zetorin 7045 vaihelaatikkoon pääsy? (kuvia halkaisusta)

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
HL-Zetor
Viestit: 4723
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
Paikkakunta: VIRRAT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Kuinkas tämä jäähdytysnesteen pumppu toimii?
Imee vai työntää?

Tällä hetkellä siihen yläpuolelle menee 10-12 mm kupariputki? Ja pumpun alhaalta menee paksuputki jäähdyttäjän ala osaan... kuvan voi ottaa myöhemmin..
Ps. Yläpuolella on myös tulpattu putki (suunnilleen samankokoinen kuin pumpun alaosassa menevä putki n. 32? 28?)


Termostaatilta lähtee putki joka yhtyy jokaiseen pyttyyn ja päässä on lämpötilananturi ja vieressä kaksi lähtöä? Lähtiköhän toisesta letku hytin lämppärille?
gebes
Viestit: 87
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 1:43 pm
Paikkakunta: SIUNTIO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gebes »

Noh. Saitkos Sakulta tiedon että mitkä rattaat käännetään toistepäin että alkaa setori kulkemaan.
Muistaakseni menee suunnilleen pikkualuella sen mitä orkkis nopealla.
Jcb 4CN
Ex. Ford 655C
Ex. Zetor 7745 Special
Ex. Ford 7610 MkII
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Enpä ole saanut. Hänen mielestään tähän ei muutoksia saa....

Tänään muuten zetorista sain ekat savut remontin jäljiltä... vielä pitäisi perä aukaista sekä uusia takaa jarrut, sekä koota pellit takaisin ja etukuormaaja...

Ps. Alakerta kun on nyt laitettu, niin kone kehrää kuin kissa. Koneen äänetkin ovat muuttuneet tasaisemmaksi/hiljaisemmaksi. Pyörii kuin hyrrä.....
Uudet öljyt on koneessa mutta vaihdan ne kyllä 50 tunnin kuluttua...


Kyll
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

http://www.agroservishlucin.cz/5011-704 ... index.html

Liitteeessä oleva laakerin (numero 49) vastakappale... ihan naarmuilla eli sökö...

iso ratas (numero12) vaelti vasemmalta oikealle ennen kun purettiin kokonaan se pois. eli onko entinen vierailija jättänyt sen kiristämättä kunnolla. numeroi 6 ei ollut ollenkaan. 15 ja 16 ne ei ollut tarpeeksi kireällä.

ylempää akselia ei olla vielä purettu (pultit jumissa)
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Käsijarru panta on sökö... jarrupalat on hyväkuntoiset ja pintaa on. Onkos se oikea nimi työsylinteri joka painaa jarrupaloja rumpuun päin?
Ne pitää uusia molemmilta puolilta nyt kun kerrankin aukaistaan jarrut.
jouto
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

No, noista nimityksistä: työsylinteri se on, jotkut puhuvat pyöräsylinteristäkin halutessaan erottaa sen polkimen takana olevasta pääsylinteristä.

Ja jarrupalojen sijasta viitannet jarruhihnoihin, jos rumpujarrukoneesta kerran puhut. Palathan viittaavat yleensä levyjarrujen kitkapaloihin.

Vetoakseleiden stefat on hyvä vaihtaa kun kerran pudotat portaalit pois.

AI NIIN: köytithän tasauspyörästön lukon pohjaan ennen oikean puolen portaalin irrottamista. Muutoin tuppaa lukkoholkki pudottautumaan peräosaston pohjaan.

t. Kauko Ollila
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

No enpä tietenkään ole käyttänyt. Mites ny??
Mistä kohtaa olis pitäny käyttää ja miten tilanne ny korjataan?
jouto
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

Kaivoin muistin tueksi korjausopuksen ja pyydän anteeksi pelästytystä. Ei sieltä mitään putoa jarruja aukoessa.

Eikä korjausohjeessa mainita lukon kytkemisestä mitään portaaleja akseleineen pois purettaessa, joten lukkopala pysynee paikallaan silloinkin.

Sotkin nyt asian D-B:n lukon käsittelyyn. Mutta asian voi varmistaa Setka-Sakulta, jonka taidet tietääkin.

Sori väärä hälytys!

Kauko Ollila
Jusi
Viestit: 595
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusi »

Jos lukko ei ole päällä kun irroittaa porttaalin jos pyöräyttää lukkoa voi mennä "jako sekaisin". Eli koontivaiheessa voi olla hankalaa saada lukkoa ja vetopyörää akselin rihloille, voi vaatia jonkinverran työtä.
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Kysyisin hydraulipuolelta?

Penkin alla on hydraulipuolen suodatin joka on aivan tukossa. Niin mikä merkitys tällä on takanostolaitteen toiminnalle? Meneekö kaikki neste sen suodattimen läpi paineella vai kiertääkö osa esteistä suodattimen läpi
Puuha2
Viestit: 3114
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Puuha2 »

Jos on pientä rautahiutaletta niin kannattaa ottaa pumppu irti. On helposti irroitettavissa perän alta kun purkaa koukkuvarustelun. Siellä on hydesuodatin tukossa pumpun kyljessä ja varmasti myös pumppu ehtoolla. Oletan tämän olevan ur 1? Pilaa nopeasti nostosylinterin sekä männän. Nekin ok helppo vaihtaa ja kustantaa tiivisteineen n. 80 euroa.

Virosta maatalouskapasta saat uuden pumpun 70 euroon tarvikkeena, orginelli 170 tai sitte suurempi pumppu 110 painerajottimen kera. www.pmkaubamaja.ee/?lang=fi Toimitus parissa arkipäivässä perillä.
Kuva

Tehkääpä perässä
jouto
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

KKA kirjoitti:Kysyisin hydraulipuolelta?

Penkin alla on hydraulipuolen suodatin joka on aivan tukossa. Niin mikä merkitys tällä on takanostolaitteen toiminnalle? Meneekö kaikki neste sen suodattimen läpi paineella vai kiertääkö osa esteistä suodattimen läpi
Tarkoitatko kirjaimellisesti hytissä penkin alla? Silloin siellä on joku muu suodatin kuin mitä alunperin on. Se lienee ulkopuoliselle jälkiasennetulle hydrauliikalle, tuskin paineenalainen.

Tehdaskuosisessa *2-sarjan Zetkun perässä vasemmalla taka-akselin alla on imusuodatin. Jos se on tukossa, niin pumppu ei saa öljyä, ja jos on sen imuttimen verkkosihti rikki ja täynnä pskaa&rautaa, pumppu saa sekä pskaa, rautaa että öljyä ja menee uuden ostoksi ja perän siivoamiseksi ennen kuin uutta pumppua asennellaan.

Ja paluuvirtasuodatin on traktorin sivulla, enhän nyt vaan muista kummalla puolen takarenkaan etupuolla. Oikealla? Mutta helppo se on spotata kun katsoo vaan.

t. Kauko Ollila
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Voe hitsi. Voe hitsin hitsi. Tarkoitan hyvin pitkälti sitä ku penkin alta irrotetaan hytin iso pohja levy että päästään hydraulipuolen kantta irrottaa. Ni on siellä on alkuperäinen metalli siivilällä varustettu magneetti suodatin... kuvaa en nyt vielä saa laitettua mutta yksinkertaisesti sanottuna "täynnä joka puolelta" rauta tahnaa.. milloinkohan lie putsattu????? niin kiertääkö ne kaikki paluu puolen hyde nesteet sen kautta? Onkohan se ollu tukossa näin ollen lämmenny se neste ja onkohan myös varovenan kautta menny muu aineet?
jouto
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

Se imusihti irrotetaan ja puhdistetaan ja tarvittaessa vaihdetaan alakautta. Siellä on pohjaventtiili mikä pitää (jos pitää) öljyt koneessa kun sihtipropun avaa.

Huuhtelu on nyt tehtävä. Kaikki, mikä menee pumpulle kiertää tämän imusihdin kautta. Suosittelen nyt puhdistamaan pahimmat ja pistämään perään polttoöljyä ja kierrättämään sitä vanhalla pumpulla ja laskemaan kamat pois ja uusimaan hoidon tarpeeksi monta kertaa, että käikäleet tulevat pois kierrosta. Sitten vasta uutta pumppua. Ja mistä sinne sitä metallia on sitten enemmän tullut? Muustakin kuin tehtaan prosessista?

t. Kauko Ollila
Jusi
Viestit: 595
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusi »

Silloin kun menee neulalaakeri kytkin- ja pääakselin välistä niin metalli löytyy magneetistä ja sihdistä.
Puuha2
Viestit: 3114
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Puuha2 »

KKA kirjoitti:Kysyisin hydraulipuolelta?

Penkin alla on hydraulipuolen suodatin joka on aivan tukossa. Niin mikä merkitys tällä on takanostolaitteen toiminnalle? Meneekö kaikki neste sen suodattimen läpi paineella vai kiertääkö osa esteistä suodattimen läpi
Se on vain magneettisuodatin. Se kerää kaiken öljyssä olevan raudan joka irtoaa vaihteistosta, pumpulta, yms. muista kuluvista kohteista. Sen kautta kiertää kaikki öljy ja koska on rakenteeltaan tuollainen menee osa myös läpi.

Hydepumpun kyljessä oleva suodatin on sellainen että jos menee tukkoon päästää sivusta olevasta jousikuormitteisesta läpästä läpi. Tällöin kaikki pasko ja rauta pääsee pumppuun tekemään temppujaan. Suodatin ei muutoinkaan ole mikään kovin ihmeellinen ja autuaaksi tekevä. Pysäyttää vain sääskeä isommat partikkelit.

http://www.konekansa.net/showthread.php ... #post53092 viestistä löytyy kolme kuvaa.[/img]
Kuva

Tehkääpä perässä
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Missäs kohtaa se hyde pumpun kyljessä oleva suodatin on? Näkyvillä vai pitääkö purkaa että pääsee näkemään?
Puuha2
Viestit: 3114
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Puuha2 »

KKA kirjoitti:Missäs kohtaa se hyde pumpun kyljessä oleva suodatin on? Näkyvillä vai pitääkö purkaa että pääsee näkemään?
Pura vetolaitteet niin sitten saat taka-akselin alta kannen irti. Kansi on pyöreä ja kiinni muistaakseni 6 pultilla. Yleensä vetolaitteet on tiellä irroituksessa. On yleensä kiinni neljällä pultilla VOA akselin ympäriltä sekä alhalta nostovarsien tukien päällä molemmin puolin kahdella tai sitten vetolaitteen alatuki menee kannen ylitse jossa omat kiinnityspisteet. Ensin pitää toki laskea öljyt ennen kuin kannen irroittaa. Toteutus selviää kun kömpii traktorin taka-akselin alle.

Pumppu on kiinni kannessa 4 pultilla ja toisella puolen pumpun kyljessä on suodatin. Kannen mukana tulee myös ylipaineventtiili (kuvassa pystyssä oleva musta putkilo). Kannattaa vaihtaa sitten ainakin o-rengas kanteen kun käyttää irti. Tuppaa olemaan monesti aika perstaantunut ja voi alkaa vuotamaan. Sen koko on 15mm/2mm

Kuvallista ohjeistusta löydät http://zen1.net/konekansa/tietopankki/k ... rmatic.pdf

Suurtehopumppu vaatii pikkusen viilaa/rälläkkää jos on traktorissa mahdollisuus käyttää vaihteita ulosoton pyrittämiseen että saa paikoilleen.
Kuva

Tehkääpä perässä
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Mikä suurtehopumppu?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Massikkamiess, Semrush [Bot] ja 33 vierailijaa