MF 690 huoltoa ja fiksailua
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ei välttämättä kannata tehdä mitään, jos öljynkulutus järkevissä rajoissa. Huohotus on perkinssin ominaisuus joten siitäkään ei kannata olla huolissaan, ellei huohotusputkesta tule suuremmissa määrin öljyä.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 12:43 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kannattaisi ehkä katsoa että onko männän renkaita poikki. Yhdestä kolmosperkinssistä loppui huohotus ja öljyn kulutus männänrenkaat vaihtamalla, huohotti ja kulutti öljyä aika reippaasti vaikka ei ollut kuin yksi puristus rengas poikki.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Samalla hoonaisi putket, kun kiillottuneetkin ne on.
Täytyy kesällä miettiä tätä.
Huohottimeen pitäs joku keräysastia laitaa, niin näkisi miten paljon sieltä roiskii öljyä.
Paikallaan ollessa tulee tippa tai pari.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 12:43 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ei kai se kovinkaan iso temppu ole.Öljypohja jos irtoaa kohtuudella, niin voisi olla ihan kannattava homma. Kannen irroitus onkin jo tuttu juttu. Ja kk-laakerit kun vaihtaa samalla niin menee vielä pitkään.
Meneehän siihen useampi päivä tai meikäläisen tahdilla viikkoja.
Nykyään ei vaan montaakaan päivää pärjää ilman traktoria ja etenkin jos tulee lämmin kesä, niin vettä ajettava 2 x päivässä.
Ajatus olisi hankkia etukuormaajalla varustettu traktori kaveriksi, niin sitten voisi rauhassa tuon purkaa ja tutkia.
Ei ole kuin rahasta kiinni ja ei nyt millään lotossa nuo numerot satu
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 12:43 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tämähän se näitä "harrastuksia" haittaa
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Öljyn kulutuskin on nyt normaalia, joten olisikko ollut kyse ohentuneesta öljystä vain.
Puita ajelin juontokouralla ja linkoamassa käynyt kerran tai pari. Ei ole kuin jonkun millin laskenut öljytaso tikussa. Noin se on tehnyt ostohetkestä asti.
Puita ajelin juontokouralla ja linkoamassa käynyt kerran tai pari. Ei ole kuin jonkun millin laskenut öljytaso tikussa. Noin se on tehnyt ostohetkestä asti.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2018 12:43 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Se voi olla että välillä kovempi ajokin tekee koneelle hyvää.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Nyt on taas uusia sijotuksia tehty
Työntövarresta keskustelua myös täällä: https://www.masinistit.com/keskustelupa ... =4&t=92151
Onko tuohon kukaan keksinyt mitään keräysastiaa alle?
aina kun letkun irroittaa niin öljyä valuu ja kun sen tekee useasti päivässä se on joka paikka öljyssä
Kyllä nyt kelpaa kun työntövarsi on hydraulinen
Sitten tänään saapui sixtekin paketti (https://www.hydrauliikkapumppu.fi)
Meinasin lisätä nyt tuon niin että työntövartta voi käyttää taka-ikkunan kautta.
Katsotaan miten ja milloin rojekti etenee.
Työntövarresta keskustelua myös täällä: https://www.masinistit.com/keskustelupa ... =4&t=92151
Onko tuohon kukaan keksinyt mitään keräysastiaa alle?
aina kun letkun irroittaa niin öljyä valuu ja kun sen tekee useasti päivässä se on joka paikka öljyssä
Kyllä nyt kelpaa kun työntövarsi on hydraulinen
Sitten tänään saapui sixtekin paketti (https://www.hydrauliikkapumppu.fi)
Meinasin lisätä nyt tuon niin että työntövartta voi käyttää taka-ikkunan kautta.
Katsotaan miten ja milloin rojekti etenee.
-
- Viestit: 1369
- Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 8:48 pm
- Paikkakunta: Ulvila
- Viesti:
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Miksihän tuohon IN puolelle menee kaksi letkua?
Noinen tulee tuolta kyljestä ja toinen tuosta päältä?
Meinasin siis jatkaa tuosta IN puolelle menevästä letkusta uudelle P40 venttiilille ja sieltä paine sarjanipalla takaisin tuohon alkuperäisen lohkon IN liittymään.
Sitten P40 venttililtä vedän paluun, mutta voiko sen laittaa alkuperäisen lohkon paluuseen T-haaralla?
Mihin tuota vapaa paluu venttiiliä tarvitsee hydrauliikkaliittimissä? senkinhän voisi paluulinjaksi hyödyntää?
Noinen tulee tuolta kyljestä ja toinen tuosta päältä?
Meinasin siis jatkaa tuosta IN puolelle menevästä letkusta uudelle P40 venttiilille ja sieltä paine sarjanipalla takaisin tuohon alkuperäisen lohkon IN liittymään.
Sitten P40 venttililtä vedän paluun, mutta voiko sen laittaa alkuperäisen lohkon paluuseen T-haaralla?
Mihin tuota vapaa paluu venttiiliä tarvitsee hydrauliikkaliittimissä? senkinhän voisi paluulinjaksi hyödyntää?
-
- Viestit: 391
- Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Toinen tulee suurtehopumpulta, toinen nostolaitepumpulta, silloin kun tuotot yhdistetty.
