Belarus(Harkov) T-150k

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

powertorque
Viestit: 195
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:48 pm
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja powertorque »

Ei paino ole tässä koneessa ongelma, ainakaan paripyörillä.
Aika pehmeässä se menee uppoamatta ja vetää, vaikka kärryt painuisivatkin
Painoksi minun aapiseni ilmoittaa 8135 kg

Lannanlevityskärryä on vedetty ja nelimetristä lautasäestä
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Hasse kirjoitti:Mulla on t-150,90-luvulla virosta uitettu.
Ajelin sillä kesän ja syksyn silloin kun ostin sen,joten pientä kokemusta löytyy.Seisoo nyttemin verstaassani muutostyön alasena,vaihdoin hytin lokomon tiehöylästä,siirsin kuskin paikan keskelle, vaihdekepin oikealle,pikavaihde ratin viereen.Polkimet riippumalliseksi ja hydrauliikan sähkökäyttöseksi.Myös ohjaus muutettu orbitrooli käyttöseksi(kaikki ryssänosat paitti sylkyt veks).Projekti polkennut viis vuotta paikallaan,yritys viennyt ajan.Olen kuitenkin hankkinut osia ,löytyy esm,uus vaihdelaatikko,turbo,vesipumput,öljypumppu.tiivisteitä,24v startti(ilmeisesti sama kun kamaz kuormurissa)

Käyttökokemuksia;
Voimaa niin että 3-m lautasäes likkui tiepuolen kolmosella,mullat lensi kurvissa arviolta 100m(näytös paikaliselle viljeliöille)
Ketterämpi kun mun silloinen 905 vallu käytännössä.
Yllätävän pieni kulutus
Hyvät jarrut (4-pyörä)
Ei jättänyt peltoon syvempää jälkeä kun vallukaan(yllätävää)
Pehmeässä paikassa kun painaa kaasua nokka nousee ja paino siirtyy taka-akselille.
Alkuperäinen hytti varsinainen"peltiheikki".
Ei rikkoitumisia ,kaikki pelas ok.
Vaikeuksia sovittaa länsikaluja perään,(vetokoukku liian paksu,nostovarsien geometria)
Olikos se sinun kone, joka oli koneviestin esittelyssä joskus aikanaan? Muistatko missä numerossa se oli?
Hasse
Viestit: 135
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 7:38 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Ei ole mun kone.
Inspiraatio iski joten projektini taas etenee.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hasse kirjoitti: Voimaa niin että 3-m lautasäes likkui tiepuolen kolmosella,mullat lensi kurvissa arviolta 100m(näytös paikaliselle viljeliöille)
:lol: :lol: :lol:
asiaa!
M-S
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 7:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M-S »

ford7810 kirjoitti:eipä 150 maksakkaa ku 10osa valtran hinnasta erotuksel saa paljo
polttoainet ja halpoja paripyöriä saa ukrainasta(ja multa)ja tehohäviöö
ei kyl paljo oo on myös 4 portainen powersift on myös tehty raudasta
eikä pellistä niiku valtrat esim. mun 8550.mikä on tarkoitettu pyörittää
/jotain halhosirkkeliä.kirovets k701 vast painaa ja se on pellon surma
ps.(ei muute mahtanu valmetit /muut vuonna 2003 mitää pullingissa
harkoville tuli sm alle 8000kg eikä ollu kuin turbo vaihdettu
ja vähä ruuvattu pumppuu,ois ollu viel varaa)hytti on kyl karu eikä
kovin viihtysä mut tolla hintaerotuksel voi käyä 10 vuonna 1kk
talves thaimaas ja siel on paljo hauskenpaa ku valmetin ratis

Vielä vuonna 2003 raskaimissa farmi luokissa oli vain muutama kilpailija ja taso siihen aikaa oli mikä se oli,joten SM:t oli melko helposti saatavilla..

Toista se oli menneenä kesänä ja siitä pari taaksepäin...

Ei olisi ollu harkovilla (Iigorilla) enää mitä mahiksia SM-mitalleille..
On muuten vakio luokissa taso noussu pilviin siitä vuoden 2003 jälkeen ja samaten kilpailijoitten määrä on ollu mukavan runsas lukuinen..

Joten farmi luokissa on eletty mukavaa nousu johteista aikaa,kunhan kehitys pysyis saman suuntaisena,ettei tulisi mitää ikävää takapakkia...
rytinää
Viestit: 640
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
Viesti:

Re: Belarus(Harkov) T-150k

Viesti Kirjoittaja rytinää »

t-150k kirjoitti:Oisko kellään myynnissä kyseistä traktoria? Kokemuksia? :wink:
Oletko hankkinut kyseisen T-150K Belarus," härvelin"

epätietoinen, naapuri Lieksasta
wiilari ville
rytinää
Viestit: 640
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
Viesti:

harkov

Viesti Kirjoittaja rytinää »

Onko tutkijan linkeissä olevat traktorit veli venäläisen tekemiä, siistin näköisiä koneita, näyttävät aivan länsi-traktorilta??? (puoluekanta asiat ei vaikuta, en ole ns."kommari")

olen pudonnut tiedon mustaan aukkoon.
wiilari ville
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Kyllä ne ihan aitoja itäkoneita ovat, Ukrainasta Harkovista. Ovat laittaneet teollisen muotoilijan töihin niin on saatu muotoilut uudelle tasolle.
tutkija
Viestit: 2329
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija »

