Stefa/t on vaihteiston etupäässä.2)Onko tuolle sisimmälle akselille joku stefa tuolla takapäässä ettei uita peräöljyä päällimmäisen ja tuon akselin välistä kytkimeen?
Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kiitos taas vinkeistä.
Mites tuo ulosoton pakan jarrupannan kireys tuossa vähän sitä taipumusta että pyörii kesälläkin kylmillä öljyillä hiljokseen mutta lakkaa kun putkella koskee akseliin tai ajaa lämpöiseksi.
Uskaltaisko pantaa kiristää vähän kun kerran kansi auki?
Onko sille jotain oletusarvoa ymmärsin englanninkielisestä korjaamo kirjasta että välys on sillon hyvä kun ei pyöri kilomäärällä xy(en muista juuri nyt lukemaa)
vai onko asian toteamiseen jotain kansanomaisempia keinoja,itse panta on hyvännäköinen silmääni ja toimii käytössä muuten paitsi nämä edellä mainitut ominaisuudet.
Voisihan sinne toki uudenkin vaihtaa mutta käykö siinä niin että hakee päätalomaisesti paikkaansa ja saa hetken päästä taas kiriä?
Mites tuo ulosoton pakan jarrupannan kireys tuossa vähän sitä taipumusta että pyörii kesälläkin kylmillä öljyillä hiljokseen mutta lakkaa kun putkella koskee akseliin tai ajaa lämpöiseksi.
Uskaltaisko pantaa kiristää vähän kun kerran kansi auki?
Onko sille jotain oletusarvoa ymmärsin englanninkielisestä korjaamo kirjasta että välys on sillon hyvä kun ei pyöri kilomäärällä xy(en muista juuri nyt lukemaa)
vai onko asian toteamiseen jotain kansanomaisempia keinoja,itse panta on hyvännäköinen silmääni ja toimii käytössä muuten paitsi nämä edellä mainitut ominaisuudet.
Voisihan sinne toki uudenkin vaihtaa mutta käykö siinä niin että hakee päätalomaisesti paikkaansa ja saa hetken päästä taas kiriä?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Itse kun uusin sen jarrupannan kun vanha oli poikki menny tuosta pienemmästä foordista, niin katselin sen säädön siihen pieneen lukitus vipuun nähden. Siis siihen vipuun jota se hydraulinen pieni tappi työntää, kun ulosoton sammuttaa...
Sormella sitä kilpuraa liikuttelin reunasta reunaan ja säädin sen pannan kireyden sen mukaan...
Nythän jos se vähän pyörii, niin sen kilpuran liikealue on maksimissaan että vähän kiristää jotta sen liike lyhenee...
Sormella sitä kilpuraa liikuttelin reunasta reunaan ja säädin sen pannan kireyden sen mukaan...
Nythän jos se vähän pyörii, niin sen kilpuran liikealue on maksimissaan että vähän kiristää jotta sen liike lyhenee...
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Joo kiristin vähän kiitos vinkistä
Puoliskotkin taas onnistuneesti nipussa,kytkimen kohta vielä työn alla.
Ongelma ilmeni sen vaihteistolle menevän ja riukuakselin välin tiivistävässä stefassa,vanhaa stefaa ei löytynyt putkiakselin vaihteiston puoleisesta päästä vaikka se on kirjoihin piirretty,ei ole kun "vaseliinipaskaa" koko pesä täynnä.
Sitä pitää ihmettellä kun riukuakselin kummatkin stefat puuttuvat että mitenkä tälläinen pielavetinen on voinut toimia
Ilmeisesti sen stefan saa riukua pitkin painettua paikoilleen kunhan ensin vähän putsailee sitä
Puoliskotkin taas onnistuneesti nipussa,kytkimen kohta vielä työn alla.
Ongelma ilmeni sen vaihteistolle menevän ja riukuakselin välin tiivistävässä stefassa,vanhaa stefaa ei löytynyt putkiakselin vaihteiston puoleisesta päästä vaikka se on kirjoihin piirretty,ei ole kun "vaseliinipaskaa" koko pesä täynnä.
Sitä pitää ihmettellä kun riukuakselin kummatkin stefat puuttuvat että mitenkä tälläinen pielavetinen on voinut toimia
Ilmeisesti sen stefan saa riukua pitkin painettua paikoilleen kunhan ensin vähän putsailee sitä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Kuvat jäi eilen laittamatta:
Eli tuo kuvan stefa nro 8
Toisessa kuvassa malja ja vaihteiston putkiakseli poistettuna stefa kuuluisi ilmeisesti tuonne missä on vaseliini töhkää
Eli tuo kuvan stefa nro 8
Toisessa kuvassa malja ja vaihteiston putkiakseli poistettuna stefa kuuluisi ilmeisesti tuonne missä on vaseliini töhkää
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Pitänyt tässä jo monta viikkoa sitten kirjottaa,mutta kyllä se stefa tuolta vaseelinin seasta löytyi,mielenkiintoinen mielestäni pois otto mutta kun hakkasi pitkävartisen talttameisselin ulkokehään niin katosi sen verran pintajännitys että tuli pois.
Puoliskot ovatkin jo tovin olleet yhdessä täytyisi seuraavaksi nostolaite kansi tiivistää niin saa senkin laittaa paikoilleen
Miten olette nostolaitteen pääakselin helat vaihtaneet?
Onko helpompi kansi näin irrallaan vai kansi kiinni?
Toisaalta saahan sen koko nostoakselin sieltä pois jos se helpottaa puslien irrotusta,kun on kansi irti
Ilmeisesti nostolaitteen varoventtiili on "vakiosäätö" mallia eli ei ole mitään säätö arvoa sille?
Puoliskot ovatkin jo tovin olleet yhdessä täytyisi seuraavaksi nostolaite kansi tiivistää niin saa senkin laittaa paikoilleen
Miten olette nostolaitteen pääakselin helat vaihtaneet?
Onko helpompi kansi näin irrallaan vai kansi kiinni?
Toisaalta saahan sen koko nostoakselin sieltä pois jos se helpottaa puslien irrotusta,kun on kansi irti
Ilmeisesti nostolaitteen varoventtiili on "vakiosäätö" mallia eli ei ole mitään säätö arvoa sille?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Voi olla jousen alle laitettavilla säätölevyillä säädettävä tai ei. 0.2 mm vastannee 7 bar.hankkijamies kirjoitti: ↑Pe Maalis 05, 2021 10:08 pm Pitänyt tässä jo monta viikkoa sitten kirjottaa,mutta kyllä se stefa tuolta vaseelinin seasta löytyi,mielenkiintoinen mielestäni pois otto mutta kun hakkasi pitkävartisen talttameisselin ulkokehään niin katosi sen verran pintajännitys että tuli pois.
Puoliskot ovatkin jo tovin olleet yhdessä täytyisi seuraavaksi nostolaite kansi tiivistää niin saa senkin laittaa paikoilleen
Miten olette nostolaitteen pääakselin helat vaihtaneet?
Onko helpompi kansi näin irrallaan vai kansi kiinni?
Toisaalta saahan sen koko nostoakselin sieltä pois jos se helpottaa puslien irrotusta,kun on kansi irti
Ilmeisesti nostolaitteen varoventtiili on "vakiosäätö" mallia eli ei ole mitään säätö arvoa sille?
-SS-
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Joo ei tuossa sen puolesta vikaa olekkaan,tais kaikista suurin ongelma olla nostolaitteen männäntiivisteen/tukirenkaan kuluneisuus tukirenkaasta puuttui milli ja aika kova koppura se o rengaskin oli.
Hoonasin vähän pitkittäis uria sylinteristä pois ennen männän takasin laittoa josko pitäisi vielä paremmin.
Osaisko joku sanoa miksi varaosakuvaston sylinteripesä eroaa traktorin osalta jonkunverran:
Omassa ei ole porausta osan 18 alla olevaan karaan ja myöskin osat 5 ja 3 en irti saanut.
En nyt muuten asiaan olisi asiaan kiinnittänyt huomiota mutta näiden osien alla on o renkaat varaosakirjassa ja ne o rengas sarjassa oli.
Myöskin kara numero 27 on mulla sylinterin pesän suun puolella siis se missä käyttöpää on vingun pyöröviilan terän näköinen.
Nostolaitteen akseli lähtee ilmeisesti vetämällä pois kun on kynkät pois?
Ainakaan varaosakirja ei mitään lukitusta tuntenut vääntiön ja akselin välille
Hoonasin vähän pitkittäis uria sylinteristä pois ennen männän takasin laittoa josko pitäisi vielä paremmin.
Osaisko joku sanoa miksi varaosakuvaston sylinteripesä eroaa traktorin osalta jonkunverran:
Omassa ei ole porausta osan 18 alla olevaan karaan ja myöskin osat 5 ja 3 en irti saanut.
En nyt muuten asiaan olisi asiaan kiinnittänyt huomiota mutta näiden osien alla on o renkaat varaosakirjassa ja ne o rengas sarjassa oli.
Myöskin kara numero 27 on mulla sylinterin pesän suun puolella siis se missä käyttöpää on vingun pyöröviilan terän näköinen.
Nostolaitteen akseli lähtee ilmeisesti vetämällä pois kun on kynkät pois?
Ainakaan varaosakirja ei mitään lukitusta tuntenut vääntiön ja akselin välille
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Ei nouse nostolaite kansi, mielestäni kaikki pultit pois ja holkki suodattimen vierestä. Onko jossain piilossa vielä pultteja?
E:kynkän alta löyty vielä yks
E:kynkän alta löyty vielä yks
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Onkos vivuston säätöön ohjeita
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
10 sarjalaiseen pitäs koneen uumenissa olla en tiedä sitte mitenkä sopivat juuri tähän koneeseen.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Saattas niistäki apua olla
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], RS ja 68 vierailijaa