valmet etuakselin osien haalintaa
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2020 1:01 pm
- Viesti:
Re: valmet etuakselin osien haalintaa
Carraro 715/22 tyyppi. Kilpi löytyy omasta samanlaisesta oikealta puolelta, akseliputken takaa.
-
- Viestit: 452
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 10:52 pm
- Viesti:
Re: valmet etuakselin osien haalintaa
Ei tietysti asiaan liity, mutta kommentoidaan nyt tuota varaosasaatavuutta vähän, kun Valmettia moititaan (aiheestakin). Ei se aina helppoa ole kaikilla läntisillä merkeilläkään. Fiatista lähinnä omaa kokemusta ja kun kyseessä on viimeisen vuosimallin 80 sarjalainen, niin monessakin kohtaa on ollut sitä, ettei osia löydy tai maksaa paljon, koska on osien suhteen jotenkin keräilyerän vaikutelma. Nelivedon etuakselin kääntökotelo oli juuri sellainen. Marjakankaalla oli kyllä useampaa mallia, mutta yksikään ei käynyt tähän suoraan. Käypäisen olisi Italiasta kai saanut, mutta hintaan 1700 euroa. Ainakin itse pidin isona rahana vanhaan traktoriin. Kalleimman Marjakankaalta löytyneistä sitten sovittelin käypäiseksi. Ohjaussylinterin joutu tekemään uuden ja raidetangon pääkään ei käynyt suoraan. Mietin sitä, että josko olisi tehnyt kokonaan alusta itse, mutta sitten laiskuus voitti. Epäilen, että näitä tilanteita tulee vastaan enemmän ja enemmän useammalla merkillä, kun varaosavastuu on rajattu ja tarvikeosan valmistajia ei kiinnosta asia ehken samalla mallilla, kun volyymia ei ole niinkuin majoreissa. Belaruksen käyttäjät saattavat olla onnellisemmassa osassa tämän suhteen, mutta jokin helpotus heillekin elämään suotakoon
-
- Viestit: 1337
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: valmet etuakselin osien haalintaa
955 Natikan vuodelta -81 ulosoton osia ei meninannut saada mistään. Euroopasta purkamolta tuli sellainen, joka koneistamalla saatiin sopimaan. Yhtä laakeria ei saanut, sorvattiin vähän isomman laakerin ulkokehästä pois.
CS 120 Case vuodelta 2002 Paisuntasäiliötä ei saanut uutena mistään, tuli purkamolta Euroopasta. Alavesiletkua ei saa mistään, joutuu tekemään. Tuossa on haara paisuntasäiliöön.
Kaverilta kuultua New Holland TM sarjan moottorinosat kortilla. Lohkoihin on pitkät jonot Euroopan purkamoilla.
CS 120 Case vuodelta 2002 Paisuntasäiliötä ei saanut uutena mistään, tuli purkamolta Euroopasta. Alavesiletkua ei saa mistään, joutuu tekemään. Tuossa on haara paisuntasäiliöön.
Kaverilta kuultua New Holland TM sarjan moottorinosat kortilla. Lohkoihin on pitkät jonot Euroopan purkamoilla.
-
- Viestit: 810
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
- Viesti:
Re: valmet etuakselin osien haalintaa
Eikä tolla etuakselilla ole mitään tekemistä Valmetin kanssa,samaa akselia on monessa muussa ja valmistaja ulkomainen kpl määräsesti valmistettu paljon
-
- Viestit: 1830
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: valmet etuakselin osien haalintaa
Onkohan tuo Carraro 715/22 miten sama akseli kuin 8210 Fordissa ollut iso 10 pulttinen Carraro. Hyvin saman näköinen ainakin äkkiseltään.
Pienemmissä ollut 8 pulttinen Carraro kai sama kuin aikalaisten valmettien Carraro..? Valmetin traktoreissa ei kai isompia Carraroita ole ollutkaan.
Pienemmissä ollut 8 pulttinen Carraro kai sama kuin aikalaisten valmettien Carraro..? Valmetin traktoreissa ei kai isompia Carraroita ole ollutkaan.
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: valmet etuakselin osien haalintaa
Fordin akseli on 715/20, joten aika paljon samaakin osaa, mutta myös eri kuten läpimenevä ohjaussylinteri.aarne kirjoitti: ↑Ke Tammi 27, 2021 3:01 pm Onkohan tuo Carraro 715/22 miten sama akseli kuin 8210 Fordissa ollut iso 10 pulttinen Carraro. Hyvin saman näköinen ainakin äkkiseltään.
Pienemmissä ollut 8 pulttinen Carraro kai sama kuin aikalaisten valmettien Carraro..? Valmetin traktoreissa ei kai isompia Carraroita ole ollutkaan.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], turos_88 ja 21 vierailijaa