Ford 5600 keskustelua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Aattelin tässä kertoo tässä uusimmasta investoinnista.
81 vuotinen 5600 tällä 4.2 litrasella koneella tunteja joku 8300 tuntia
Oli samassa talossa ollut uudesta asti.
Töihin ei oo vielä päässyt mutta josko kohta
Jos joku kovempi fordi mies osaisi kertoa miten nostolaite kynnöllä pelaa tai miten sitä käytetään että pelaa niinkun kuuluu kun kirja ei varsinaisesti asiaa avaa.
Aurat on 3x16 mutta se nyt ei taida asiaan vaikuttaa.
Tässä vielä kuvatus:
Kuva
Puuttuvan takalasin raamin ongelman ratkaisin polykarponaastista leikkaamalla uuden samanlaisen jonka pulttasin saranan uraan.
Eipähän ainakaan hajoa jos lukko aukee ja lasi tulee omalla painollaan alas :D
Kuva
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumphu
Viestit: 745
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

En tiedä onko oikein käytetty kynnöllä, mutta hieman uudemmassa 10-sarjalaisessa mulla on auroja vetäessä työntövarsi aina ylimmässä reiässä. Vetovastuksen tunnustelun laitan yleensä puoleen väliin ja siitä alan raapimaan. Yleensä vetovastusksen tunnustelua saa hieman vähentää, mutta se kai vähän maa-aineskohtaista ja sekin vaikuttaa kuinka hyvin on auran säädöt kohdillaan.

Mulla tosin nelikko traktori, niin etenemisen kannalta ei niin kovin tarkka.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

Miulla on 5610 vetovastus säätö lukittu pois käytöstä, ja hyvin tulee 3 siipisillä Fiskarsseilla.
Ja takapotku on.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Jep jotenkin näin sen ajattelinkin.
Missäs tuossa 4.2 litrasessa on lämpömittarin anturi?
Ongelma on se että ei näytä mitään sulakkeet roplannut oonkin mutta niissä ei vikaa ollut.
Vai kuinka yleistä näissä on mittarin puolessa olevat viat

Eilen tuossa tuntumaa otin fordiin kun ojamaat kävin kyröllä levittämässä
Hyvin käteensopiva kampe kyllä on
Kuva
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Anturi on siinä lähettyvillä, mistä ylävesiletku lähtee termostaattikopasta.
Tällä palstalla vähän väliä noita mittariongelmia ratkottu, ettei tuo ole ensimmäinen voorti missä ei mittarit toimi.
Valmet 363
Viestit: 194
Liittynyt: Su Helmi 02, 2014 8:45 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Valmet 363 »

Mullapa toimii Ford 2000 kaikki mittarit ja valot,,.
Tumphu
Viestit: 745
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

hankkijamies kirjoitti:Jep jotenkin näin sen ajattelinkin.
Missäs tuossa 4.2 litrasessa on lämpömittarin anturi?
Ongelma on se että ei näytä mitään sulakkeet roplannut oonkin mutta niissä ei vikaa ollut.
Vai kuinka yleistä näissä on mittarin puolessa olevat viat

Eilen tuossa tuntumaa otin fordiin kun ojamaat kävin kyröllä levittämässä
Hyvin käteensopiva kampe kyllä on
Kuva
Siellä se on kannen ylä/etupäässä keskellä. Näkee just ja just laturin vierestä kun päältä kurkkii.

Mulla omassa 5610 just alko tehdä sitä että toisinaan toimii, pääosin kylmällä koneella mut sit ampuu ku pyssyn suusta neulan ihan kokonas punaselle.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Superdexta-64
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Avaa ne ruuvit siitä mittaripaneelista ja käännä mittarikompleksi väärinpäin. Hiot kaikki maadoituspiuhat puhtaaksi ja katsot sen jännitteensäätimen onko kunnossa. Säädin on se tulitikkuaskin kokoinen peltiloota siellä mittaritaulun takana jossain.
Ford 6610 -88
Superdexta-64
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Tumphu kirjoitti:
hankkijamies kirjoitti:Jep jotenkin näin sen ajattelinkin.
Missäs tuossa 4.2 litrasessa on lämpömittarin anturi?
Ongelma on se että ei näytä mitään sulakkeet roplannut oonkin mutta niissä ei vikaa ollut.
Vai kuinka yleistä näissä on mittarin puolessa olevat viat

Eilen tuossa tuntumaa otin fordiin kun ojamaat kävin kyröllä levittämässä
Hyvin käteensopiva kampe kyllä on
Kuva
Siellä se on kannen ylä/etupäässä keskellä. Näkee just ja just laturin vierestä kun päältä kurkkii.

