Sivu 1/8

zetorin 7045 vaihelaatikkoon pääsy? (kuvia halkaisusta)

Lähetetty: Ke Tammi 28, 2015 9:56 pm
Kirjoittaja KKA
Elikkäs zetori menee katkaisuhoitoon ja sammalla nyt mietittiin että jos aukaisi vaihelaatikon ja kurkkaisi sisään mutta miten?
Pitääkö hytti nostaa kokonaan pois vai ei?

Entäs halutaan muuttaa zetorin nopeutta? Pitääkö sit nostaa koko vaihelaatikkopöydälle että päästään tekee muutoksia?

Muutos voisi olla sellainen että hidas/nopea alue muuttuu nopeammaksi...
Nopean alueen huippunopeus tällä hetkellä 25km/h ja voisi olla 35-40km/h

Re: zetorin 7045 vaihelaatikkoon pääsy?

Lähetetty: To Tammi 29, 2015 11:49 am
Kirjoittaja popo99
KKA kirjoitti: Entäs halutaan muuttaa zetorin nopeutta? Pitääkö sit nostaa koko vaihelaatikkopöydälle että päästään tekee muutoksia?

Muutos voisi olla sellainen että hidas/nopea alue muuttuu nopeammaksi...
Nopean alueen huippunopeus tällä hetkellä 25km/h ja voisi olla 35-40km/h
tuon mallinumeroiseen setoriin voi nopeutus käytännössä olla mahdotonta...tai tietty jos kaikki rattaat teetät uutta laatikkoon :roll:

Lähetetty: To Tammi 29, 2015 12:29 pm
Kirjoittaja heijo
Hytin lattia lähtee irti, ensin matot veks ja sitten taitaakin jo etulattia lähteä, sittenpä se alkaakin tekijälle avautumaan mitä tehdä seuraavaksi.
Nopeammaksi tuskin saat muuten kuin ajamalla kuormurin lavalle, tai ehkä portaalin välityksiä muuttamalla.

Lähetetty: To Tammi 29, 2015 4:56 pm
Kirjoittaja trahata
tuon mallin nopeutus tehdään käsittääkseni taka ,akselin porttaaleissa ,ei vaihteistossa.Tehokansi Forssasta sen tietää kun ovat sellaisen muutoksen ainakin noin harrastus pohjalta tehneet.

Lähetetty: To Tammi 29, 2015 5:16 pm
Kirjoittaja Rokressi
Jos nopeutus tehdään pelkästään taka-akselin portaaleihin, niin ko malli muuttuu nelivedosta takapotkuksi :wink:

Lähetetty: To Tammi 29, 2015 5:22 pm
Kirjoittaja HL-Zetor
Rokressi kirjoitti:Jos nopeutus tehdään pelkästään taka-akselin portaaleihin, niin ko malli muuttuu nelivedosta takapotkuksi :wink:
Minkähän kokoset etuset se vaatis jotta olis balanssis? :mrgreen:

Lähetetty: To Tammi 29, 2015 5:27 pm
Kirjoittaja ihmehitsari
Rokressi kirjoitti:Jos nopeutus tehdään pelkästään taka-akselin portaaleihin, niin ko malli muuttuu nelivedosta takapotkuksi :wink:
Jooh, takapotkussa onkin vakiona jousitettu etuakseli huimempiin nopeuksiin siirtymistä ajatellen.

Lähetetty: To Tammi 29, 2015 5:30 pm
Kirjoittaja Rokressi
HL-Zetor kirjoitti:
Rokressi kirjoitti:Jos nopeutus tehdään pelkästään taka-akselin portaaleihin, niin ko malli muuttuu nelivedosta takapotkuksi :wink:
Minkähän kokoset etuset se vaatis jotta olis balanssis? :mrgreen:
Saattas alkaa Zetkakin muistuttaa erehdyttävästi Countya :shock:

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 12:18 pm
Kirjoittaja KKA
Mikäs tässä mallissa on niin erikoista, ettei pysty muuttamaan nopeutta?
:shock:

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 1:33 pm
Kirjoittaja IH man
Nopeuden muutos pitää toteuttaa vaihteistossa, ennen etupään vedon lähtöä, muuten etupää pyörii liian hitaasti 4 vetopäällä ajettaessa. Taka vetosessa tilanne eri.

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 2:05 pm
Kirjoittaja Rokressi
Lisäksi, jos noin suuren nopeutuksen tekee kaikkiin vaihteisiin vaikuttavana, niin nopean puolen pakkivaihde jää virattomaksi työhommissa. Menee kahden kepin hämmentämiseksi tai kytkimen luistattamiseksi :(

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 2:13 pm
Kirjoittaja KKA
Tänään olisi tarkoitus zetorin nilkuttaa siiloon jossa tapahtuu katkaisu...
Kuvia on tarkoitus lisätä ku rojekti etenee....

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 2:34 pm
Kirjoittaja Rokressi
KKA kirjoitti:Tänään olisi tarkoitus zetorin nilkuttaa siiloon jossa tapahtuu katkaisu...
Kuvia on tarkoitus lisätä ku rojekti etenee....
Pistähän juttua ja kuvia tuonne zetormiestenkin puolelle. Varmaan moni zetkanomistaja seuraisi silmä kovana projektin etenemistä.

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 4:48 pm
Kirjoittaja heijo
Sovitat siihen Kylmäkosken kertojan kuten Nuhvissa aikoinaan, saat 10 vaihdetta lisää.

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 5:39 pm
Kirjoittaja KKA
Kylmäkosken kertoja? Saisikokuvia ja tietoa lisää....

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 7:02 pm
Kirjoittaja ihmehitsari
KKA kirjoitti:Kylmäkosken kertoja? Saisikokuvia ja tietoa lisää....

Jotain...

http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tieto ... en-kertoja

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 9:06 pm
Kirjoittaja MOP
Kylmäkosken kertojia ei ole valmistettu 50 vuoteen. Ja uskallan eppäillä, ettei sitä saa tuohon setoriin millään konstilla. Ainakaan kohtuu kustannuksin. Lähde aikaisemmin reisuun, niin sillä se nopeuden puute korjaantuu.

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 10:08 pm
Kirjoittaja ihmehitsari
Monipuolisen pto:n omaavan Setuurin saa kyllä kulkemaan maantiellä kohtuullisen kovaa aika helpostikin; vetävä peräkärry tappituntumaan.
Hankaloittaa tietysti jossain määrin elämistä, mutta eihän kaikkea voi aina saada.
On tyydyttävä kompromisseihin , varsinkin jos ei oo rahhoa ostaa semmosta kampetta jolla menohaluja luonnostaan

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2015 11:50 pm
Kirjoittaja lukke
Vanhaksi kun tullooen muista kaavioo; jos vaihtaa renkaat esim16.9/ 34 tuumas sarjaan, ja kiekat voe nostaa hyrrässä 2700rpm kulukesko tuo kolomeekymppiä?, pakki olisi vielä kohtuullinen, aikoinaan jaarittelin tuon kaasa homma purkkautu ostin koneen joka kulukee kuutakytä, p pyörän vaihdolla tuli tie ajoon ,keppi hommaa ja muuta räpläämistä tannerr töissä!

Lähetetty: Ma Helmi 02, 2015 6:50 am
Kirjoittaja KKA
http://aijaa.com/a/pPF0OU

sieltäpä kuvia rojektista... näin alkuun...