zetorin 7045 vaihelaatikkoon pääsy? (kuvia halkaisusta)

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Nonnih!

tuossa katselin jarruvaloja ja huomasin että polkimien kohdalta on ne väkäset taitettu sivuun (jotka kytkee valot päälle ja poiis) no eihän siinä mitään.
mutta joku onkin katkassu kaikki piuhat poikki (eikä nyt ole tietoa mistä löytyy piuhojen toiset päät! :shock: :roll:

kuvia pitää laittaa, mutta on jollakin välähtäny joskus! (onneksi se en ole ollut minä) :lol:

:x
Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

KKA kirjoitti:Nostolaite rumpsauttaa ittensä automaatisti ylös koko ajan, koska jokupaikka päästää paineet pois..
Vika alkoi pahentua selvästi viime kesänä kun laitoin hydraulihalkojan väärin (ulostulo ja sisään meno meni väärin) ja ampui hytin sisälle nesteet kun o- tiiviste petti (toisessa jutussa olen lisännyt kuvia paikasta)

Eli tiedossa ei ole mikäpaikka on pettänyt mutta vikaa on jostain alettava selvittää (vai olisiko pumppu mennyttä?)
Pystyykö tähän tilalle vaihtamaan isomman pumpun kun virossa näyttää olevan eri kokoja tarjolla?

Mutta jos pumpun pystyy pohjassta ottamaanpois niin otetaan ja katsotaan miltä se näyttää!

Perhana kohta ei oo zetorissa mitään jälellä ku purkaantuu liian helposti :lol:
Tuota jos tarkoitat että nostolaite laskee itsestään ja sitten hetken kuluttua nostaa sen ite takasin ylös, toisin sanoen pilkkii, niin sillon männän tiivisteet vuotaa ja se käytättää nostolaitekannen irti. Juuri vaihdoin tuohon omaan ja männän tiivisteistä ei ollu juuri mitn jäljellä.

Nakkaat istuimen ulos ja irrotat istumen alla olevan tason. Neljällä pultilla alun perin kiinni edestä ja kahdella takkaa. Otat nostolaitevivuista nupit irti ja irrotat vetokoukun laukaisun, käsikytkimen ja käsijarrun vaijerit. Se taso pitäs nousta nyt poies. Irrottelet letkut ja suodattimelle menevän putken nostolaitekannesta ja reunoilla olevat pultit sekä työntövarren korvakkeen. Nostat taljalla kannen kattoluukusta ylös. Tilaa Setori Sakarilta uudet männän tiivisteet, O-renkaat paineputkenpätkään, alumiiniprikan siihen samaiseen putkenpätkään ja uuden tiivisteen kannen ja perärepun väliin. Samalla saat kasan ohjeita :) Kansi pitää laskea takaisin tasaisesti ja mieluusti ohjainpulttien avulla.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

siis mitähän kautta minä sinne pääsen käsiks, kun toiset sanoo et ala kautta ja toiset sanoo et yläkautta.... miten minä nyt tien?
heijo
Viestit: 2706
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heijo »

Taitaa pumppuun pääsy olla sittenkin alakautta, toisin kuin aiemmin väitin. Jos korjaat kuitenkin nuo nostosylinterin tiivisteet, niin joudut jokatapauksessa avaamaan nostolaitekannenkin joten aloita kuitenkin sieltä.
Minkä huollamme sen korjaamme.
Vallumaister
Viestit: 611
Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallumaister »

voin 100% varmuudella sanoa, että ur1 sarjan setorin pumppuun pääsee alakautta. Ja vaikka pumpun saa näkyville kun nostaa nostolaitekannen pois ni joutuu puhjalevyn silti irrottamaan et pumpun saa irti.
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti

http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Joitain kuvia oon käyny kansioon lisäämässä ja työt sen kun jatkuu...

kytkinpaketti menee uusiks kokonaan, mutta viron kaubamajasta tarjos osista kootun paketin ja siellä oli keraaminen kytkin levy, mut onko kellään kokemusta ?

