Jälleen ikävä tapaturma
-
- Viestit: 736
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
- Paikkakunta: Lappi
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Ainakin noissa muutamissa autoissa, mitä kipannut, ei päälle tulemisen vaaraa käytännössä ole, koska hytin painopiste on saranan etupuolella. Mutta jos sitä ei kipata loppuun saakka, jää hytti hydrauliikan varaan.
Siinä säästää muutaman kymmentä pumppausta ja ehkä minuutin aikaa.
[/quote]
Ja jos/kun tämä on mahdollista riskinottajia löytyy...
Siinä säästää muutaman kymmentä pumppausta ja ehkä minuutin aikaa.
[/quote]
Ja jos/kun tämä on mahdollista riskinottajia löytyy...
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Riski on niin pieni, että tuntuu kannattavan ottaa mutta johtuuko se asentajan matikkapäästä vai mistä, en ota kantaa.
Mutta ainahan se on niin, että jos todennäköisyys poikkeaa nollasta, tulee se joskus tapahtumaan ja jos joku puhuu nollatoleranssista kertoo se jotain puhujan älykkyydestä( tai populismista).
Mutta ainahan se on niin, että jos todennäköisyys poikkeaa nollasta, tulee se joskus tapahtumaan ja jos joku puhuu nollatoleranssista kertoo se jotain puhujan älykkyydestä( tai populismista).
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Usein "säästetään" siinä kopin "siivoamisessa" kun ei kipata hyttiä kokonaan, ei tarvitse poistaa sitä irtorojua pois joka täyden kippauksessa sinkoilisi mm. tuulilasille! Tämä on se yleisin selitys kun näitä turvallisuuden laiminlyöntejä on kyselty. Ihminen on sellainen "otus" että usein valitaan se helpoin vaihtoehto ja jätetään miettimättä se riski ja se kuinka pahimmillaan saattaa käydä. Se on tosiasia että jos sen kopin kippaa yli sen pisteen josta se "valuu" alas, riski että tulee päälle on olematon ilman erillistä tukea, vaikka niissä usein sekin löytyy. On tullut nähtyä että on tehty sellainen irtotuki joka tukee hytin sitä täysi kippausasentoa alemmaksi. Näin tehdään kun on jokin helposti "korjattava" vika vaikka vaihteen siirrossa, jonka saa asennettua pienemmästäkin raosta. Kun taas tullaan säästämiseen siinä ettei korjata kuntoon kun on liian helppo "korjata" ilman että uusitaan jotakin "kallista". Harvoin on niin että tietämättömyyttään näin toimitaan, vaan se että kun se on onnistunut aikaisemminkin, niin ei kai se nytkään alas tule.Mika 82 kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 8:57 amAinakin noissa muutamissa autoissa, mitä kipannut, ei päälle tulemisen vaaraa käytännössä ole, koska hytin painopiste on saranan etupuolella. Mutta jos sitä ei kipata loppuun saakka, jää hytti hydrauliikan varaan.Joordis kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 8:19 am Eikö noihin hyttien sylintereihin saisi jotain mekaanista lukitus systeemiä, joka estäisi yhtäkkisen laskeutumisen - vähän niinkuin noissa korjaamojen autonostimissa.
Lukitussalvan vapautus jossain semmoissa paikassa, jossa ei mahdollisuutta alla olemiseen; ns. kahden käden varmistus. Toisella kädellä lasketaan ja toisella vapautetaan lukitus salpa.
Siinä säästää muutaman kymmentä pumppausta ja ehkä minuutin aikaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Niittikoppisisussa ainakin on sellainen mekaaninen varmistin.Silti tuloo viälä laitettua kakkosnelonen hytin ja rungon väliin lisäksi
Fordson Super Major -60
Re: Jälleen ikävä tapaturma
b
Viimeksi muokannut jpeltoma, Ke Tammi 13, 2021 7:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1127
- Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Lakimiehet revittelee kunnolla, kun on valtion piikki auki. Pitääkö
sen varusmiehen elämäkin pilata. Tuossa ei kaiketi mitään tahallisuutta
ollut.
sen varusmiehen elämäkin pilata. Tuossa ei kaiketi mitään tahallisuutta
ollut.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Eiköhän ne nuo lehtimiehet revittele, eikä lakimiehet?
On tapahtunut kolari ja on lakimiesten asia löytää siihen syyllinen.
Edellisen syyttäjän syyttämättä jättämispäätös perustui lähinnä syytetyn saamaan julkiseen huomioon.
Tieliikennelakiahan tuossa on rikottu ihan selvästi.
Jos kuljettaja on PAKOTETTU ajamaan väsyneenä, on myös esimies asetettava syytteeseen.
On tapahtunut kolari ja on lakimiesten asia löytää siihen syyllinen.
Edellisen syyttäjän syyttämättä jättämispäätös perustui lähinnä syytetyn saamaan julkiseen huomioon.
Tieliikennelakiahan tuossa on rikottu ihan selvästi.
Jos kuljettaja on PAKOTETTU ajamaan väsyneenä, on myös esimies asetettava syytteeseen.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Nykyistä armeijan touhua en tiedä mutta omana palvelusaikana ei ajamaan pakotettu mutta mikäli olisit sitä käynyt parkumassa että väsyttää niin joitain epävirallisia seuraamuksia siitä olisi seurannut.PuuhaPate kirjoitti: ↑Ti Loka 08, 2019 2:45 pm Eiköhän ne nuo lehtimiehet revittele, eikä lakimiehet?
On tapahtunut kolari ja on lakimiesten asia löytää siihen syyllinen.
Edellisen syyttäjän syyttämättä jättämispäätös perustui lähinnä syytetyn saamaan julkiseen huomioon.
Tieliikennelakiahan tuossa on rikottu ihan selvästi.
Jos kuljettaja on PAKOTETTU ajamaan väsyneenä, on myös esimies asetettava syytteeseen.
Itselleni tämä konkretisoitui palvelustehtävissä rattiin nukahtamisella pitkän valvomisen jälkeen. Maasto Sisun lavalla oli porukkaa ja tavaraa eikä silloin ollut mitään penkkejä/ turvakaaria. Luojan kiitos, kenelläkään ei käynyt kovin pahasti.
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Taitaa suurempi ongelma olla tai ainakin oli jossain vaiheessa nuo varusmiesten lomamatkat. Jonkun metsäleirin jälkeen vielä vähillä unilla ilta myöhään lomille meno oli usein se missä "väsy tuli simmuun". Jotain muutoksia siihen tehtiin ei vaan ole tarkkaa tietoa mitä, mutta jotain piti muuttua. Kyllä aika vähillä unilla nykyään nuoret menee, hyvä jos 4 h vuorokaudessa yhtämittaista unta tulee. Ne päivä torkut ei kuitenkaan vastaa kunnon yöunia! Itse kuorma-autonkuljettajana armeijassa ollessani, toki yhdellä ainoalla sotaharjoituksella selvinneenä, niin kyllä joukkueen johtajana toiminut vänrikki kysyi, pitkänkö lepoajan tarvitsen, ja sanoin että 8 h ja niin sain sen pitää. Toiset kuljettajat sitten kyselivät että miksen ollut yöllä ajossa, niin sanoin että minulla oli "virallinen" lepoaika. Tämä oli 70 - lukua ja olettaisin että enempi näihin on kiinnitetty huomiota. Tuo syyllisen etsiminen ei muuta mitään jatkaa vain nuoren miehen piinaa, ja saattaa johtaa vain lisä hankaluuksiin ja kustannuksiin lopulta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Nykyään ei mettäreissun jälkeen päästetä suoraan lomille.
Ensin levätään yön yli, tai ainakin muka levätään.
Viikko mettässä ja kasarmille levähtämään yöksi,
paitsi että pitää yöllä olla päivystäjänä.
Sitten aamupalan jälkeen lomille levähtäneenä.
Ensin levätään yön yli, tai ainakin muka levätään.
Viikko mettässä ja kasarmille levähtämään yöksi,
paitsi että pitää yöllä olla päivystäjänä.
Sitten aamupalan jälkeen lomille levähtäneenä.
-
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2009 1:27 am
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Vuonna 2006 meidän loppusodassa Niinisalossa sotilaspoliisikuski nukahti harjoituksesta kasarmille lähtiessä rattiin. Ei päässyt montaa kilometriä ennen kuin uni tuli. Masi meni ojaan ja katon kautta ympäri. Onneksi lavalla ei ollut ihmisiä eikä kuskikaan kai telonut itseään pahasti.
Me käytiin yöllä siivoamassa rojua ojasta ja katseltiin sitä Masia. Lavan pressukehikosta ei ollut mitään jäljellä eli vainajia olisi tullut varmaan kymmeniä jos olisi ollut henkilökuljetus.
Sisäisessä tutkinnassa kai todettiin että lepoaikaa oli ollut nimellisesti riittävästi mutta olisiko käytäntö ollut toista.... SPOLeilla nuo leirit oli hivenen tiukempia kun meillä E-kuskeilla!
Me käytiin yöllä siivoamassa rojua ojasta ja katseltiin sitä Masia. Lavan pressukehikosta ei ollut mitään jäljellä eli vainajia olisi tullut varmaan kymmeniä jos olisi ollut henkilökuljetus.
Sisäisessä tutkinnassa kai todettiin että lepoaikaa oli ollut nimellisesti riittävästi mutta olisiko käytäntö ollut toista.... SPOLeilla nuo leirit oli hivenen tiukempia kun meillä E-kuskeilla!
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Jos sotakoira oli kuitenkin haistanut luun ja ajoi siksi ojaan...Kimmo1 kirjoitti: ↑Ke Loka 09, 2019 11:54 am Vuonna 2006 meidän loppusodassa Niinisalossa sotilaspoliisikuski nukahti harjoituksesta kasarmille lähtiessä rattiin. Ei päässyt montaa kilometriä ennen kuin uni tuli. Masi meni ojaan ja katon kautta ympäri. Onneksi lavalla ei ollut ihmisiä eikä kuskikaan kai telonut itseään pahasti.
