Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Ford 5600 keskustelua
Aattelin tässä kertoo tässä uusimmasta investoinnista.
81 vuotinen 5600 tällä 4.2 litrasella koneella tunteja joku 8300 tuntia
Oli samassa talossa ollut uudesta asti.
Töihin ei oo vielä päässyt mutta josko kohta
Jos joku kovempi fordi mies osaisi kertoa miten nostolaite kynnöllä pelaa tai miten sitä käytetään että pelaa niinkun kuuluu kun kirja ei varsinaisesti asiaa avaa.
Aurat on 3x16 mutta se nyt ei taida asiaan vaikuttaa.
Tässä vielä kuvatus:
Puuttuvan takalasin raamin ongelman ratkaisin polykarponaastista leikkaamalla uuden samanlaisen jonka pulttasin saranan uraan.
Eipähän ainakaan hajoa jos lukko aukee ja lasi tulee omalla painollaan alas
81 vuotinen 5600 tällä 4.2 litrasella koneella tunteja joku 8300 tuntia
Oli samassa talossa ollut uudesta asti.
Töihin ei oo vielä päässyt mutta josko kohta
Jos joku kovempi fordi mies osaisi kertoa miten nostolaite kynnöllä pelaa tai miten sitä käytetään että pelaa niinkun kuuluu kun kirja ei varsinaisesti asiaa avaa.
Aurat on 3x16 mutta se nyt ei taida asiaan vaikuttaa.
Tässä vielä kuvatus:
Puuttuvan takalasin raamin ongelman ratkaisin polykarponaastista leikkaamalla uuden samanlaisen jonka pulttasin saranan uraan.
Eipähän ainakaan hajoa jos lukko aukee ja lasi tulee omalla painollaan alas
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
En tiedä onko oikein käytetty kynnöllä, mutta hieman uudemmassa 10-sarjalaisessa mulla on auroja vetäessä työntövarsi aina ylimmässä reiässä. Vetovastuksen tunnustelun laitan yleensä puoleen väliin ja siitä alan raapimaan. Yleensä vetovastusksen tunnustelua saa hieman vähentää, mutta se kai vähän maa-aineskohtaista ja sekin vaikuttaa kuinka hyvin on auran säädöt kohdillaan.
Mulla tosin nelikko traktori, niin etenemisen kannalta ei niin kovin tarkka.
Mulla tosin nelikko traktori, niin etenemisen kannalta ei niin kovin tarkka.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Miulla on 5610 vetovastus säätö lukittu pois käytöstä, ja hyvin tulee 3 siipisillä Fiskarsseilla.
Ja takapotku on.
Ja takapotku on.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Jep jotenkin näin sen ajattelinkin.
Missäs tuossa 4.2 litrasessa on lämpömittarin anturi?
Ongelma on se että ei näytä mitään sulakkeet roplannut oonkin mutta niissä ei vikaa ollut.
Vai kuinka yleistä näissä on mittarin puolessa olevat viat
Eilen tuossa tuntumaa otin fordiin kun ojamaat kävin kyröllä levittämässä
Hyvin käteensopiva kampe kyllä on
Missäs tuossa 4.2 litrasessa on lämpömittarin anturi?
Ongelma on se että ei näytä mitään sulakkeet roplannut oonkin mutta niissä ei vikaa ollut.
Vai kuinka yleistä näissä on mittarin puolessa olevat viat
Eilen tuossa tuntumaa otin fordiin kun ojamaat kävin kyröllä levittämässä
Hyvin käteensopiva kampe kyllä on
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Anturi on siinä lähettyvillä, mistä ylävesiletku lähtee termostaattikopasta.
Tällä palstalla vähän väliä noita mittariongelmia ratkottu, ettei tuo ole ensimmäinen voorti missä ei mittarit toimi.
Tällä palstalla vähän väliä noita mittariongelmia ratkottu, ettei tuo ole ensimmäinen voorti missä ei mittarit toimi.
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Su Helmi 02, 2014 8:45 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mullapa toimii Ford 2000 kaikki mittarit ja valot,,.