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 20&lang=fi
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Joitain kuvia oon käyny kansioon lisäämässä ja työt sen kun jatkuu...

kytkinpaketti menee uusiks kokonaan, mutta viron kaubamajasta tarjos osista kootun paketin ja siellä oli keraaminen kytkin levy, mut onko kellään kokemusta tällaisesta levystä?

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 20&lang=fi
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

eikö kellään ole kokemusta keraamisestä levystä? :(

tavan levyt maksaa alle 15€ joten mietityttää tuo114€ levy!

keraaminen levy ei taida sietää yhtään luistattamista?
joten voip olla aika on-off menoa :lol:
2xford4000
Viestit: 6512
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

joo keraamisella ei luistatus onnistu.. ja esim jos takakauha hommaa tai etukuormaaja missä välil tulee luistateltua niin levy hajoo.. näin ainakin yks same mies kiros aikanaa ku toinen levy jo meni rikki.. katteli viereist fordia ja sanoi ja tos ei kytkin lopu vaikka luistattaa koko pvä.. eiks se massa levy oo parempi kuitenkin sinne laittaa..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18627
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Vakiona kytkimessä sinter materiaali. Siis ainakin 7211 mallissa
säästellen sippiin
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

suomessa maksaa tavan kytkin levy satasen, keraaminen 120€
mut miten virossa tavan maksaa 15€ ja keraaminen 114€?
onkohan se viron tavan levy ny sit liian pehmee vai mikä tekee niin suuren eron suomessa oleviin? etukuormain on omassa zetkassa joten jätän suosiolla sen keraamisen pois...
Vallumaister
Viestit: 611
Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallumaister »

kannattaa muutenkin ottaa etukuormain käyttöön 310mm levy 280mm sijasta, kestää paremmin
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti

http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

jos otan 310mm levyn niin meneekös koko paineasetelma uusiks?
minkä takia niitä muuten on kaks vaihtoehtoo?
Jusi
Viestit: 595
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusi »

Kannattaa hitsata kampiakselin vastapainot kiinni kun akseli on irti, ellei niitä ole jo ennen hitsattu. Kytkimen käpälien "nivelkupit" on myös helppo vaihtaa.
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Kampi-akseli lähti matkaan kohti H.C. PETERSENiä. siellä hiovat kaikki 9 kaulaan ja uusitaan laakerit.

Juttelin samalla zetori-sakarin kanssa ja hän ilmoitti että viron kaubamajan tavarat on intiasta lähtöisin, etteivät ole alkuperäisosia!?!?!?!?

Minä kun olen ollut siinä uskossa että ne olisi ollut originaali osaa...
mitäs muut on mieltä?
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Kampi-akseli lähti matkaan kohti H.C. PETERSENiä. siellä hiovat kaikki 9 kaulaan ja uusitaan laakerit.

Juttelin samalla zetori-sakarin kanssa ja hän ilmoitti että viron kaubamajan tavarat on intiasta lähtöisin, etteivät ole alkuperäisosia!?!?!?!?
eli ei kannattais ostaa sieltä kytkinpakettia.

Minä kun olen ollut siinä uskossa että ne olisi ollut originaali osaa...
mitäs muut on mieltä?
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Kyllä kuhan etupää saahaan kuntoon niin sit katotaan se hydepumppu ja takalaakerit ja jarrutkin pitää uusia kun kerran on paikat auki.
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Tänään ilmoittivat että akseli on hiottu ja paketti on huomenna minulla.
kaikki laakerit ja kytkinasetelmakin tulee mukaan. painoa paketilla 70kg joten kotiovelle on toimitus.

Tämähän oli nopeaa palvelua! 8) :lol: 8)
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18627
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Peterseniltä tulee kaikki kotiovelle saakka riipumatta paketin koosta/painosta. On ainakin itselle tullut. Ja tilausta seuraavaksi päiväksi jos aamupäivällä tilattu
säästellen sippiin
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA »

Nyt zetka seisoo omilla pyörillä kasaus menossa. Mutta tuli kymysys!
Polttoaine tankista lähtee kaksi putkea. Kumpi oli meno puoli? Ylempi vai alempi putki?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Google [Bot] ja 48 vierailijaa