Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 515
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
- Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Juuri tuohon, eli jos kuva sinun koneesta sinulla on tuossa vapaapaluu.
-
- Viestit: 515
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
- Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Katsoin tuota sinun Ford 5600 vuosimallia, niin eikös olekin Hara-hytillä? Katsoppas ettei sielä vivun ja nostokynkän välissä ole mitään kumminpalaa välissä. Sen vivun pitää nosta aivan ylös jopa sitä nostokynkkää vasten. Minulla aikoinaan Ford 5000 samanlaiset ongelmat ja johtuivat juuri tuosta ettei vipu päässyt oikeaan asentoon eli aivan pystyyn.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
No niin kiitos edellinen omistaja ei osannut sanoa letkun merkitystä.
Epäilin ensin kipinletkuksi kun traktorissa on lattian rajassa oleva nuppi
Epäilin ensin kipinletkuksi kun traktorissa on lattian rajassa oleva nuppi
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Olikos se niin että kun on 3 reikäinen työntövarren korvakko niin ei saa akselia vaihtamallakaan 1000 kierroksen ulosottoa?
Tähän 2 korvakkoiseen perään vissiin saakin.
Muistelen jonkun näin sanoneen joskus.
Hytissä on kyllä tarra 1000r nopeudesta mutta ei taida vaikuttaa.
Tähän 2 korvakkoiseen perään vissiin saakin.
Muistelen jonkun näin sanoneen joskus.
Hytissä on kyllä tarra 1000r nopeudesta mutta ei taida vaikuttaa.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 15642
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Joo sen kyllä erottaa 2-nopeuksisessa on se laakeripesä erilainen ja työntövarren korvakon alapää on siinä kiinni eikä suoraan peräkotelossa.hankkijamies kirjoitti: ↑To Tammi 16, 2020 11:57 pm Olikos se niin että kun on 3 reikäinen työntövarren korvakko niin ei saa akselia vaihtamallakaan 1000 kierroksen ulosottoa?
Tähän 2 korvakkoiseen perään vissiin saakin.
Muistelen jonkun näin sanoneen joskus.
Hytissä on kyllä tarra 1000r nopeudesta mutta ei taida vaikuttaa.
-SS-
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Täytys joskus varmaan tehdä kytkin remontti Fordin vuotaa moottoriöljyä kesäkuumalla satunnaisesti kytkimestä.
Stefan vaihdolla varmaa korjaantuisi mutta epäilen että levykin siipeensä saanut
Hyvä myöskin ne muut stefat ja laakerit uusia ja katsoa miltä asetelma näyttää.
Sopiikos tuohon malliin 13 tuuman kytkin myös
Kun netti aina tarjoo molempia
Stefan vaihdolla varmaa korjaantuisi mutta epäilen että levykin siipeensä saanut
Hyvä myöskin ne muut stefat ja laakerit uusia ja katsoa miltä asetelma näyttää.
Sopiikos tuohon malliin 13 tuuman kytkin myös
Kun netti aina tarjoo molempia
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Huhti 08, 2020 11:00 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Ompas fiksut nuo hydrauliikkavivut, ei tartte kurotella niin paljoa! Onko itse touhuttu vai onko ne jossain myöhemmässä mallissa tuotu pidemmälle tuohon jakkaran viereen?hankkijamies kirjoitti: ↑La Loka 12, 2019 11:21 pm Tuossa kuva vivusta mielestäni tuo on vaan merkkiviisari juttu:
Jää kuvassa se laskunopeuden säätöpotikka tuon hydevivun taakse mutta tuossa vielä kirjasta kuva:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Enpäs tiedä ilmeisesti tehtaalla laitettu
Sais 10 senttiä olla lyhyemmät kun tälläisellä persjalkaisella saa olla penkki aika edessä mutta ei ole vielä tullut muokattua sopivaksi
Sais 10 senttiä olla lyhyemmät kun tälläisellä persjalkaisella saa olla penkki aika edessä mutta ei ole vielä tullut muokattua sopivaksi
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Huhti 08, 2020 11:00 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Aivan aivan Pitänee silti kehitellä joku vastaavanlainen toteutus itsellekin noihin!hankkijamies kirjoitti: ↑To Huhti 09, 2020 2:51 pm Enpäs tiedä ilmeisesti tehtaalla laitettu
Sais 10 senttiä olla lyhyemmät kun tälläisellä persjalkaisella saa olla penkki aika edessä mutta ei ole vielä tullut muokattua sopivaksi
-
- Viestit: 3561
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Minulla oli vanhassa traktorissa samanlailla, ihan harjateräksestä taivutettu ne varret.
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Huhti 08, 2020 11:00 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Harjateräs tuli itselläkin mieleen mistä väännellä sopivat. Helpottaisi kun ei esim. kylvökoneen nostelussa tarvitsisi ylimääräistä kumarrella.Superdexta-64 kirjoitti: ↑To Huhti 09, 2020 3:38 pm Minulla oli vanhassa traktorissa samanlailla, ihan harjateräksestä taivutettu ne varret.
-
- Viestit: 545
- Liittynyt: Pe Kesä 27, 2014 7:32 pm
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Voipa olla, että vivut on jälkeenpäin laitettu, koskapa jostain pakista tuli vastaan kaksi sinistä n. 20 senttistä vipua ja eppäilen ne olis alkuperäiset käyttövivut, jos ei ne sitte oo nelitonnisesta.hankkijamies kirjoitti: ↑To Huhti 09, 2020 2:51 pm Enpäs tiedä ilmeisesti tehtaalla laitettu
Sais 10 senttiä olla lyhyemmät kun tälläisellä persjalkaisella saa olla penkki aika edessä mutta ei ole vielä tullut muokattua sopivaksi
Mitä se haittaa, jos mulla on peukalot keskellä kämmentä.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
No sieltä se tieto löytyiSebideemus kirjoitti: ↑To Huhti 09, 2020 4:32 pmVoipa olla, että vivut on jälkeenpäin laitettu, koskapa jostain pakista tuli vastaan kaksi sinistä n. 20 senttistä vipua ja eppäilen ne olis alkuperäiset käyttövivut, jos ei ne sitte oo nelitonnisesta.hankkijamies kirjoitti: ↑To Huhti 09, 2020 2:51 pm Enpäs tiedä ilmeisesti tehtaalla laitettu
Sais 10 senttiä olla lyhyemmät kun tälläisellä persjalkaisella saa olla penkki aika edessä mutta ei ole vielä tullut muokattua sopivaksi
Kerrankin kun olis aikaa tulla käymään ennen kesä kiireitä niin on tämä korona kriisi
Mutta itse vivuista ovat kyllä hyvin tehty jos eivät tehtaalla ole tehdyt
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 545
- Liittynyt: Pe Kesä 27, 2014 7:32 pm
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Jospa tuosta koronasta vielä niskalenkki otetaan, niin sitte.hankkijamies kirjoitti: ↑To Huhti 09, 2020 10:30 pmNo sieltä se tieto löytyiSebideemus kirjoitti: ↑To Huhti 09, 2020 4:32 pmVoipa olla, että vivut on jälkeenpäin laitettu, koskapa jostain pakista tuli vastaan kaksi sinistä n. 20 senttistä vipua ja eppäilen ne olis alkuperäiset käyttövivut, jos ei ne sitte oo nelitonnisesta.hankkijamies kirjoitti: ↑To Huhti 09, 2020 2:51 pm Enpäs tiedä ilmeisesti tehtaalla laitettu
Sais 10 senttiä olla lyhyemmät kun tälläisellä persjalkaisella saa olla penkki aika edessä mutta ei ole vielä tullut muokattua sopivaksi
Kerrankin kun olis aikaa tulla käymään ennen kesä kiireitä niin on tämä korona kriisi
Mutta itse vivuista ovat kyllä hyvin tehty jos eivät tehtaalla ole tehdyt
Mitä se haittaa, jos mulla on peukalot keskellä kämmentä.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Huhti 08, 2020 11:00 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Onkos näissä jotain säätöä hydrauliikan laskunopeudelle vai onkohan jotain muuta pielessä? Tuli hommattua käytetty hinattava kylvökone ja kone kyllä nousee hydrauliikalla varsin nopiaan, mutta lasku kestää todella kauan. Nostolaitevipujen vieressä on kyllä nopeussäätö, mutta tämä ymmärtääkseni vain tosiaan nostolaitteille, tai sillä ei ainakaan vaikutusta tähän ollut. Toki tämä kävi ilmi kiertokoetta tehdessä lähes tyhjällä koneella , joten täydellä koneella voi tietty toimia vähän eri tahtiin.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Jurnuttaako venttiiliä vasten jos 2 toiminen venttiili käytössä.
On mielestäni penkin alla ne ruuvit millä saa yks toimiseksi.
Sitten on vielä naapurin isännän kikka että letku 2 toimisen lähdöstä vapaaseen paluuseen niin ei jää öljy venttiiliiä vasten jurraan.
On mielestäni penkin alla ne ruuvit millä saa yks toimiseksi.
Sitten on vielä naapurin isännän kikka että letku 2 toimisen lähdöstä vapaaseen paluuseen niin ei jää öljy venttiiliiä vasten jurraan.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Huhti 08, 2020 11:00 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mielestäni ei jurnuttele sen enempiä, laskee vaan rauhalliseen tahtiin. Kaksitoimiset venttiilit juu ja kylvökoneessa yksitoimiset sylinterit.
Tuo yksitoimiseksi muuttamisen mahdollisuus olikin uusi tieto.
Tuo yksitoimiseksi muuttamisen mahdollisuus olikin uusi tieto.
-
- Viestit: 6366
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Olisko letkun nipassa kuristus prikka tms.?
Ainakin Simultassa on kuristin hanan ja pikaliittimen välissä varaosakirjan mukaan.
Viimeksi muokannut Talumees, Ti Huhti 14, 2020 11:31 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: -Masa-, Google [Bot] ja 40 vierailijaa