Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Ei kai sellasta ole joku viisaampi vois valaista
5610 Farmarilla joskus töitäki tehneenä niin siinä tais tosiaan se kellunta olla
5610 Farmarilla joskus töitäki tehneenä niin siinä tais tosiaan se kellunta olla
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tuli taas kynnettyä tuossa
Nyt pääsin vihdoin jyvälle painonsiirrosta eli siirsin sisemmän vivun siihen kohtaan missä lukee vetovastus niin johan alkoi vetämään.
Ainoo vaan että aurat ylhäällä saattaa lykätä vivun itekseen alas
Normaalilla kiintosäädöllä ei tätä ilmiötä tee.
Nyt pääsin vihdoin jyvälle painonsiirrosta eli siirsin sisemmän vivun siihen kohtaan missä lukee vetovastus niin johan alkoi vetämään.
Ainoo vaan että aurat ylhäällä saattaa lykätä vivun itekseen alas
Normaalilla kiintosäädöllä ei tätä ilmiötä tee.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Juu ei pidäkään vipua hyvin paikallaan vetovastussäädöllä, koska työntövarren jousen mekanismi tuuppii sitä vipuakin. Siksi ainakin viistonnisessa vipu nostetaan pisteessä semmoisen lipareen taakse "koukkuun". Siinä on myös se idea, kun käyttää virtaussäätöä, eli "nostonopeuden säätöä", ohittaa se nostolaitevipu sen virtauksenjaon siellä lipareen taakse nostettuna, jolloin aurat nousevat vauhdikkaammin ylös.hankkijamies kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 10:53 pm Tuli taas kynnettyä tuossa
Nyt pääsin vihdoin jyvälle painonsiirrosta eli siirsin sisemmän vivun siihen kohtaan missä lukee vetovastus niin johan alkoi vetämään.
Ainoo vaan että aurat ylhäällä saattaa lykätä vivun itekseen alas
Normaalilla kiintosäädöllä ei tätä ilmiötä tee.
Koska nostolaitevipu pyrkii menemään itsestään alas vetovastussäädöllä, on se kyntösyvyys haettava sillä siipimutterilla varustetulla topparilla paikalleen. Eli ala-asennon rajoittaa se toppari, yläasennon pitää se pieni peltilinkku siellä kaaren ylimmässä kohdassa. Aurat putoavat lujaa alas, jos vipu putoaa alatoppariin, koska ei ole laskunopeuden säädintä, siksi saatan kädellä sen vivun hitaammin alas, Pientä tutinaa voi esiintyä siinä vaiheessa.
-SS-
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Jpo kyllä sen kanssa ihan elämään pystyy
Tuossahan sitä liparetta ei ole tai sitte poistettu se rajoitin kyllä löytyy toki onhan tuossa jo se laskunopeuden säätökin jo
Vetää kyllä yhtä ilosasti kun Ferguson system auroja perässä
Tuossahan sitä liparetta ei ole tai sitte poistettu se rajoitin kyllä löytyy toki onhan tuossa jo se laskunopeuden säätökin jo
Vetää kyllä yhtä ilosasti kun Ferguson system auroja perässä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Joo nämä Fordin "Ghia-mallit" ovat itselle vieraita. Eli jos vipu liikkuu itsekseen kaarella, on laitettava uusi jarrulevy, se varmaan on vivustossa edelleen.hankkijamies kirjoitti: ↑Pe Loka 11, 2019 11:51 pm Jpo kyllä sen kanssa ihan elämään pystyy
Tuossahan sitä liparetta ei ole tai sitte poistettu se rajoitin kyllä löytyy toki onhan tuossa jo se laskunopeuden säätökin jo
Vetää kyllä yhtä ilosasti kun Ferguson system auroja perässä
Jos kaarella ei ole siellä takareunassa vivun koolle sopivaa lukitusta, olisiko kaarella kaksi erillistä siipimutterilla lukittavaa pysäytintä ? Silloin yläpysäyttimen taakse voi pudottaa kuljetusasennossa ja alapysäytin käytetään työasennon nopeaan asettamiseen. Vai onko kyseessä vain semmoiset merkkiviisarit ?
Toinen uutinen on, että viistonniseen kovin toivottu laskunopeuden säädin on nyt olemassa 600-sarjassa. Missä se tarkalleen ottaen on ? Virtaussäätöpyörä nostonopeudensäätön edelleen taitaa olla myös 600-sarjassa ?
-SS-
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tuossa kuva vivusta mielestäni tuo on vaan merkkiviisari juttu:
Jää kuvassa se laskunopeuden säätöpotikka tuon hydevivun taakse mutta tuossa vielä kirjasta kuva:
Voi olla että puhumme samastakin pyörästä mutta mielestäni mulla on tarra että laskunopeus tuossa en vipua ole pahemmin käyttänyt kun on vähän tahmea käyttää. Vaatis varmaa jonkun o rengas remontin ja nostolaite männäntiivisteen vaihdon mutta kaikki aikanaan.
Tuossa ohjekirjan kuvassa lienee se SS sän mainitsema vivun lukitus rauta jota mulla ei taas ole
Itse ainakin lasken aurat alas päisteessä ja kun menee maahan niin sitten oikeaan työsyvyyteen kun ei ole sitä tukipyörää.
Nykyisillä 3x16 FK siipisillä tuntuu kyntäminen ihan lasten leikiltä verrattuna edellisiin KHN siipisiin.
Jää kuvassa se laskunopeuden säätöpotikka tuon hydevivun taakse mutta tuossa vielä kirjasta kuva:
Voi olla että puhumme samastakin pyörästä mutta mielestäni mulla on tarra että laskunopeus tuossa en vipua ole pahemmin käyttänyt kun on vähän tahmea käyttää. Vaatis varmaa jonkun o rengas remontin ja nostolaite männäntiivisteen vaihdon mutta kaikki aikanaan.
Tuossa ohjekirjan kuvassa lienee se SS sän mainitsema vivun lukitus rauta jota mulla ei taas ole
Itse ainakin lasken aurat alas päisteessä ja kun menee maahan niin sitten oikeaan työsyvyyteen kun ei ole sitä tukipyörää.
Nykyisillä 3x16 FK siipisillä tuntuu kyntäminen ihan lasten leikiltä verrattuna edellisiin KHN siipisiin.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
No jopas on ihmeellinen premium nostolaite, muistuttaa tuota saksalaista Internationalin vivustoa. Onneksi ei sentään sähkönostolaite. Onkohan 600-sarjassa kahta erilaista nostolaitehallintaa, sillä ulkomaillla nuo hytittömät 5600 ja 6600 ovat samannäköisellä vivustolla kuin tuo 7000.
-SS-
-SS-
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Joo, se n ikään kuin välivivulla nostettu vs. esm 5000. Se on kumisukassa, ja 4 vuosikymenen aikana keränny moskaa sisäänsä ja vivusto miltei jumittui. Ei vissiin ole edes LP hyttiä Suomessa? Eikö ne ovat AP koppeja ja sitten Q cab.
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Täytyy perehtyä mutta sen kumminkin kuuluisi pysyä paremmin kynnöllä ylä asennossa paiste ajossa?
Asiasta toiseen pitäs suutin remontti varmaan tehdä jossain kohtaa käy 3 pytyllä kylmänä vähän aikaa.
Saikos tähän ne 5 reikäiset suuttimet muistelen vaan jonkun palstalaisen aiheesta puhuneen.
Asiasta toiseen pitäs suutin remontti varmaan tehdä jossain kohtaa käy 3 pytyllä kylmänä vähän aikaa.
Saikos tähän ne 5 reikäiset suuttimet muistelen vaan jonkun palstalaisen aiheesta puhuneen.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Eivätkö alkuperäiset suutinkärjet toimisi ihan hyvin, jos et meinaa syöttöä lisätä tai muuttaa ruiskujärjestelmän toimintaa; eikös tuossa ole jakajapumppukin ?hankkijamies kirjoitti: ↑Pe Loka 18, 2019 10:43 am Täytyy perehtyä mutta sen kumminkin kuuluisi pysyä paremmin kynnöllä ylä asennossa paiste ajossa?
Asiasta toiseen pitäs suutin remontti varmaan tehdä jossain kohtaa käy 3 pytyllä kylmänä vähän aikaa.
Saikos tähän ne 5 reikäiset suuttimet muistelen vaan jonkun palstalaisen aiheesta puhuneen.
Että ensisijaisesti suutinhuolto ja ajoituksen tarkastus ja säätö.
-SS-
- DeeTee
- Viestit: 1195
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 3:02 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Akaalta löytyy 5reikäisiä suutinkärkiä.
https://akaandiesel.fi/epages/akaandies ... ories/Ford
Ja täällä jotain juttua aiheesta.
https://juubi.hlan.net/index.php?page=t ... /injectors
https://akaandiesel.fi/epages/akaandies ... ories/Ford
Ja täällä jotain juttua aiheesta.
https://juubi.hlan.net/index.php?page=t ... /injectors
Ford traktoreita 1000- 100- 10- sarjaa.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Niin voikos nuo laittaa tuohon jakajapumpun kaveriksi?
Tai kai sen akaan mies tietää
Alavääntö mielestäni vähän huono kärryn vedossa ja voi olla että alkaa olla ne suuttimet loppu voivat originaalit olla
Toki eihän ne mitää ahdinta korvaa mutta jos vähän olis vääntöä enemmän
Tai kai sen akaan mies tietää
Alavääntö mielestäni vähän huono kärryn vedossa ja voi olla että alkaa olla ne suuttimet loppu voivat originaalit olla
Toki eihän ne mitää ahdinta korvaa mutta jos vähän olis vääntöä enemmän
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Ilmaa ja polttoainetta pitää olla; onko ilmansuodattimen kumpikin patruuna katsottu, että eivät ole kovin vanhoja tai tukossa. Polttoainesuodatin tukkeutuu myös helposti, jos on kunnon suodatinmateriaali. Ilmansuodattimen tukkeutumisen merkkivalo syttyy vasta kun veto on jo kovin heikkoa. Eihän to 5600 ole mikään kovin alavääntöinen, verrattuna isoveljeensä 6600. Olisiko rivipumpullinen janoisempi, mutta voimaakin sitten irtoaa.hankkijamies kirjoitti: ↑Pe Loka 18, 2019 10:21 pm Niin voikos nuo laittaa tuohon jakajapumpun kaveriksi?
Tai kai sen akaan mies tietää
Alavääntö mielestäni vähän huono kärryn vedossa ja voi olla että alkaa olla ne suuttimet loppu voivat originaalit olla
Toki eihän ne mitää ahdinta korvaa mutta jos vähän olis vääntöä enemmän
(Nebraska tractor tests)
-SS-
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Ilmanputsarit on uudet,suodatin on joku 150h ajettu vois keväälle uusiakin.
Niin tuo on se 4.2 litrainen onhan se vähän kireempi tosiaan kun 575 3.9 litranen.
Alle 1800 kun laskee kierrokset mittarin mukaan niin alkaa olla peliselvä
Niin tuo on se 4.2 litrainen onhan se vähän kireempi tosiaan kun 575 3.9 litranen.
Alle 1800 kun laskee kierrokset mittarin mukaan niin alkaa olla peliselvä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tilasin nuo 5x0.31 suuttimet katsotaan millainen peli tulee
Mitenkäs tuohon venttiiliensäätöön liittyen niin kumpikos kannenventtiilistä on imu ja kumpi pakoventtiili?
Ei ole muissa koneissa tullut kiinnitettyä huomiota kun samat arvot olleet muissa kummallekkin.
Mitenkäs tuohon venttiiliensäätöön liittyen niin kumpikos kannenventtiilistä on imu ja kumpi pakoventtiili?
Ei ole muissa koneissa tullut kiinnitettyä huomiota kun samat arvot olleet muissa kummallekkin.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Toi 5600 on sellainen välikelin vehje...4600 vetää 60hv tehoon nähden sitkeesti kuin kissan liha....6600 vetää vahvemmin, taisi olla yksi myydyimpiä koneita aikakaudella. Tuohon 5600 pitää laittaa ahdin eli männät, kanget, ahdin ja öljypumppu, on yhtäkuin 7000. Sitten pärjää jo pitkälle, saatta jopa pito loppua jossain jankkosavella nelisiipisillä.
Yleisesti noista suutinjutuista....mitään akaan rallisuuttimia ei tarvita vaan laadukkaat vakiokärjet jotka ponnataan kohdalleen virallisessa mittarissa. 4600 -81 vaihdoin vasta nyt orkkiskärjet pois, otin rungot irti ja vein paikalliseen diselhuoltoon, laadukkaat kärjet ponnattiin kohdalleen penkissä niin kyllä hienosti pelaa.
Yleisesti noista suutinjutuista....mitään akaan rallisuuttimia ei tarvita vaan laadukkaat vakiokärjet jotka ponnataan kohdalleen virallisessa mittarissa. 4600 -81 vaihdoin vasta nyt orkkiskärjet pois, otin rungot irti ja vein paikalliseen diselhuoltoon, laadukkaat kärjet ponnattiin kohdalleen penkissä niin kyllä hienosti pelaa.
-
- Viestit: 6512
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
juu suuttimet jos uusii niin aina pitää testata ja säätää. kyllähän sen näkee mikä venttiili on imusarjan kohdal ja mikä pakosarjan.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Niin ne pitää joo en erikseen maininnut itsestään selvyyksiä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Meidän kylän foortimies taas tuumas jotta tonnisarjan foortit veti hyvin, 6600 oli heikko sitkeydeltään, kymppisarja taas hyvä. Nelitonninen oli kuulemma lähes yhtä äreä kuin 6600 mutta hyvän hytin takia tuolla tuli ajettua enempi.poweri kirjoitti: ↑La Loka 26, 2019 9:43 am Toi 5600 on sellainen välikelin vehje...4600 vetää 60hv tehoon nähden sitkeesti kuin kissan liha....6600 vetää vahvemmin, taisi olla yksi myydyimpiä koneita aikakaudella. Tuohon 5600 pitää laittaa ahdin eli männät, kanget, ahdin ja öljypumppu, on yhtäkuin 7000. Sitten pärjää jo pitkälle, saatta jopa pito loppua jossain jankkosavella nelisiipisillä.
Yleisesti noista suutinjutuista....mitään akaan rallisuuttimia ei tarvita vaan laadukkaat vakiokärjet jotka ponnataan kohdalleen virallisessa mittarissa. 4600 -81 vaihdoin vasta nyt orkkiskärjet pois, otin rungot irti ja vein paikalliseen diselhuoltoon, laadukkaat kärjet ponnattiin kohdalleen penkissä niin kyllä hienosti pelaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Osmo_ ja 40 vierailijaa