Ei pumpun säätöjä saa sekaisin ulkopuolelta ropaamalla, paitsi tietysti "sopparuuvista" pumpun päältä. Ylempi vipu on sammuttimen, tarkista että se on varmasti kokonaan pois päältä kun starttaat konetta käymään. Jos se jää vähän päälle, niin haittaa käyntiä. Käänsit kaasuvipua, varmasti ottaa lisää jenkaa. Nyt pitäisi säätää tyhjäkäynti kohdalleen (muistaakseni) alemmasta säätöruuvista. Oletko kokeillut käynnistää ja samalla painaa kaasua? Jos ei se auta, niin sitten on jotain vikaa jossain. Jos taas kaasua painamalla lähtee hyvin käymään, niin silloin oli vain tyhjäkäynti jäänyt liian pienelle siinä kaasuvivun käännössä. Yritä tuota ensiksi.
Takavuosina Suolahden tehtaalle valitti joku urakoitsija että laatikko hajosi kuusipyttyisestä valmetista. Uudehko kone, vaihdelaatikko meni takuuseen. Meni muutama kuukausi ja sama homma, loota sökö. Laittoivat taas uusiksi ja ajoivat tällä kertaa traktorin rullilla. Tulos oli että vehkeessä oli yli 60 hv liikaa tehoa. Katsoivat ruiskupumppua, kaikki sinetit ehjiä. Mutta kuin olisi rotta nakertanut kaasuvivun puoliksi poikki, eli akseli kiertyi enemmän kuin vakiona. Taisi olla urakoitsija se rotta. Tapahtuman jälkeen asiakaspalvelu saattoi hieman kärsiä. Ja kuten sanottua, uusi takuun alainen laite.
Sinulla taitaa olla jo tehdastakuu ummessa
Mikään ei ole niin nuuka kuin saksalainen. Audi osallistuu tänä vuonna Le Mansin 24 tunnin ajoihin dieselmoottorisella autolla. Eikä mikään hidas vehje, 650 hv ja 1100 Nm. On siinä kiva ajaa Mulsannen suoralla pitkälle neljättäsataa taulussa polttoöljyllä...