Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Tumphu
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Peilien asennossaan pysyminen...

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Millaisia peilejä teillä käytössä ja millä kikalla olette saaneet (oletteko saaneet) pysymään peilit oikeassa suunnassa näissä malleissa joissa peili on kiinni ovessa?

Mulla tuppaa peilit omassani pyörimään kun ovia käyttää. Oikea tietysti vähemmän kun ovea ei juurikaan tule käytettyä, mutta vasen ei koskaan ole asennossaan.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

Tuppaavat aina osumaan johonkin oksaan, näyttävät mihin sattuu...
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
7710Alert
Viestit: 501
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Peilien asennossaan pysyminen...

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

Tumphu kirjoitti:Millaisia peilejä teillä käytössä ja millä kikalla olette saaneet (oletteko saaneet) pysymään peilit oikeassa suunnassa näissä malleissa joissa peili on kiinni ovessa?

Mulla tuppaa peilit omassani pyörimään kun ovia käyttää. Oikea tietysti vähemmän kun ovea ei juurikaan tule käytettyä, mutta vasen ei koskaan ole asennossaan.
Kikkana on pitää kopissa sopivan mitasta harjanvartta yms. kepakkoa, että
yltää sivuikkunan raosta työntää peilin nurkasta sopivaan asentoon...
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
Mika72
Viestit: 510
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 7:28 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Peilien asennossaan pysyminen...

Viesti Kirjoittaja Mika72 »

Tumphu kirjoitti:Millaisia peilejä teillä käytössä ja millä kikalla olette saaneet (oletteko saaneet) pysymään peilit oikeassa suunnassa näissä malleissa joissa peili on kiinni ovessa?

Mulla tuppaa peilit omassani pyörimään kun ovia käyttää. Oikea tietysti vähemmän kun ovea ei juurikaan tule käytettyä, mutta vasen ei koskaan ole asennossaan.
Kyllä tuo meillä on pysyneet molemmat peilit paikoillaan ja säädöissään :roll:
1995 JCB Robot 150
traktori754
Viestit: 1814
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja traktori754 »

Viime tai toissavuonna laitoin miltei kaikki 6600 ääri- ja takavalot uusiksi. Nyt huomasin että kaikki lasit tullu irti. Kaikissa tullu ruuvi läpi, muistaakseni en kiristäny liikaa. Koopilta ostettu, qtp kai? Onko muilla vastaavia?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
Tumphu
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Ford 5610 MKII syyläri vuotaa

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Millanes prokkis on repiä 5610 syyläri irti?

Mulla toisinaan vuotaa jostain alaosasta nesteet pihalle, toisinaan saattaa pitää pitkäänkin nesteet sisällään...

Täytyis irrotella, pestä ja tinailla... Mutta meneekö nokkaosan pellin irroittamalla vai pittääkö piippu ja kaikki nokan pellit irroitella?
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
-SS-
Viestit: 15642
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Ford 5610 MKII syyläri vuotaa

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Tumphu kirjoitti:Millanes prokkis on repiä 5610 syyläri irti?

Mulla toisinaan vuotaa jostain alaosasta nesteet pihalle, toisinaan saattaa pitää pitkäänkin nesteet sisällään...

Täytyis irrotella, pestä ja tinailla... Mutta meneekö nokkaosan pellin irroittamalla vai pittääkö piippu ja kaikki nokan pellit irroitella?
Se syyläri on aika kevyesti kiinni, oikeastaan alhaalta pulteilla kumitassujen päällä ja ylhäältä vesiletkut kelluvana. Konepelti ja sähköjohdot hyvä löysytellä ja mahdollisesti ottaa liittimistä irti, ilmaputki ilmanputsarilta. Sitten vaan pultit auki vasemamlta ja oikealta reunalta kehdosta, pultit auki niistä ylähaarukoista, joista ovat moottorissa kiinni ja pujottamaan koppaa yläkautta pois.

