zundapp moottoripyörän osia
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
- Viesti:
zundapp moottoripyörän osia
Löytyisiköhän kenenkään navetanvintilta zundapp 250s trophyn raatoa?
Tuli hankittua melko hyväkuntoinen yksilö entisöintiin, mutta pikkasen peltiosia puuttuu. ym muuta pikkukilkettä. tai onko tietoa mistä kannattaisi ruveta etsimään. perus googlauksella löytyy euroopasta montakin kauppaa, mutta ovat keskittyneet mopoihin ja uudempiin prätkiin. Omani vm. on 1962....
Tai onko kellään hengissä olevaa yksilöä, josta voisi ottaa mittoja ketjukotelon tekoa varten?
Tuli hankittua melko hyväkuntoinen yksilö entisöintiin, mutta pikkasen peltiosia puuttuu. ym muuta pikkukilkettä. tai onko tietoa mistä kannattaisi ruveta etsimään. perus googlauksella löytyy euroopasta montakin kauppaa, mutta ovat keskittyneet mopoihin ja uudempiin prätkiin. Omani vm. on 1962....
Tai onko kellään hengissä olevaa yksilöä, josta voisi ottaa mittoja ketjukotelon tekoa varten?
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:06 pm
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
- Viesti:
Terve
Noihin on peltiosat hakusessa ja erityisen vaikeita on juuri nuo ketjusuojat. Ei varmaan auta muu, kuin koittaa pitää silmänsä auki. Tai tehdä itse. Minulla oli noita pyöriä joskus 6/7 yhtä aikaakin. Nyt yksi entisöity ja kolme "ajokuntoista". Tekniikkapuolen osaa löytyy myytäväksikin, mutta ei muistaakseni mitään peltiosia enää. Suomessa voi olla parikymmentä tuollaista entisöityna tai ainakin ajossa. VMPK:N jäsenluettlostakin löytyisi ainakin osa. Mutta ei ole tullut viimeaikoina katsottua. Nuita oli 175, 200 ja 250 kuutioisia. Kaksatasia ei tuotu Suomeen. Minulta löytyy tuohon kaikenlaista kirjallisuuttakin. Täälläkin joku aika sitten kaupattiin varaosakirjan kopiota.
Ja joku muukin kyseli osia. Piti vielä hanellekin YV.tä laittaa, mutta on ollut koko ajan muka jotain tärkeämpää. Jos joulun aikana kerkiäisi.
Noihin on peltiosat hakusessa ja erityisen vaikeita on juuri nuo ketjusuojat. Ei varmaan auta muu, kuin koittaa pitää silmänsä auki. Tai tehdä itse. Minulla oli noita pyöriä joskus 6/7 yhtä aikaakin. Nyt yksi entisöity ja kolme "ajokuntoista". Tekniikkapuolen osaa löytyy myytäväksikin, mutta ei muistaakseni mitään peltiosia enää. Suomessa voi olla parikymmentä tuollaista entisöityna tai ainakin ajossa. VMPK:N jäsenluettlostakin löytyisi ainakin osa. Mutta ei ole tullut viimeaikoina katsottua. Nuita oli 175, 200 ja 250 kuutioisia. Kaksatasia ei tuotu Suomeen. Minulta löytyy tuohon kaikenlaista kirjallisuuttakin. Täälläkin joku aika sitten kaupattiin varaosakirjan kopiota.
Ja joku muukin kyseli osia. Piti vielä hanellekin YV.tä laittaa, mutta on ollut koko ajan muka jotain tärkeämpää. Jos joulun aikana kerkiäisi.
Om traktorn stjälper, håll fast i ratten, HOPPA EJ !!
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
Tuossa linkki varaosakuvastoon: http://www.tori.fi/uusimaa/Zundapp_trop ... 0.htm?ma=1
Muuta minulla ei ole zundappiin jäljellä.
Muuta minulla ei ole zundappiin jäljellä.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2013 10:05 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
- Viesti:
Omani löyty kouvolasta työkeikalla.
Ei sulla satu olemaan ylimääräistä takavaloa tai ketjukoteloa? Multa löytyisi ylimääräinen tankki ja etulokari.....
Tuota ketjukoteloa ei tahdo löytyä mistään, joten ajattelin paukutella sen itse. Pitäisi vain saada jostain mitat, kun en ole nähnyt moista kun kuvissa....
Ei sulla satu olemaan ylimääräistä takavaloa tai ketjukoteloa? Multa löytyisi ylimääräinen tankki ja etulokari.....
Tuota ketjukoteloa ei tahdo löytyä mistään, joten ajattelin paukutella sen itse. Pitäisi vain saada jostain mitat, kun en ole nähnyt moista kun kuvissa....
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
- Viesti:
Omani löyty kouvolasta työkeikalla.
Ei sulla satu olemaan ylimääräistä takavaloa tai ketjukoteloa? Multa löytyisi ylimääräinen tankki ja etulokari.....
Tuota ketjukoteloa ei tahdo löytyä mistään, joten ajattelin paukutella sen itse. Pitäisi vain saada jostain mitat, kun en ole nähnyt moista kun kuvissa....
Ei sulla satu olemaan ylimääräistä takavaloa tai ketjukoteloa? Multa löytyisi ylimääräinen tankki ja etulokari.....
Tuota ketjukoteloa ei tahdo löytyä mistään, joten ajattelin paukutella sen itse. Pitäisi vain saada jostain mitat, kun en ole nähnyt moista kun kuvissa....
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2013 10:05 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:06 pm
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
- Viesti:
Aikaisemmassa viestiketjussa ”jaskah”:lle vastatessani väitin, että Accessory Mart:lla (=Domiracer) Ohiossa saattaisi olla peltiosia näihin. Mutta eihän koko firmaa ole näköjään aikoihin ollut olemassa. Aika menee niin nopeasti. (Nuo osat on kyllä varmaan markkinoilla jo esim jenkkien E-bayssa.) En ole koskaan nähnyt millään saksalaisilla firmoilla näihin mitään peltiosia myynnissä. Pakoputkia nykyään näköjään joku jossakin teettää, koska niitä esim saksan E-bayssä on myynnissä. Äänenvaimentajat saattaa muuten olla samanlaiset molemmissa
(175/250) mutta 250:ssa pää (irto-osa) on pystysuunnassa litistetty. Pienemmässä se on sillälailla supistetty, ja pyöreä. Takalamppuja on kahta eri tyyliä. Yleensä Suomessa kaksipuolikkaissa oli se pyöreä `Hella` takavalo siinä pitkässä alumiinivalukotelossa. Se valu on monesti huonolaatuista,
ja hapertuu ajan kanssa omia aikojaan. Hyvällä tuurilla voi olla kunnossakin. Itse se takavalo on sama, kuin lukemattomissa Bemareissa.(Ja ainakin Viktoria Bergmeisterissä) Niitä saattaa olla hyvinkin liikkeellä. Ainakaan se ei kovin harvinainen ole. Toinen, mitä käytettiin oli se `Hella`n
pienempi soikea, joka ainakin on erittäin yleinen saksalaisissa pyörissä. Molempia on samanikäisissä pyörissä, ja molemmat on minusta yhtä ”alkuperäisiä”. Siitä on jo aikaa, kun näitä enempi tuli harrastettua. Ostin ensimmäisen omani muistaakseni vuonna -77. Koko S-sarjaa valmistettiin (-55-62) muistaakseni vain n. 15 000 (?) kpl. (tarkistan tuon vielä jostakin)
Koko Saksan valtava mp-teollisuus ajettiin alas muutamassa vuodessa, juuri tuohon aikaan.
(Täysin kuplavolkkarin syytä)
En ole varma tehtiinkö vielä -63, mutta ainakin rekisteröity on. Tekniikkapuoli on kokolailla lujaa tekoa. Vaikka vähän erikoista onkin. Yksiosainen kampiakseli on kallis korjata, muttei mahdoton. Monesti se on mennyt seisoessa pilalle. Kytkinpuolen purkamisessa ei kannata hätäillä, jos ei ole tuttu ennestään. Kytkinhän on tavallaan väärinpäin. Vaihteiston ns. Norton-tyyppinen (sorvareille tuttu, ei liity samannimiseen m-pyörään).
Linkin kuvassa on minusta asiallisen näköinen 250 S Trophy. Näyttäisi, että on 16 tuuman pyörillä.
Suomessa esiintyi kyllä ilmeisesti enemmän 18” pyörillä.
http://www.vintagebike.co.uk/pictures/z ... 0s-trophy/
Lähetin ”jaskah”:lle kuvia omastani.
Minkä värisiä muuten teidän pyörät on? Musta ja metallisininen oli luultavasti Suomessa ne yleisimmät värit.
Terv SP
(175/250) mutta 250:ssa pää (irto-osa) on pystysuunnassa litistetty. Pienemmässä se on sillälailla supistetty, ja pyöreä. Takalamppuja on kahta eri tyyliä. Yleensä Suomessa kaksipuolikkaissa oli se pyöreä `Hella` takavalo siinä pitkässä alumiinivalukotelossa. Se valu on monesti huonolaatuista,
ja hapertuu ajan kanssa omia aikojaan. Hyvällä tuurilla voi olla kunnossakin. Itse se takavalo on sama, kuin lukemattomissa Bemareissa.(Ja ainakin Viktoria Bergmeisterissä) Niitä saattaa olla hyvinkin liikkeellä. Ainakaan se ei kovin harvinainen ole. Toinen, mitä käytettiin oli se `Hella`n
pienempi soikea, joka ainakin on erittäin yleinen saksalaisissa pyörissä. Molempia on samanikäisissä pyörissä, ja molemmat on minusta yhtä ”alkuperäisiä”. Siitä on jo aikaa, kun näitä enempi tuli harrastettua. Ostin ensimmäisen omani muistaakseni vuonna -77. Koko S-sarjaa valmistettiin (-55-62) muistaakseni vain n. 15 000 (?) kpl. (tarkistan tuon vielä jostakin)
Koko Saksan valtava mp-teollisuus ajettiin alas muutamassa vuodessa, juuri tuohon aikaan.
(Täysin kuplavolkkarin syytä)
En ole varma tehtiinkö vielä -63, mutta ainakin rekisteröity on. Tekniikkapuoli on kokolailla lujaa tekoa. Vaikka vähän erikoista onkin. Yksiosainen kampiakseli on kallis korjata, muttei mahdoton. Monesti se on mennyt seisoessa pilalle. Kytkinpuolen purkamisessa ei kannata hätäillä, jos ei ole tuttu ennestään. Kytkinhän on tavallaan väärinpäin. Vaihteiston ns. Norton-tyyppinen (sorvareille tuttu, ei liity samannimiseen m-pyörään).
Linkin kuvassa on minusta asiallisen näköinen 250 S Trophy. Näyttäisi, että on 16 tuuman pyörillä.
Suomessa esiintyi kyllä ilmeisesti enemmän 18” pyörillä.
http://www.vintagebike.co.uk/pictures/z ... 0s-trophy/
Lähetin ”jaskah”:lle kuvia omastani.
Minkä värisiä muuten teidän pyörät on? Musta ja metallisininen oli luultavasti Suomessa ne yleisimmät värit.
Terv SP
Om traktorn stjälper, håll fast i ratten, HOPPA EJ !!
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
- Viesti:
ainakin varaosakuvastossa tuo pakoputkihomma on juuri noin eli 175 on sellainen "sikari" päässä ja 250 on litistetty. ei ole sitä kuvastoa juuri käsillä, joten en ole varma siitä litistyksestä, että onko se kiinteä vai irto osa.... voin varmistaa.
Tämä takavalotieto on mielenkiintoinen eli helpottanee etsintää....
Mun pyörä on musta, tosin joku pirulainen on maalaillut tankkiin uudet "alkuperäiskuviot" pensselillä?!!!! Miksi? en tiedä. Lähti onneksi suht kivuttomasti soodalla. Huominen meneekin sitten parin pikku lommon kanssa taistellessa
Tämä takavalotieto on mielenkiintoinen eli helpottanee etsintää....
Mun pyörä on musta, tosin joku pirulainen on maalaillut tankkiin uudet "alkuperäiskuviot" pensselillä?!!!! Miksi? en tiedä. Lähti onneksi suht kivuttomasti soodalla. Huominen meneekin sitten parin pikku lommon kanssa taistellessa
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
- Viesti:
ainakin varaosakuvastossa tuo pakoputkihomma on juuri noin eli 175 on sellainen "sikari" päässä ja 250 on litistetty. ei ole sitä kuvastoa juuri käsillä, joten en ole varma siitä litistyksestä, että onko se kiinteä vai irto osa.... voin varmistaa.
