Ford 5600 keskustelua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Riku
Viestit: 515
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Riku »

hankkijamies kirjoitti: La Loka 19, 2019 10:55 am Ilmanputsarit on uudet,suodatin on joku 150h ajettu vois keväälle uusiakin.
Niin tuo on se 4.2 litrainen onhan se vähän kireempi tosiaan kun 575 3.9 litranen.
Alle 1800 kun laskee kierrokset mittarin mukaan niin alkaa olla peliselvä :D
Eikös tuossa Ford 5600 ole jakajapumppu? Minulla aikoinaan Ford 5000 jakajapumpulla ja siihen tuli kaksi kertaa samanlainen voimattomuus ilmiö. Asiaa kysyttäessä huoltomieheltä hän kertoi korjaus keinoksi 2-tahtiöljyn lisäämisen polttoaineen joukkoon esim. desin tankillisella. Näin teimme ja se auttoi, mutta ei heti ensimmäisellä tankillisella. Eli jakajapumppussa alkaa säädin jumittamaan, varsinkin ajettaessa koko ajan kuivalla talvilaadulla, kuten meillä tehdään.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Joo on se jakajapumpulla.
Oon sinne aina joka toiseen tankkiin 2 tahtiöljyä
Itse ajan kanssa talvilaadulla naapurin hommissa on kesälaatua.
Onkos fordin pumpussa muuten se sama "siivilä" pumpun syöttöputkessa niinkun massikankin cavveissa
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Onkos fordin pumpussa muuten se sama "siivilä" pumpun syöttöputkessa niinkun massikankin cavveissa
On.
RH 6
Viestit: 456
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 10:52 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja RH 6 »

Onko tuo siivilä tarkasti ottaen missä kohti? Omassa Fiatissa tuntuu vedot hävinneen aika paljon etenkin kylmänä. Käyntiin lähtee kyllä hyvin ja käy nätisti, mutta ei vaan tunnu olevan puhtia yhtä paljon kuin aikoinaan. Tässä oli mielestäni CAV:n jakajapumppu. Toki voi olla aika pumppu ja suutinremontillekin.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Onko tuo siivilä tarkasti ottaen missä kohti?
Pumpun perässä, tuloputken liittimen alla. https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8 Punasella ympyröity osa 10
Andy
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 12:43 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Andy »

Sihtiä takaisin laittaessa saa sitten olla tarkkana, sen jousen kanssa että tulee oikein.
2xford4000
Viestit: 6505
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

ja nuo kaikki hilut muutenkin täytyy olla just oikein että käynnistyy. paras kun ottaa koko päädyn irti ja purkaa pöydälle ja tuo kuva viereen kun kasaa. päädyssä kumi tiiviste niin ei välttämättä tarvi mitään tiivisteitäkään uusia.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Andy
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 12:43 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Andy »

Tuota lähinnä meinasinkin.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Nyt on uudet suuttimet ja venttiilit säädetty
Vähän ehkä röpöttää kylmänä vieläkin vähän aikaa mutta savu muuttu sinertävästä mustaksi.
Näkee käytännön töissä mitä vaikutti.
Olis voinut sen sihdinkin kattoo mutta unohtui niin olkoot seuraavaan kertaan.
Sen verran tuskainen laite ilmata ilman siirtopumppua tai sitten en vaan osaa vaikka kirjan ohjeiden mukaan tein :D
Huomasin vaan tuossa taas kun pa suodattimen vaihdoin (vois joskus hankkia sen kaksoisjalka suodattimen niin vois olla parempi näin äkkiseltään kun äkkiä ajatellen yksi pikku cav on vähän traktorin ainoksi suodattimeksi liian vähän kun ei oo siirtopumppuakaa missä siivilää.)
Mutta sanotaanko näin että massikankin ilmaat nopeemmin
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

vois joskus hankkia sen kaksoisjalka suodattimen niin vois olla parempi näin äkkiseltään kun äkkiä ajatellen yksi pikku cav on vähän traktorin ainoksi suodattimeksi liian vähän kun ei oo siirtopumppuakaa missä siivilää.)
Eipä taida kaksois suodatin paljon vaikuttaa, jos eka tukkeutuu, niin ei kule aine toisellekaa eikä syöttöpumpulle. Lähinnä toinen suodatin on varmuusväline, jos sattuu eka päästämää rojua läpi, niin jää mahollisesti toiseen.

Tankki kannattaa olla mahollisimman täynnä,niin ilmautuu kyllä ihan hyvin ja nopeasti, jos muuten röörit on auki.
Koneen käydessä syöttöpumppu kyllä nyhtää aineet tankista omalla pumpulla, että ei sitä siirtopumppua muuten tarvi siellä välissä.
Joku letkunvälissä oleva käsikäyttönen pumppu vois olla alku ilmausta varten tankin ja suodattimen välissä, niikun joissain esim. natikassa, jossa tankki alaalla rungon sivussa.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Tarkoitin lähinnä suodattus tehon kannalta 2 suodatinta

Joo lapponahan sieltä ainetta tuleekin tuntuu olevan vaan kova nousu pumpulta suuttimille
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

tuntuu olevan vaan kova nousu pumpulta suuttimille
Muutama suuttimen putki löysälle, tai edes yks sieltä suuttimen juuresta, niin pääsee ilma pois suutinputkista. Muuten saa sahata pahimmoillaa muutaman akun, ja pääsee vielä starttikauppaakin!
2xford4000
Viestit: 6505
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

suodattimen kun vaihtaa niin tärkeä laskea suodatin jalan ilmaruuvista reilusti löpöä läpi astiaan niin ei yleensä edes vedä ilmoja. ja juuri suutin putkia löysälle suuttimien vierestä. ja käsikaasu pohjaan. sit kun tulee tippoja niin kiristää hiukan ja sahaa käymään. syöttöpumpun oman pumpun lamellit jos kuluneet ja nestepää niin tuo ilmaus osaa olla hankalakin, mullakin toisessa 4000 orginaalit niin on jo pumppu kulunut, toimii hyvin mutta ilmat jos vetää kunnol niin melko tuskanen on ilmata. toinen taas helppo kun on uudempi pumppu. kai testasit suuttimien avautumis paineet
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Oon suutinputki/putket auki aina ilmannut voihan se olla että pumppu vaan kulunut sen verran että tuottaa tuskaa

Joo on säädetty suuttimet 180 bariin
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Mikähän 5600 nostolaitteessa kun nostaa vain nostovipu täysin ylä asennossa, hiukan jos laskee vipua niin alkaa nostolaite valumaan pikku hiljaa alas?
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
voortit
Viestit: 1013
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja voortit »

Olisko vetovastus säätö päällä?
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Vipu ylhäällä eli ei pitäis?
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Onkos siellä perässä jossain jotain muuta vapaanpaluun paikkaa kun se peräöljyn täyttökorkki?
Ongelma on se ettei löydy sopivaa nippaa tähän öljyn lisäys aukkoon helpottaisi peräöljyn lisäystäkin kun vois vapaasta paluusta lisätä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Riku
Viestit: 515
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Riku »

hankkijamies kirjoitti: To Marras 28, 2019 11:43 pm Onkos siellä perässä jossain jotain muuta vapaanpaluun paikkaa kun se peräöljyn täyttökorkki?
Ongelma on se ettei löydy sopivaa nippaa tähän öljyn lisäys aukkoon helpottaisi peräöljyn lisäystäkin kun vois vapaasta paluusta lisätä
Onko siinä ulkopuolista hydrauliöljyn suodatinta? Jos on niin sen jalassa on paikka.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Meinaatko sitä oikean puolen peräkotelon kyljessä olevaa suodatinta?
Ei kai tuossa muualla mitään olekkaan peräöljyille
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], mtuitto, Silverhawk ja 37 vierailijaa