jake74 kirjoitti: ↑To Touko 07, 2020 10:39 am
juu. 12v auto ollut kiiminkissä samalla omistajalla ja nyt mulla iissä pari vuotta. jakopäät tehty edellisen omistajan aikana nikusella pari kertaa ja loput pörhöllä
EIkö sielläpäin ollut taannoin jotain jupakkaa jakopääongelmista ruostuttavan tiepölyn takia tms? Selvisikö se syy koskaan?
juu on mutta ei tuossa pölyä ollut ja oli ajettu yli 100tkm remmeillä ja jakopään pyörillä. pumpun puolele ei voi pölyä tullakaa ku koppa auki alhaalta ni pääsee tulettuu.
ei pölyyn oo mitää järkevää selitystä tullut. kaverilla autokorjaamo ni se laitelee kuvia välilä ni pölyä on muissakin autoissa ku vag korsennin
Tuli teetettyä 1999 vuosimallin T4:seen nelipyöräsuuntaus (raidetangonpään vaihdon jäljiltä). Onko ok ja mitä kommentoitavaa? Casteria ei saanut säädettyä, koska pultit ei liikkuneet minnekään ja luultavasti väkivallalla olisi vaan saanut ne puslat hajalla. En tiedä onko auton casterit ollut ko säädöiddä tehtaalta asti? Ja apukuskin takarengas ei ole ihan toleranssissa, mutta säätöjä ei ole (ja säätäjä sanoi että noin pieni heitto ei ala syömään rengasta).
Ei vaikuta caster renkaiden kulumiseen, ohjauksen palautumiseen/keskittämiseen vaikuttaa enemmän. Yläpallonivelen epäkeskoa kiinnitysosaa kääntämällä saa muutettua, mutta samalla muuttuu camber. Antaisin olla noin kun camber on säädöissään.
-99 T4:nen (2.5 tdi). Tyhjäkäynti omaan korvaan "säksättää" aina välillä. Säksätys ei kuulu aina, vaan silloin tällöin. Moottori toimii kyllä täydellisesti. Eli ajattelin että onko tämä T4:sen Transporterin tyypillinen ääni vai mistä ko ääni johtuu? Ajattelin että auttaisko moottorin laittaa joku öljyn sekaan lisättävä pesuaine (nostajat?)? Ja jos on järkeä koittaa, niin mikä aina on todettu hyväksi?
Noista hydraulien lisäaineista en ole kokenut hyötyä joiden pitäisi hiljentää yläkerta. Muutamaa eri merkkiä tullut kokeiltua eri merkkeihin.
Joissakin tapauksissa moottorin pesuaineen käyttö ennen öljynvaihtoa jonka jälkeen uudet öljyt niin on hiljentynyt. Riskinä on tietty että lähtisi likaa enemmänkin liikenteeseen ja sitten pääseekin vaihtamaan laakereita.
Pari tälläistä tullut korjattua muutama vuosi sitten.
Jos ääni on vain tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella,niin onkohan öljynpaine riittävä? Josko kokeilisi seuraavaksi jäykempää öljyä,ellei ole jo kone täytetty stp smoke stopilla
Emännän veljellä oli Subaru joka säklätti ikävästi. Tekivät korjaamolla jonkun pesu ja lisäaineistuksen, jonka jälkeen käynti palautui normaaliksi, ilman ylimääräisi säklätyksiä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
jacka kirjoitti: ↑Pe Heinä 10, 2020 8:57 pm
-99 T4:nen (2.5 tdi). Tyhjäkäynti omaan korvaan "säksättää" aina välillä. Säksätys ei kuulu aina, vaan silloin tällöin. Moottori toimii kyllä täydellisesti. Eli ajattelin että onko tämä T4:sen Transporterin tyypillinen ääni vai mistä ko ääni johtuu? Ajattelin että auttaisko moottorin laittaa joku öljyn sekaan lisättävä pesuaine (nostajat?)? Ja jos on järkeä koittaa, niin mikä aina on todettu hyväksi?
Ettei olisi alipainepumppu mikä säksättää....googlaamalla löytyy paljon tarinaa asian tiimoilta
Vettä valuu ohjaamoon -99 Transporterissa (T4). Mikähän mahtaa olla vuotopaikka, kun tuolta valuttaa? Ideoita?
Tämäkin vuoto on tullut yön aikana, eli silloin kun auto ollut parkissa.
Siinä on noilla kulmilla.tuulilasin juuressa vedenpoistoreikä josta laskee sinne lokarin väliin. En tiedä mitä kautta sen sieltä kuuluu poistua mutta jos reitti on täynnä neulasia sun muuta voi vesi mennä muualle.
Löysin tämmöisen kuvan netistä. Eli siis tuoko on se paikka? Ja onko tämä kuva joku jälkiasennus/parannus vaiko alkuperäinen asennus?
Ja onko oikeasti otettava lokasuoja irti että pääsee hommaan käsiksi?
Eiköhän tuo joku parannus ole, ei ainakaan minulla ole tuollaista. Olen siinä luulossa että lokari pitäisi irroittaa mutta en ole enempää asiaan perehtynyt. Koittaisin varmaan ronkkia jollain tikulla/pitkällä paineilmapillillä jos saisi mujut pihalle alakautta. Lokariahan tuollainen komposti ruostuttaa aika tehokkaasti.
tuo letku on ite tehty parannus. homman vaikeus riippuu siittä onko lokasuoja hitsattu pisteillä kiinni vai onko peltiruuveilla. molempia on tehtaalla tehty.
No niin. Tässä kaksi kuvaa -99 T4:sta. Elikkäs en löydä apukuskin puolelta yhtään mitään vesireikää tuulilasin alla olevasta pellistä (vai enkö osaa katsoa). Ja kuskin puolella taas on kaksi reikää (pyöreä ja ovaali). Näyttää tehtaan paapan tekosilta. Eli puuttuuko multa vesireikä kokonaan apukuskin puolelta vai onko joku sen tulpannut antennilla?