Sivu 1/1

Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 7:09 am
Kirjoittaja jape71
Moi, kuka tietää mikä vaivaa kyseistä katiskaa ku ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä. Vaihdettu naftasuodatin ja suodattimen jalka, ei vaikutusta. Tutkittu ettei vedä ilmaa. Sammutinsolenoidi myös tutkittu. Mitähän vielä??

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 7:54 am
Kirjoittaja PuuhaPate
Eikös kyseisessä ajokissa ole commonrail-moottori?
Joten; mikä ihmeen "sammutussolenoidi" on tutkittu?

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 4:37 pm
Kirjoittaja HiTrac
Jakajapumpullinen on tuonikänen. Tuo tyhjäkäynnin katoaminen on monesti merkki että pumppu on tullut tiensä päähän. Testerillä vois koittaa lueskella myös vikakoodeja. Siihen vaan ei kelpaa nämä perus obd vikakoodilukijat vaan tarvii vähän jämymmän laitteen.

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 4:39 pm
Kirjoittaja HiTrac
Toki sitten ilmavikaa voi tulla myös tankin päällä olevista putkista. Mikäli osoittautuu pumppuviaksi niin kannattaa myös tutkia tankin sisältö ja täyttöputkien kunto. Tahtoo noissa vanhemmiten maatua ja sitten pääsee epäpuhtauksia polttoaineeseen.

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 4:51 pm
Kirjoittaja jape71
Tänks vastauksista, pistänpä vähän lisää.. Eli tänään kävin 100km työreissun heittää, ei tyhjäkäyntiä mut rekasta ohi 150km/h vauhtia meni heittämällä. Löpöputket ja letkut näyttää ja tuntuu hyväkuntoisilta eikä ilmaa tule. Nyt ei lähde edes käyntiin. Sähköinen kaasupoljin tossa on. Jos jotain epäilyjä ni pistäkää eetteriin, täällä sutii tyhjää..

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 5:14 pm
Kirjoittaja PuuhaPate
"Lyhenne DI-D (Direct Injection for Denso) tarkoittaa japanilaisen Mitsubishin dieselmoottoreita, jotka on varustettu Common Rail -suoraruiskutusjärjestelmällä. Ne ovat turboahdettuja moottoreita, joissa on neljä sylinteriä linjassa. Moottorit ovat taloudellisia, niiden hyötysuhde on hyvä ja ne täyttävät nykyiset päästönormit."
:?:

http://www.wikiwand.com/fi/Mitsubishi_Pajero
Jos engleska taipuu, niin tuolta voi yrittää löytää
apuva: http://www.pocuk.com/forums/index.php?s ... dac22918df

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 5:22 pm
Kirjoittaja HiTrac
Uudemmat on Commonraileja (olikohan jostain 06-07 tietämiltä). Noi vanhemmat DI-D koneet on jakajapumpulla vaikka mutupedia muuta väittääkin :D. Mulla on samanlainen laitos ajossa. Toki vois kattoo koneen kuskin puolelta on ennen imusarjaa semmonen alipaineohjattu läppä, että se on auki. Kiinnijumiessaan sammuttaa moottorin.

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 5:24 pm
Kirjoittaja PuuhaPate
HiTrac kirjoitti:Uudemmat on Commonraileja (olikohan jostain 06-07 tietämiltä). Noi vanhemmat DI-D koneet on jakajapumpulla vaikka mutupedia muuta väittääkin :D. Mulla on samanlainen laitos ajossa. Toki vois kattoo koneen kuskin puolelta on ennen imusarjaa semmonen alipaineohjattu läppä, että se on auki. Kiinnijumiessaan sammuttaa moottorin.
Okei.

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 5:56 pm
Kirjoittaja korjailija
Onko automaattilootalla vai manuaali? Ainakin jossain noissa on ollut muistaakseni juuri automaattivaihteisissa tyhjänäkäyntiongelmia enemmänkin. Muuten veikkaisin että joko on jotain roskia polttoainejärjestelmässä tai sitten alkaa pumppu olemaan korjauskunnossa.

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Lähetetty: To Huhti 18, 2019 6:27 pm
Kirjoittaja jape71
Tässä manuaaliloota, taitaa vika selvitä.. Sähköinen kaasupoljin saattaa reistata..