minivipu

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

valmet840
Viestit: 4
Liittynyt: La Tammi 04, 2014 10:38 am
Viesti:

minivipu

Viesti Kirjoittaja valmet840 »

onkos tietoa kuinka onnistuu vaihtaa neekerinpäät minivivuiksi -90luvun puolivälin valmet 840 ajokoneeseen?
ekii
Viestit: 50
Liittynyt: Su Marras 10, 2013 10:36 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekii »

Mikä ohjausjärjestelmä siinä on?
valmet840
Viestit: 4
Liittynyt: La Tammi 04, 2014 10:38 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet840 »

ips laatikot siellä on
ekii
Viestit: 50
Liittynyt: Su Marras 10, 2013 10:36 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekii »

iqanin järjestelmä on noin 4000€ + asennus
ips minivipuja voi kyllä jostain löytyä mut kun ips osia ei enään tehdä niin vaatii ettimistä.
En kyllä lähtis kahvoja vaihtamaan jos neekerinkallot vaan toimii.

http://www.konekauppias.fi/ Soitappas pasille sillä voi olla ips minivipuis tai sit hommaat vaan suoraan ton iqanin
sahko
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 8:06 pm
Paikkakunta: susiraja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sahko »

Alkuperäisestä viestistä ei ilmene miksi vipuja ollaan vaihmassa mutta vasta oli koneviestissä juttua neekereiden korvaamisesta rotecin ergo kahvoilla. Noihin neekereihin kun on vaikea löytää osia ja mineihin siirtyminen maksaa niin rotecilla on ilmeisesti halvempi ratkaisu asiaan.

Mutta jos minit on saatava niin nuo ergothan ei sitten ole vaihtoehto.
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

Minivipujen korvaamiseen on tulossa Nisula Forestilta oma setti, hinta jotain 2500 € luokkaa verollisena, sisältäen säätöyksikön.
Tosiaan IPS osien saaminen on kiven takana nykyisin...jopa 50 Oh potikat on hakusessa sinne kahvan alapäähän. Piirikortteja korjaavia seppiä kyllä löytyy. Neekerinpäiden tilalle käy Parkerin oma minivipu, mutta ne jostain löytää uusina, maksavat vajaan pari tonnia, kappale :roll:
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
valmet840
Viestit: 4
Liittynyt: La Tammi 04, 2014 10:38 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet840 »

jepulis. vaihto lähinnä mielessä sen takia että kaikissa muissa vehkeissä on miniset ja välillä ajoa Valmetilla neekerinpäillä, tahtoo olla niin erimaailma niillä mättää. jos jostain sattus löytymään ips minit niin tarviiko vielä muuta että sattuis noihin laatikoihin.
JuhaL

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

valmet840 kirjoitti:jepulis. vaihto lähinnä mielessä sen takia että kaikissa muissa vehkeissä on miniset ja välillä ajoa Valmetilla neekerinpäillä, tahtoo olla niin erimaailma niillä mättää. jos jostain sattus löytymään ips minit niin tarviiko vielä muuta että sattuis noihin laatikoihin.
Niiden kahvojen kiinnikkeet kyynärnojiin erillaiset ja liitos kahvanpohjassa erillainen sähköjen osalta. Minissä sellainen painettava riviliitin.
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Kannattaa varmaan ajaa vaan jos ne ips laatikot toimii. Sitten ku ne lakkaa toimimasta nii äkkiä pois ja vaikka tuota roteccia tilalle.

Mites toi lämpötilakompensointi noissa, onko noissa neekerinpää monsuntisoneissa sellasta? Koneviestissä oli se juttu ku johonki vanhaan koneeseen piti laittaa ergokahvojen kanssa sellanen säätöpotikka vielä, koska kelojen vastus vähä muuttuu kun ne lämpenee. Onko TMC järjestelmässäkään tuota ja onko se edes tarpeellinen, ja onko noissa vanhoissa propoissa voimakkaampana tuo lämpötilan mukaan muuttuva vastus?
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

8400 kirjoitti:Kannattaa varmaan ajaa vaan jos ne ips laatikot toimii. Sitten ku ne lakkaa toimimasta nii äkkiä pois ja vaikka tuota roteccia tilalle.

Mites toi lämpötilakompensointi noissa, onko noissa neekerinpää monsuntisoneissa sellasta? Koneviestissä oli se juttu ku johonki vanhaan koneeseen piti laittaa ergokahvojen kanssa sellanen säätöpotikka vielä, koska kelojen vastus vähä muuttuu kun ne lämpenee. Onko TMC järjestelmässäkään tuota ja onko se edes tarpeellinen, ja onko noissa vanhoissa propoissa voimakkaampana tuo lämpötilan mukaan muuttuva vastus?
EHC35:ssä on yksi säätöpotikka kokonaissäädölle, juurikin kylmänä saa hillittyä nopeutta. IPS-lootallisena on joka liikkeelle omat min-max -säädöt, eikä erillistä kokonaissäätöä, koska ei tarvitse sitä.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
severi2
Viestit: 2384
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Koneviestissä oli vissiin viime keväänä juttua(voin muistaa ajankohdan väärin) kun oli vaihtanut
Lokomo 910 uudet kahvat toisen merkkisiin ja hinnaksi tullut jotain 2500 euroa koko paketille.
Katselin vaan jos olisi vielä käytössä niin kannattaisi vaihtaa sellaisiin.
Noihin neekerin päihin tosi vaikeaa saada osia tai maksaa hunajaa.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
severi2
Viestit: 2384
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Nyt löysin nuo kahvat mitä tarkoitin.
http://www.rotecengineering.fi/tuotteet ... auskahvat/
Maksaa 1400 verolla. Metsäkoneen ohjausjärjestelmä. Ei todellakaan paha hinta.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Nuo ovat myös ihan toimivat. Säätäminen ehkä vähän vaikeempaa, kun ei mistään näe mikä on maksimivirta vaan se pitää kahvaa sopivasti pitämällä laittaa. Todella hyvä systeemi varsinkin jos on kuormain metsäkärryssä, kahvat voi olla traktorissa kokoajan, ja tarvii liittää vaan kaks johtoa. Tai metsäkoneeseen neekerinpäiden tilalle.
valmet840
Viestit: 4
Liittynyt: La Tammi 04, 2014 10:38 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet840 »

Noniin! Nyt olis ips minivivut paikallaan mutta ei herää nosturi. Kukaan ei oikein tiedä mistä kiikastaa. Onko kokemuksia ja neuvoja mitä pitäisi tehdä. Eli vipujen johdot laitettu ohjeiden mukaan, joltain kuulin että lisävirta tarvitsisi molemmille kahvoille mutta mistä sitä ottaisi.
patse77
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 2:04 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patse77 »

onhan tarkastettu että sen jakkaran kytkimen johdot ei oo siinä temutessa irronnut vahingossa .
Teroz
Viestit: 55
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Länssuomi
Viesti:

Re: minivipu

Viesti Kirjoittaja Teroz »

Nostetaan ketju ylös jos muillakin olisi tarinoita.
Vanhan harvesterin venttiilistönä Monsun-tison hv-09 , neekerinpäät pitäisi joskus päivittää...
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: minivipu

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Tuo ergokahva on varmaan edullisin vaihtoehto. Oon miettinyt että milloin kiinalaiset alkaa tehdä näitä järjestelmiä, saatais hinnat vähän järkevämmälle tasolle.
casella
Viestit: 187
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:58 pm
Viesti:

Re: minivipu

Viesti Kirjoittaja casella »

Ainakaan Danfossin kiinanvalmisteilla ei mennyt kovin hyvin. Valtra advancen omistajat voi kertoa lisää. Omat kokemukset rajoittuvat kourakuormain venttiiliin. Tanskaan siirtyi valmistus takaisin.
terra
Viestit: 101
Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 1:41 pm
Paikkakunta: pohjoishäme
Viesti:

Re: minivipu

Viesti Kirjoittaja terra »

vastaus kuuluis osto/myyntipalstalle.mutt ilmoitetaan tässä nyt. ips osia löytyy,kissankallokahvoja.ajokone/eme versioina.nää mini vivuthan on yhtä helppo löytää kuin selvä siperialainen tammikuisena iltana.
Rokka
Viestit: 273
Liittynyt: Ke Loka 25, 2017 9:37 pm
Viesti:

Re: minivipu

Viesti Kirjoittaja Rokka »

Minulla on hieman erikoinen metsäkoulun harjoituskäytössä ollut pieni kuormaaja mistä on päässyt "neekerinpäät" heikkoon kuntoon. kahvat, säädinrasiat ja venttiilipöytä on danforssia. Kampe toimii 12voltilla. Säädinrasia eivät siis niitä perinteisiä isoja ips boxeja. Osaako joku sanoa toimiikohan tässä mitkä tahansa neekerinpäävivut? nykyiset kahvat siis täysin käyttökelvottomat.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], hevyvani, jjracing, Paalari, transit ja 96 vierailijaa