Majurin osto.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

hamsteri
Viestit: 2788
Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
Paikkakunta: keskisuomi
Viesti:

Re: Majurin osto.

Viesti Kirjoittaja hamsteri »

joku täällä kertoi myös toisenlaisen asennustyylin joskus :)
Tynkäarska
Viestit: 202
Liittynyt: Su Helmi 05, 2017 8:53 pm
Viesti:

Re: Majurin osto.

Viesti Kirjoittaja Tynkäarska »

Kumpikin puoli lienee paineettomia joten asennussuunnalla ei ole merkitystä.
Tunturi Hopper 50
Kawasaki KVF400
TGB Blade 550 efi
Lynx Enduro 500
Zetor 5945
Toyota RAV4
Stihl MS211
Stihl MS201C
Dolmar MS-4510x
Tynkäarska
Viestit: 202
Liittynyt: Su Helmi 05, 2017 8:53 pm
Viesti:

Re: Majurin osto.

Viesti Kirjoittaja Tynkäarska »

Ei myöskään stefojen määrällä kunhan siellä on vähintään yksi ehjä.
Tunturi Hopper 50
Kawasaki KVF400
TGB Blade 550 efi
Lynx Enduro 500
Zetor 5945
Toyota RAV4
Stihl MS211
Stihl MS201C
Dolmar MS-4510x
Superdextaaja
Viestit: 12965
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Majurin osto.

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Tynkäarska kirjoitti:Kumpikin puoli lienee paineettomia joten asennussuunnalla ei ole merkitystä.
Vaihdelaatikon puoli tyhjenee perään päin eli onhan siinä vähän painetta. Pitääkö tästä vääntöketju aloittaa ja sanoa, että huulet kuuluu laittaa paineeseen eli vaihdelaatikkoon päin :P
Tekemällä virheistä oppii.
TunturiPappa
Viestit: 5777
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Majurin osto.

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Tynkäarska kirjoitti:Kumpikin puoli lienee paineettomia joten asennussuunnalla ei ole merkitystä.
Onhan siellä hydrostaattinen paine, joka on vaihteiston puolella suurempi.
Superdextaaja kirjoitti: Vaihdelaatikon puoli tyhjenee perään päin eli onhan siinä vähän painetta. Pitääkö tästä vääntöketju aloittaa ja sanoa, että huulet kuuluu laittaa paineeseen eli vaihdelaatikkoon päin :P
Alkuperäinen rakenne on siis väärin?
Siinä kun on tiivistävät huulet eri suuntiin...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: Majurin osto.

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Ostakaa yksi alkuperäisstefa, niin ei tarte kahdella pelata.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Tumppi 865
Viestit: 8189
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Majurin osto.

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Aloittelija kirjoitti:Ostakaa yksi alkuperäisstefa, niin ei tarte kahdella pelata.
Jos sitä vielä saa alkuperäsenä, niin hinta on melko korkea, ainakin sillon oli kun niitä vielä sai.
Teollisuudenkin käyttämät normi stefat kestää majorissa siinä kun muissakin laitteissa. Ei se alkuperänenkää aina kestäny edes kolmeakymmentä vuotta. Eikä asennuksessa ole mitää vaikeampaa, ehkä jopa helpompi, kun alkuperäsen.
Jos akselin tiivistepinta on huono, niin ilman pinnan silottelua ei alkuperänenkää ole tiivis!

Painettahan vaihteistossa ja perässä ei juurikaa ole, jos huohotus on kunnossa!
Normi stefalle sallitaa 0,5 kiloo painetta, ja onhan niitä stefoja, jotka kestää 10 kiloa jos epäilyttää majorin paineet!?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 39 vierailijaa