Transporter T4 - ongelmat
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Starttiongelma sai uuden käänteen: Monta päivää starttasi aika normaalisti, mutta tänään startin vointi huononi dramaattisesti.
Eli ongelmavyyhden kuvailua uudelleen: Transuni viikkoja kestäneiden talvisten seisontajaksojen jälkeen aina starttaillessa ensin ei pyörittänyt lainkaan ekalla koittamisella, heti perään tokalla vähän enemmän, sitten kolmannella tai neljännellä pyöritti jo normaalihkosti ja lähti käyntiin.
Auto on nyt ollut viikon arkikäytössä, ja startti on pelannut aika normaalisti.
Tänään kuitenkin tilanne heikkeni: Ekalla pyöritti vähän, tokalla starttauksella pyöritti vähemmän, sitten kolmannella pelkkää solenoidin naksutusta jaksoi. Sitten apuvirtaa. Aika tovin apuvirran antaja-Carina lykkäsi lisää sähköä, mutta Transu ei tehnyt muuta kuin naksutteli solenoidia. Hetken annoin vielä lykätä apuvirtaa. Kun koitin startata, ei edes naksunut lopulta. Muutaman minuutin kestäneen apuvirransyötön jälkeen ei Transporter siis tehnyt muuta kuin sytytti mittaristo valot, starttaaminen ei saanut edes solenoidia naksumaan.
Täytyy varmaan tapella pohjapanssari irti ja tsekata startin liitännät. Jos niissä ei näy mitään outoa, onko starttimoottori se, mistä todennäköisimmin kaikki johtuu? Akun navat on jo tsekattu.
Eli ongelmavyyhden kuvailua uudelleen: Transuni viikkoja kestäneiden talvisten seisontajaksojen jälkeen aina starttaillessa ensin ei pyörittänyt lainkaan ekalla koittamisella, heti perään tokalla vähän enemmän, sitten kolmannella tai neljännellä pyöritti jo normaalihkosti ja lähti käyntiin.
Auto on nyt ollut viikon arkikäytössä, ja startti on pelannut aika normaalisti.
Tänään kuitenkin tilanne heikkeni: Ekalla pyöritti vähän, tokalla starttauksella pyöritti vähemmän, sitten kolmannella pelkkää solenoidin naksutusta jaksoi. Sitten apuvirtaa. Aika tovin apuvirran antaja-Carina lykkäsi lisää sähköä, mutta Transu ei tehnyt muuta kuin naksutteli solenoidia. Hetken annoin vielä lykätä apuvirtaa. Kun koitin startata, ei edes naksunut lopulta. Muutaman minuutin kestäneen apuvirransyötön jälkeen ei Transporter siis tehnyt muuta kuin sytytti mittaristo valot, starttaaminen ei saanut edes solenoidia naksumaan.
Täytyy varmaan tapella pohjapanssari irti ja tsekata startin liitännät. Jos niissä ei näy mitään outoa, onko starttimoottori se, mistä todennäköisimmin kaikki johtuu? Akun navat on jo tsekattu.
-
- Viestit: 5523
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Startin hiilet on loppu.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2020 6:11 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Moottorin maadoitus hävöksissä? Helppo kokeilla kun kytkee starttikaapelin akun miinusnavasta moottorin tai vaihteiston kylkeen.
-
- Viestit: 2242
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Kuten jo aiemmin kirjoitin,mun autossa oli samat vaivat,startin vaihdolla tuli kuntoon.
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Noissahan hapertuu se solenoidin ja moottorin välinen kaapelinpätkä. Ensin nikottelee sitten hiljenee.
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Suuntamerkinantolaite ei toimi. Kun pitäis vilkuttaa, hätävilkkukatkaisin vaan surisee katkonaisesti.
Hätävilkkukatkaisin ja siihen integroitu vilkkurele eivät ole syyllisiä vilkun toimimattomuuteen. Kahta kokeiltu, samat temput, surinaa vain.
Vilkkuviiksi on testattu. Uutta viikseä kaupasta kokeiltu. Ei sekään ole syyllinen. Samaa surinaa. Mikä voi olla vielä rikki?
Hätävilkkukatkaisin ja siihen integroitu vilkkurele eivät ole syyllisiä vilkun toimimattomuuteen. Kahta kokeiltu, samat temput, surinaa vain.
Vilkkuviiksi on testattu. Uutta viikseä kaupasta kokeiltu. Ei sekään ole syyllinen. Samaa surinaa. Mikä voi olla vielä rikki?
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Vilkkuongelmien ratkomisen yhteydessä oli ratti ja vilkkuviiksikin irti. Vika oli muualla. Oli niinkin suuri kuin vähän hapettunut sulakkeen kontakti...toista kuukautta etsin vikaa. Ei ollut herkkua ajella ilman vilkkua päivästä toiseen.
Mutta.
Nyt pitäisi taas mennä esittelemään Transporterini vm.99 toimivuutta katsastushenkilölle.
Käsijarrua täytyy taas herkistellä, töötti ei tööttää.
Ja airbagin valo palaa. Millä sen kuittaan pois palamasta?
Mutta.
Nyt pitäisi taas mennä esittelemään Transporterini vm.99 toimivuutta katsastushenkilölle.
Käsijarrua täytyy taas herkistellä, töötti ei tööttää.
Ja airbagin valo palaa. Millä sen kuittaan pois palamasta?
-
- Viestit: 617
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Pakoputken klipsit vedin paikoilleen räikkäliinalla etukuormainta ankkurina käyttäen. Hyvin sai sihdattua linjan kohdilleen. Oikeanpuoleinen meni heittämällä, mutta vasemmanpuoleisen kanssa oli vain liki suora linja käytettävissä turbon alta ja joutui pikkasen ohjaamaan paikoilleen. Moottorina siis 1,9 td.
Kytkinremontin ähräsin moottorin irrottamalla pihaolosuhteissa. Nelipyttyinen sopii kivasti liikkumaan.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
On se vaan kun koneille keksii kaikenlaista hyötykäyttöä.A-P kirjoitti: ↑Ti Elo 24, 2021 1:13 pm
Pakoputken klipsit vedin paikoilleen räikkäliinalla etukuormainta ankkurina käyttäen. Hyvin sai sihdattua linjan kohdilleen. Oikeanpuoleinen meni heittämällä, mutta vasemmanpuoleisen kanssa oli vain liki suora linja käytettävissä turbon alta ja joutui pikkasen ohjaamaan paikoilleen. Moottorina siis 1,9 td.
Kytkinremontin ähräsin moottorin irrottamalla pihaolosuhteissa. Nelipyttyinen sopii kivasti liikkumaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 6679
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Oliko sa sulake sitä vanhaa sukkulan muotoista mallia? Ne on ihan vihonviimeisiä, hapettuvat helposti ja sitten se päähän koskettava liuska ei saa kunnon kontaktia. Huonossa tapauksessa liuska vielä kuumenee ja menettää jäntevyytensä. Kyllä niitä on tullut rapsuteltua aikoinaan, nykyisin on onneksi parempia malleja.
-
- Viestit: 2242
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Mä olen nuo Volkkarin pakoputken C-klipsit laittanut siten että olen tehnyt lattaraudasta sen klipsin sisään menevän kiilan,naputellut sen klipsiin että aukeaa hieman,laittanut paikoilleen ja napauttanut kiilan pois klipsistä ja valmis.Tämä tosin vain siksi,että mun etukuormaimella varustettu kaivinkone ei mahdu mun pieneen talliin yhtä aikaa Volkkarin kanssa..A-P kirjoitti: ↑Ti Elo 24, 2021 1:13 pm
Pakoputken klipsit vedin paikoilleen räikkäliinalla etukuormainta ankkurina käyttäen. Hyvin sai sihdattua linjan kohdilleen. Oikeanpuoleinen meni heittämällä, mutta vasemmanpuoleisen kanssa oli vain liki suora linja käytettävissä turbon alta ja joutui pikkasen ohjaamaan paikoilleen. Moottorina siis 1,9 td.
Kytkinremontin ähräsin moottorin irrottamalla pihaolosuhteissa. Nelipyttyinen sopii kivasti liikkumaan.
-
- Viestit: 617
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Taivasalla on tilaa mellestää.
Gunther yhdessä Helmutin kanssa ovat naureskelleet kippuroissa monta tuntia kun keksivät jemmata nuo hehkutulpat ruiskutusputkiviidakon ja -pumpun taakse.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 2242
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Olen tavannut muutaman kerran sellaisia 1.6D ja 1.9D VW koneita joissa on hehkuremontin yhteydessä "unohtunut" vaihtaa se ykkösen hehku sieltä pumpun takaa ja se on sitten sökö,jos sen hehkun vielä saakin vaihdettua,niin sen virtaliuskan kiinni laittaminen sillä pienellä mutterilla sen hehkun päähän on sitten vielä lysti projekti,niitä muttereita kannattaa varata useampi hollille,kun pari ekaa putoaa ja häviää melko varmasti..
-
- Viestit: 5873
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Vanhemmissa Golfeissa tms. virrat meni hehkuille johdolla jonka liittimen pystyi kiinnittämään hehkuun ennen hehkun asennusta. Vain mutterin loppukiristys paikoillaan.SPS1975 kirjoitti: ↑Ti Elo 24, 2021 9:30 pmOlen tavannut muutaman kerran sellaisia 1.6D ja 1.9D VW koneita joissa on hehkuremontin yhteydessä "unohtunut" vaihtaa se ykkösen hehku sieltä pumpun takaa ja se on sitten sökö,jos sen hehkun vielä saakin vaihdettua,niin sen virtaliuskan kiinni laittaminen sillä pienellä mutterilla sen hehkun päähän on sitten vielä lysti projekti,niitä muttereita kannattaa varata useampi hollille,kun pari ekaa putoaa ja häviää melko varmasti..
Toki sellainen on helppo tehdä jälkeenkin päin kun lyhentää vain kiskoa ja laittaa viimeisen välin hyppyjohdolla.
Mutta lastenleikkiä joka tapauksessa moneen nykyautoon verrattuna joissa monesti hehkunvaihto menee ihan toiseen sfääriin porailuineen päivineen.
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Lattamallisia ovat. Tuntuu hapettuvan nekin.
mauri kirjoitti: ↑Ti Elo 24, 2021 4:07 pmOliko sa sulake sitä vanhaa sukkulan muotoista mallia? Ne on ihan vihonviimeisiä, hapettuvat helposti ja sitten se päähän koskettava liuska ei saa kunnon kontaktia. Huonossa tapauksessa liuska vielä kuumenee ja menettää jäntevyytensä. Kyllä niitä on tullut rapsuteltua aikoinaan, nykyisin on onneksi parempia malleja.
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Katsastuksessa tuli hylky ruosteiden takia. Mm.
takapäässä puskurimuoveja koossa pitämässä runkoon kiinitetty elementti on laho ja ollut sitä jo kauan. Se taitaa jokaisessa teenelkussa olla enemmän tai vähemmän hapan. Mun mielestä se on puskurin osa eikä auton runkoa. Se kuitenki oli hylkäyksen yksi peruste. Mielestäni väärä tuomio. Eikö olekin?
takapäässä puskurimuoveja koossa pitämässä runkoon kiinitetty elementti on laho ja ollut sitä jo kauan. Se taitaa jokaisessa teenelkussa olla enemmän tai vähemmän hapan. Mun mielestä se on puskurin osa eikä auton runkoa. Se kuitenki oli hylkäyksen yksi peruste. Mielestäni väärä tuomio. Eikö olekin?
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Onko se tuo palkki, jossa on vetosilmukka? Osa 701807303.Tjsal kirjoitti: ↑Ke Elo 25, 2021 10:03 am Katsastuksessa tuli hylky ruosteiden takia. Mm.
takapäässä puskurimuoveja koossa pitämässä runkoon kiinitetty elementti on laho ja ollut sitä jo kauan. Se taitaa jokaisessa teenelkussa olla enemmän tai vähemmän hapan. Mun mielestä se on puskurin osa eikä auton runkoa. Se kuitenki oli hylkäyksen yksi peruste. Mielestäni väärä tuomio. Eikö olekin?
Eilen juuri konttasin auton alla varapyörän kimpussa ja olihan se hieman hapertunut. Liekö pellit pistehitsattu yhteen, kun on alkanut saumat pullistella palkissa.
Mulla on varapyörän toinen kannatinpultti korkannut ja kiepautin varmuusvaijerin lukituksen tueksi.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
On noita joku löystyneitä sulakkeenpitimiä tiukannut rautalangalla.mauri kirjoitti: ↑Ti Elo 24, 2021 4:07 pmOliko sa sulake sitä vanhaa sukkulan muotoista mallia? Ne on ihan vihonviimeisiä, hapettuvat helposti ja sitten se päähän koskettava liuska ei saa kunnon kontaktia. Huonossa tapauksessa liuska vielä kuumenee ja menettää jäntevyytensä. Kyllä niitä on tullut rapsuteltua aikoinaan, nykyisin on onneksi parempia malleja.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Se puskurin alla oleva ruostunut tukirauta on kiinni rungossa vetosilmukan kanssa samojen pulttien alla.
Aakku kirjoitti: ↑Ke Elo 25, 2021 10:34 amOnko se tuo palkki, jossa on vetosilmukka? Osa 701807303.Tjsal kirjoitti: ↑Ke Elo 25, 2021 10:03 am Katsastuksessa tuli hylky ruosteiden takia. Mm.
takapäässä puskurimuoveja koossa pitämässä runkoon kiinitetty elementti on laho ja ollut sitä jo kauan. Se taitaa jokaisessa teenelkussa olla enemmän tai vähemmän hapan. Mun mielestä se on puskurin osa eikä auton runkoa. Se kuitenki oli hylkäyksen yksi peruste. Mielestäni väärä tuomio. Eikö olekin?
Eilen juuri konttasin auton alla varapyörän kimpussa ja olihan se hieman hapertunut. Liekö pellit pistehitsattu yhteen, kun on alkanut saumat pullistella palkissa.
Mulla on varapyörän toinen kannatinpultti korkannut ja kiepautin varmuusvaijerin lukituksen tueksi.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Onkos täällä kukaan vaihtanut portteria 2-paikkaisesta 3-paikkaiseksi? Omani voisin vaihtaa kun olisi kokoajan tarve. Onnistunee ihan muutoskatsastuksella, jos käyttää alkuperäisiä penkkejä ja vöitä?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Jiitek, Pete79, tunturi61 ja 58 vierailijaa