MF 690 huoltoa ja fiksailua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Ferkku
Viestit: 5100
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Machist kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 9:35 pm
Ferkku kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 8:49 pm Miten hoksasit tilata tuon kulman tuohon pikaliittimeen? Mulla just samanlaisen asennus ja ihmetys oli suuri kun pikaliittimet ei mahtunutkaan vierekkäin. Oli mulla ylimääräinen 90 kulma jolla sai, mutta vähän hölmösti kun toinen osoittaa suoraan alas.
Keskustelin Pauli Luodemaan kanssa sähköpostin välityksellä (https://www.hydrauliikkapumppu.fi)
Sain sieltä hyvät neuvot, mitä osia tarvitsee tuon toteutukseen. :)
Ok. Olis tuon lohkon voinu tehdä muutaman millin pitemmillä karoilla/rungolla että mahtuis liittimet suoraan, mutta eipä tuo suuri haitta.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ferkku kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 11:02 pm
Machist kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 9:35 pm
Ferkku kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 8:49 pm Miten hoksasit tilata tuon kulman tuohon pikaliittimeen? Mulla just samanlaisen asennus ja ihmetys oli suuri kun pikaliittimet ei mahtunutkaan vierekkäin. Oli mulla ylimääräinen 90 kulma jolla sai, mutta vähän hölmösti kun toinen osoittaa suoraan alas.
Keskustelin Pauli Luodemaan kanssa sähköpostin välityksellä (https://www.hydrauliikkapumppu.fi)
Sain sieltä hyvät neuvot, mitä osia tarvitsee tuon toteutukseen. :)
Ok. Olis tuon lohkon voinu tehdä muutaman millin pitemmillä karoilla/rungolla että mahtuis liittimet suoraan, mutta eipä tuo suuri haitta.
Mulla oli 165:ssa nelilohkoinen venttiilistö johon justihin mahtui pikaliittimet suoraan kiinni. Aika vaikea on letkuja niihin tökkiä kun lukitusrengasta on hankala painaa alahappäin.
Nyt lohko on otettu irti kun ennallistamisprojekti vaati sen.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Ferkku
Viestit: 5100
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Matsikka kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 11:09 pm
Ferkku kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 11:02 pm
Machist kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 9:35 pm
Ferkku kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 8:49 pm Miten hoksasit tilata tuon kulman tuohon pikaliittimeen? Mulla just samanlaisen asennus ja ihmetys oli suuri kun pikaliittimet ei mahtunutkaan vierekkäin. Oli mulla ylimääräinen 90 kulma jolla sai, mutta vähän hölmösti kun toinen osoittaa suoraan alas.
Keskustelin Pauli Luodemaan kanssa sähköpostin välityksellä (https://www.hydrauliikkapumppu.fi)
Sain sieltä hyvät neuvot, mitä osia tarvitsee tuon toteutukseen. :)
Ok. Olis tuon lohkon voinu tehdä muutaman millin pitemmillä karoilla/rungolla että mahtuis liittimet suoraan, mutta eipä tuo suuri haitta.
Mulla oli 165:ssa nelilohkoinen venttiilistö johon justihin mahtui pikaliittimet suoraan kiinni. Aika vaikea on letkuja niihin tökkiä kun lukitusrengasta on hankala painaa alahappäin.
Nyt lohko on otettu irti kun ennallistamisprojekti vaati sen.
Sama juttu 265:ssa. Siinä joku vanha Kontak pöytä ja liittimiä ei oo kovin mukava käyttää.
Talumees
Viestit: 6352
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Ferkku kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 11:17 pm
Matsikka kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 11:09 pm
Mulla oli 165:ssa nelilohkoinen venttiilistö johon justihin mahtui pikaliittimet suoraan kiinni. Aika vaikea on letkuja niihin tökkiä kun lukitusrengasta on hankala painaa alahappäin.
Nyt lohko on otettu irti kun ennallistamisprojekti vaati sen.
Sama juttu 265:ssa. Siinä joku vanha Kontak pöytä ja liittimiä ei oo kovin mukava käyttää.
Tommosilla siitä vaivasta selviää. https://www.ikh.fi/fi/pikaliitin-runko- ... v12gasf-ip
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Talumees kirjoitti: Ke Huhti 15, 2020 7:47 am
Ferkku kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 11:17 pm
Matsikka kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 11:09 pm
Mulla oli 165:ssa nelilohkoinen venttiilistö johon justihin mahtui pikaliittimet suoraan kiinni. Aika vaikea on letkuja niihin tökkiä kun lukitusrengasta on hankala painaa alahappäin.
Nyt lohko on otettu irti kun ennallistamisprojekti vaati sen.
Sama juttu 265:ssa. Siinä joku vanha Kontak pöytä ja liittimiä ei oo kovin mukava käyttää.
Tommosilla siitä vaivasta selviää. https://www.ikh.fi/fi/pikaliitin-runko- ... v12gasf-ip
Meleko kallista.
Itte oon noita vaihtanut pois sitämukaa kun on alkaneet reistaalla.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Lynexi
Viestit: 391
Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Lynexi »

