valmet etuakselin osien haalintaa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Kalliomäki
Viestit: 2
Liittynyt: Su Joulu 13, 2020 1:01 pm
Viesti:

Re: valmet etuakselin osien haalintaa

Viesti Kirjoittaja Kalliomäki »

Carraro 715/22 tyyppi. Kilpi löytyy omasta samanlaisesta oikealta puolelta, akseliputken takaa.
RH 6
Viestit: 452
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 10:52 pm
Viesti:

Re: valmet etuakselin osien haalintaa

Viesti Kirjoittaja RH 6 »

Ei tietysti asiaan liity, mutta kommentoidaan nyt tuota varaosasaatavuutta vähän, kun Valmettia moititaan (aiheestakin). Ei se aina helppoa ole kaikilla läntisillä merkeilläkään. Fiatista lähinnä omaa kokemusta ja kun kyseessä on viimeisen vuosimallin 80 sarjalainen, niin monessakin kohtaa on ollut sitä, ettei osia löydy tai maksaa paljon, koska on osien suhteen jotenkin keräilyerän vaikutelma. Nelivedon etuakselin kääntökotelo oli juuri sellainen. Marjakankaalla oli kyllä useampaa mallia, mutta yksikään ei käynyt tähän suoraan. Käypäisen olisi Italiasta kai saanut, mutta hintaan 1700 euroa. Ainakin itse pidin isona rahana vanhaan traktoriin. Kalleimman Marjakankaalta löytyneistä sitten sovittelin käypäiseksi. Ohjaussylinterin joutu tekemään uuden ja raidetangon pääkään ei käynyt suoraan. Mietin sitä, että josko olisi tehnyt kokonaan alusta itse, mutta sitten laiskuus voitti. Epäilen, että näitä tilanteita tulee vastaan enemmän ja enemmän useammalla merkillä, kun varaosavastuu on rajattu ja tarvikeosan valmistajia ei kiinnosta asia ehken samalla mallilla, kun volyymia ei ole niinkuin majoreissa. Belaruksen käyttäjät saattavat olla onnellisemmassa osassa tämän suhteen, mutta jokin helpotus heillekin elämään suotakoon :wink:
Make
Viestit: 1337
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Re: valmet etuakselin osien haalintaa

Viesti Kirjoittaja Make »

955 Natikan vuodelta -81 ulosoton osia ei meninannut saada mistään. Euroopasta purkamolta tuli sellainen, joka koneistamalla saatiin sopimaan. Yhtä laakeria ei saanut, sorvattiin vähän isomman laakerin ulkokehästä pois.
CS 120 Case vuodelta 2002 Paisuntasäiliötä ei saanut uutena mistään, tuli purkamolta Euroopasta. Alavesiletkua ei saa mistään, joutuu tekemään. Tuossa on haara paisuntasäiliöön.
Kaverilta kuultua New Holland TM sarjan moottorinosat kortilla. Lohkoihin on pitkät jonot Euroopan purkamoilla.
trahata
Viestit: 810
Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
Viesti:

Re: valmet etuakselin osien haalintaa

Viesti Kirjoittaja trahata »

Eikä tolla etuakselilla ole mitään tekemistä Valmetin kanssa,samaa akselia on monessa muussa ja valmistaja ulkomainen kpl määräsesti valmistettu paljon
aarne
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: valmet etuakselin osien haalintaa

Viesti Kirjoittaja aarne »

Onkohan tuo Carraro 715/22 miten sama akseli kuin 8210 Fordissa ollut iso 10 pulttinen Carraro. Hyvin saman näköinen ainakin äkkiseltään.

Pienemmissä ollut 8 pulttinen Carraro kai sama kuin aikalaisten valmettien Carraro..? Valmetin traktoreissa ei kai isompia Carraroita ole ollutkaan.
stls
Viestit: 1075
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: valmet etuakselin osien haalintaa

Viesti Kirjoittaja stls »

aarne kirjoitti: Ke Tammi 27, 2021 3:01 pm Onkohan tuo Carraro 715/22 miten sama akseli kuin 8210 Fordissa ollut iso 10 pulttinen Carraro. Hyvin saman näköinen ainakin äkkiseltään.

Pienemmissä ollut 8 pulttinen Carraro kai sama kuin aikalaisten valmettien Carraro..? Valmetin traktoreissa ei kai isompia Carraroita ole ollutkaan.
Fordin akseli on 715/20, joten aika paljon samaakin osaa, mutta myös eri kuten läpimenevä ohjaussylinteri.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: akkli, Jokisalo ja 28 vierailijaa