajomies kirjoitti: To Marras 07, 2019 10:37 pm Mutta se jos johtoporras ei ole ymmärtänyt sitä ettei kesä laatuisella poltto-aineella pärjää kovilla pakkasilla ja sitten koitetaan paikata virhettä sillä että otetaan käyttöön aine jonka käyttämisestä tulee ongelma, varsinkin kun mitään kirjaamista ei aineen lisäämisestä ollut. (Sekin kallistuu johtoportaan "piikkiin"). Oma kanta, jota yritin viestittää oli ja on edelleen että huollettuja vehkeitä ei tarvitse lisäaineistaa!
mut aineessa ei kummiskaan ollu vika .vaan johtoportaassa ja käyttäjissä jotka kai oli aikuisia.
toki ymmärrän että uusavuttomuus on vaiva monessa paikassa .
mut pää ogelma ei ollu lisä aineessa vaan käyttäjissä.
mut toki ihailtava piirre et ogelma on aina johtoportaassa
Sieltä ne ohjeistukset tulee, ja millä seuraat lisäaineistuksen määrää ellei sitä mihinkään kirjata. Huono siinä on työntekijöiden kontolle syytä vierittää, jos säästösyistä yritetään kuluissa säästää, ajattelematta asiaa pidemmälle. Miten laitat tuon kuljettajien harteille?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

siis ite vaitit että ilman mitään oireiluja kuskit ihan varmuuden vuokslaittovat.
toki jos ala on semmonen että työn johdon pitää kädestä pitäen hommat näyttää.niin sillon toki työn johto on syypää.
maallikko tankkaajakin ymmartää laittaa tankkauksen yhteydessä ainnet oikekin .miks ei ammatti kuski?
mut uskotaan työnjohtö mokas niittenhan toi aine olis pitänny laittaa.tai palkata korkeemman osaamisen omaava lisäaineen lisääjä.
mut se kai jo selvinny et ainne ei ollu syypää tässäkään tapauksessa vaan työn johto.
nuc-64
Viestit: 2954
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Kiitokset kommenteista, taas käy ja kukkuu. Kaverin kanssa käytiin tuota elvyttämässä. Tankki tyhjäksi pumpulla ja loput pohjaventtiilistä. Lämmittää sai venttiiliä kylläkin, että hyhmä alkoi liikkua. Vedenerotin oli aivan tukossa, sen sai tyhjentää pariin kertaan. Suodatin vaihtoon ja hiukan ilmausta. Kyllähän tuo sitten taas käynnistyi.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

jiba kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 6:30 pm siis ite vaitit että ilman mitään oireiluja kuskit ihan varmuuden vuokslaittovat.
toki jos ala on semmonen että työn johdon pitää kädestä pitäen hommat näyttää.niin sillon toki työn johto on syypää.
maallikko tankkaajakin ymmartää laittaa tankkauksen yhteydessä ainnet oikekin .miks ei ammatti kuski?
mut uskotaan työnjohtö mokas niittenhan toi aine olis pitänny laittaa.tai palkata korkeemman osaamisen omaava lisäaineen lisääjä.
mut se kai jo selvinny et ainne ei ollu syypää tässäkään tapauksessa vaan työn johto.
Jos ohjeistuksena tynnyrin päädyssä lappu, lisää tästä mittakannullinen n. 1 l tankkauksen yhteydessä pakkaskauden aikana. Autoja useita kymmeniä eikä sama kuljettaja aja välttämättä samalla autolla kuin kuukausien päästä. Tankkauksia voi tulla 1 - 3 kpl päivässä, kuka tietää ja mistä paljonko sitä "tenua" on laitettu? Aine ne vauriot kuitenkin teki!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Valmetilla...
Viestit: 794
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Ajomies kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 9:37 pm
jiba kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 6:30 pm siis ite vaitit että ilman mitään oireiluja kuskit ihan varmuuden vuokslaittovat.
toki jos ala on semmonen että työn johdon pitää kädestä pitäen hommat näyttää.niin sillon toki työn johto on syypää.
maallikko tankkaajakin ymmartää laittaa tankkauksen yhteydessä ainnet oikekin .miks ei ammatti kuski?
mut uskotaan työnjohtö mokas niittenhan toi aine olis pitänny laittaa.tai palkata korkeemman osaamisen omaava lisäaineen lisääjä.
mut se kai jo selvinny et ainne ei ollu syypää tässäkään tapauksessa vaan työn johto.
Jos ohjeistuksena tynnyrin päädyssä lappu, lisää tästä mittakannullinen n. 1 l tankkauksen yhteydessä pakkaskauden aikana. Autoja useita kymmeniä eikä sama kuljettaja aja välttämättä samalla autolla kuin kuukausien päästä. Tankkauksia voi tulla 1 - 3 kpl päivässä, kuka tietää ja mistä paljonko sitä "tenua" on laitettu? Aine ne vauriot kuitenkin teki!
Osaava johto olisi tilannut tenttutynnyrin viereen tynnyrin X-1R diesel boosteria tai Fuel-Protect Keep Cleania ja ohjeistanut kuskeja jotta kummastakin tynnyristä kannullinen niin koko sotku olisi vältetty.
2xford4000
Viestit: 6505
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

361 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 12:25 pm
2xford4000 kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:20 pm kyllä itelläkin sen verran monta tankillista kuluu 4000 vuodessa että väkisin joutuu kesäainetta laittamaan. no kylällä abc kylmäasema ja sinne tulee aikaisin se väli laadun diesel onko se -15 asti kestävää. niin sitä laitan sitten kun alkaa syksy tulemaan jos ei isoja ajoja tiedossa, serkulla on omat säiliöt kesä ja talvi löpölle niin joskus hakenu pari kannua siltä että saa ajoissa syksyl jo talviainetta tankkiin. harvoin ollu ongelmia enää aineiden kanssa että hyhmäis. jotain on opittu. 4000 on vielä tosi tarkka tästä asiasta. ei ikinä diesel 100 tankkiin.
Onko tuo 4000 herkkä "jäätymään" ?
on! polttoaine kun valuu omalla painollaan pumpulle suodattimen läpi ja hanassa tiukka sihti niin haistaa heti kesäaineen jos pakkasta. on kokeiltu monta kertaa. suodatin viel ulkona kyljes kaikki kylmimmässä paikassa niin hyhmää varmasti. ite oon oppinu jo et jos jää kesäaineet tankkiin niin tyhjennän ne ja talvea tilalle. ja jos ei usko niin kokeilee. niinkuin velipoika viime syksynä. oli yöllä -8 käyny pakkanen ja seuraavana pvänä plussa keli. lähti ajaa niin ekalle ristille hyyty. toimi noin 800m tiellä. hinas mun halliin ja mä laskin aineet pois ja talvi ainetta tilalle niin taas toimi. velikin ihmetteli että on noin herkkä? on se kun ei ole siirtopumppua mikä kiskois. tyhjennä suosiolla, esim: tynnyri pumpulla saa enimmät ja sit käyttelee talviaineel riittävästi niin kyllä se taas toimii.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
2xford4000
Viestit: 6505
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

poweri kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 12:55 pm 4000 paras mahdollinen jäätymisen suhteen. Tankki suojassa moottorin takana kytkinkopan päällä lämpöisessä. Moottoriin kun asentaa talveksi sivusuojat toimii hyvin lähelle junan vessaa.
4000 miinuspuolena on ilkeä tankki siivota. Ensiapu on irroittaa hana jolloin saa suurimmat vedet ja moskat pois. Jos metalliputket tiiviit puhutaan lähes idioottivarmasti toiminnasta kun löpö tulee alamäkee pumppuun ja sutarille.
on paras jäätymään jos ei ole talviaineet tankissa. jos muuta väittää niin on ajanut kesäaineilla vaan kesällä ja talviaineilla talvella. tankki helppo siivota kun ottaa kesällä/lämpöisessä tallissa hanan pois ja laskee vesiletkulla vettä tankin läpi ja kun rojut tullu pois, niin puhaltaa ilmalla ja kuumailmapuhaltimella loput, jos pohjan saumaan jää vesihelmiä. niin rätin teippaa tikkuun ja kuivaa pohjan, viimeistely kuumailma puhaltimella. monet kerrat näin tehny ja hyvä tullu, sitten puhdasta polttoainetta tankkiin. toimii sitten hyvin taas vuosia jos vain puhdasta polttoainetta laittaa tankkiin.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja 361 »

