Vannepainot Majoriin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

tma kirjoitti:Löytyy Majoriin kymmeniä limppuja alkuperäisiä painoja niin keulaan, kuin vanteisiin eteen ja taakse. Lisääkin ostan kun sopivasti sattuu löytymään. Edellinen ostamani satsi oli vajaa 1000 kiloa etupainoja ja takavannepainoja.
Paljonko on kilohinta?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
tma

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja tma »

Näillä oli ostohintaa muutamia kymmeniä senttejä / kilo. Hintaan vaikutti kohottavasti kotiinraijaus sekä harvinaiset Superin alkuperäiset keulapainot.
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Mukavasti se aamulla aurinko paisteli, mutta ehtoosti alkoi lunta pyryttää. Yöllähän ei aurinko paista.
Miltä tälläinen tarjous kuulostaa?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
tma

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja tma »

Pahoittelen jos on tullut annettua ymmärtää väärin, kun olen aiheeseen vastannut. Nämä mulla olevat painot eivät ole myytävänä.

Pointti vastauksessani on, että orkkispainojakin on jopa isompiakin läjiä silloin tällöin nettipalstoilla myytävänä.
Joskus hyvinkin järkevään hintaan.
Manuel

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Mulla on alkuperääiset Majorin painot a 100 lbs, eli yhteensä 800 lbs ja 700 kilon takapaino. Järeät ovakon ketjut ja etukuormaaja. Aika hyvin nousee lumikasan päälle. Voisi suolatåyttöäkin kokeilla, mutta muuttuvat pyörät aika vaikeikksi käsitellä. menee noinkin
Avatar
rattori
Viestit: 11106
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja rattori »

Intikkamiehelle olisi painoja tarjolla tuolla, harvemmin näkyy..

https://www.tori.fi/keski-pohjanmaa/Lis ... m?ca=8&w=3
------------
tractors
Avatar
mike
Viestit: 5324
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja mike »

Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
Avatar
rattori
Viestit: 11106
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja rattori »

menny jo.
------------
tractors
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Jos painolevyt polttaa niin että jää keskelle 250 millinen reikä, jää puntille 481 kg per puoli. Roimat painot olisi mutta lienee vähän liikaa. Selkoa en oikein saanut paljonko olisi hyvä. Miltä kuulostaisi 300 kg/ puoli?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
SepeSusi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 7:12 pm
Paikkakunta: Länsisuomi
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja SepeSusi »

Tonni ei hirvee paino ole sinänsä taka vanteisiin, mutta se on poissa siitä, mitä voi ottaa koukkuun tai nostolaitteeseen. ihan riippuu miksi painoja tarvitsee. Jos etukuormaajakäytössä on, niin sitten vahva ehkä. Jos taas on sekakäyttöä, niin nostolaitteisiin lisäpuntti.

Kynnössä kyllä kieltämättä kaipaa takavedoissa painoa vetävälle akselille lisää täällä savilla. TW-Fordissa
(takaveto) oli vanteissa puntti mutta myös siinä vetoakselin kuoressa. Aatellut joskus, että voisi olla joku paksu levy joka pultataan alle kikka kuutosen kanssa. Kyllä auran edessä tonni painoa lisää akselille vaikuttaa dramaattisesti. Olen joskus vetänyt kuorma-autonkin savikosta kun ollut traktori kovan päällä, takana raskas työkone ja lumikauha täys sepeliä. Fifty sixty porsiiko jostain traktori.

Onneksi on aikaa takavetoisella tekemisestä jo. 1987 tuli 4wd Fordson viimein. 30 vuotta ajast'aikaa jo. Vieläkin pää kääntyy enemmän toiseen suuntaan + 2 nikamassa kulumaa, kun joutui katsomaan taaksepäin päivät pitkät ja hallitsemaan sutimista nostolaitteen vivuilla kynnössä.
2xford4000
Viestit: 6512
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

laitoin 4000 vannepainoja taakse talvella 2kpl per pyörä. mitä lie painavat 40kg? kpl. eihän nuo 4kpl paljon tuo mutta paljon mukavampi on etukuormaajan kanssa tuokin vähä. ja talvella kun linko maassa vetelee huomas hyvin että pyörä/ketjut puree paremmin. etukuormaajassa 2m puskulevy talvisin. tossa kuva painoista toiselta puolelta

Kuva
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Tossa kun tuli pihaa laitettua niin perälevyn käyttö oli sellaista nyppimistä. Etuperin nosti keulan ilmaan ja alkoi sutia. Takaperin ei kulje mihinkään. Heti lyö suttua. Myös etukuormaajaa käyttelen jonkin verran, vastasuudessa ehkä enemmän. Perälevy toimii kyllä hyvänä vastapainona, mutta on sitten melko kömpelö kun pituus kasvaa. Kynnössä on veto riittänyt toistaiseksi, taitaa olla köykäsiä maita nuo.
Talvella ongelma korostuu. Olisi kunnon talvia niin voisi olla ketjut päällä koko ajan. Yleensä tilanne on että tiet sulat ja piha jäässä. Asvaltille kun laksettelee kunnon piikkiketjulla niin on päällyste kohta entinen. Ketjuilla ja painoilla saatasiin ihan tautinen pito ja alkaisi ne kaikki laistkat hevoset keskittyä koneen liikutteluun.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Superdextaaja
Viestit: 12974
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Hyvä muistaa kikkailla myös rengaspaineilla pidon lisäämiseksi olipa sitten painoja tai ei. Jääketjujen kanssa kannattaa aina hieman lisätä renkaan kovuutta jäisillä pinnoilla työskennellessä, muutoin myös ketjun piikki myötää renkaan alla pehmeän renkaan mukana sisäänpäin ja sutii helpommin. Sama kyntäessä eli toisinaan ripakuvio pitää paremmin kovalla renkaalla, jos ei ajeta kokonaan upottavalla alustalla ja kynnöksen alla on vähänkin kovaa mistä ottaa otetta.
Tekemällä virheistä oppii.
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Meni isojen limppujen hankinta puihin.
Nyt tarkoitus tehdä 10 millin levystä.

Ketjut hankin syksyllä, mutta tuntuu ettei niistä saa kaikkea hyötyä irti.

Semmosta 150 kiloa per pyörä olen aatellu.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

190 kiloa per puoli laittelin, eikä näyttänyt hassummalta. Vielä pari levyä per puoli tilasin lisää.
Sitten olis 260 kiloa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
nuc-64
Viestit: 2971
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Ketjujen hyötyyn ja pitävyyteen vaikuttaa paljon myös niiden järeys. Omaan hiukan alle 4 tonnia painavaan traktoriin en kovin vahvoja ketjuja laittaisi. Nyt on 9 mm vahvat ja vahvempia en huolisi, nämä uppoaa jäähänkin melko hyvin, vahvempien ketjujen kanssa ei traktorin paino riittäisi painamaan piikkejä jäähän.
nuc-64
Viestit: 2971
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

2xford4000 kirjoitti:laitoin 4000 vannepainoja taakse talvella 2kpl per pyörä. mitä lie painavat 40kg? kpl. eihän nuo 4kpl paljon tuo mutta paljon mukavampi on etukuormaajan kanssa tuokin vähä. ja talvella kun linko maassa vetelee huomas hyvin että pyörä/ketjut puree paremmin. etukuormaajassa 2m puskulevy talvisin. tossa kuva painoista toiselta puolelta

Kuva
Kai noi reilusti yli 40 kg painaa? Zetorin 30 kiloiset on noihin nähden tosi pieniä https://www.pmkaubamaja.ee/eng/rear-whe ... zetor.html
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Laittelin silloin ne 10 kpl 10 millin kiekkoja ja kyllä sillä etenemiskyky parani.
Kettinkeillä silti vielä satunnaisesti pyrki sutimaan. Varsinkin jäähän ei purrut halutulla tavalla jos perälevy alhaalla.

Nyt tuli pienen väärinkäsityksen kautta vielä 25 milliset kiekot samalla mitalla. Tuli ne laitettua alimmaiseksi kun niihin ei tullut tehtyä koloa venttiilille.

Nyt on lisäpainoa yhteensä 580 kiloa.
Enempää ei rautaa vanteen sisään mahdu, tai on laitettava takapuolelle.

Kuluneelta talvelta ei kokemusta kertynyt yhtään, kun ei edes kettinkejä tullut alle laitettua.
Mutta jahka koto mäki kuivaa ja kehtaa sepeliä ajaa pihaan niin päästään perälevyä koittelemaan uusin eväin.

Vielä kun saisi aikaiseksi sovitella ohjaustehostajan paikoilleen, kehtaisi etupäätäkin alkaa painottaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Vannepainot Majoriin

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Vielä jemmassa olleet 4 kiekkoa maalautin ja nyt on saatu paikoilleenkin. Hiiappi repii tuota siihen malliin että lisäpainoa oli saatava.
Nyt on 760 kiloa.
Uudet 8-kankaiset Alliancet ja ilmaa saa olla kärryn kanssa 2.0 bar.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] ja 34 vierailijaa