Eikös tuossa Ford 5600 ole jakajapumppu? Minulla aikoinaan Ford 5000 jakajapumpulla ja siihen tuli kaksi kertaa samanlainen voimattomuus ilmiö. Asiaa kysyttäessä huoltomieheltä hän kertoi korjaus keinoksi 2-tahtiöljyn lisäämisen polttoaineen joukkoon esim. desin tankillisella. Näin teimme ja se auttoi, mutta ei heti ensimmäisellä tankillisella. Eli jakajapumppussa alkaa säädin jumittamaan, varsinkin ajettaessa koko ajan kuivalla talvilaadulla, kuten meillä tehdään.hankkijamies kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 10:55 am Ilmanputsarit on uudet,suodatin on joku 150h ajettu vois keväälle uusiakin.
Niin tuo on se 4.2 litrainen onhan se vähän kireempi tosiaan kun 575 3.9 litranen.
Alle 1800 kun laskee kierrokset mittarin mukaan niin alkaa olla peliselvä
Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 515
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
- Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Joo on se jakajapumpulla.
Oon sinne aina joka toiseen tankkiin 2 tahtiöljyä
Itse ajan kanssa talvilaadulla naapurin hommissa on kesälaatua.
Onkos fordin pumpussa muuten se sama "siivilä" pumpun syöttöputkessa niinkun massikankin cavveissa
Oon sinne aina joka toiseen tankkiin 2 tahtiöljyä
Itse ajan kanssa talvilaadulla naapurin hommissa on kesälaatua.
Onkos fordin pumpussa muuten se sama "siivilä" pumpun syöttöputkessa niinkun massikankin cavveissa
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
On.Onkos fordin pumpussa muuten se sama "siivilä" pumpun syöttöputkessa niinkun massikankin cavveissa
-
- Viestit: 457
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 10:52 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Onko tuo siivilä tarkasti ottaen missä kohti? Omassa Fiatissa tuntuu vedot hävinneen aika paljon etenkin kylmänä. Käyntiin lähtee kyllä hyvin ja käy nätisti, mutta ei vaan tunnu olevan puhtia yhtä paljon kuin aikoinaan. Tässä oli mielestäni CAV:n jakajapumppu. Toki voi olla aika pumppu ja suutinremontillekin.
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Pumpun perässä, tuloputken liittimen alla. https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8 Punasella ympyröity osa 10Onko tuo siivilä tarkasti ottaen missä kohti?
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 12:43 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Sihtiä takaisin laittaessa saa sitten olla tarkkana, sen jousen kanssa että tulee oikein.
-
- Viestit: 6505
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
ja nuo kaikki hilut muutenkin täytyy olla just oikein että käynnistyy. paras kun ottaa koko päädyn irti ja purkaa pöydälle ja tuo kuva viereen kun kasaa. päädyssä kumi tiiviste niin ei välttämättä tarvi mitään tiivisteitäkään uusia.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 12:43 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tuota lähinnä meinasinkin.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Nyt on uudet suuttimet ja venttiilit säädetty
Vähän ehkä röpöttää kylmänä vieläkin vähän aikaa mutta savu muuttu sinertävästä mustaksi.
Näkee käytännön töissä mitä vaikutti.
Olis voinut sen sihdinkin kattoo mutta unohtui niin olkoot seuraavaan kertaan.
Sen verran tuskainen laite ilmata ilman siirtopumppua tai sitten en vaan osaa vaikka kirjan ohjeiden mukaan tein
Huomasin vaan tuossa taas kun pa suodattimen vaihdoin (vois joskus hankkia sen kaksoisjalka suodattimen niin vois olla parempi näin äkkiseltään kun äkkiä ajatellen yksi pikku cav on vähän traktorin ainoksi suodattimeksi liian vähän kun ei oo siirtopumppuakaa missä siivilää.)
Mutta sanotaanko näin että massikankin ilmaat nopeemmin
Vähän ehkä röpöttää kylmänä vieläkin vähän aikaa mutta savu muuttu sinertävästä mustaksi.
Näkee käytännön töissä mitä vaikutti.
Olis voinut sen sihdinkin kattoo mutta unohtui niin olkoot seuraavaan kertaan.
Sen verran tuskainen laite ilmata ilman siirtopumppua tai sitten en vaan osaa vaikka kirjan ohjeiden mukaan tein
Huomasin vaan tuossa taas kun pa suodattimen vaihdoin (vois joskus hankkia sen kaksoisjalka suodattimen niin vois olla parempi näin äkkiseltään kun äkkiä ajatellen yksi pikku cav on vähän traktorin ainoksi suodattimeksi liian vähän kun ei oo siirtopumppuakaa missä siivilää.)