Ferkku
Viestit: 5100
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Matsikka kirjoitti: Ke Huhti 15, 2020 7:54 am
Talumees kirjoitti: Ke Huhti 15, 2020 7:47 am
Ferkku kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 11:17 pm
Matsikka kirjoitti: Ti Huhti 14, 2020 11:09 pm
Mulla oli 165:ssa nelilohkoinen venttiilistö johon justihin mahtui pikaliittimet suoraan kiinni. Aika vaikea on letkuja niihin tökkiä kun lukitusrengasta on hankala painaa alahappäin.
Nyt lohko on otettu irti kun ennallistamisprojekti vaati sen.
Sama juttu 265:ssa. Siinä joku vanha Kontak pöytä ja liittimiä ei oo kovin mukava käyttää.
Tommosilla siitä vaivasta selviää. https://www.ikh.fi/fi/pikaliitin-runko- ... v12gasf-ip
Meleko kallista.
Itte oon noita vaihtanut pois sitämukaa kun on alkaneet reistaalla.
Jep. Kalliita ja epäluotettavia. Vaihtanut myös 3060:aan tavalliset.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Tietä olin lanaamassa ja huomasin että öljyä tulee aika rajusti alle.
Syyllinen oli tuo alempi hydrauliikkalinja (paluu?)

Tuo lohkoa vasten oleva mutteri pyöri sormin.

Kuva

Kuva

Ei sinne mikään työkalu mahdu, jos ei tankkia pudota pois.
Vasara ja pitkä tamppi -> sain naputeltua tiukemmalle tuota mutteria ja vuoto lakkasi täysin.
Pitänee jossain vaiheessa kuitenkin kiristellä tuo kunnolla, eli tankki pois tieltä ja ehkä uusia o-rengas myös?

Kuva

Näköjään kannattaa välillä tarkastella sulakkeet.
Löysä liitos ja ottaa lämpöä äkkiä. Huomasin kun tallissa starttailin ja alkoi kipinää lyödä.

Kuva
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Lanausreissun jälkeen oli öljylätäkkö alla..
Tutkimuksen jälkeen selvisi että vuotaa keskeltä traktoria ja jostain ylhäältä.
Pesu liuottimella ja ihmettelemään, eikä vuoda mistään.

Sitten huomasin että katkaisukohdasta puuttuu yksi pultti. Nostin takalevyä ylös ja tarkkailin liitosta -> kun levy nousi niin liitoskohtaan tuli rako. Eli kun ajettiin tiellä kovempaa, niin roiskuttaa öljyä vaihteistossa ja liitos antaa periksi niin öljyt tuli pihalle.

Tankit tyhjäksi, irti ja eikun tutkimaan.
Kopin alla olevat pultit pyöri käsin, joten kaikki irti pesu cleanerilla ja liiman kanssa kiinni.
Puuttuvan pultit tilalle löytyi miljoonalaatikosta uusi tilalle.

Kuva

Kuva

Sitten seuraavaksi polttopuusavotassa alkoi lasit huurustumaan.
No syylärissä reikä :cry:

Vanha irti ja LH-Osalle tilausta.
230e uusi syyläri. Tänään täytyy hakea matkahuollosta ja alkaa punnertamaan paikalleen.

Kuva

Kuva

Samalla korjasin imusarjan luona olevat öljyvuodot.
Imusarjan pultit menee suoraan öljytilaan ja sieltä se vain hieman tihkui jatkuvasti.
+ lohkossa oli yksi ruuvi imusarjan alla joka myös tihkui.
imusarja irti ja pesu. Hylomarin kanssa putlit + tiivisteet paikalleen, niin jospa nyt rauhoittuisi.

Kuva

Kuva
stls
Viestit: 1076
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja stls »

Machist kirjoitti: Ti Kesä 09, 2020 9:26 am Tietä olin lanaamassa ja huomasin että öljyä tulee aika rajusti alle.
Syyllinen oli tuo alempi hydrauliikkalinja (paluu?)

Tuo lohkoa vasten oleva mutteri pyöri sormin.

Ei sinne mikään työkalu mahdu, jos ei tankkia pudota pois.
Vasara ja pitkä tamppi -> sain naputeltua tiukemmalle tuota mutteria ja vuoto lakkasi täysin.
Pitänee jossain vaiheessa kuitenkin kiristellä tuo kunnolla, eli tankki pois tieltä ja ehkä uusia o-rengas myös?
Sopisiko ns. kukonjalka-/hanhenjalka-avain tuonne? Ahtaissa paikoissa oleviin liittimiin oiva työkalu.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

stls kirjoitti: Pe Marras 13, 2020 10:26 am
Machist kirjoitti: Ti Kesä 09, 2020 9:26 am Tietä olin lanaamassa ja huomasin että öljyä tulee aika rajusti alle.
Syyllinen oli tuo alempi hydrauliikkalinja (paluu?)

Tuo lohkoa vasten oleva mutteri pyöri sormin.

Ei sinne mikään työkalu mahdu, jos ei tankkia pudota pois.
Vasara ja pitkä tamppi -> sain naputeltua tiukemmalle tuota mutteria ja vuoto lakkasi täysin.
Pitänee jossain vaiheessa kuitenkin kiristellä tuo kunnolla, eli tankki pois tieltä ja ehkä uusia o-rengas myös?
Sopisiko ns. kukonjalka-/hanhenjalka-avain tuonne? Ahtaissa paikoissa oleviin liittimiin oiva työkalu.
Ei ole sellaista avainta käsillä niin en osaa sanoa.
Kiristelin nuo samalla kun tankki oli irti. Toivotaan että ei vuoda ihan heti uudelleen.
heijo
Viestit: 2703
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja heijo »

Saman näköinen oli kaverin 675:n syyläri, tihkui alareunastaan melkein koko matkalta, se kuitnkin korjautettiin alan tekijällä ja hyvä tuli. Remppaa helpottaa melko paljon kun ottaa eturenkaan pois, on paljon enemmän tilaa touhuta.
Minkä huollamme sen korjaamme.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

heijo kirjoitti: Pe Marras 13, 2020 11:37 am Saman näköinen oli kaverin 675:n syyläri, tihkui alareunastaan melkein koko matkalta, se kuitnkin korjautettiin alan tekijällä ja hyvä tuli. Remppaa helpottaa melko paljon kun ottaa eturenkaan pois, on paljon enemmän tilaa touhuta.
Kyllä tuossa sopii tekemään ilman renkaan irroitustakin.
Taidan pestä ja laittaa syylärin vielä talteen jos sen korjaisi vaikka.
Ei siinä iso vuoto ole, mutta kuumana vuotaa kun painetta tulee.

Paikka-aineista on huonoja kokemuksia, niin en edes kokeile niitä.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Vanha irti ja LH-Osalle tilausta.
230e uusi syyläri.
Kannattaa se vanha korjata ja pitää varalla, kun sitä kuitenkin kohta taas tarvitaa. :wink:
Ferkku
Viestit: 5100
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Machist kirjoitti: Pe Marras 13, 2020 11:41 am
heijo kirjoitti: Pe Marras 13, 2020 11:37 am Saman näköinen oli kaverin 675:n syyläri, tihkui alareunastaan melkein koko matkalta, se kuitnkin korjautettiin alan tekijällä ja hyvä tuli. Remppaa helpottaa melko paljon kun ottaa eturenkaan pois, on paljon enemmän tilaa touhuta.
Kyllä tuossa sopii tekemään ilman renkaan irroitustakin.
Taidan pestä ja laittaa syylärin vielä talteen jos sen korjaisi vaikka.
Ei siinä iso vuoto ole, mutta kuumana vuotaa kun painetta tulee.

Paikka-aineista on huonoja kokemuksia, niin en edes kokeile niitä.
Bar's Leaks:ia oon laittanu useampaan, ja on toiminu ilman haittavaikutuksia.
Lemmy
Viestit: 2076
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Syyläri kun on tukkoinen, propeli vetää kennoa niin paljon notkolle, että senkin tähden hajoaa.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Uudella syylärillä nesteet alkoi pysyä koneessa ja lämmötkin on huomattavasti alhaisemmat.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Vähän tuli taas fiksailtua sähköjä ja laitettua valoa katolle.

Radio on täysin turha, niin laitoin kytkinpaneelin radion reikään.
Täytyy vielä peitelevyt tekasta sivuille.

Kyllä nyt kelpaa kun valoa riittää 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
hamsteri
Viestit: 2784
Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
Paikkakunta: keskisuomi
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja hamsteri »

juu vanhassa koneessa kuuntelee mielluumin ääniä koneesta kuin radiosta niin huomaan aikaisemmin jos tulee jotakin mikä alkaa rikkoontua :mrgreen:
Ferkku
Viestit: 5100
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Komeeta kuvia. 8)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], valtsu864 ja 55 vierailijaa