2xford4000 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 10:01 pm
361 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 12:25 pm
2xford4000 kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:20 pm kyllä itelläkin sen verran monta tankillista kuluu 4000 vuodessa että väkisin joutuu kesäainetta laittamaan. no kylällä abc kylmäasema ja sinne tulee aikaisin se väli laadun diesel onko se -15 asti kestävää. niin sitä laitan sitten kun alkaa syksy tulemaan jos ei isoja ajoja tiedossa, serkulla on omat säiliöt kesä ja talvi löpölle niin joskus hakenu pari kannua siltä että saa ajoissa syksyl jo talviainetta tankkiin. harvoin ollu ongelmia enää aineiden kanssa että hyhmäis. jotain on opittu. 4000 on vielä tosi tarkka tästä asiasta. ei ikinä diesel 100 tankkiin.
Onko tuo 4000 herkkä "jäätymään" ?
on! polttoaine kun valuu omalla painollaan pumpulle suodattimen läpi ja hanassa tiukka sihti niin haistaa heti kesäaineen jos pakkasta. on kokeiltu monta kertaa. suodatin viel ulkona kyljes kaikki kylmimmässä paikassa niin hyhmää varmasti. ite oon oppinu jo et jos jää kesäaineet tankkiin niin tyhjennän ne ja talvea tilalle. ja jos ei usko niin kokeilee. niinkuin velipoika viime syksynä. oli yöllä -8 käyny pakkanen ja seuraavana pvänä plussa keli. lähti ajaa niin ekalle ristille hyyty. toimi noin 800m tiellä. hinas mun halliin ja mä laskin aineet pois ja talvi ainetta tilalle niin taas toimi. velikin ihmetteli että on noin herkkä? on se kun ei ole siirtopumppua mikä kiskois. tyhjennä suosiolla, esim: tynnyri pumpulla saa enimmät ja sit käyttelee talviaineel riittävästi niin kyllä se taas toimii.
No perskele. Tuli tuossa tankattua syksyllä täyteen kun meinasin että keväällä otetaan foordi seuraavan kerran esille. Tuo ketju "vanha traktori auraukseen" sytytti ajatuksen että kiduttaisin itseäni ja ajaisin ensi talven lumet tuolla mutta enpä tiedä viitsinkö alkaa aineita vaihtamaan. Tietysti jos lähtee lämpimästä niin tokkopa ehtii jäätyä. Kurjuuden maksimoinniksi tosin oli tarkoitus säilyttää taivasalla.
jiba

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja jiba »

Ajomies kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 9:37 pm
jiba kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 6:30 pm siis ite vaitit että ilman mitään oireiluja kuskit ihan varmuuden vuokslaittovat.
toki jos ala on semmonen että työn johdon pitää kädestä pitäen hommat näyttää.niin sillon toki työn johto on syypää.
maallikko tankkaajakin ymmartää laittaa tankkauksen yhteydessä ainnet oikekin .miks ei ammatti kuski?
mut uskotaan työnjohtö mokas niittenhan toi aine olis pitänny laittaa.tai palkata korkeemman osaamisen omaava lisäaineen lisääjä.
mut se kai jo selvinny et ainne ei ollu syypää tässäkään tapauksessa vaan työn johto.
Jos ohjeistuksena tynnyrin päädyssä lappu, lisää tästä mittakannullinen n. 1 l tankkauksen yhteydessä pakkaskauden aikana. Autoja useita kymmeniä eikä sama kuljettaja aja välttämättä samalla autolla kuin kuukausien päästä. Tankkauksia voi tulla 1 - 3 kpl päivässä, kuka tietää ja mistä paljonko sitä "tenua" on laitettu? Aine ne vauriot kuitenkin teki!
oke uskotaan työn johto syypää .mut kai ne kuskit ties paljonko ne tankkas .tietty rosentti laitetaan määrään .aineen määrähän pysyy näin vakiona ainut jos sitä ei laita niin laimenee.vai meinaatko et jos kuski laitto vaikka 10l dieselia niin automaattisesti 1l tenua perään.
ei pysty ku ihmetteleen .eikö siellä osattu matematiikkaa.
no kaise tollasella käytöllä tekee tuhojaan .tarkenna ihmeessä minä vuonna tuo tapahtu.
meinaan ku nykynuoria haukutaan avuttomiks.ei vissin ookkaan uus ilmiö.
mitenköhän muissa yrityksissä olis isännät reakoinnu jos kuskit tommosia tenu pesuja pumpuille ja suuttimille olis suorittanu
mut aine oikein käytettynä ei olis aiheuttanu ogelmaa.ja jos enempi laitetaan tenua niin sillon 2t öljyä sekaan säilyy voitelu .
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja 8400 »

2xford4000 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 10:01 pm
361 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 12:25 pm
2xford4000 kirjoitti: To Marras 07, 2019 7:20 pm kyllä itelläkin sen verran monta tankillista kuluu 4000 vuodessa että väkisin joutuu kesäainetta laittamaan. no kylällä abc kylmäasema ja sinne tulee aikaisin se väli laadun diesel onko se -15 asti kestävää. niin sitä laitan sitten kun alkaa syksy tulemaan jos ei isoja ajoja tiedossa, serkulla on omat säiliöt kesä ja talvi löpölle niin joskus hakenu pari kannua siltä että saa ajoissa syksyl jo talviainetta tankkiin. harvoin ollu ongelmia enää aineiden kanssa että hyhmäis. jotain on opittu. 4000 on vielä tosi tarkka tästä asiasta. ei ikinä diesel 100 tankkiin.
Onko tuo 4000 herkkä "jäätymään" ?
poweri kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 12:55 pm 4000 paras mahdollinen jäätymisen suhteen. Tankki suojassa moottorin takana kytkinkopan päällä lämpöisessä. Moottoriin kun asentaa talveksi sivusuojat toimii hyvin lähelle junan vessaa.
4000 miinuspuolena on ilkeä tankki siivota. Ensiapu on irroittaa hana jolloin saa suurimmat vedet ja moskat pois. Jos metalliputket tiiviit puhutaan lähes idioottivarmasti toiminnasta kun löpö tulee alamäkee pumppuun ja sutarille.
on! polttoaine kun valuu omalla painollaan pumpulle suodattimen läpi ja hanassa tiukka sihti niin haistaa heti kesäaineen jos pakkasta. on kokeiltu monta kertaa. suodatin viel ulkona kyljes kaikki kylmimmässä paikassa niin hyhmää varmasti. ite oon oppinu jo et jos jää kesäaineet tankkiin niin tyhjennän ne ja talvea tilalle. ja jos ei usko niin kokeilee. niinkuin velipoika viime syksynä. oli yöllä -8 käyny pakkanen ja seuraavana pvänä plussa keli. lähti ajaa niin ekalle ristille hyyty. toimi noin 800m tiellä. hinas mun halliin ja mä laskin aineet pois ja talvi ainetta tilalle niin taas toimi. velikin ihmetteli että on noin herkkä? on se kun ei ole siirtopumppua mikä kiskois. tyhjennä suosiolla, esim: tynnyri pumpulla saa enimmät ja sit käyttelee talviaineel riittävästi niin kyllä se taas toimii.
:lol: :lol: :lol:
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Valmetilla... kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 9:57 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 9:37 pm
jiba kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 6:30 pm siis ite vaitit että ilman mitään oireiluja kuskit ihan varmuuden vuokslaittovat.
toki jos ala on semmonen että työn johdon pitää kädestä pitäen hommat näyttää.niin sillon toki työn johto on syypää.
maallikko tankkaajakin ymmartää laittaa tankkauksen yhteydessä ainnet oikekin .miks ei ammatti kuski?
mut uskotaan työnjohtö mokas niittenhan toi aine olis pitänny laittaa.tai palkata korkeemman osaamisen omaava lisäaineen lisääjä.
mut se kai jo selvinny et ainne ei ollu syypää tässäkään tapauksessa vaan työn johto.
Jos ohjeistuksena tynnyrin päädyssä lappu, lisää tästä mittakannullinen n. 1 l tankkauksen yhteydessä pakkaskauden aikana. Autoja useita kymmeniä eikä sama kuljettaja aja välttämättä samalla autolla kuin kuukausien päästä. Tankkauksia voi tulla 1 - 3 kpl päivässä, kuka tietää ja mistä paljonko sitä "tenua" on laitettu? Aine ne vauriot kuitenkin teki!
Osaava johto olisi tilannut tenttutynnyrin viereen tynnyrin X-1R diesel boosteria tai Fuel-Protect Keep Cleania ja ohjeistanut kuskeja jotta kummastakin tynnyristä kannullinen niin koko sotku olisi vältetty.
Vielä helpommin sillä että olisi talvilaatua hommattu säiliöihin jo hyvissä ajoin ennen pakkasia!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja -SS- »

jiba kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 11:44 am nykysissä diesel polttoaineissahan on jo itsessään aineita jotka sitoo veden polttoaineeseen .
Mitä aineita erityisesti ?

-SS-
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja poweri »

2xford4000 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 10:07 pm
poweri kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 12:55 pm 4000 paras mahdollinen jäätymisen suhteen. Tankki suojassa moottorin takana kytkinkopan päällä lämpöisessä. Moottoriin kun asentaa talveksi sivusuojat toimii hyvin lähelle junan vessaa.
4000 miinuspuolena on ilkeä tankki siivota. Ensiapu on irroittaa hana jolloin saa suurimmat vedet ja moskat pois. Jos metalliputket tiiviit puhutaan lähes idioottivarmasti toiminnasta kun löpö tulee alamäkee pumppuun ja sutarille.
on paras jäätymään jos ei ole talviaineet tankissa. jos muuta väittää niin on ajanut kesäaineilla vaan kesällä ja talviaineilla talvella. tankki helppo siivota kun ottaa kesällä/lämpöisessä tallissa hanan pois ja laskee vesiletkulla vettä tankin läpi ja kun rojut tullu pois, niin puhaltaa ilmalla ja kuumailmapuhaltimella loput, jos pohjan saumaan jää vesihelmiä. niin rätin teippaa tikkuun ja kuivaa pohjan, viimeistely kuumailma puhaltimella. monet kerrat näin tehny ja hyvä tullu, sitten puhdasta polttoainetta tankkiin. toimii sitten hyvin taas vuosia jos vain puhdasta polttoainetta laittaa tankkiin.
Hyvä luoja teidän juttujanne. Oletko sinä sitten munasillas boxerit jalassa miinus 15 ulkona ja pilkkihaalarit päällä helteellä??
Eikö ole päivänselvää että talvella oltava ja jo pakkasilla oltava talviaineet tankissa.
Urbo
Viestit: 119
Liittynyt: To Joulu 24, 2015 2:26 pm
Viesti:

Re: Jontikka ryytyi

Viesti Kirjoittaja Urbo »

Mulla on ollut sääntönä, että kun itellä on pitkät kalsarit, niin tankissa on oltava talvilaatua. Eikä enää mitään kesä-talvi sekoitusta. Eli vaatii pientä ennustusta, milloin on alettava tankkaamaan talvilaatua.
Ford 5000 -74
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], hamsteri, Kaarlo63, Kaunotar, Matsikka, povk, tommipommi, Veijokoo ja 44 vierailijaa