Mutta sanotaanko näin että massikankin ilmaat nopeemmin
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Eipä taida kaksois suodatin paljon vaikuttaa, jos eka tukkeutuu, niin ei kule aine toisellekaa eikä syöttöpumpulle. Lähinnä toinen suodatin on varmuusväline, jos sattuu eka päästämää rojua läpi, niin jää mahollisesti toiseen.vois joskus hankkia sen kaksoisjalka suodattimen niin vois olla parempi näin äkkiseltään kun äkkiä ajatellen yksi pikku cav on vähän traktorin ainoksi suodattimeksi liian vähän kun ei oo siirtopumppuakaa missä siivilää.)
Tankki kannattaa olla mahollisimman täynnä,niin ilmautuu kyllä ihan hyvin ja nopeasti, jos muuten röörit on auki.
Koneen käydessä syöttöpumppu kyllä nyhtää aineet tankista omalla pumpulla, että ei sitä siirtopumppua muuten tarvi siellä välissä.
Joku letkunvälissä oleva käsikäyttönen pumppu vois olla alku ilmausta varten tankin ja suodattimen välissä, niikun joissain esim. natikassa, jossa tankki alaalla rungon sivussa.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tarkoitin lähinnä suodattus tehon kannalta 2 suodatinta
Joo lapponahan sieltä ainetta tuleekin tuntuu olevan vaan kova nousu pumpulta suuttimille
Joo lapponahan sieltä ainetta tuleekin tuntuu olevan vaan kova nousu pumpulta suuttimille
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Muutama suuttimen putki löysälle, tai edes yks sieltä suuttimen juuresta, niin pääsee ilma pois suutinputkista. Muuten saa sahata pahimmoillaa muutaman akun, ja pääsee vielä starttikauppaakin!tuntuu olevan vaan kova nousu pumpulta suuttimille
-
- Viestit: 6505
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
suodattimen kun vaihtaa niin tärkeä laskea suodatin jalan ilmaruuvista reilusti löpöä läpi astiaan niin ei yleensä edes vedä ilmoja. ja juuri suutin putkia löysälle suuttimien vierestä. ja käsikaasu pohjaan. sit kun tulee tippoja niin kiristää hiukan ja sahaa käymään. syöttöpumpun oman pumpun lamellit jos kuluneet ja nestepää niin tuo ilmaus osaa olla hankalakin, mullakin toisessa 4000 orginaalit niin on jo pumppu kulunut, toimii hyvin mutta ilmat jos vetää kunnol niin melko tuskanen on ilmata. toinen taas helppo kun on uudempi pumppu. kai testasit suuttimien avautumis paineet
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Oon suutinputki/putket auki aina ilmannut voihan se olla että pumppu vaan kulunut sen verran että tuottaa tuskaa
Joo on säädetty suuttimet 180 bariin
Joo on säädetty suuttimet 180 bariin
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mikähän 5600 nostolaitteessa kun nostaa vain nostovipu täysin ylä asennossa, hiukan jos laskee vipua niin alkaa nostolaite valumaan pikku hiljaa alas?
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
-
- Viestit: 1013
- Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Olisko vetovastus säätö päällä?
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Vipu ylhäällä eli ei pitäis?
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Onkos siellä perässä jossain jotain muuta vapaanpaluun paikkaa kun se peräöljyn täyttökorkki?
Ongelma on se ettei löydy sopivaa nippaa tähän öljyn lisäys aukkoon helpottaisi peräöljyn lisäystäkin kun vois vapaasta paluusta lisätä
Ongelma on se ettei löydy sopivaa nippaa tähän öljyn lisäys aukkoon helpottaisi peräöljyn lisäystäkin kun vois vapaasta paluusta lisätä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 515
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
- Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Onko siinä ulkopuolista hydrauliöljyn suodatinta? Jos on niin sen jalassa on paikka.hankkijamies kirjoitti: ↑To Marras 28, 2019 11:43 pm Onkos siellä perässä jossain jotain muuta vapaanpaluun paikkaa kun se peräöljyn täyttökorkki?
Ongelma on se ettei löydy sopivaa nippaa tähän öljyn lisäys aukkoon helpottaisi peräöljyn lisäystäkin kun vois vapaasta paluusta lisätä
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Meinaatko sitä oikean puolen peräkotelon kyljessä olevaa suodatinta?
Ei kai tuossa muualla mitään olekkaan peräöljyille
Ei kai tuossa muualla mitään olekkaan peräöljyille
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], mrjb425, zukka ja 52 vierailijaa