Tämä takavalotieto on mielenkiintoinen eli helpottanee etsintää....
Mun pyörä on musta, tosin joku pirulainen on maalaillut tankkiin uudet "alkuperäiskuviot" pensselillä?!!!! Miksi? en tiedä. Lähti onneksi suht kivuttomasti soodalla. Huominen meneekin sitten parin pikku lommon kanssa taistellessa
Tämä takavalotieto on mielenkiintoinen eli helpottanee etsintää....
Mun pyörä on musta, tosin joku pirulainen on maalaillut tankkiin uudet "alkuperäiskuviot" pensselillä?!!!! Miksi? en tiedä. Lähti onneksi suht kivuttomasti soodalla. Huominen meneekin sitten parin pikku lommon kanssa taistellessa
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:06 pm
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
- Viesti:
Kyllä se takaosa on molemmissa irto-osa. En ole koskaan 175 kuutioista entisöinyt. Jos siinä on hoikempi pakokäyrä, niin sittenhän se pönttosakin on erilainen kuin kakspuolikkaassa. Sisäkaluissakin voi olla eroa.
Koitan selvittää sitä takavalohommaa. Kiinnitysreiistä voi päätellä kumpi takavalo sinun pyörässäsi on ollut.
Koitan selvittää sitä takavalohommaa. Kiinnitysreiistä voi päätellä kumpi takavalo sinun pyörässäsi on ollut.
Om traktorn stjälper, håll fast i ratten, HOPPA EJ !!
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:06 pm
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
- Viesti:
Tuossa käyrä. Ei nyt näköjään ollutkaan aivan helpolla pönttöjä tyrkyllä.
Omaani ostin joku vuosi sitten Jean Davids:lta Hollannista. Se oli valmiiksi kromattu, mutta sen verran raakile, että taaempi kiinnike piti itse hitsata. Mutta sehän ei oikeastaan jää näkyviin.
http://www.ebay.de/itm/Krummer-fur-Zund ... SwQTVV-UMW
Omaani ostin joku vuosi sitten Jean Davids:lta Hollannista. Se oli valmiiksi kromattu, mutta sen verran raakile, että taaempi kiinnike piti itse hitsata. Mutta sehän ei oikeastaan jää näkyviin.
http://www.ebay.de/itm/Krummer-fur-Zund ... SwQTVV-UMW
Om traktorn stjälper, håll fast i ratten, HOPPA EJ !!
-
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 3:55 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1502
- Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
- Paikkakunta: Juuka
- Viesti:
Omassa 175S-mallissa v-57, on takavalo mallia Hella K2424. Alkuperäismallinen äänenvaimennin puuttuu minultakin. Sähköpuolen osia tuli aikoinaan tilattua Motorrad Höydenin kautta, Taitaa viela kuvastotkin olla tallessa. http://www.motorradhoyden.com/
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2013 10:05 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Moi
Mulla on tuossa mustassa 250 -63:ssa tuo takavalo aivan jotain muuta, näyttäs että se oisi lainattu soliferin sm:stä, sitten tuossa metallin sinisessä 175 -64:ssa tai ainakin silloin rekisteröity on semmoinen ovaali, erinäköinen taas kuin noissa teidän kuvissa tai ainakin muistelen näin.
Tuo etulokasuoja kans ihmetyttää tuossa 250 trophyssä kun se on semmoinen paljon sirompi kuin mitä pitäisi olla eli onko käytetty muunkinlaisia suojia kun vielä näyttäisi että se on ollut siinä aina.
Mulla on tuossa mustassa 250 -63:ssa tuo takavalo aivan jotain muuta, näyttäs että se oisi lainattu soliferin sm:stä, sitten tuossa metallin sinisessä 175 -64:ssa tai ainakin silloin rekisteröity on semmoinen ovaali, erinäköinen taas kuin noissa teidän kuvissa tai ainakin muistelen näin.
Tuo etulokasuoja kans ihmetyttää tuossa 250 trophyssä kun se on semmoinen paljon sirompi kuin mitä pitäisi olla eli onko käytetty muunkinlaisia suojia kun vielä näyttäisi että se on ollut siinä aina.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 6:50 pm
- Viesti: