Transporter T4 - ongelmat

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
jacka
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jacka »

Kiitos tiedoista. Tutkin ihan vaan mielenkiinnosta... =)
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
Avatar
jacka
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jacka »

Kuskin penkin alkuperäinen lämmitys ei toimi. Mistä lähden vikaa etsimään? Siis mikä siitä yleensä hajoaa ja miten olette vian korjanneet? Auto -99 T4.
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jos mittaa sen vastuksen ensin, jos se on kunnossa niin sitten tutkimaan virta ja maapuoli.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
pela
Viestit: 731
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
Paikkakunta: Lappi
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja pela »

Henkilöautoissa ainakin penkin vastuslanka katkeaa ja edessä on fyllien purku ja uuden vastuksen asennus.
mauri
Viestit: 6624
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja mauri »

Penkistä se katkoskohta on löytynyt istuintyynystä useimmin kuin selkänojan vastuksesta tai liitoksista. Olen korjannut joko puristusliitoksella tai juottamalla.
Istuinosa joutuu suuremmalle mekaaniselle rasitukselle kuin selkänoja.
Avatar
jacka
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jacka »

Väliaikakiitokset kaikille tähän ketjuun kommentoijille. Ompa vaan hyvä ketju, paljon tärkeää tietoa. =)

Ja seuraava kysymys, -99 ja 2,5 tdi koneella, jakopäähuolto (remmit + vesipumppu ja kiristäjät ym) teetetty vuonna 2016 ja sen jälkeen tullut kilometrejä 28000. Onko syytä jo teettää uusi jakopäähuolto vai tohtiiko vielä ajella? Ja jos tohtii niin miten paljon?
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Satatonnii vaihtoväli.
Vaiha ihmeessä jako ja pumpun remmit,jos tulee siulle ajoautoks.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Minä olen vaihdattanut aina 4 vuoden välein. Kaikki remmit ja muut hilut vesipumppuineen. Kilometritavoite ei minun ajossa täyty, joten menen kalenterin mukaan.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Sama juttu kun aakulla.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja epe2 »

kannattaa vaihtaa jo,kaverilla kävi et ei ollu vielä 100tkm täynnä niin meni eka pumpun hihna,eikä raskinu vaihtaa samalla jakohihnaa,joka katkes sit muutama tonni myöhemmin,ja se on aika selvä kone hihnan katkiamisen jälkeen,sanotaan et keinut toimii sulakkeina on näinkin mut tiedän useamman koneen josta on katkennu kampiakseli jonkun ajan päästä,usein tulee veivi vikojakin männät ei nouse enään yhtä korkealle,ehkä paras volskun kone kunhan pitää huollot kunnossa ja ajoissa :roll:
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja zukka »

En muista paljonko näille 2.5tdi luvattiin uutena hihnalle kestoksi,mutta isäni osti tälläisen uutena ja ajoi vuosittain muutaman kymmenen tuhatta. Merkkiliikkeessä jonkun muun huollon yhteydessä kysyivät saako tarkastaa jakopään vaikka oli vasta vähän yli puolet tai 75% ajettu luvatun keston määrästä.
Isäni sanoi että tottakai. Autoa hakiessa kommentti oli tutulta huoltopäälliköltä että oli pakko vaihtaa hihna kun oli jo halkeamia eikä olisi kestänyt luvattua määrää. Hihna lähti tutkittavaksi johonkin.

Vaihda remmi jos aiot auton pitää. Tai vaikka myisitkin niin nopeuttaa myyntiä.
ropaaja
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 10:12 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja ropaaja »

Remmit vaihtoon. Taittopyöriä ja vesipumppua ei tarvitse vaihtaa. Jokusen tuhannen noilla uskaltaa ajaa.
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

epe2 kirjoitti: Ke Touko 06, 2020 8:38 pm kannattaa vaihtaa jo,kaverilla kävi et ei ollu vielä 100tkm täynnä niin meni eka pumpun hihna,eikä raskinu vaihtaa samalla jakohihnaa,joka katkes sit muutama tonni myöhemmin,ja se on aika selvä kone hihnan katkiamisen jälkeen,sanotaan et keinut toimii sulakkeina on näinkin mut tiedän useamman koneen josta on katkennu kampiakseli jonkun ajan päästä,usein tulee veivi vikojakin männät ei nouse enään yhtä korkealle,ehkä paras volskun kone kunhan pitää huollot kunnossa ja ajoissa :roll:
ei oo keinuja T4 portterin dieselin koneissa. paininkuppi moottori ja pahimassa tapauksessa menee nokkaakseliki poikki, useimiten selvii venttiilien ja paininkuppien vaiholla.
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

remmejä vaihtaessa kannataa kattoo hammaspyöräkki onko kunnossa. mun autossa meni kaikki pyörät vaihtoon ku oli nii kuluneet. pumpun remmin pyöristä oli edellisessä vaihdossa kuittiin merkattu että pyörät vaihettava, asiakas kieltäytynyt. oli ne aika terävät kantit hampaissa ku aukasin kopan.
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja epe2 »

jake74 kirjoitti: Ke Touko 06, 2020 9:25 pm
epe2 kirjoitti: Ke Touko 06, 2020 8:38 pm kannattaa vaihtaa jo,kaverilla kävi et ei ollu vielä 100tkm täynnä niin meni eka pumpun hihna,eikä raskinu vaihtaa samalla jakohihnaa,joka katkes sit muutama tonni myöhemmin,ja se on aika selvä kone hihnan katkiamisen jälkeen,sanotaan et keinut toimii sulakkeina on näinkin mut tiedän useamman koneen josta on katkennu kampiakseli jonkun ajan päästä,usein tulee veivi vikojakin männät ei nouse enään yhtä korkealle,ehkä paras volskun kone kunhan pitää huollot kunnossa ja ajoissa :roll:
ei oo keinuja T4 portterin dieselin koneissa. paininkuppi moottori ja pahimassa tapauksessa menee nokkaakseliki poikki, useimiten selvii venttiilien ja paininkuppien vaiholla. juu ei keinuja,kirjoitin hieman huolimattomasti
skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja skuikka »

jake74 kirjoitti: Ke Touko 06, 2020 9:29 pm remmejä vaihtaessa kannataa kattoo hammaspyöräkki onko kunnossa. mun autossa meni kaikki pyörät vaihtoon ku oli nii kuluneet. pumpun remmin pyöristä oli edellisessä vaihdossa kuittiin merkattu että pyörät vaihettava, asiakas kieltäytynyt. oli ne aika terävät kantit hampaissa ku aukasin kopan.
Oulun suunnalla?
sportswgn

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja sportswgn »

Muistelisin, että noissa on jakoremmin vaihtoväli 90 tkm tai 4 vuotta ja pumpun remmillä 60 tkm... Kerran vaihdoin tienpäällä pumpun remmin kun katosi n. 80 tkm kohdalla hihnasta hampaat.
skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Sama muistikuva minulla. Vaihdoin omaan molemmat syksyllä, huoltokirjan mukaan olivat pyörineet 90t ja pumpunkin remmi oli ihan kelvollisen näköinen. On kyllä niin helppo vaihtaa että taidan noudattaa virallista huoltoväliä jatkossa.
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

skuikka kirjoitti: To Touko 07, 2020 8:49 am
jake74 kirjoitti: Ke Touko 06, 2020 9:29 pm remmejä vaihtaessa kannataa kattoo hammaspyöräkki onko kunnossa. mun autossa meni kaikki pyörät vaihtoon ku oli nii kuluneet. pumpun remmin pyöristä oli edellisessä vaihdossa kuittiin merkattu että pyörät vaihettava, asiakas kieltäytynyt. oli ne aika terävät kantit hampaissa ku aukasin kopan.
Oulun suunnalla?
juu. 12v auto ollut kiiminkissä samalla omistajalla ja nyt mulla iissä pari vuotta. jakopäät tehty edellisen omistajan aikana nikusella pari kertaa ja loput pörhöllä
skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja skuikka »

jake74 kirjoitti: To Touko 07, 2020 10:39 am
juu. 12v auto ollut kiiminkissä samalla omistajalla ja nyt mulla iissä pari vuotta. jakopäät tehty edellisen omistajan aikana nikusella pari kertaa ja loput pörhöllä
EIkö sielläpäin ollut taannoin jotain jupakkaa jakopääongelmista ruostuttavan tiepölyn takia tms? Selvisikö se syy koskaan?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, Bing [Bot], cimmo, vm-61 ja 57 vierailijaa