Viistonnisessa ainakin pikku homma noineen. Sitten syylärin poisto on semmoinen tuumailu, ne pultit on kiinni syylärin pohjan hahlossa, kiere sojottaa alaspäin, läpi etukehdon reiän, ja kierre on vajaat seitsemän metriä pitkä. Ja mutterit on krympätty. Ja pikkasen ahtaampi paikka klonata. Ehkä se vaan tuntui niin rasittavalta, kun kädet oli märät glykoolista ja pakkasta 22 astetta.

-SS-
Tumphu
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Ford 5610 MKII ohjaustehostin / ohjaustehostimen ääni

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Samalla kun tässä jokupäivä täytyy etukuormaaja irroitella ja alkaa tuohon syyläriremppaan, niin voisi vilkaista ohjaustehostimen probsin...

Tehostin / orbiohjaus toimii mielestäni OK. Tietysti tonnin kun kuormaajaan laittaa kuormaa niin jo takkuaa, mutta tuolloin ollaankin tuolla koneella aika äärioloissa jo.

Harmistuttavasti paineenrajoittimen venttiili huutaa kokoajan, kun rattia ei käännä. Koittanut etsiä tähän tyyppivikaan korjausta, mutta ei ole osunut silmiin. Ongelmaa on monesti muutkin puineet ja ehdoteltu että roska saattaa olla varon välissä ja siksi sirisee kokoajan, mutta en ole löytänyt kellekkään kysyjälle vastausta että mistä tuo varo löytyy?

Kurjan kuuloinen tyhjäkäyttääkkin konetta kun voimakas sirinä aina käyntiäänen rinnalla.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
-SS-
Viestit: 15642
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Ford 5610 MKII ohjaustehostin / ohjaustehostimen ääni

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Tumphu kirjoitti:Samalla kun tässä jokupäivä täytyy etukuormaaja irroitella ja alkaa tuohon syyläriremppaan, niin voisi vilkaista ohjaustehostimen probsin...

Tehostin / orbiohjaus toimii mielestäni OK. Tietysti tonnin kun kuormaajaan laittaa kuormaa niin jo takkuaa, mutta tuolloin ollaankin tuolla koneella aika äärioloissa jo.

Harmistuttavasti paineenrajoittimen venttiili huutaa kokoajan, kun rattia ei käännä. Koittanut etsiä tähän tyyppivikaan korjausta, mutta ei ole osunut silmiin. Ongelmaa on monesti muutkin puineet ja ehdoteltu että roska saattaa olla varon välissä ja siksi sirisee kokoajan, mutta en ole löytänyt kellekkään kysyjälle vastausta että mistä tuo varo löytyy?

Kurjan kuuloinen tyhjäkäyttääkkin konetta kun voimakas sirinä aina käyntiäänen rinnalla.
Siis jos siinä on vielä semmoinen tanko siinä vasemmalla sivulla, joka tuuppaa pyöriä kääntymään, niin se sirinä tulee aika varmasti sinne tehostettuun simpukkaan tulevasta tai lähtevästä hydraaliputkesta, joka ei ole kumikiinnikkeillään irti rungosta tai jostakin pellistä ?

Semmoista siritystä tai naukunaa tai vonkumista nimittäin kuuluu muistakin Foorteista. Kiinnitys pitää olla riittävän tiheästi ja kumipehmusteilla, jotta ei ääntele.

Varsinainen orbitroli voi myös vonkua itsekseen jostakin syystä...esim. Leukussa on häiritsevä jossakin siinä 1300-1500 kierroksen välissä . No sehän on hytissä sisällä siinä polvien välissä.

-SS-
Tumphu
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Ford 5610 MKII ohjaustehostin / ohjaustehostimen ääni

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

-SS- kirjoitti: Siis jos siinä on vielä semmoinen tanko siinä vasemmalla sivulla, joka tuuppaa pyöriä kääntymään, niin se sirinä tulee aika varmasti sinne tehostettuun simpukkaan tulevasta tai lähtevästä hydraaliputkesta, joka ei ole kumikiinnikkeillään irti rungosta tai jostakin pellistä ?

