Sivu 1/1

wv transporter 1.9 td -99 käyntiongelma?

Lähetetty: La Tammi 10, 2015 7:18 pm
Kirjoittaja ekolandia
Onko tietäjiä,lämpösenä kun sammuttaa ja oottaa 5min ei käynnisty ja kun oottaa vielä 5min niin sitten lähtee. Muuten toimii normaalisti. Sammutinsolenoidi toimii vian ollessa päällä. Onko rele vika?

Lähetetty: La Tammi 10, 2015 8:07 pm
Kirjoittaja konty
Rele nro 109, löydät sen siitä kuljettajan kohdalta sulakerasiasta

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 7:08 pm
Kirjoittaja ekolandia
Ei o 109.Vaihoin releen 104,siellä oli joku piirilevy sisällä saa tarvikkeena.Vika on edelleen, onko tietoa?

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 7:39 pm
Kirjoittaja tapsa 86
Eli pyörittää vaan startilla vai ei edes startti pelaa?
Joku rele vika se varmaan on, tosin virtalukonpohjiakin tuon ikäisiin vaglaisiin menee aika paljon, se olis halpa kokeilla.


Toimiiko tuo muuten ihan normaalisti ja paljonko tuolla on ajettu?

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 8:00 pm
Kirjoittaja ekolandia
Startti pyörii kyllä.Ajettu 280tkm.Virtalukonpohjan vois vielä vaihtaa. En kyllä usko että siinä vika.

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 9:12 pm
Kirjoittaja V361
Matkassareisussa sattui kans tommonen juttu eli huomas ettei (kaverin autossa, ei vag konsernin) ei sammutussolenoidi jostain syystä vetänyt.... Pitkät pyhät eli pääsiäinen, varaosaliikkeet/korjaamot ei auki...
Hyppyjohdolla akusta alkoi toimimaan.
Sosialisoitiin lisävalojen katkaisija + piuhoja hieman, eli kun räppäsi katkaisijasta "lisävalot päällä" asentoon, auton sai käyntiin ja toimi normaalisti. Sammutus napsauttamalla kytkin "lisävalot pois" asentoon....katkaisijalle menevät johdot vedettiin suoraan akulat ilman sulakkeita tms, toki tilapäisviritys...

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 10:10 pm
Kirjoittaja pellamo
Kokeilkaapa "pakkosyöttää" hehkuille virtaa ja pyöräytä käyntiin.
Nuo vaatii "kuumanakin" hehkun vaikka kone on timmissä kunnossa.

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 12:11 am
Kirjoittaja 412/502
Ettei olisi se ajonestoon liittyvä rinkula siinä virtalukon ympärillä joka sekoilee, tai avaimesta siru tohjona, koita toisella avaimella.

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 8:16 am
Kirjoittaja konty
Entäs jos kokeilet laittaa 12v siihen syöttöpumpun liittimeen, tai ensiksi katso tuleeko siihen virtaa.

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 8:25 am
Kirjoittaja hanhol
Ajonestoautomatiikka sökö. Halvin ratkaisu on otta vasara ja mejsseli
ja rikkoa se "bakeliittiosa" joka on pumpun päässä. Silloin sammutus-
venttiili on esillä. Virtalukosta tuleva 12V yhdistetään siihen eikä sen jälkeen ole ongelmia.

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 7:31 pm
Kirjoittaja ekolandia
Virtalukon pohja vaihdettu ja kokeiltu eri avaimia. Vika on edelleen.Laitoin sammutin venttiiliin suoran virran,kun vika päällä ja ei lähteny käyntiin.

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 8:29 pm
Kirjoittaja hanhol
Jos pumpun päässä on bakeliittimöhkäle niin ei se auttaa että kytkee 12V jännite suoraan sinne. Eiköhän siellä on elektroniikka joka tunnistaa avaimesta koodin. Venttiili on sen möhkäleen sisällä.

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 9:32 pm
Kirjoittaja ekolandia
Käytin taas koneen vikatilaan, sammutinventtiilissä on virtaa kun starttaa/virrat päällä.

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 10:16 pm
Kirjoittaja hanhol
2 kpl johtoja mene liittimeen. toisessa on 12V virtalukosta, toisesta tule avaimen lukutieto ?