Transporter T4 - ongelmat

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Urzer
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 10:27 am
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Urzer »

Vikatilassa? korjaantuu, kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Vian syy taas voi olla, että ahtaa liikaa tai liian vähän, painemittaus. Katista voit tyrkätä rautakangen läpi.
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

mulla jumitti N75 venttiili ja teki samaa. wd40 sen putsasin ja nyt on toiminut monta vuotta.
skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tuossahan nuo yleisimmät tuli jo. Harvinaisempi johon tutustuin syksyllä johtuu sammutusventtiilistä. Eihän pompauta kierroksia käyntiin lähtiessä? Vikakoodeilla tuo vianetsintä olisi paras aloittaa niin saisi vähän suuntaa.
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Ei pomputa kierroksia eikä vikavalot pala. Pitää käydä koodinlukijalla kattomassa näkyykö mitään. Ja missään vaiheessa ei ole vetoa sen enempää että ahtais liikaa. Kattia vois epäillä kun tuntunut että veto hiipunut pikkuhiljaa. Kankea sille tarjoan jos tarve vaatii
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

ei mullakaa vika valo palanut ku n75 venttiili jumitti. tehot vain katos kiihytyksessä.
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Slammed kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 3:25 pm Ei pomputa kierroksia eikä vikavalot pala. Pitää käydä koodinlukijalla kattomassa näkyykö mitään. Ja missään vaiheessa ei ole vetoa sen enempää että ahtais liikaa. Kattia vois epäillä kun tuntunut että veto hiipunut pikkuhiljaa. Kankea sille tarjoan jos tarve vaatii
Mulla kun katti tukkeentu, niin ei tullut mitään herjaa testerillä.
Väittävät sitä tukkeutumista tyyppiviaksi ja syynä olisi moottoriöljyn ylitäyttö. Öljyä ei T4 Wikin mukaan pidä olla tikun yläreunaan, vaan puolessa välissä. Tätä olen nyt koittanut noudattaa.
Vanha katti on poltettu puhtaaksi ja odottaa tyhjättynä hyllyssä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

kattia tuo ei tarvi ni tyhjää pöntön ja suora putki siinne sisälle
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Missä se n47 venttiili sijaitsee?
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

Slammed kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 4:36 pm Missä se n47 venttiili sijaitsee?
n47 en tiiä missä on mutta N75 löytyy paisuntasäilön likeltä. siinä on 2 venttiiliä, egr ohjausventtiili ja toinen n75 eli ahtopaineen ohjausventtiili. muistaakseni oli takimainen. seurailee letkuja ni löytyy oikia.
HiTrac
Viestit: 16
Liittynyt: To Elo 04, 2016 12:50 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja HiTrac »

Itellä oli vastaavasta tehot hukassa tuossa. Korjautui entiselleen kun uusin ne hukkaporttia yms. ohjaavat pikkuletkut. Samalla vaihdoin uuden tiivisterenkaan ilmanputsarilta turbolle menevän torven päähän. Vanhassa oli huomattava välys ja varmaan veteli ilmaa ohi ilmamassamittarin, jolla varmaan myös oma vaikutuksensa.

Kuulemma myös turbon hukkaportin kelloja näistä on irtoillu ja aiheuttanut laiskuutta.
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Aakku »

HiTrac kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 7:17 pm Kuulemma myös turbon hukkaportin kelloja näistä on irtoillu ja aiheuttanut laiskuutta.
Olen ymmärtänyt, että kiinnikkeet höltyy ja vivusto ei pelaisi kunnolla.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

pitää ajaa auto halliin töiden jälkeen ja kokeilla tuo turbon kellon kiinnitys ekana ja kattoa sen letkut.
Ja ehkä tutkia tuota N75 venaa samalla.
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Turbon kello löysällä. En tiiä onko 2 vaiko 3 pultilla alunperinkään, mutta alin oli kiinnija ylin melkein pudonnut jo pois. Ens kerralla pitää laittaa lukitteet väliin, nyt tuli vain kiristettyä takas kiinni. Alkuperäiset alipaineletkut ei taida olla kangaspäällysteitä letkua? Ainakaan en ole muuten moista nähnyt kuin marketin hyllyssä, liekkö edellinen omistaja vaihtanut
jake74
Viestit: 1736
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

Slammed kirjoitti: Ti Maalis 02, 2021 10:48 pm Alkuperäiset alipaineletkut ei taida olla kangaspäällysteitä letkua? Ainakaan en ole muuten moista nähnyt kuin marketin hyllyssä, liekkö edellinen omistaja vaihtanut
kyllä ne on kangaspäälysteistä. meillä on monta vag autoa ja kaikissa on kangaspäälysteiset
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Aakku »

jake74 kirjoitti: Ti Maalis 02, 2021 11:29 pm
Slammed kirjoitti: Ti Maalis 02, 2021 10:48 pm Alkuperäiset alipaineletkut ei taida olla kangaspäällysteitä letkua? Ainakaan en ole muuten moista nähnyt kuin marketin hyllyssä, liekkö edellinen omistaja vaihtanut
kyllä ne on kangaspäälysteistä. meillä on monta vag autoa ja kaikissa on kangaspäälysteiset
Mulla on kyllä kaikki letkut vaihdettu, mutta uusitutkin ovat kangaspäällysteisiä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

No saattavat olla sitten alkuperäiset. Eipä siinä. Vaihdetaan joskus uusiin jos tarve vaatii. Kunhan kelit paranee niin pitää asentaa tuo välijäähdytin konehuoneeseen. Jos sattuis vaikka vaikuttamaan tehoon tai kulutukseen, mitä hieman epäilen.
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Katsurin kanssa katseltiin etuiskareita, joista toinen oli märkä. Eli uusia olis vailla. Onko kokemusta että mitkä olis hyvät? Vähän jämäkämpi tuo keula sais olla. Pakoputkikin oli nätisti mennyt poikki ennen taka-akselia. Se saa ainoastaan nopean korjauksen, eli kulmaputki kyljestä pihalle. Kerta en ole edes huomannut putken vuotavan, niin olkoon sitten lyhyempikin.
Kardaani
Viestit: 2145
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Saat enemmän jämäkkyyttä keulaan kun kiristät niitä vääntösauvajousien säätömuttereita tankin vieressä. Ei kannata tosin liioitella, kaipa ne voi napsahtaa herkemmin poikki kun kiristää.

Äänen puolesta tuossa on ihan sama onko turbon jälkeen putkea ollenkaan, ne vaimentimet on ihan turhaa lisäpainoa.
SPS1975
Viestit: 2210
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

Slammed kirjoitti: Pe Huhti 16, 2021 11:41 pm Katsurin kanssa katseltiin etuiskareita, joista toinen oli märkä. Eli uusia olis vailla. Onko kokemusta että mitkä olis hyvät? Vähän jämäkämpi tuo keula sais olla. Pakoputkikin oli nätisti mennyt poikki ennen taka-akselia. Se saa ainoastaan nopean korjauksen, eli kulmaputki kyljestä pihalle. Kerta en ole edes huomannut putken vuotavan, niin olkoon sitten lyhyempikin.
Ainakin alkupään T4:issa on alkuperäisenä Boge-merkkiset iskarit,joskus aikanaan niitä sai tarvikkeenakin,ilman VW-logoa,puolet halvemmalla kuin merkkiliikkeen alkuperäiset.
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Jos kiristää vääntösauvan mutterit niin keula nousee.
Miulla on keulalla k27 halvimmat iskarit,nuukuuksissaan oli pakko ostaa halvat..
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], cimmo, Google [Bot], Mika 82, mtuitto ja 44 vierailijaa