-
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Näin. Machistin suunnitelma kuulostaa toimivalta, paluun voi laittaa T-llä toisen lohkon paluuletkuun. Vapaan paluun liitintä käytetään vaikkapa halkomakoneen kanssa, jossa oma venttiilipöytä ohjaamassa. Tai hydraulimoottorin kanssa.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ok, eli täytyy vaan keksiä minkä kokonen tuo venttiilipöytään tuleva letkun pää on.
Sitten siihen sopivaa liitintä/letkua ja paluupuolelle sama juttu.
Täytyy tuo vapaa paluu säilyttää.
-
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tuossa P40 taitaa olla 2 paineliitäntää, niin voi myös jättää yhdistyskappaleen pois ja laittaa letkut suoraan noihin, tietysti miten parhaiten sopii. Tuo on melko pieni pöytä, mutta yleensä kai yhdistetyllä tuotolla käytetään pienillä kierroksilla. Esim. maantieajossa kannattaa ottaa yhdistetty pois käytöstä, niin ei turhaan ahdista.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Päädyin siihen että käytin alkuperäisen T-kappaleen ja siitä jatkoin letkun uudelle lohkolle.
Oli tuo toinen paineliitäntä hieman hankalassa paikassa, eikä sopivan jyrkkää mutkaa siihen löytynyt.
IKH:lla teetätin letkut.
Käytin tuon kallistuksen vivun rungon? vai mikä tuossa nyt olikaan, niin tuon lohkon kiinnityksen runkona.
Yksi neliöputken pätkä ja 4mm lootua pala.
Pienellä sovituksella se sinne mahtuu..
Taivutin vipuja hieman,että sopii varmasti liikkumaan. Eteenpäin ei liikerata riittänyt alkuunkaan.
Jos olisi kallistanut lohkoa olisi pikaliitin osoittanut taivasta kohti. Vivut oli helppo ruuvata paikalleen ennen lohkon kiinnitystä.
Tässä toinen taivutettuna.
Lyhyeksi käy työntövarren letkut.. Jäi nuo liitimet hieman aiottua kauemmas.
Pitäsköhän teettä pidemmät letkut vai muuttaisikko noiden pikaliittimien kiinnityksen?
Toisaalta nuo on vain työntövarren ja kallistuksen käyttöön.
Täytyy vielä joku kumi leikata tuohon reikään peitoksi, vivut on kätevästi käsillä ja ei tökötä liian ottavasti.
Ulkopuoleltakin onnistuu käyttää, kun ruuvasin pultit niihin vipujen toisiin paikkoihin. Ei tartte ikkunaa availla.
Onko joku keksinyt parempaa lukitusta takaikkunaan? siitä hajosi nuppi ja tahtoo aina nitkuttaa/kitistä kun on lukossa.
Hemmetin hankala avata yhdellä kädellä.
Oli tuo toinen paineliitäntä hieman hankalassa paikassa, eikä sopivan jyrkkää mutkaa siihen löytynyt.
IKH:lla teetätin letkut.
Käytin tuon kallistuksen vivun rungon? vai mikä tuossa nyt olikaan, niin tuon lohkon kiinnityksen runkona.
Yksi neliöputken pätkä ja 4mm lootua pala.
Pienellä sovituksella se sinne mahtuu..
Taivutin vipuja hieman,että sopii varmasti liikkumaan. Eteenpäin ei liikerata riittänyt alkuunkaan.
Jos olisi kallistanut lohkoa olisi pikaliitin osoittanut taivasta kohti. Vivut oli helppo ruuvata paikalleen ennen lohkon kiinnitystä.
Tässä toinen taivutettuna.
Lyhyeksi käy työntövarren letkut.. Jäi nuo liitimet hieman aiottua kauemmas.
Pitäsköhän teettä pidemmät letkut vai muuttaisikko noiden pikaliittimien kiinnityksen?
Toisaalta nuo on vain työntövarren ja kallistuksen käyttöön.
Täytyy vielä joku kumi leikata tuohon reikään peitoksi, vivut on kätevästi käsillä ja ei tökötä liian ottavasti.
Ulkopuoleltakin onnistuu käyttää, kun ruuvasin pultit niihin vipujen toisiin paikkoihin. Ei tartte ikkunaa availla.
Onko joku keksinyt parempaa lukitusta takaikkunaan? siitä hajosi nuppi ja tahtoo aina nitkuttaa/kitistä kun on lukossa.
Hemmetin hankala avata yhdellä kädellä.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tuossa vielä lähikuva tuosta ratkaisusta, miten ulkoapäin voi käyttää
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tänään eka öljynlisäys öljynvaihdon jälkeen.
34h tullut mittariin ja 1l meni öljyä.
34h tullut mittariin ja 1l meni öljyä.
-
- Viestit: 5130
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Miten hoksasit tilata tuon kulman tuohon pikaliittimeen? Mulla just samanlaisen asennus ja ihmetys oli suuri kun pikaliittimet ei mahtunutkaan vierekkäin. Oli mulla ylimääräinen 90 kulma jolla sai, mutta vähän hölmösti kun toinen osoittaa suoraan alas.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Keskustelin Pauli Luodemaan kanssa sähköpostin välityksellä (https://www.hydrauliikkapumppu.fi)
Sain sieltä hyvät neuvot, mitä osia tarvitsee tuon toteutukseen.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa