Transporter T4 - ongelmat

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
jacka
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jacka »

No niin. Tässä ketjussa voidaan selvitellä Transporter T4:sen ongelmia laidasta laitaan... Itsella auto on -99 ja 2.5. tdi. Tässä kysymyksiä mihin kaipaisin vastauksia/neuvoja:

1. Toisessa ketjussa jo aloitin kyselemään -99 takaovin saranoiden voitelusta, jatketaan keskustelua siis täällä.
2. Takimmaiset käsijarruvaijerit on on vaihdettu,mutta ensimmäinen käsijarrukahvalta lähtevä vaijeri on vanha. Eli miten olisi helpoin rasvata ko vaijeri ja milä aineella? Jotenkin voitelu ohjaamosta päin?
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
rokkimatti
Viestit: 1608
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Taisin omaan laittaa ihan vaijeri spreirasvaa.
Samalla rasvasin vaihekepin hässäkän sieltä alhaalta.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Avatar
jacka
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jacka »

rokkimatti kirjoitti:Taisin omaan laittaa ihan vaijeri spreirasvaa.
Samalla rasvasin vaihekepin hässäkän sieltä alhaalta.
Otatko vaijerin irti, vai saiko kopista siihen päin ruiskutettua? Ja laitoitko jonkun putken spray-purkkiin kiinni, että rasva menisi muuallekin kuin heti siihen vaijerin alkuun...
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
rokkimatti
Viestit: 1608
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Taisin pillin kanssa ruiskutella ja apumies veteli käsijarrua.
Eihän se kovin hyvin menny sinne.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja hth »

Toimisikos tuossa mp puolelta tutumpi vaijerirasvain?
kokastelija
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Mulla on 2001 pitkä TDI takaovissa sama vaiva ko sullakin. Kun alkaa oikeen huonosti liikkuun niin ruosteenliuotussprayta vaan ja nitkuttelua. Ylä-ja alapalloniveliä meni yhteen aikaan joka vuosi. Katsuri neuvoi vaihtaan kaikki samaan aikaan. Nyt menny jo kolme vuotta samoilla. Taakse laitettu jäykemmät jouset ja sitten alko takajarruongelmat. Täältä sain vinkin että pitää säätää (säädätyttää). ens huollos otan puheeks. kärryllä ajettu ny 430000
takana loistava tulevaisuus
Avatar
jacka
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jacka »

kokastelija kirjoitti:Mulla on 2001 pitkä TDI takaovissa sama vaiva ko sullakin. Kun alkaa oikeen huonosti liikkuun niin ruosteenliuotussprayta vaan ja nitkuttelua. Ylä-ja alapalloniveliä meni yhteen aikaan joka vuosi. Katsuri neuvoi vaihtaan kaikki samaan aikaan. Nyt menny jo kolme vuotta samoilla. Taakse laitettu jäykemmät jouset ja sitten alko takajarruongelmat. Täältä sain vinkin että pitää säätää (säädätyttää). ens huollos otan puheeks. kärryllä ajettu ny 430000
Saako nuo tapit lyötyä pois? Ja onko ne kartiolla, eli alakautta lyömällä yläspäin tappi pois? Silloinhan olisi helppo puhdistaa tappi ja laittaa vaikka vaseliinia tappiin ja lyödä tappi takaisin paikoilleen?
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
2xford4000
Viestit: 6501
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

kierreöljy ridgid, rems lvi liikkeestä spraynä. lähtee jumit ja ruosteet. ei oo parempaa ruosteen irroittajaa löytyny. sanokoon kuka mitä hyvänsä.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Avatar
jacka
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jacka »

2xford4000 kirjoitti:kierreöljy ridgid, rems lvi liikkeestä spraynä. lähtee jumit ja ruosteet. ei oo parempaa ruosteen irroittajaa löytyny. sanokoon kuka mitä hyvänsä.
Olisko kenelläkään tietoa, että saako noita takaoven saranatappeja lyötyä pois? Rasvaa ei saa oikein mitenkään muuten hyvin laitettua... =0

Pariovet ja tuommoiset on saranat.

Kuva
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
Avatar
jacka
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jacka »

Transporterin kanssa harastaminen jatkuu... Eli konehuoneesta tuli kummaa kilinää, paikansin kilinän pakoputkeen, eli pakosarjan lähellä tuollainen peltisuoja, missä villa välissä. Heilui ja kilisi omia aikojaan tuolla, no kangotin pellit irti toisistaan ja otin koko osan pois. Tuolla ei varmaan oo mitään pakollista virkaa tuolla? Ko osa kuvassa vasemmassa yläreunassa.

Kuva

Tämä T4:nen siis vuosimallia -99 ja ajettu nyt noin 420000 km. Alusta näyttää tämmöiseltä. Mitä pitäisi tehdä, vai kannattaako enää tehdä mitään? Ja mitä veikkaatte, paljon on korilla/palkeilla vielä vuosia jäljellä? Jarruputket on ainakin parhaat päivänsä nähneet...

Kuva

Kuva

Ja käsijarruvaijeri, kuuluuko tuossa (missä kopista tuleva vaijeri jakautuu kummallekin takarenkaalle) olla joku jousi, mikä vetää käsijarrua "vapaalle"?

Kuva
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
jamppi
Viestit: 2252
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jamppi »

Jousi tuohon vaijerin haaraan kuuluu, kannattelee lähinnä noita tankoja.
Pohjan osalta aika on jo mennyt vaikka jotkut jäteöljymiehet onkin toista mieltä. Hitsaaminen ruosteiseen peltiin on paljon helpompaa kuin mälvättyyn.
Tuon hiukkaspurkin olen pakarista omistani poistanu kokonaan.
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
jake74
Viestit: 1735
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

pakoputkessa oleva pelti taitaa olla sitä varten ettei varsianinen putki kuumenna ympäristöä. mulla on 2kpl T4:sia ja uudempi ei oo nuin ruosteessa pohja ku sulla ja mun on ajettu 618tkm ja on vm01. vanhempi vm93 on yhtä ruosteessa ellei pahempiki.
rokkimatti
Viestit: 1608
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Tointaako tuolle pohjalle tehä mittään..hitsovaa kun on reikee.
Miten jake tyhjensit ekan pöntön? Pitäs miunki tyhjätä,tuo kurvi on jo paikattu kannakkeen kohalta ja ens katastukseen voip pittee tinata korjauspala paikoilleen.
Voitelin omasta vasukalla jarruputket,tiijä sitte millo poikiivat
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
ylioyja
Viestit: 7635
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

jacka kirjoitti: Pariovet ja tuommoiset on saranat.

Kuva
Mitä löytyy, kun ton mustan muovin vipuaa pois? Olisko rasvan paikka siellä?
Luulen, että kun tarpeeks kauan vääntelee ovia väkisin kii ja auki, niin pelti saranan lähellä ei tykkää.
jake74
Viestit: 1735
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

rokkimatti kirjoitti:Tointaako tuolle pohjalle tehä mittään..hitsovaa kun on reikee.
Miten jake tyhjensit ekan pöntön? Pitäs miunki tyhjätä,tuo kurvi on jo paikattu kannakkeen kohalta ja ens katastukseen voip pittee tinata korjauspala paikoilleen.
Voitelin omasta vasukalla jarruputket,tiijä sitte millo poikiivat
ajelet menmää ja hitsaa uutta peltia sitte ku tulee reikä. muuten tuo pitäs puhaltaa puhtaaksi koko pohja ja tehä asianmukaiset suojaukset.
mä en oo tyhjentänyt pönttöä vaan aikasempi vastaaja. pitäs mun tyhjentää kans mutta ei mulla oo tukossa ku vetojakin on ja ku evry menee päälle ni sitte alkaakin tapahtua. kesällä vaihan isoman turbon ku ei tuolla mandariinin kokosella kestä kauan kiihytellä ku se on jo tukossa pikkupaineilla.
lähtee koko pönttö sitte pois ku pakoputkikin vaihtuu.
kalvaana
Viestit: 7326
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Tuo pohjahan on vielä aika kova. Minä oon tollasia hoitanu niin, että oon kaapinut skraballa suurimmat hilseet pois ja sitten ruiskuttanut lämmitettyä ja ohennettua raskasta polttoöljyä koteloiden sisälle ja muihinkin kaksinkertaisiin saumoihin ja lopuksi koko pohjaan. Ruostuminen pysähtyy siihen eikä tarvii hitsihommiin ryhtyä auton elinikänä.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
rokkimatti
Viestit: 1608
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Hoi niin olkii,epähuomiossa mäni vastaajat sekasin pakoputkihommissa.
Ka,ei kai paha jos jonku ohkasen öljyn laittas pohjaan,miulakin irtoruostetta esiintyy paikotellen.
Evryllä saapi mustaa ja tehoja kyllä kiitettävästi,pitihän sellanen asentoo aikonaan omaankin.
Onkos joku noista putsaillu noita turboja jollain konstilla,ja auttaako mittään?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
jake74
Viestit: 1735
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

rokkimatti kirjoitti: Evryllä saapi mustaa ja tehoja kyllä kiitettävästi,pitihän sellanen asentoo aikonaan omaankin.
Onkos joku noista putsaillu noita turboja jollain konstilla,ja auttaako mittään?
mulla on mikrokytkin kaasupolkimessa eli evry on sillon päällä ku sitä tarvii ja ei tarvi napsutella pois päältä ja päälle jokaisessa käynnistyksessä. pikkusen yli puolivälin kaasupolkimen liikeradasta menee evry päälle. on siellä sitte katkasin erikseen että saa tarvittaessa kokonaan pois päältä esim katastuksen ajaksi.
hukkaportti turbo ei tarvi puhdistuksia mutta jos sulla on vnt ahdin ni se kannatais välillä puhistaa ku muuten jumii siivet kiinni.
rokkimatti
Viestit: 1608
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Orkkis Hukkaportti turpohan sielä on.
Siitä ei oikein passaa liikoo painetta nostaa.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
jamppi
Viestit: 2252
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jamppi »

Mulla olis hyllyssä yhteen evryyn tarvittavat osat, kytkin, vastus, säätöpotikka. Kympillä kulkee kuoressa perille.
Sitten saattaa olla yksi kiinanpojan valmis sarja pistokkeineen, parikymppiä siitä.
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 23 vierailijaa