Mulla omassa 5610 just alko tehdä sitä että toisinaan toimii, pääosin kylmällä koneella mut sit ampuu ku pyssyn suusta neulan ihan kokonas punaselle.
Kato ne piuhat mttarilla, ilmeisesti maadoittuu johto jostain tai sit säädin menossa rikki. Muistakaa asentaa päävirtakytkimet ettei traktorit pala kun johtojen kuoret alkaa happaneen.
Ford 6610 -88
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja poweri »

Fordien mittariviat aikalailla samoja, kosketusvika, peltipurkki mittariston takana, anturi sökö.
Meillä hajonnut vielä yksikään analogimittari 70 luvulta lukien, tonnisarjan kierrostuntimittarin pyörittäjiä tasalaturista kyllä. Sen vuoksi naurattaa kun usein näkee "vähillä tunneilla" myydään ja laturi vaihtunut vaihtomalliin kukaan tiedä umpiruosteisesta laturista että koska mittari viimeksi toiminut. Ja tietenkin heikko kone jos hajoo "5000" ajettuna...
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Joo täytyy tutkiskella
Polttoaine mittari toimii hyvin mitä nyt joskus ajossa seilaa mutta kuuluu varmaan jo asiaan tällä ikää.
Miten muuten olette näihin laitelleet päävirtakytkimiä?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
timoraimo

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Konepellin alle akun etuosaan ,jossa sopiva tila sekä kuiva paikka, muutama kymmenen siihe tullu laiteltuu.
poweri
Viestit: 3110
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja poweri »

Kuulun siihen leiriin että pääkatkaisin ei voi olla kätevä piilossa. Se pitää olla niin hyvin käsillä että tulee käytettyä.
korsteeni
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

poweri kirjoitti:Kuulun siihen leiriin että pääkatkaisin ei voi olla kätevä piilossa. Se pitää olla niin hyvin käsillä että tulee käytettyä.
Samaa mieltä! Jos tosiaan vähänkään työn takana katkaisijan kääntely, niin jää kääntämättä....ei ehdi jaksaa viitsiä, kun hyppää hytistä muihin hommiin, ja päivän, parin tai viikon jälkeen saattaa tulla yhtäkkiä mieleen, vaikka muuten kyllä omaan turhankin tarkan kaavoihin kangistumisen (vaimon mielestä :lol: )

Eikös täällä palstalla jollain ollut suorastaan loistavassa paikassa päävirta tuollaisessa Q-ohjaamon etulasin ja alapikkulasin välisessä palkissa hyttiin sisälle, että sai pukattua vaikka jalalla päälle jos penkille istuessa oli unohtunut, ja tuollaista tulisi varmasi käytettyäkin 8)
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Irrotan miinuskaapelin, jos Foorti on semmoisessa hallissa, jossa on muutakin palavaa. Se ei kauan kestä, 13 mm kiintolenkki taskussa. Puimurissa on semmoinen iso levymäinen päävirtakytkin, ja joutuu herkistelemään joskus käynnistelyssä, ehkä ne pinnat hapettuvat irrotettuna.

-SS-
timoraimo

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Kyllä siihe oppii ,niinku turvavyön käyttöön,mutta sillehä ei voi mitään jos on BONK Koneen rakentaja.Ainaki ne kymmenet ovat oppineet käyttään joille laitettu.
2xford4000
Viestit: 6505
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

hytistä se pitää olla käytettävissä niin on paras. fordissa suht helppo toteuttaa kun akku muutenkin siinä hytin lähellä.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
fiigumies
Viestit: 1998
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja fiigumies »

hankkijamies kirjoitti:Joo täytyy tutkiskella
Polttoaine mittari toimii hyvin mitä nyt joskus ajossa seilaa mutta kuuluu varmaan jo asiaan tällä ikää.
Menee vähä ohi aiheen, mutta seilaako fiiatissasi polttoaine mittari? Tuli laitettua itelle uus anturi niin seilaa, en muista seilasko vanha, kun mittari toiminu 15v :D
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Niin no periaattessa jos oikeenpuolen kylkipeltiin laittaisi hyttiin niin sekin vois olla hyvä paikka.
Tottahan se noissa kytkimissä on että osa laadultaan aika surkeita.
Kuvia toteuksista saa laittaa niin vähän hahmottaa mihkä alkaisi miettimään.

Ja fiigumiehelle:
Ei se mulla oo seilannut anturi viimevuonna uusittu.
Kummisedän fiiateissa on kyllä seilannut että nähtävästi yleistä kuitenkin oisko virrankulussa jotakin sitten.
Eihän semmosta nyt fiiatissa koskaa :roll:
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Vika löytyi anturista vedin hyppyjohdon akulle niin mittari napsahti pohjaan.
Eli nähtävästi anturin vaihdolla korjaantuu

Asiasta näkkileipään fordin mukana tuli tehdas etupyörät
Miettinyt vaan näissä tätä reikäjakoa että mikä merkitys näillä on
Kuva
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Google [Bot] ja 36 vierailijaa