Me käytiin yöllä siivoamassa rojua ojasta ja katseltiin sitä Masia. Lavan pressukehikosta ei ollut mitään jäljellä eli vainajia olisi tullut varmaan kymmeniä jos olisi ollut henkilökuljetus.
Sisäisessä tutkinnassa kai todettiin että lepoaikaa oli ollut nimellisesti riittävästi mutta olisiko käytäntö ollut toista.... SPOLeilla nuo leirit oli hivenen tiukempia kun meillä E-kuskeilla!
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Ja vielä maastosutolla moinen rakki liikeellä.
Ei ihme että metsä houkuttaa.
Ei ihme että metsä houkuttaa.
-
- Viestit: 1013
- Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Tuo nyt oli jo itse aiheutettu tapaturma, ikävä kuitenkin. Olisiko ollut muiden mahdollista estää tämä?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7787
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Tässä sitä on nyt,aihetta monenlaiseen spekulointiin mutta,siinä on vaan se hankala puoli että,se ei poista jo tapahtunutta onnettomuutta,jotain siellä mainittiin alkoholinkin läsnä olosta ja toiset ne saa itsensä tapettua traktorin kanssa ihan selvin päinkin.
Joskus kauan sitten,yhdessä kyläpaikassa kertoivat,mitenkä isäntä oli humalassa pudonnnut harmaan fergun kyydistä ja jäänyt pyörän alle.
-
- Viestit: 10722
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
361 kirjoitti: ↑Ke Loka 09, 2019 12:44 pmJos sotakoira oli kuitenkin haistanut luun ja ajoi siksi ojaan...Kimmo1 kirjoitti: ↑Ke Loka 09, 2019 11:54 am Vuonna 2006 meidän loppusodassa Niinisalossa sotilaspoliisikuski nukahti harjoituksesta kasarmille lähtiessä rattiin. Ei päässyt montaa kilometriä ennen kuin uni tuli. Masi meni ojaan ja katon kautta ympäri. Onneksi lavalla ei ollut ihmisiä eikä kuskikaan kai telonut itseään pahasti.
Me käytiin yöllä siivoamassa rojua ojasta ja katseltiin sitä Masia. Lavan pressukehikosta ei ollut mitään jäljellä eli vainajia olisi tullut varmaan kymmeniä jos olisi ollut henkilökuljetus.
Sisäisessä tutkinnassa kai todettiin että lepoaikaa oli ollut nimellisesti riittävästi mutta olisiko käytäntö ollut toista.... SPOLeilla nuo leirit oli hivenen tiukempia kun meillä E-kuskeilla!
En ymmärrä. Oletteko oikeasti sitä mieltä, että hän muka tahallaan ajoi ojaan tai pyrki huvikseen ajamaan offroadia metsän puolelle aiheuttaen siinä sivussa sitten onnettomuuden?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Ei mutta minkäpä koira vietilleen voi...jiipee kirjoitti: ↑Su Loka 13, 2019 3:58 pm361 kirjoitti: ↑Ke Loka 09, 2019 12:44 pmJos sotakoira oli kuitenkin haistanut luun ja ajoi siksi ojaan...Kimmo1 kirjoitti: ↑Ke Loka 09, 2019 11:54 am Vuonna 2006 meidän loppusodassa Niinisalossa sotilaspoliisikuski nukahti harjoituksesta kasarmille lähtiessä rattiin. Ei päässyt montaa kilometriä ennen kuin uni tuli. Masi meni ojaan ja katon kautta ympäri. Onneksi lavalla ei ollut ihmisiä eikä kuskikaan kai telonut itseään pahasti.
Me käytiin yöllä siivoamassa rojua ojasta ja katseltiin sitä Masia. Lavan pressukehikosta ei ollut mitään jäljellä eli vainajia olisi tullut varmaan kymmeniä jos olisi ollut henkilökuljetus.
Sisäisessä tutkinnassa kai todettiin että lepoaikaa oli ollut nimellisesti riittävästi mutta olisiko käytäntö ollut toista.... SPOLeilla nuo leirit oli hivenen tiukempia kun meillä E-kuskeilla!En ymmärrä. Oletteko oikeasti sitä mieltä, että hän muka tahallaan ajoi ojaan tai pyrki huvikseen ajamaan offroadia metsän puolelle aiheuttaen siinä sivussa sitten onnettomuuden?
-
- Viestit: 10722
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Alkaa jo mennä aiheen ohi, mutta en vieläkään ymmärrä. Onko sotilaspoliisikoulutuksen saanut varusmies jotenkin hylkiö, jota voi pilkata ja epäillä tahallisesta vahingontuottamuksesta? Omat kokemukset SP:ta on ainakin samaa luokkaa kuin mistä tahansa muun koulutushaaran varusmiehistä. Oletteko kenties joskus joutuneet ns. napit vastakkain SP-partion kanssa tai putkaan, jos on tuollaiset antipatiat sotilaspoliiseja kohtaan?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], tono ja 21 vierailijaa