zundapp moottoripyörän osia

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

kumitarzan
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
Viesti:

zundapp moottoripyörän osia

Viesti Kirjoittaja kumitarzan »

Löytyisiköhän kenenkään navetanvintilta zundapp 250s trophyn raatoa?

Tuli hankittua melko hyväkuntoinen yksilö entisöintiin, mutta pikkasen peltiosia puuttuu. ym muuta pikkukilkettä. tai onko tietoa mistä kannattaisi ruveta etsimään. perus googlauksella löytyy euroopasta montakin kauppaa, mutta ovat keskittyneet mopoihin ja uudempiin prätkiin. Omani vm. on 1962....

Tai onko kellään hengissä olevaa yksilöä, josta voisi ottaa mittoja ketjukotelon tekoa varten?
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Vmpk:n sivuilta kannattaa kysellä ja vaikka pistää osto-ilmoitus.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
tridapp
Viestit: 252
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:06 pm
Paikkakunta: keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tridapp »

Terve
Noihin on peltiosat hakusessa ja erityisen vaikeita on juuri nuo ketjusuojat. Ei varmaan auta muu, kuin koittaa pitää silmänsä auki. Tai tehdä itse. Minulla oli noita pyöriä joskus 6/7 yhtä aikaakin. Nyt yksi entisöity ja kolme "ajokuntoista". Tekniikkapuolen osaa löytyy myytäväksikin, mutta ei muistaakseni mitään peltiosia enää. Suomessa voi olla parikymmentä tuollaista entisöityna tai ainakin ajossa. VMPK:N jäsenluettlostakin löytyisi ainakin osa. Mutta ei ole tullut viimeaikoina katsottua. Nuita oli 175, 200 ja 250 kuutioisia. Kaksatasia ei tuotu Suomeen. Minulta löytyy tuohon kaikenlaista kirjallisuuttakin. Täälläkin joku aika sitten kaupattiin varaosakirjan kopiota.
Ja joku muukin kyseli osia. Piti vielä hanellekin YV.tä laittaa, mutta on ollut koko ajan muka jotain tärkeämpää. Jos joulun aikana kerkiäisi.
Om traktorn stjälper, håll fast i ratten, HOPPA EJ !!
Timukka
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Tuossa linkki varaosakuvastoon: http://www.tori.fi/uusimaa/Zundapp_trop ... 0.htm?ma=1

Muuta minulla ei ole zundappiin jäljellä.
kumitarzan
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumitarzan »

oukei.
Ei siis auta muuta kuin ruveta vmpk:n kautta metsästämään... jos ei muuta niin mittoja, peltiä onneksi vielä on olemassa :wink:

timukka! laita mulle yv, voin ostaa sen kuvaston
Timukka
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timukka »

laitoin yv.n
jaskah
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2013 10:05 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskah »

Moi, mulla on 2 kakspuokkia ja yks 175, tosin kaikki on vielä projekteja. Mistä löysit tuon omasi? Itsekkin tarvitsisin vielä kaikennäköistä pientä varsinkin tuohon -63 trophyyn.
kumitarzan
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumitarzan »

Omani löyty kouvolasta työkeikalla.
Ei sulla satu olemaan ylimääräistä takavaloa tai ketjukoteloa? Multa löytyisi ylimääräinen tankki ja etulokari.....

Tuota ketjukoteloa ei tahdo löytyä mistään, joten ajattelin paukutella sen itse. Pitäisi vain saada jostain mitat, kun en ole nähnyt moista kun kuvissa....
kumitarzan
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumitarzan »

Omani löyty kouvolasta työkeikalla.
Ei sulla satu olemaan ylimääräistä takavaloa tai ketjukoteloa? Multa löytyisi ylimääräinen tankki ja etulokari.....

Tuota ketjukoteloa ei tahdo löytyä mistään, joten ajattelin paukutella sen itse. Pitäisi vain saada jostain mitat, kun en ole nähnyt moista kun kuvissa....
jaskah
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2013 10:05 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskah »

Ei ole ylimääräisiä mutta ketjukotelo vois joutaa malliksi jos löydän sen, soitappa mulle niin tuumataan 0443254050
tridapp
Viestit: 252
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:06 pm
Paikkakunta: keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tridapp »

Aikaisemmassa viestiketjussa ”jaskah”:lle vastatessani väitin, että Accessory Mart:lla (=Domiracer) Ohiossa saattaisi olla peltiosia näihin. Mutta eihän koko firmaa ole näköjään aikoihin ollut olemassa. Aika menee niin nopeasti. (Nuo osat on kyllä varmaan markkinoilla jo esim jenkkien E-bayssa.) En ole koskaan nähnyt millään saksalaisilla firmoilla näihin mitään peltiosia myynnissä. Pakoputkia nykyään näköjään joku jossakin teettää, koska niitä esim saksan E-bayssä on myynnissä. Äänenvaimentajat saattaa muuten olla samanlaiset molemmissa
(175/250) mutta 250:ssa pää (irto-osa) on pystysuunnassa litistetty. Pienemmässä se on sillälailla supistetty, ja pyöreä. Takalamppuja on kahta eri tyyliä. Yleensä Suomessa kaksipuolikkaissa oli se pyöreä `Hella` takavalo siinä pitkässä alumiinivalukotelossa. Se valu on monesti huonolaatuista,
ja hapertuu ajan kanssa omia aikojaan. Hyvällä tuurilla voi olla kunnossakin. Itse se takavalo on sama, kuin lukemattomissa Bemareissa.(Ja ainakin Viktoria Bergmeisterissä) Niitä saattaa olla hyvinkin liikkeellä. Ainakaan se ei kovin harvinainen ole. Toinen, mitä käytettiin oli se `Hella`n
pienempi soikea, joka ainakin on erittäin yleinen saksalaisissa pyörissä. Molempia on samanikäisissä pyörissä, ja molemmat on minusta yhtä ”alkuperäisiä”. Siitä on jo aikaa, kun näitä enempi tuli harrastettua. Ostin ensimmäisen omani muistaakseni vuonna -77. Koko S-sarjaa valmistettiin (-55-62) muistaakseni vain n. 15 000 (?) kpl. (tarkistan tuon vielä jostakin)
Koko Saksan valtava mp-teollisuus ajettiin alas muutamassa vuodessa, juuri tuohon aikaan.
(Täysin kuplavolkkarin syytä)
En ole varma tehtiinkö vielä -63, mutta ainakin rekisteröity on. Tekniikkapuoli on kokolailla lujaa tekoa. Vaikka vähän erikoista onkin. Yksiosainen kampiakseli on kallis korjata, muttei mahdoton. Monesti se on mennyt seisoessa pilalle. Kytkinpuolen purkamisessa ei kannata hätäillä, jos ei ole tuttu ennestään. Kytkinhän on tavallaan väärinpäin. Vaihteiston ns. Norton-tyyppinen (sorvareille tuttu, ei liity samannimiseen m-pyörään).
Linkin kuvassa on minusta asiallisen näköinen 250 S Trophy. Näyttäisi, että on 16 tuuman pyörillä.
Suomessa esiintyi kyllä ilmeisesti enemmän 18” pyörillä.
http://www.vintagebike.co.uk/pictures/z ... 0s-trophy/
Lähetin ”jaskah”:lle kuvia omastani.
Minkä värisiä muuten teidän pyörät on? Musta ja metallisininen oli luultavasti Suomessa ne yleisimmät värit.
Terv SP
Om traktorn stjälper, håll fast i ratten, HOPPA EJ !!
kumitarzan
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumitarzan »

ainakin varaosakuvastossa tuo pakoputkihomma on juuri noin eli 175 on sellainen "sikari" päässä ja 250 on litistetty. ei ole sitä kuvastoa juuri käsillä, joten en ole varma siitä litistyksestä, että onko se kiinteä vai irto osa.... voin varmistaa.

Tämä takavalotieto on mielenkiintoinen eli helpottanee etsintää....

Mun pyörä on musta, tosin joku pirulainen on maalaillut tankkiin uudet "alkuperäiskuviot" pensselillä?!!!! Miksi? en tiedä. Lähti onneksi suht kivuttomasti soodalla. Huominen meneekin sitten parin pikku lommon kanssa taistellessa :D
kumitarzan
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumitarzan »

ainakin varaosakuvastossa tuo pakoputkihomma on juuri noin eli 175 on sellainen "sikari" päässä ja 250 on litistetty. ei ole sitä kuvastoa juuri käsillä, joten en ole varma siitä litistyksestä, että onko se kiinteä vai irto osa.... voin varmistaa.

Tämä takavalotieto on mielenkiintoinen eli helpottanee etsintää....

Mun pyörä on musta, tosin joku pirulainen on maalaillut tankkiin uudet "alkuperäiskuviot" pensselillä?!!!! Miksi? en tiedä. Lähti onneksi suht kivuttomasti soodalla. Huominen meneekin sitten parin pikku lommon kanssa taistellessa :D
kumitarzan
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumitarzan »

tridapp!
Olisiko sulla heittää vielä tarkempia speksejä tuosta "pienestä soikeasta takavalosta" tyyyppi, malli tms. numeroa tai vaikka bemari tai muun mallia joissa tuota on käytetty?

J
tridapp
Viestit: 252
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:06 pm
Paikkakunta: keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tridapp »

Kyllä se takaosa on molemmissa irto-osa. En ole koskaan 175 kuutioista entisöinyt. Jos siinä on hoikempi pakokäyrä, niin sittenhän se pönttosakin on erilainen kuin kakspuolikkaassa. Sisäkaluissakin voi olla eroa.
Koitan selvittää sitä takavalohommaa. Kiinnitysreiistä voi päätellä kumpi takavalo sinun pyörässäsi on ollut.
Om traktorn stjälper, håll fast i ratten, HOPPA EJ !!
tridapp
Viestit: 252
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:06 pm
Paikkakunta: keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tridapp »

Tuossa käyrä. Ei nyt näköjään ollutkaan aivan helpolla pönttöjä tyrkyllä.
Omaani ostin joku vuosi sitten Jean Davids:lta Hollannista. Se oli valmiiksi kromattu, mutta sen verran raakile, että taaempi kiinnike piti itse hitsata. Mutta sehän ei oikeastaan jää näkyviin.
http://www.ebay.de/itm/Krummer-fur-Zund ... SwQTVV-UMW
Om traktorn stjälper, håll fast i ratten, HOPPA EJ !!
susiluoto
Viestit: 913
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 3:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja susiluoto »

Tuli mieleen mutten goolella löytänyt, muistelisin että lapsuudenkodin naapurilla oli 175 tai 250 Zundapp jossa pakoputki endurotyyppisesti ylhäällä, Jawamaiset lokasuojat, pitkä penkki ja väri ehkä vaaleansininen tms.
Tämä -50 luvulla.Muistanko merkin väärin.
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Omassa 175S-mallissa v-57, on takavalo mallia Hella K2424. Alkuperäismallinen äänenvaimennin puuttuu minultakin. Sähköpuolen osia tuli aikoinaan tilattua Motorrad Höydenin kautta, Taitaa viela kuvastotkin olla tallessa. http://www.motorradhoyden.com/

Kuva Kuva
jaskah
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2013 10:05 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskah »

Moi

Mulla on tuossa mustassa 250 -63:ssa tuo takavalo aivan jotain muuta, näyttäs että se oisi lainattu soliferin sm:stä, sitten tuossa metallin sinisessä 175 -64:ssa tai ainakin silloin rekisteröity on semmoinen ovaali, erinäköinen taas kuin noissa teidän kuvissa tai ainakin muistelen näin.

Tuo etulokasuoja kans ihmetyttää tuossa 250 trophyssä kun se on semmoinen paljon sirompi kuin mitä pitäisi olla eli onko käytetty muunkinlaisia suojia kun vielä näyttäisi että se on ollut siinä aina.
kumitarzan
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumitarzan »

Jaskah tsekkaappa tori.fi. siellä on lieksassa 250s myynnissä. Onko sun takavalo samanlainen kuin siinä.....
Ainakin jenkkiversio super sabre käyttää tuota 2424-mallia
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Antti S, ari, farmeri, Ferkku, Pataässä, riude ja 61 vierailijaa