Mutta entäs jos on kiire ja maksaa heti 5000 € poliisille kouraan, ja matka jatkuu. Olisi vaihtoehto kuitenkin.Aakku kirjoitti: ↑Pe Syys 27, 2019 5:07 pmEi toimi, kun se ei tuota rahaa valtion kassaan.Ajomies kirjoitti: ↑Pe Syys 27, 2019 4:39 pm https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... loaZ4SDyEU
Olisiko tuo hyvä konsti Suomessakin?
Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Aakku
- Viestit: 8286
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tarinan mukaan rakennusliike Puolimatkan omistaja aikoinaan yritti.
Pyysi kuulemma poliisia sakottamaan tuplasakon, koska hän tulee kohta samaa vauhtia takaisin.
En tiedä onko tosi, mutta mikseipä tuollaista voisi kiireinen yritysjohtaja murjaistakin.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllähän se jonkun bisneksiä häiritsee pahasti jos pitää tuntikin seisoskella tien poskessa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1595
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 5:20 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä tästä armaksesta liikkuu niin hurjia juttuja että jotain perää niissä varmasti on. Mutta oma asenne olis ihan sama jos tota rahanpaskoo olis niinkin puuttumati.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuvat alkoholista.
-
- Viestit: 15646
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Iät ja ajat tarkoittanee tässä tapauksessa noin 20 vuotta. Omat laspet ovat sen kanssa painineet autokoulussa. 1970-luvun lopussa, eikä vielä 1981 tieliikennelaissakaan ollut vielä mainintaa poikkeuskäännöksestä, vaan ryhmityssääntö on niin kuin olen sen oppinut. Edelleen uudessa lakiehdotuksessa puuttuu edelleenkin se tieto, miten väistämissäännöt menevät poikkeuskäännöksiä tehdessä, varsinkin jos risteyksessä samaan suuntaan kääntyvät haluavat kumpikin tehdä poikkeuskäännöksen, tavallaan "ristiin".Aakku kirjoitti: ↑Pe Syys 27, 2019 3:49 pm Poikkeuskäännös on ollut jo iät ja ajat.
Ensi kesänä sitten saa jättää risteyksen ihan mille kaistalle hyvänsä, kunhan muistaa kaistanvaihdossa väistämissäännöt. Tämä käytäntö on Euroopassa yleisesti käytännössä ja nyt se harmonisoidaan Suomen kansalliseen tieliikennelakiin.
-SS-
-
- Viestit: 4348
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Suurehkon sakon sai aikoinaan myös Valon Koneen omistaja, kun hän tuloja kysyttäessä vastasi konstaapeleille tienaavansa kuukaudessa kymmenen kertaa enemmän kuin nämä yhteensä vuodessa.savinen kirjoitti: ↑Pe Syys 27, 2019 7:59 pmKyllä tästä armaksesta liikkuu niin hurjia juttuja että jotain perää niissä varmasti on. Mutta oma asenne olis ihan sama jos tota rahanpaskoo olis niinkin puuttumati.
Sorry, meni aika pahasti off topiciksi.
- Aakku
- Viestit: 8286
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Vuoden -81 lakiin oli tiettävästi tarkoitus sisällyttää poikkeuskäännös, mutta vanholliset äänestivät sen nurin.-SS- kirjoitti: ↑Pe Syys 27, 2019 9:35 pmIät ja ajat tarkoittanee tässä tapauksessa noin 20 vuotta. Omat laspet ovat sen kanssa painineet autokoulussa. 1970-luvun lopussa, eikä vielä 1981 tieliikennelaissakaan ollut vielä mainintaa poikkeuskäännöksestä, vaan ryhmityssääntö on niin kuin olen sen oppinut. Edelleen uudessa lakiehdotuksessa puuttuu edelleenkin se tieto, miten väistämissäännöt menevät poikkeuskäännöksiä tehdessä, varsinkin jos risteyksessä samaan suuntaan kääntyvät haluavat kumpikin tehdä poikkeuskäännöksen, tavallaan "ristiin".Aakku kirjoitti: ↑Pe Syys 27, 2019 3:49 pm Poikkeuskäännös on ollut jo iät ja ajat.
Ensi kesänä sitten saa jättää risteyksen ihan mille kaistalle hyvänsä, kunhan muistaa kaistanvaihdossa väistämissäännöt. Tämä käytäntö on Euroopassa yleisesti käytännössä ja nyt se harmonisoidaan Suomen kansalliseen tieliikennelakiin.
-SS-
Mitä tulee väistämissääntöön, niin kaistanvaihtajahan on vastuussa nyt ja käsittääkseni uudessakin laissa. Uudessa laissa tosin vaaditaan ennakointia ja muiden tekemien virheiden huomioimista. Luottamusperiaate kumoutuu.
Miten tämä sitten näkyy vaikkapa uuden "vetoketju" liikennemerkin kohdalla, missä kaksi kaistaa supistuu yhdeksi ja kummallakin kaistalla on samanarvoisuus.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tänään oli taas huh huh tilanne, kun lähdin kylillä pyörähtämään. Traktori meni edellä ja kaksi autoa ennen minua tavoittivat sen, ja keltainen viiva joka jatkuu n. 200m . Itse hidastin tietäen että ohituspaikkaa ei ihan heti ole. Vaan mitä teki tuo taaempi autoilija, lähti ohittamaan sitä edellä mennyttä ja tarkoitus oli varmasti mennä siitä traktoristakin ohi. Vaan näin heti, kun tie loivasti kaartaa oikealle, että sieltä on tulossa kaski autoa vastaan. No sen etumaisen auton rinnalle päästyään sitten tämä ohittaja havaitsi ne vastaantulija ja melkoisella ryntäyksellä sitten lähti kiilaamaan sitä ohittamaansa autoa. Siinä taas jonkun jumalaton kiire oli hyvin lähellä päättyä isompaan viivytykseen, jopa jollekin viimeiseksi jääneeksi. Ei voi ymmärtää mikä ihmeen hoppu se voi olla että pitää leikkiä kuoleman kanssa? Tietysti taas tulee kommentteja että mitä sitten eihän siinä tapahtunut mitään! Mutta kun joskus se ei päätykään siihen likipiti tilanteeseen.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7797
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Siis näin ikkään havaintona,Åbosta tähän kotopaikalle ajellessa,noin puolivälissä taipaletta,havaitsin että,joku oli jättänyt nojatuolin lija-auto pysäkille,joskus aikaisemmin,on samoille seuduille,pysäkeille on jätetty,pinnatuoleja useampi,sillain yksi joka pysäkille.
Minkähän lainen kasvo tällaisen toiminnan taakse kätkeytyy.
Tässä menneen kesän aikana,joku rakensi puusta sellaisen,poliisin valvonta kameraa muistuttavan pöntön kylätien varteen,ei se siinä kauaa saanut olla,kun se oli palasina ojan penkalla. Se vissiin harmitti jotain,jollain tavalla.
Minkähän lainen kasvo tällaisen toiminnan taakse kätkeytyy.
Tässä menneen kesän aikana,joku rakensi puusta sellaisen,poliisin valvonta kameraa muistuttavan pöntön kylätien varteen,ei se siinä kauaa saanut olla,kun se oli palasina ojan penkalla. Se vissiin harmitti jotain,jollain tavalla.
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Onko mahdotonta tehdä näihin kameratolppiin kahta kameraa, niin että toinen kuvaisi takaa päin? Kun nyt esim. moottoripyöräilijöiden ei tarvitse välittää niistä mitään? Samoin on 100 km/h alueella 80 km/h ajoneuvokohtaisen ylittäminen ei jää "haaviin". Tosin harvassa ne tolpat 100 km/h rajoitusalueilla on.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4541
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ei kait siihen mitään teknistä estettä ole. Rahallinen este lienee se, joka tuota hankaloittaa.Ajomies kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 11:49 am Onko mahdotonta tehdä näihin kameratolppiin kahta kameraa, niin että toinen kuvaisi takaa päin? Kun nyt esim. moottoripyöräilijöiden ei tarvitse välittää niistä mitään? Samoin on 100 km/h alueella 80 km/h ajoneuvokohtaisen ylittäminen ei jää "haaviin". Tosin harvassa ne tolpat 100 km/h rajoitusalueilla on.
Nytkään ei kameroita ole kaikkiin toppiin edes yhteen suntaan.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 3674
- Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
- Paikkakunta: Nousiainen
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kännykkä sinne pöllönpönttöön, olis kamera molempiin suuntiinEKo kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 12:09 pmEi kait siihen mitään teknistä estettä ole. Rahallinen este lienee se, joka tuota hankaloittaa.Ajomies kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 11:49 am Onko mahdotonta tehdä näihin kameratolppiin kahta kameraa, niin että toinen kuvaisi takaa päin? Kun nyt esim. moottoripyöräilijöiden ei tarvitse välittää niistä mitään? Samoin on 100 km/h alueella 80 km/h ajoneuvokohtaisen ylittäminen ei jää "haaviin". Tosin harvassa ne tolpat 100 km/h rajoitusalueilla on.
