Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Jouduin meinaan massikkaan laittaan sen letkun niin sitten tulee juko hätkisti alas.
Kokeile sitä letku viritystä jos sun koneessa vapaa paluu on
Kokeile sitä letku viritystä jos sun koneessa vapaa paluu on
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mikähän pikaliittimiä vaivaa kun ei huoli työkoneen liittimiä sisään olivat kyllä niitä kartiopäisiä uros liittimiä.Niittenhän pitäisi fordiin sopia.
Luistaa koko letku liittimineen traktoriin päin kun yrittää painaa kiinni
Pikaliittimet eivät ole deluxe mallit vaan perinteiset sillä valukuorella
Kokeilin traktorin käydessä ja ilman mutta sama juttu
Luistaa koko letku liittimineen traktoriin päin kun yrittää painaa kiinni
Pikaliittimet eivät ole deluxe mallit vaan perinteiset sillä valukuorella
Kokeilin traktorin käydessä ja ilman mutta sama juttu
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
- mike
- Viestit: 5311
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Satasarjassa oli omat liittimet. Urosliittimen ura sijansa sivussa. Tavallisista sovitettiin rälläköimällä uraa leveämmäksi, joskus kun ei ollut sopivia saatavilla.
Näin oli 4600 ssa.
Ja tehtiin adapterikin lainakärryille.
Näin oli 4600 ssa.
Ja tehtiin adapterikin lainakärryille.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tää on ihme juttu kun ei ole fordeissa törmätty, mitään adapteria tarvittu. Olen toinen omistaja 4600 -81 kohta 20 vuotta, o renkaat vaihdoin naarasliittimen sisään siihen 4 liittimen pakettiin. Niittokone, peräkärry, kylvökone ei meillä sellasia uroksia ettei menis.
Onko uudehkona vaihdettu mutta letkut liittimet näytti orkkiksilta.
Onko uudehkona vaihdettu mutta letkut liittimet näytti orkkiksilta.
- mike
- Viestit: 5311
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tuo oli - 77. Liekö muuttuneet jossain vuosimallissa.
Tuossa "ford" pikaliitin
https://www.ikh.fi/fi/pikaliitin-hydrau ... d-f3972880
Selvä ero niissä oli kuitenkin tavalliseen, näkee kun vierekkäin.
Tuossa "ford" pikaliitin
https://www.ikh.fi/fi/pikaliitin-hydrau ... d-f3972880
Selvä ero niissä oli kuitenkin tavalliseen, näkee kun vierekkäin.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Su Heinä 01, 2018 9:54 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Voisko noista hydrauliikka vivuista saada vielä paremman kuvan
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Täytyy noita ostaa sitten osuuskaupasta jos ei muu auta.mike kirjoitti: ↑Su Huhti 19, 2020 11:54 am Tuo oli - 77. Liekö muuttuneet jossain vuosimallissa.
Tuossa "ford" pikaliitin
https://www.ikh.fi/fi/pikaliitin-hydrau ... d-f3972880
Selvä ero niissä oli kuitenkin tavalliseen, näkee kun vierekkäin.
Oikee noheva kun olis niin tekis ainakin 2 liitintä missä olis tommonen pää siihen nippa väliin ja siihen naaraa liitin niin ei tarttis koko kauppaa ostaa
Mun täytyy huomenna ottaa kuva hydrauliikka vivuista kun pitäs taas hommia tehdä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Su Heinä 01, 2018 9:54 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kiitos kuvista, pitää askarrella jossain kohtaa omaan.
Missä kohdissa sulla ne rasvanipat siinä etukehdossa on?
Missä kohdissa sulla ne rasvanipat siinä etukehdossa on?
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mistäs Fordin hydrauliikan paineet säädetään.
Toki hydraulilohkolle ja pumpulle todennäköiseksi oma varoventtiili.
Painehan lienee 176bar ohjekirjan mukaan
Täytyisi ajaa lämpöiseksi joku päivä ja mitata paineet
Toki hydraulilohkolle ja pumpulle todennäköiseksi oma varoventtiili.
Painehan lienee 176bar ohjekirjan mukaan
Täytyisi ajaa lämpöiseksi joku päivä ja mitata paineet
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Minkäslainen operaatio on vaihtaa nostolaite sylinterin tiiviste?
Varmaan samalla muutkin tiivisteet vaihtaa.
Saman remontin joskus massikkaan tein mutta mites tässä koneessa?
Lähinnä paljonko pitää purkaa että kansi irtoaa
Varmaan samalla muutkin tiivisteet vaihtaa.
Saman remontin joskus massikkaan tein mutta mites tässä koneessa?
Lähinnä paljonko pitää purkaa että kansi irtoaa
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kytkinremontti työn alla öljyvuodon takia.
Kaikki 8 pulttia auki ja se pikku luukun pultti pois.
Puoliskot irronneet toisistaan 1.5 senttiä mutta siihen lakkaa.
Voiko riukuakselin booreissa tai vetolevyssä olla sen verran kulumaa että kanttaa niistä kiinni?
Vai pitääkö etsiä vielä järeämpiä työkaluja
Kaikki 8 pulttia auki ja se pikku luukun pultti pois.
Puoliskot irronneet toisistaan 1.5 senttiä mutta siihen lakkaa.
Voiko riukuakselin booreissa tai vetolevyssä olla sen verran kulumaa että kanttaa niistä kiinni?
Vai pitääkö etsiä vielä järeämpiä työkaluja
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 3522
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tarkista kaikki pisteosat että on varmasti irti ettei mikään ota kiinni mihinkään.
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kyllä se katkes lopulta oli tosiaan boorit lujassa vain.
Näyttäisi siltä että booripala ja akseli vaihtoon.
Mitenkäs tuohon se akseli vaihdetaan?
Onko niin ettei tule ulos sieltä luukusta 1 nopeuksisella voalla olevassa peräkotelossa?
Näyttäisi siltä että booripala ja akseli vaihtoon.
Mitenkäs tuohon se akseli vaihdetaan?
Onko niin ettei tule ulos sieltä luukusta 1 nopeuksisella voalla olevassa peräkotelossa?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mites tuo nostolaite kannen irrotus,kaikki pultit irti myös se kynkän alla oleva,mutta kantaa etupäästä nostolaite vipujen puolelta.
Täytyykö hydraulipumppu vielä irrottaa vai onko jotain muuta huomioitavaa?
Hytin koneesta pois nostinkin tieltä
Täytyykö hydraulipumppu vielä irrottaa vai onko jotain muuta huomioitavaa?
Hytin koneesta pois nostinkin tieltä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: To Tammi 02, 2014 9:57 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Siellä on muistaakseni oikealla puolella kuusikolo kara joka pitää ottaa irti. Menee särki jos väkisin nostaa. Olisko ollu siinä mistä lähtee öljykierto lauhduttajalle. Muutama vuosi sitten tuli tuo irrtoitettua.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: To Tammi 02, 2014 9:57 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
viewtopic.php?f=4&t=74195&start=20
Tuossa keskustelua kun itse tuon irroitin.
Tuossa keskustelua kun itse tuon irroitin.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: To Tammi 02, 2014 9:57 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tämä kertoi paljon kiitos
Yritin kyllä googlettaa aiheesta mutta laihoin tuloksin ilmeisesti ei kovin helposti löydy noita vanhoja keskusteluja
Yritin kyllä googlettaa aiheesta mutta laihoin tuloksin ilmeisesti ei kovin helposti löydy noita vanhoja keskusteluja
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
No nyt on siihen asti purettu että kun vielä tilaa uuden riukuakselin niin saa kasaan laittaa:
Pari kysymystä tuli mieleeni:
1)Sopiiko 15 boorisen riukuakselin tilalle se 20 boorinen akseli kun booripala pitää vaihtaa joka tapauksessa
Kummassakin lienee sama 25 booria takapäässä
2)Onko tuolle sisimmälle akselille joku stefa tuolla takapäässä ettei uita peräöljyä päällimmäisen ja tuon akselin välistä kytkimeen?
Rakenne kuvia kyllä selasin mutta en aivan päässyt kärryille vielä.
3)Riukuakselin päässä oleva laakeri 6207T3,mitä tuo T3 tarkoittaa laakerissa on mielestäni paksumpi ulkokehä kun normaalissa 6207 ja ulkokehä on ilman viistettä.
Kestääkö siinä normaali 6207(Joksi kääntyy ainakin googlessa varaosanumerolla) vai vaatiiko tuon T3 variaation
Pari kysymystä tuli mieleeni:
1)Sopiiko 15 boorisen riukuakselin tilalle se 20 boorinen akseli kun booripala pitää vaihtaa joka tapauksessa
Kummassakin lienee sama 25 booria takapäässä
2)Onko tuolle sisimmälle akselille joku stefa tuolla takapäässä ettei uita peräöljyä päällimmäisen ja tuon akselin välistä kytkimeen?
Rakenne kuvia kyllä selasin mutta en aivan päässyt kärryille vielä.
3)Riukuakselin päässä oleva laakeri 6207T3,mitä tuo T3 tarkoittaa laakerissa on mielestäni paksumpi ulkokehä kun normaalissa 6207 ja ulkokehä on ilman viistettä.
Kestääkö siinä normaali 6207(Joksi kääntyy ainakin googlessa varaosanumerolla) vai vaatiiko tuon T3 variaation
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa