Transporter T4 - ongelmat
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 10:27 am
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Vikatilassa? korjaantuu, kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Vian syy taas voi olla, että ahtaa liikaa tai liian vähän, painemittaus. Katista voit tyrkätä rautakangen läpi.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
mulla jumitti N75 venttiili ja teki samaa. wd40 sen putsasin ja nyt on toiminut monta vuotta.
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Tuossahan nuo yleisimmät tuli jo. Harvinaisempi johon tutustuin syksyllä johtuu sammutusventtiilistä. Eihän pompauta kierroksia käyntiin lähtiessä? Vikakoodeilla tuo vianetsintä olisi paras aloittaa niin saisi vähän suuntaa.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Ei pomputa kierroksia eikä vikavalot pala. Pitää käydä koodinlukijalla kattomassa näkyykö mitään. Ja missään vaiheessa ei ole vetoa sen enempää että ahtais liikaa. Kattia vois epäillä kun tuntunut että veto hiipunut pikkuhiljaa. Kankea sille tarjoan jos tarve vaatii
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
ei mullakaa vika valo palanut ku n75 venttiili jumitti. tehot vain katos kiihytyksessä.
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Mulla kun katti tukkeentu, niin ei tullut mitään herjaa testerillä.Slammed kirjoitti: ↑Su Helmi 28, 2021 3:25 pm Ei pomputa kierroksia eikä vikavalot pala. Pitää käydä koodinlukijalla kattomassa näkyykö mitään. Ja missään vaiheessa ei ole vetoa sen enempää että ahtais liikaa. Kattia vois epäillä kun tuntunut että veto hiipunut pikkuhiljaa. Kankea sille tarjoan jos tarve vaatii
Väittävät sitä tukkeutumista tyyppiviaksi ja syynä olisi moottoriöljyn ylitäyttö. Öljyä ei T4 Wikin mukaan pidä olla tikun yläreunaan, vaan puolessa välissä. Tätä olen nyt koittanut noudattaa.
Vanha katti on poltettu puhtaaksi ja odottaa tyhjättynä hyllyssä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
kattia tuo ei tarvi ni tyhjää pöntön ja suora putki siinne sisälle
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Missä se n47 venttiili sijaitsee?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: To Elo 04, 2016 12:50 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Itellä oli vastaavasta tehot hukassa tuossa. Korjautui entiselleen kun uusin ne hukkaporttia yms. ohjaavat pikkuletkut. Samalla vaihdoin uuden tiivisterenkaan ilmanputsarilta turbolle menevän torven päähän. Vanhassa oli huomattava välys ja varmaan veteli ilmaa ohi ilmamassamittarin, jolla varmaan myös oma vaikutuksensa.
Kuulemma myös turbon hukkaportin kelloja näistä on irtoillu ja aiheuttanut laiskuutta.
Kuulemma myös turbon hukkaportin kelloja näistä on irtoillu ja aiheuttanut laiskuutta.
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Olen ymmärtänyt, että kiinnikkeet höltyy ja vivusto ei pelaisi kunnolla.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
pitää ajaa auto halliin töiden jälkeen ja kokeilla tuo turbon kellon kiinnitys ekana ja kattoa sen letkut.
Ja ehkä tutkia tuota N75 venaa samalla.
Ja ehkä tutkia tuota N75 venaa samalla.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Turbon kello löysällä. En tiiä onko 2 vaiko 3 pultilla alunperinkään, mutta alin oli kiinnija ylin melkein pudonnut jo pois. Ens kerralla pitää laittaa lukitteet väliin, nyt tuli vain kiristettyä takas kiinni. Alkuperäiset alipaineletkut ei taida olla kangaspäällysteitä letkua? Ainakaan en ole muuten moista nähnyt kuin marketin hyllyssä, liekkö edellinen omistaja vaihtanut
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
kyllä ne on kangaspäälysteistä. meillä on monta vag autoa ja kaikissa on kangaspäälysteiset
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Mulla on kyllä kaikki letkut vaihdettu, mutta uusitutkin ovat kangaspäällysteisiä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
No saattavat olla sitten alkuperäiset. Eipä siinä. Vaihdetaan joskus uusiin jos tarve vaatii. Kunhan kelit paranee niin pitää asentaa tuo välijäähdytin konehuoneeseen. Jos sattuis vaikka vaikuttamaan tehoon tai kulutukseen, mitä hieman epäilen.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Katsurin kanssa katseltiin etuiskareita, joista toinen oli märkä. Eli uusia olis vailla. Onko kokemusta että mitkä olis hyvät? Vähän jämäkämpi tuo keula sais olla. Pakoputkikin oli nätisti mennyt poikki ennen taka-akselia. Se saa ainoastaan nopean korjauksen, eli kulmaputki kyljestä pihalle. Kerta en ole edes huomannut putken vuotavan, niin olkoon sitten lyhyempikin.
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Saat enemmän jämäkkyyttä keulaan kun kiristät niitä vääntösauvajousien säätömuttereita tankin vieressä. Ei kannata tosin liioitella, kaipa ne voi napsahtaa herkemmin poikki kun kiristää.
Äänen puolesta tuossa on ihan sama onko turbon jälkeen putkea ollenkaan, ne vaimentimet on ihan turhaa lisäpainoa.
Äänen puolesta tuossa on ihan sama onko turbon jälkeen putkea ollenkaan, ne vaimentimet on ihan turhaa lisäpainoa.
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Ainakin alkupään T4:issa on alkuperäisenä Boge-merkkiset iskarit,joskus aikanaan niitä sai tarvikkeenakin,ilman VW-logoa,puolet halvemmalla kuin merkkiliikkeen alkuperäiset.Slammed kirjoitti: ↑Pe Huhti 16, 2021 11:41 pm Katsurin kanssa katseltiin etuiskareita, joista toinen oli märkä. Eli uusia olis vailla. Onko kokemusta että mitkä olis hyvät? Vähän jämäkämpi tuo keula sais olla. Pakoputkikin oli nätisti mennyt poikki ennen taka-akselia. Se saa ainoastaan nopean korjauksen, eli kulmaputki kyljestä pihalle. Kerta en ole edes huomannut putken vuotavan, niin olkoon sitten lyhyempikin.
-
- Viestit: 1611
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Jos kiristää vääntösauvan mutterit niin keula nousee.
Miulla on keulalla k27 halvimmat iskarit,nuukuuksissaan oli pakko ostaa halvat..
Miulla on keulalla k27 halvimmat iskarit,nuukuuksissaan oli pakko ostaa halvat..
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], karir ja 36 vierailijaa