Semmoista siritystä tai naukunaa tai vonkumista nimittäin kuuluu muistakin Foorteista. Kiinnitys pitää olla riittävän tiheästi ja kumipehmusteilla, jotta ei ääntele.

Varsinainen orbitroli voi myös vonkua itsekseen jostakin syystä...esim. Leukussa on häiritsevä jossakin siinä 1300-1500 kierroksen välissä . No sehän on hytissä sisällä siinä polvien välissä.

-SS-
Tuossahan Mk2 siis on jo orbiohjaus, eli ohjaussylinteri on etuakselin suuntaisesti, etuakselin takana (voi olla jopa samaa limppua etuakselin kanssa, en nyt muista ryömineeni alla ja katselleeni). Mitään mekaanista ohjausta ei enää rungonsuuntaisesti mene.

Sirinävinkuna kuuluu siis kokoajan kun pyöriä ei käännä, eli paine ohjautuu muualle kuin putkistoon/sylinterille. Jotenkin uskoisin että ääni ei tällöin siis johdu resonoinnista, mutta täytyypi tutkia tuokin vaihtoehto.

EDIT: Onneks on kamerapuhelimet ja tube...

https://www.youtube.com/watch?v=De8rxJ9ZYiM
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
-SS-
Viestit: 15642
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Leukussa narisee myös tuolla tavalla. On orbitrol ohjaus. Olisikohan siinä jotakin rattaitten kulumisen aiheuttamaa räminää, ja kun hiukan alkaa öljyä mennä, välykset tiivistyvät ?

-SS-
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

Samanlainen sirinä kuuluu miullakin Voortista, ei aiheuta mitään toimenpiteitä.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
routi
Viestit: 189
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja routi »

Samallainen ääni mullakin, mutta välillä on kovempi ja toisinaan ei ollenkaan. Olen kanssa ihmetellyt mistä johtuu.
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

Mites tuo VOA-akselin stefa vaihtuu?
Näkyy lingotessa kirnuavan öljyä vetokoukun päälle :(
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
timoraimo

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Onko ulosoton laippa 3 vai 4 pulttinen kiinnitys
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

timoraimo kirjoitti:Onko ulosoton laippa 3 vai 4 pulttinen kiinnitys
Nyt en just muista, tarkistan huomenna. -87 mallia on rattori.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

timoraimo kirjoitti:Onko ulosoton laippa 3 vai 4 pulttinen kiinnitys
4 pulttia on laipassa.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
timoraimo

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Joopa joo siihe pitäs tehä erikois työkalu jämäkkä lattarauta,ja pulteilla kiinni vetokoukun pulttien alle ,ja lattarauta pönnää siihe akselin päähän tiukasti.tai joku kakkos nelonen tiukata seinästä siihe akselin päähän.Ettei akseli tule ulospäin yhtään,sitten ku se on tiukalla,voi kammeta stefa laakeri kauluksen irti löysälle siihe akselin kaulalle.Sen jälkeen akselin tiukkaus irti ,varovasti pois pulikka kaulalta.Sitten stefan vaihto,ja taas pulikka kaulalle,jälleen tiukkaus siihe akselin päähä,ja naputella pulikka paikalleen tietenkin tiivisteet liimat.Jos muutoin yrität nii tipahtaa 540/1000 pyörät ja hilippeet perän pohojalle.
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

Kiitos, eiköhän tuo näillä ohjeilla onnistu :wink:
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
voimapyörä
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 9:25 pm
Viesti:

Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII

Viesti Kirjoittaja voimapyörä »

Mites avain pois virtalukosta 6410 kyseessä, jäänyt sinne jumiin
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa