Ainakin 124 korimallin lootassa on pakkirataspari vinohampainen. Siksi se ei äännäkkään niinkuin tavisautoissa. Liekkö sitten uudemmissa säästösyistä tehty suorahampaiset sitte?
C Merssedes manuaalivaihdeloota
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
- Viesti:
Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota
W201:t ovat nuorimmatkin kohta kolmekymppisiä, joten öljyt voivat pyrkiä ulos myös ikääntyneiden tiivisteiden takia. Vähän on autolla ikäisekseen ajettu, vain muutama tuhat kilometriä vuodessa?
Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota
mersussa noi on ihan perus huoltoo .noilla kilsamäärillä.muissa merkeissä noilla määrillä tommoset viat johtais paalaukseen.vaikkei mesetkään kulje ilman pikku fiksauksia .kulkee ne kummiskin keskimäärin 3-4 enempi kun muut merkit.ja silti niistä kelpaa tekniika vielä afrikan vientiin.kalvaana kirjoitti: ↑Su Loka 13, 2019 1:19 pm Minulla kokemusta 123-korissesta ja 124 korisesta, 508:sta ja 212 Sprintteristä. On niissä jokaisessa ollu korjattavaa. 124 tais olla paras, kun sillä ajettiin 20 vuotta. Se tosin jätti minut jalkamieheksi kun vetoakseli katkesi ruostumisen takia (tyyppivika). Mesestä meni laturi 300 tonnin kohalla, kansipahvi 470 tonnin kohalla, nelosen synkronointi petti vajaassa 500 tonnissa, takapään hydrauliikan sylintereitä ja kaasupalloja ostettu useita, takapyörän laakerit 400 tonnissa, takaäänenvaimentimia useita, lämmityslaitteen moottori, lasinpyyhkimen moottori, takatukivarren ulkopään heloja useita, etupallonivelet kaksi kertaa, keskuslukon alipainepumppu, moottorin kumityynyt, kardaanin keskilaakeri ja rättinivelet. Kytkin levy ja asetelma alkuperäiset, samoin etuiskarit. Ekat jarrulevytkin keski 300 tonnia.
Nää kaikki siis reilusti alle 600 tonnin, että ei se hyvän aikakauden Mersukaan ilman korjaamista kule.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota
No sitten on sattunut kohdalle vain maanantaikappaleita, kun 200 000 km on jo pitänyt tehdä paljon remontteja huoltojen lisäksi? Varmasti tasaista ajoa menee pitkiäkin matkoja ongelmitta, mutta harvalla ne ajot sellaisia ovat. Ja siksi mersu ei mitenkään poikkea ainakaan edukseen näissä "normaalikäytöissä".
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1435
- Liittynyt: Pe Joulu 28, 2018 12:00 am
Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota
Kaikki taulussa... Kyllä, ikääntymistä(kin) tässä nyt ihmetellään vuodon ja ulinan syy-yhteyksiä. Vaiko kaksi eri asiaa..
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: C Merssedes manuaalivaihdeloota
Nyt alkoi 180 c mersun vaihteisto tai oikeastaan vaihteen siirto ongelmat. Ykkönen - kakkonen välillä keppi hervoton eikä kytke vaihteita kunnolla? Mutta kun nyt ei pakkasessa ja hämärässä nähnyt onko siinä siirtovivussa pulttikiinnitys kun olisi tuntuma että siitä "pyörisi tyhjää" ? Jokin pultin näköinen siinä kyllä on mutta kun näyttää vain pyöreältä reiältä, kuusiokolo tai torx se ei ainakaan ole?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 16 vierailijaa