Ford 5600 keskustelua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Tumppi 865
Viestit: 8138
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

2)Onko tuolle sisimmälle akselille joku stefa tuolla takapäässä ettei uita peräöljyä päällimmäisen ja tuon akselin välistä kytkimeen?
Stefa/t on vaihteiston etupäässä.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Kiitos taas vinkeistä.
Mites tuo ulosoton pakan jarrupannan kireys tuossa vähän sitä taipumusta että pyörii kesälläkin kylmillä öljyillä hiljokseen mutta lakkaa kun putkella koskee akseliin tai ajaa lämpöiseksi.
Uskaltaisko pantaa kiristää vähän kun kerran kansi auki?
Onko sille jotain oletusarvoa ymmärsin englanninkielisestä korjaamo kirjasta että välys on sillon hyvä kun ei pyöri kilomäärällä xy(en muista juuri nyt lukemaa)
vai onko asian toteamiseen jotain kansanomaisempia keinoja,itse panta on hyvännäköinen silmääni ja toimii käytössä muuten paitsi nämä edellä mainitut ominaisuudet.
Voisihan sinne toki uudenkin vaihtaa mutta käykö siinä niin että hakee päätalomaisesti paikkaansa ja saa hetken päästä taas kiriä?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
7710Alert
Viestit: 495
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

Itse kun uusin sen jarrupannan kun vanha oli poikki menny tuosta pienemmästä foordista, niin katselin sen säädön siihen pieneen lukitus vipuun nähden. Siis siihen vipuun jota se hydraulinen pieni tappi työntää, kun ulosoton sammuttaa...

Sormella sitä kilpuraa liikuttelin reunasta reunaan ja säädin sen pannan kireyden sen mukaan...

Nythän jos se vähän pyörii, niin sen kilpuran liikealue on maksimissaan että vähän kiristää jotta sen liike lyhenee...
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Joo kiristin vähän kiitos vinkistä

Puoliskotkin taas onnistuneesti nipussa,kytkimen kohta vielä työn alla.
Ongelma ilmeni sen vaihteistolle menevän ja riukuakselin välin tiivistävässä stefassa,vanhaa stefaa ei löytynyt putkiakselin vaihteiston puoleisesta päästä vaikka se on kirjoihin piirretty,ei ole kun "vaseliinipaskaa" koko pesä täynnä.
Sitä pitää ihmettellä kun riukuakselin kummatkin stefat puuttuvat että mitenkä tälläinen pielavetinen on voinut toimia :roll: :D
Ilmeisesti sen stefan saa riukua pitkin painettua paikoilleen kunhan ensin vähän putsailee sitä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Kuvat jäi eilen laittamatta:
Kuva
Eli tuo kuvan stefa nro 8
Kuva
Toisessa kuvassa malja ja vaihteiston putkiakseli poistettuna stefa kuuluisi ilmeisesti tuonne missä on vaseliini töhkää
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Pitänyt tässä jo monta viikkoa sitten kirjottaa,mutta kyllä se stefa tuolta vaseelinin seasta löytyi,mielenkiintoinen mielestäni pois otto mutta kun hakkasi pitkävartisen talttameisselin ulkokehään niin katosi sen verran pintajännitys että tuli pois.

Puoliskot ovatkin jo tovin olleet yhdessä täytyisi seuraavaksi nostolaite kansi tiivistää niin saa senkin laittaa paikoilleen
Miten olette nostolaitteen pääakselin helat vaihtaneet?
Onko helpompi kansi näin irrallaan vai kansi kiinni?
Toisaalta saahan sen koko nostoakselin sieltä pois jos se helpottaa puslien irrotusta,kun on kansi irti

Ilmeisesti nostolaitteen varoventtiili on "vakiosäätö" mallia eli ei ole mitään säätö arvoa sille?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja -SS- »

hankkijamies kirjoitti: Pe Maalis 05, 2021 10:08 pm Pitänyt tässä jo monta viikkoa sitten kirjottaa,mutta kyllä se stefa tuolta vaseelinin seasta löytyi,mielenkiintoinen mielestäni pois otto mutta kun hakkasi pitkävartisen talttameisselin ulkokehään niin katosi sen verran pintajännitys että tuli pois.

Puoliskot ovatkin jo tovin olleet yhdessä täytyisi seuraavaksi nostolaite kansi tiivistää niin saa senkin laittaa paikoilleen
Miten olette nostolaitteen pääakselin helat vaihtaneet?
Onko helpompi kansi näin irrallaan vai kansi kiinni?
Toisaalta saahan sen koko nostoakselin sieltä pois jos se helpottaa puslien irrotusta,kun on kansi irti

Ilmeisesti nostolaitteen varoventtiili on "vakiosäätö" mallia eli ei ole mitään säätö arvoa sille?
Voi olla jousen alle laitettavilla säätölevyillä säädettävä tai ei. 0.2 mm vastannee 7 bar.

-SS-
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Joo ei tuossa sen puolesta vikaa olekkaan,tais kaikista suurin ongelma olla nostolaitteen männäntiivisteen/tukirenkaan kuluneisuus tukirenkaasta puuttui milli ja aika kova koppura se o rengaskin oli.
Hoonasin vähän pitkittäis uria sylinteristä pois ennen männän takasin laittoa josko pitäisi vielä paremmin.
Kuva
Osaisko joku sanoa miksi varaosakuvaston sylinteripesä eroaa traktorin osalta jonkunverran:
Omassa ei ole porausta osan 18 alla olevaan karaan ja myöskin osat 5 ja 3 en irti saanut.
En nyt muuten asiaan olisi asiaan kiinnittänyt huomiota mutta näiden osien alla on o renkaat varaosakirjassa ja ne o rengas sarjassa oli.
Myöskin kara numero 27 on mulla sylinterin pesän suun puolella siis se missä käyttöpää on vingun pyöröviilan terän näköinen.

Nostolaitteen akseli lähtee ilmeisesti vetämällä pois kun on kynkät pois?
Ainakaan varaosakirja ei mitään lukitusta tuntenut vääntiön ja akselin välille
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Ei nouse nostolaite kansi, mielestäni kaikki pultit pois ja holkki suodattimen vierestä. Onko jossain piilossa vielä pultteja?
E:kynkän alta löyty vielä yks :oops:
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja masankp »

sliksi_ kirjoitti: To Huhti 15, 2021 6:33 pm Ei nouse nostolaite kansi, mielestäni kaikki pultit pois ja holkki suodattimen vierestä. Onko jossain piilossa vielä pultteja?
E:kynkän alta löyty vielä yks :oops:
Oikealla puolella nostolaitteen poikittaisakselin kohdalla pultti piilossa.
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Onkos vivuston säätöön ohjeita
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

10 sarjalaiseen pitäs koneen uumenissa olla en tiedä sitte mitenkä sopivat juuri tähän koneeseen.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Saattas niistäki apua olla
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Mazaman, Mika 82, Paalari ja 56 vierailijaa