ford tw 10 dual power

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

japek
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2018 5:54 am
Viesti:

ford tw 10 dual power

Viesti Kirjoittaja japek »

morjes! 7500 h ajettu tw 10 -80 4 wd , dual power alkoi luistamaan kuin kytkin . onkohan tietoa mistä pitäis alkaa purkamaan ja mistä löytäis osia
hidas puoli pelaa normaalisti
karir
Viestit: 829
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Re: ford tw 10 dual power

Viesti Kirjoittaja karir »

8210 dual power solenoidi löytyi sixtekiltä. Heiltä saa sekä pelkkää solenoidia että koko hydr lohkoa.

Luistaako se molemmilla hitaalla ja nopealla? Alhaiset hydr paineet voisi aiheuttaa luistamisen nopealla alueella. Hitaalla ei tervii painetta lainkaan. Ota letkut irti ja kokeile luistaako vielä? Tuolla voi sulkea pois hydr vian.


T Kari
japek
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2018 5:54 am
Viesti:

Re: ford tw 10 dual power

Viesti Kirjoittaja japek »

dual power toimii noin vanhassa foordissa mekaanisesti ja vipu menee kytkin kopan vaihdelaatikon puoleiseen päähän
vipu liikkuu normaalisti jalka polkimella hytin lattiasta , ja hidas puoli pelaa täysin normaalisti traktorissa
kaapo
Viestit: 41
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:39 am
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Re: ford tw 10 dual power

Viesti Kirjoittaja kaapo »

Kyllä siellä mekaanisen vivun päässä on hydrauli venttiili kytkin kopassa. Uudemissa sähkö venttiili. Paineen mittauksella kannattais alottaa. Käyttöpaine pudonnut alhaiseksi, tai pakka kulunu loppuun. Kyllä dualiin ainakin levyjä saa, mut katkaisu hoitoa se teetättää.
OIM11
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:30 pm
Viesti:

Re: ford tw 10 dual power

Viesti Kirjoittaja OIM11 »

Ford 6610 -87 dual power luistaa kilpikonna asennossa. Pakan kitka- ja välilevyt vaihdettu samalla kytkimen vaihdon yhteydessä muutama sata tuntia sitten. Hydrauli paineen pitää ilmeisesti olla 10.5- 12.5 bar molemmilla nopeuksilla. Miten käytännössä paineen mittaaminen tehdään sekä tarvittaessa paineen säätö?
7710Alert
Viestit: 501
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: ford tw 10 dual power

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

viewtopic.php?f=4&t=48095

Tuolla oli kuva. sivulla 2.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
OIM11
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:30 pm
Viesti:

Re: ford tw 10 dual power

Viesti Kirjoittaja OIM11 »

Terve! Nyt on mitattu paineet hyd. pumpun matalapainepuolelta. tyhjäkäynnillä (n.700r/min) oli noin 8 bar. ja 1650r/min noin 10 bar. 2200r/min vähä vajaa 11 bar. Paineissa ei eroa vaikka käyttää nelivetoa, ulosottoa tai dual poweria nopealla tai hitaalla. ainoastaan kytkiessä paine kävi noin 0.5 bar. alempana. Eli näyttäisi paineet olevan hieman alhaiset. Kysyin Fordin huollosta uutta pumppua ja samalla säätö mahdollisuutta ja sanoivat että on kuristinventtiili josta voi säätää painetta. Mistä tuo venttiili löytyy? Kiitos tiedoista etukäteen. Traktori on Ford 6610 -87
7710Alert
Viestit: 501
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: ford tw 10 dual power

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

Tuolla linkissä olevassa tarinassa kerrottiin sen paikka ja kuin sinne ehkä pääsee.

Saattaa olla helpompi tie vaihtaa se pumppu ja toivoa että se vika on siinä niiden paineiden osalta.

Matalapaine mitattiin lämpimänä ja tuhat kierrosta koneessa.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
OIM11
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:30 pm
Viesti:

Re: ford tw 10 dual power

Viesti Kirjoittaja OIM11 »

Tuntuu hieman oudolta, että pitää irroittaa oikea taka-akseli jotta pääsee säätämään painetta. Silloinhan joutuu laskemaan öljyt pois. Ford huollossa puhuivat kuristinventtiilistä jota pitää säätää mutta eivät kertoneet mistä se löytyy.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa