Bj Andy kirjoitti: ↑Su Tammi 03, 2021 5:50 pm
No niin. Yö tallissa, vaikkei niin lämpösessäkään taisi auttaa asiaa. Eli jotain kohmetta jossain ilmeisesti oli.
No tulipahan tarkastettua se hihna ja ihan aiheestakin kun hieman löysällä oli.
Kiitos kaikille osallistujille jälleen kerran...
Syy volsun kikkareeseen oli hankintahinta ja fyysinen koko. Vaihdetaan seuraavaksi joku semmonen pata josta kärsii ottaa voimaa myös etupäästä. Joku V6 dieseli oisi hyvä, mutta niitä on aika nihkeästi mekaanisella pumpulla.
Mä voin myydä 150hp V6tdi passatin, jos koneen haluat. Mekaanisella pumpulla on, mutta VP44 pumpun ennakonsäädin on rikki. Pelkkää konetta en myy koko neliveto automaatti farmari tulee kauppaan. Kaikki muu pumppua ja takalasinpyyhintä lukuun ottamatta toimii ja leimaakin on.
Minkäs vuotisia nuo on? Ja millanen kone on rakenteeltaan?
Bj Andy kirjoitti: ↑Su Tammi 03, 2021 5:50 pm
No niin. Yö tallissa, vaikkei niin lämpösessäkään taisi auttaa asiaa. Eli jotain kohmetta jossain ilmeisesti oli.
No tulipahan tarkastettua se hihna ja ihan aiheestakin kun hieman löysällä oli.
Kiitos kaikille osallistujille jälleen kerran...
Syy volsun kikkareeseen oli hankintahinta ja fyysinen koko. Vaihdetaan seuraavaksi joku semmonen pata josta kärsii ottaa voimaa myös etupäästä. Joku V6 dieseli oisi hyvä, mutta niitä on aika nihkeästi mekaanisella pumpulla.
Mä voin myydä 150hp V6tdi passatin, jos koneen haluat. Mekaanisella pumpulla on, mutta VP44 pumpun ennakonsäädin on rikki. Pelkkää konetta en myy koko neliveto automaatti farmari tulee kauppaan. Kaikki muu pumppua ja takalasinpyyhintä lukuun ottamatta toimii ja leimaakin on.
Minkäs vuotisia nuo on? Ja millanen kone on rakenteeltaan?
Ja hinta ko.yksilöllä?
Muistelisin, että on 2003, voi olla 2002 tai 2004. Kilometrejä siinä on 410-415tkm. Ei ole rullakeinukone, se vanhempi. Nokat ja systeemit vaihdettu joskus suhteellisen uutena (ehkä myös öljynkierto ongelma korjattu, koska ei vieläkään mitään nokka-akseliongelmaa). Nyt just en pääse ihan kaikkia asioita tarkistamaan, koska auto seisoo tuolla kylillä korjaamon pihassa ja tietenkin kaikki paperit siellä. Hinta tarjouksen mukaan, minullehan tuo on , webaston kaukosäädintä lukuunottamatta, jätettä jota ei oikein raaskisi kierrätykseenkään viedä. Josko sitä joku kuitenkin tarvitsisi vielä.
Jäin miettiin, että mikäköhän siinä moottorissa tuota vikaa teki? Itselläni oli yks etukammiokone kuusi pyttynen. Se joskus käynnistyksessä röpötti ja savutti jos hehkut oli huonot, siis kylmällä kelillä. Lähti kyllä käyntiin kuitenkin aina. Eikös noissa ne etukammiot ala säröileen aikaa myöten, oletko koska tarkistanut missä kunnossa ne ovat? Suuttimet tuli kans mieleen että voisko siellä olla häikkää, tiputtelua? Ei kai sillä omissa hommissa niin väliä, jos kone hajoo niin sitten harrastetaan taas. Sinulla tosin kun on tuota asiakastyötäkin niin siksi aattelin, että olisko hyvä vähän tutkia asiaa ettei hajoo koneet kesken keikan.
Hito. Ihankun olisi joskus tullut tuommoinen 74x sarjan laitteen esite vastaan jossa joku malli on sähkökäytöllä. Toki se on voinut olla myös roikkamalli, tai sitten ihan unta...
jpeltoma kirjoitti: ↑To Joulu 17, 2020 9:53 pm
Mun mielestä Oem alkuperäinen on Timken. Se minkä linkkasin ed sivulla.
Laitetaampa sen verran päivitystä, että kyllä laakerit oli juurikin linkkaamasi. Laakerinetti.comista toimitusmaksuineen täysin samat kuin alkuperäiset timkenit 4kpl tuli maksamaan 139.50e. Tiivisteet otin alkuperäiset ja holkit vetareihin tiivisteen kohdalle sorvasin itse. Projekti oli suht työläs ja kesti jonkin aikaa, kun tuli monta pikku vikaa/kulumaa korjattua samalla.
Mistä olette ulkomailta osia tilanneet bobcattiin? Lähinnä onko tiedossa missä suht laadukkaat osat, kohtalaisessa ajassa toimitukset ja hinnat harrastajaystävälliset.
Onkos kukaan asentanut kahvanlämmittimiä?
Itsellä olisi harkinnassa josko laittaisi sellaiset kun sormet on aina tykänneet palella helposti.
Lämpöhanskat oli myös harkinnassa, mutta on turhan kalliin oloisia mitä noita koitin googlailla.
Jos samalla saisi vihdoin peruutuskameran asennettua.
zukka kirjoitti: ↑To Tammi 21, 2021 7:12 pm
Onkos kukaan asentanut kahvanlämmittimiä?
Itsellä olisi harkinnassa josko laittaisi sellaiset kun sormet on aina tykänneet palella helposti.
Lämpöhanskat oli myös harkinnassa, mutta on turhan kalliin oloisia mitä noita koitin googlailla.
Jos samalla saisi vihdoin peruutuskameran asennettua.
Mites olis ovi ja ilmawebasto?
Johtais pakokaasut vielä sinne deutzin kylkeen.
Etu ovi on ja tulee sitä käytettyäkin varsinkin talvella vaikka meinaisi vähän huurtua.
Ilmawebastoa olen myös miettinyt,mutta eikös niissä ole riski että osa palamattomasta dieselistä tai savusta tulee hyttiin?
En haluaisi keuhkosyöpää tai sitä päänsärkyä jonka saan ainakin noista hallilämmittimistä, tosin pakoputkettomista.
Penkinlämmitin on jo, vielä pitäisi penkkiin saada pienet jouset tai vaihtaa koko jakkara ehkä.
Niin näköjään on kun lueskelin tuontitukun sivuilta.
Sitten se tärkein: mistä saan halvimman ja samalla parhaan?
Kaukosäädin olisi plussaa.
Varmaan joku 2kw riittäisi jo pitämään kopin lämpimänä jollakin tapaa. Ei tule ajeltua yli 10 asteen pakkasissa kun harvemmin silloin luntakaan sataa ja kone on aika kohmeinen kylmänä kaikinpuolin. Öljynlämmitintä en ole vielä käyttänyt kertaakaan,kai sitäkin pitäisi.
Pitäisi kaasuakin säätää, koska kaasua ei saa jäämään kun noin 75% asentoon. Käsin painamalla menee kyllä pohjaan mutta kahva palautuu kun päästää irti. Johtuu varmaan tuosta kun oli aiemmin kaikki vivut irti ja täytehitsasin niitä kun joka kohdassa oli 2-3mm välys ja se aiheutti kaasukahvaan ison tyhjän liikkeen.
Edittiä:
Ebayssa näyttäisi satasen luokkaa olevan sveitsissä noita.
Niihinhän ei tulisi veroja eikä tullejakaan?