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Siellä se on kannen ylä/etupäässä keskellä. Näkee just ja just laturin vierestä kun päältä kurkkii.hankkijamies kirjoitti:Jep jotenkin näin sen ajattelinkin.
Missäs tuossa 4.2 litrasessa on lämpömittarin anturi?
Ongelma on se että ei näytä mitään sulakkeet roplannut oonkin mutta niissä ei vikaa ollut.
Vai kuinka yleistä näissä on mittarin puolessa olevat viat
Eilen tuossa tuntumaa otin fordiin kun ojamaat kävin kyröllä levittämässä
Hyvin käteensopiva kampe kyllä on
Mulla omassa 5610 just alko tehdä sitä että toisinaan toimii, pääosin kylmällä koneella mut sit ampuu ku pyssyn suusta neulan ihan kokonas punaselle.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 3570
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Avaa ne ruuvit siitä mittaripaneelista ja käännä mittarikompleksi väärinpäin. Hiot kaikki maadoituspiuhat puhtaaksi ja katsot sen jännitteensäätimen onko kunnossa. Säädin on se tulitikkuaskin kokoinen peltiloota siellä mittaritaulun takana jossain.
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 3570
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kato ne piuhat mttarilla, ilmeisesti maadoittuu johto jostain tai sit säädin menossa rikki. Muistakaa asentaa päävirtakytkimet ettei traktorit pala kun johtojen kuoret alkaa happaneen.Tumphu kirjoitti:Siellä se on kannen ylä/etupäässä keskellä. Näkee just ja just laturin vierestä kun päältä kurkkii.hankkijamies kirjoitti:Jep jotenkin näin sen ajattelinkin.
Missäs tuossa 4.2 litrasessa on lämpömittarin anturi?
Ongelma on se että ei näytä mitään sulakkeet roplannut oonkin mutta niissä ei vikaa ollut.
Vai kuinka yleistä näissä on mittarin puolessa olevat viat
Eilen tuossa tuntumaa otin fordiin kun ojamaat kävin kyröllä levittämässä
Hyvin käteensopiva kampe kyllä on
Mulla omassa 5610 just alko tehdä sitä että toisinaan toimii, pääosin kylmällä koneella mut sit ampuu ku pyssyn suusta neulan ihan kokonas punaselle.
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Fordien mittariviat aikalailla samoja, kosketusvika, peltipurkki mittariston takana, anturi sökö.
Meillä hajonnut vielä yksikään analogimittari 70 luvulta lukien, tonnisarjan kierrostuntimittarin pyörittäjiä tasalaturista kyllä. Sen vuoksi naurattaa kun usein näkee "vähillä tunneilla" myydään ja laturi vaihtunut vaihtomalliin kukaan tiedä umpiruosteisesta laturista että koska mittari viimeksi toiminut. Ja tietenkin heikko kone jos hajoo "5000" ajettuna...
Meillä hajonnut vielä yksikään analogimittari 70 luvulta lukien, tonnisarjan kierrostuntimittarin pyörittäjiä tasalaturista kyllä. Sen vuoksi naurattaa kun usein näkee "vähillä tunneilla" myydään ja laturi vaihtunut vaihtomalliin kukaan tiedä umpiruosteisesta laturista että koska mittari viimeksi toiminut. Ja tietenkin heikko kone jos hajoo "5000" ajettuna...
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Joo täytyy tutkiskella
Polttoaine mittari toimii hyvin mitä nyt joskus ajossa seilaa mutta kuuluu varmaan jo asiaan tällä ikää.
Miten muuten olette näihin laitelleet päävirtakytkimiä?
Polttoaine mittari toimii hyvin mitä nyt joskus ajossa seilaa mutta kuuluu varmaan jo asiaan tällä ikää.
Miten muuten olette näihin laitelleet päävirtakytkimiä?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Re: Ford 5600 keskustelua
Konepellin alle akun etuosaan ,jossa sopiva tila sekä kuiva paikka, muutama kymmenen siihe tullu laiteltuu.
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kuulun siihen leiriin että pääkatkaisin ei voi olla kätevä piilossa. Se pitää olla niin hyvin käsillä että tulee käytettyä.
