mauri kirjoitti:8400 kirjoitti:Perceiver kirjoitti:Kyllä tuo VAG:in Tdi on luja kone. Tuollaisella 1500 kierrosnopeudella se kerää autossa satoja tuhansia kilometrejä.
Ei välttämättä jos sitä vedätettäisiin kokoajan.
Tuota voisi hyvinkin epäillä syyksi ettei kestäisi vakiokierroksilla jatkuvasti kuormaan ajettaessa. On niinkuin junnattaisiin ylämäkeen koko ajan. Miten nuo on venemoottoreina kestäneet?
Ajoneuvokäytössä pidetään kuulemma 50 km/h keskimääräisenä ajonopeutena. Silloin tulee 100 000 km matkalla 2000 tuntia. Kestääkö tuollainen 500 000 km ajoa, se tekisi 10 000 tuntia, siis runsas vuosi yhtä soittoa. Generaattorilla kun ajetaan saarikäytössä ei tuo 10 000 tuntia riitä pitkälle. Kompressoria ei kuitenkaan varmaan ajeta kuormaan jatkuvasti, saati 24/7.
Epäillä kuitenkin voi ajoneuvokäyttöön tehdyn moottorin käyttöä paikalliskoneena vakiokierroksilla. Jäähdytys on ainakin syytä miettiä kun ei ole ajoviimaa apuna. Öljynjäähdytin (Huom! Ei Lauhdutin
) voi olla tarpeen?
Onnea projektille, pienestä epäilyksestä huolimatta!
Joo öljyn jäähdytys tarttee järjestää, mutta siitä kestosta.
1.9 koneella ajelin siitä ostohetken 68 000 kilsatsta 460 000 kilometriin öljyjen vaihdolla, apulaitteista hajos laturi. Ajosuorite keskiarvona 1180 km per viikko jatkuvasti. Joskus enempi, joskus vähempi, parhaimmillaan hiukka yli 6000 kilsaa kuukaudessa. Gps nopeutta 100 kmh ajettaessa kierrokset 1800-1900 välillä, mitä mittarista sai viisarinäytöstä selkoo
Sitte siihen laatikko-peräyhdistelmään, sanoit jotta nousee yli 3800 kierroksen, eipäs nouse ku jumitat toisen vetoakselin jolloin toisen kierrosnopeus tuplaantuu ja tarvittavat moottorin kierrokset tipahtavat 1650-1700 rpm välille, joka vastaa reilun 95 kmh tuntivauhtia ajossa. Gps mukaan vakkarilla ajettaessa nopeus pysyi asetetussa noin plusmiinus 3 kmh , että sen verran heitteli.