Nytkään ei kameroita ole kaikkiin toppiin edes yhteen suntaan.
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Miten se motoristi tunnistetaan selästä otetusta kuvasta?
-
- Viestit: 3674
- Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
- Paikkakunta: Nousiainen
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuplakuvat
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
-
- Viestit: 3767
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Miten kypäräpäinen motoristi tunnistetaan miltään kantilta otetusta kuvasta? Pyörän kilpi saattaisi sentään näkyä takaapäin otetusta kuvasta.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Avokypärä mopoilijan voisi tunnistaa, mutta ne ei aja ylinopeutta!!
Kilven perusteella pelkästään ei liene voi sakottaa, jos omistaja kieltäytyy moisesta kunniasta.
Kilven perusteella pelkästään ei liene voi sakottaa, jos omistaja kieltäytyy moisesta kunniasta.
-
- Viestit: 3767
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuohonkin löytyy näppärä lainsäädännöllinen keino: Jos sama moottoripyörä, saman omistajan hallussa ylittää kolmen vuoden aikana todistetusti kolme kertaa rangaistavasti nopeusrajoituksen siten, että kuljettajaa ei tunnisteta, niin pyörä laitetaan aina paaliin. Sama sääntö tietenkin autoillekin.
Tämä saattaisi rajoittaa hieman kaahailua tai ainakin kaahailijalle löytyisi henkilöllisyys, oikea tai väärä. Kiusa se on pienikin kiusa.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 2706
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Olenko ymmärtänyt väärin, mutta jostain on jäänyt käsitys, että nämä uudet kamerat kuvaavat molempiin suuntiin ?
Lauantaina kun ajelin Deutzin kesäpaikasta kaupunkiin, tein havainnon, että nämä pitkäkilpiset autoilijat vähät välittää paikasta missä ohitetaan, ne ei nimittäin takana lorvineet. Sitten toinen ääripää näyttää olevan vanhemmat naisihmiset, pitää olla kilometri suoraa ennekuin uskaltaa ohittaa.
Lauantaina kun ajelin Deutzin kesäpaikasta kaupunkiin, tein havainnon, että nämä pitkäkilpiset autoilijat vähät välittää paikasta missä ohitetaan, ne ei nimittäin takana lorvineet. Sitten toinen ääripää näyttää olevan vanhemmat naisihmiset, pitää olla kilometri suoraa ennekuin uskaltaa ohittaa.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Parempi se pitkä tyhjä tieosuus, kuin se että liian ahtaaseen nokkaansa tunkee!heijo kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 3:43 pm Olenko ymmärtänyt väärin, mutta jostain on jäänyt käsitys, että nämä uudet kamerat kuvaavat molempiin suuntiin ?
Lauantaina kun ajelin Deutzin kesäpaikasta kaupunkiin, tein havainnon, että nämä pitkäkilpiset autoilijat vähät välittää paikasta missä ohitetaan, ne ei nimittäin takana lorvineet. Sitten toinen ääripää näyttää olevan vanhemmat naisihmiset, pitää olla kilometri suoraa ennekuin uskaltaa ohittaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3586
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
No joo on näinkin, mutta tosi usein näkee täällä lakeuksilla, jossa oikeasti näkee kilometrien päähän viivasuorassa maastossa, että sitä ohitusta harkitaan ja harkitaan, käydään kärkkymässä ja palataan takaisin kilometrien matkan ja sitten kun alkaa näkymään vastaantulija, lähdetään ohittamaanAjomies kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 4:28 pmParempi se pitkä tyhjä tieosuus, kuin se että liian ahtaaseen nokkaansa tunkee!heijo kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 3:43 pm Olenko ymmärtänyt väärin, mutta jostain on jäänyt käsitys, että nämä uudet kamerat kuvaavat molempiin suuntiin ?
Lauantaina kun ajelin Deutzin kesäpaikasta kaupunkiin, tein havainnon, että nämä pitkäkilpiset autoilijat vähät välittää paikasta missä ohitetaan, ne ei nimittäin takana lorvineet. Sitten toinen ääripää näyttää olevan vanhemmat naisihmiset, pitää olla kilometri suoraa ennekuin uskaltaa ohittaa.
Onko se sitä ettei uskalleta luottaa näkemäänsä, että vastaantulijoita ei tosiaankaan ole? (Monesti niillä kyllä näkyy olevan kännykkä korvalla)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Stone ja 11 vierailijaa