Pelkkää muotoiluako?
Pussi päässäkö SamiT elät.
Mitähän Belarus mallia uusi MTZ 4520 traktori vastaa, että johonkin
aiempaan Belarus malliin on muotoilemalla saatu 450 hv.
Tai että Harkovissa on muotoiltu joku entinen XTZ/HTZ malli ja saatu
siitä uusi XTZ 21042 traktori.
SamiT. Kiinnostaa kovasti miten Minskissä ja Harkovissa pelkällä muotoilulla tehdään kokonaan uusia ja nykyaikaisia traktoreita.
http://www.rcforum.ru/modules.php?name= ... d&id=47602
http://www.rcforum.ru/modules.php?name= ... d&id=52880
http://www.agrisurfer.com/mirror.aspx?d ... 56EF16.JPG
Nuhvelentti
Viestit: 421
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentti »

ryssiä ne siltikki on..... pienellä varamumuksella!!! ei henkilökohtaista pelarutskimiehet
Traktori on hyvä kun se on punainen!!!
talvimies
Viestit: 69
Liittynyt: Pe Heinä 28, 2006 5:19 pm
Paikkakunta: Suomi-Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja talvimies »

Herätellään tätäkin ketjua välillä...
Millälailla ootte hommannu ne koneet virosta, meinaan kuljetus, maastavienti ym.? Mulla olis pari kiikarissa siellä, mut ennenkun viittii sinnepäin lähteä kauppoja hieromaan, olis hyvä tietää miten sais sen rahdattua sieltä :idea:
Voiko niitä esim. ajaa sellaisenaan lautalle, vai tarviiko olla lavetti alla koko matkan? Löytyykö joku (luotettava) virolainen kuljetusliike joka hoitaa kuljetuksen Viron puolella? Vai löytyykö joku jolla olis myytävänä suomessa tai hoitais "maahantuonnin"? Muita ideoita?
talvimies
Viestit: 69
Liittynyt: Pe Heinä 28, 2006 5:19 pm
Paikkakunta: Suomi-Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja talvimies »

Vaikuttaa ettei kukaan halua / uskalla kertoo.... :roll:
hamsteri
Viestit: 2788
Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
Paikkakunta: keskisuomi
Viesti:

jaa

Viesti Kirjoittaja hamsteri »

eikös kokeilemalla sekin selviä, lautalta katso max mitat minkä voi ajaa ineen suomen puoellle tilaat auton johon ajat sen :o
t-40
Viestit: 2863
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

harkoville pitää eestin puolella olla oma ajokorttinsa... ei kelpaa ees suomen traktori kortti.
mutta sovit myyjän kanssa että ajaa/järjestellee pientä korvausta vastaan kyydiin satamaan, ei muuta kun laivaan ja sitten hesan päässä uuvestaan lavetille.

tuollai harkovi on vielä suunnitelmissa, mutta nyt tähän väliin joutu tyytymään suomen puolelsta uudenmpaan ja isompaan belarukseen.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Jaahas
Viestit: 735
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahas »

talvimies kirjoitti:Vaikuttaa ettei kukaan halua / uskalla kertoo.... :roll:
T:mi Juha Koskinen 0400-369499.Jussilla on kokemusta näistä koneista ja näiden rahtaamisesta Suomeen.Kannattaa kysyä :)
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
talvimies
Viestit: 69
Liittynyt: Pe Heinä 28, 2006 5:19 pm
Paikkakunta: Suomi-Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja talvimies »

Ok! Kiitos, täytyy soitta Jussille ja kysellä. Oletan et se kortti mistä oli kyse tarvitaan jos meinaa ajaa tietä pitkin??? Mut laivaan pystyy vissin ajaa ilman sitä -luulis :idea: Ehkä olis helpointa lähtee suoraan suomesta lavetilla hakeen...
t-40
Viestit: 2863
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

talvimies kirjoitti:Ok! Kiitos, täytyy soitta Jussille ja kysellä. Oletan et se kortti mistä oli kyse tarvitaan jos meinaa ajaa tietä pitkin??? Mut laivaan pystyy vissin ajaa ilman sitä -luulis :idea: Ehkä olis helpointa lähtee suoraan suomesta lavetilla hakeen...
satama alueella tuskin enää ketään kiinnostaa. mutta tosiaan eesti puolella on omat korttinsa trktorille, linkku ohjattaville traktoreille ja puimureille.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Mitenkä Suomen puolella rekisteröinti? Onko kukaan keksinyt ratkaisua rekisteröintipulmaan?

Youtubessa Saksalaiset ajelevat niillä EU-kilvissä, turvakaaret on tosin lisätty. Saakohan noita kaaria mistään? Kun samaa EU:ta ollaan, niin jonkin logiikan mukaan sen pitäisi onnistua täälläkin. Vai kannattaisiko kone tuoda sittenkin Saksan kautta, rekisteröidä siellä ja tuoda sitten Suomeen?
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 44 vierailijaa