-
- Viestit: 3592
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Samaa mieltä! Jos tosiaan vähänkään työn takana katkaisijan kääntely, niin jää kääntämättä....ei ehdi jaksaa viitsiä, kun hyppää hytistä muihin hommiin, ja päivän, parin tai viikon jälkeen saattaa tulla yhtäkkiä mieleen, vaikka muuten kyllä omaan turhankin tarkan kaavoihin kangistumisen (vaimon mielestä )poweri kirjoitti:Kuulun siihen leiriin että pääkatkaisin ei voi olla kätevä piilossa. Se pitää olla niin hyvin käsillä että tulee käytettyä.
Eikös täällä palstalla jollain ollut suorastaan loistavassa paikassa päävirta tuollaisessa Q-ohjaamon etulasin ja alapikkulasin välisessä palkissa hyttiin sisälle, että sai pukattua vaikka jalalla päälle jos penkille istuessa oli unohtunut, ja tuollaista tulisi varmasi käytettyäkin
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Irrotan miinuskaapelin, jos Foorti on semmoisessa hallissa, jossa on muutakin palavaa. Se ei kauan kestä, 13 mm kiintolenkki taskussa. Puimurissa on semmoinen iso levymäinen päävirtakytkin, ja joutuu herkistelemään joskus käynnistelyssä, ehkä ne pinnat hapettuvat irrotettuna.
-SS-
-SS-
Re: Ford 5600 keskustelua
Kyllä siihe oppii ,niinku turvavyön käyttöön,mutta sillehä ei voi mitään jos on BONK Koneen rakentaja.Ainaki ne kymmenet ovat oppineet käyttään joille laitettu.
-
- Viestit: 6523
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
hytistä se pitää olla käytettävissä niin on paras. fordissa suht helppo toteuttaa kun akku muutenkin siinä hytin lähellä.
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Menee vähä ohi aiheen, mutta seilaako fiiatissasi polttoaine mittari? Tuli laitettua itelle uus anturi niin seilaa, en muista seilasko vanha, kun mittari toiminu 15vhankkijamies kirjoitti:Joo täytyy tutkiskella
Polttoaine mittari toimii hyvin mitä nyt joskus ajossa seilaa mutta kuuluu varmaan jo asiaan tällä ikää.
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Niin no periaattessa jos oikeenpuolen kylkipeltiin laittaisi hyttiin niin sekin vois olla hyvä paikka.
Tottahan se noissa kytkimissä on että osa laadultaan aika surkeita.
Kuvia toteuksista saa laittaa niin vähän hahmottaa mihkä alkaisi miettimään.
Ja fiigumiehelle:
Ei se mulla oo seilannut anturi viimevuonna uusittu.
Kummisedän fiiateissa on kyllä seilannut että nähtävästi yleistä kuitenkin oisko virrankulussa jotakin sitten.
Eihän semmosta nyt fiiatissa koskaa
Tottahan se noissa kytkimissä on että osa laadultaan aika surkeita.
Kuvia toteuksista saa laittaa niin vähän hahmottaa mihkä alkaisi miettimään.
Ja fiigumiehelle:
Ei se mulla oo seilannut anturi viimevuonna uusittu.
Kummisedän fiiateissa on kyllä seilannut että nähtävästi yleistä kuitenkin oisko virrankulussa jotakin sitten.
Eihän semmosta nyt fiiatissa koskaa
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Vika löytyi anturista vedin hyppyjohdon akulle niin mittari napsahti pohjaan.
Eli nähtävästi anturin vaihdolla korjaantuu
Asiasta näkkileipään fordin mukana tuli tehdas etupyörät
Miettinyt vaan näissä tätä reikäjakoa että mikä merkitys näillä on
Eli nähtävästi anturin vaihdolla korjaantuu
Asiasta näkkileipään fordin mukana tuli tehdas etupyörät
Miettinyt vaan näissä tätä reikäjakoa että mikä merkitys näillä on
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], pniemi, Semrush [Bot] ja 42 vierailijaa