Mikä on alan ammattilaisena mielipiteesi 2t-öljyn lisäämisestä yli 10th pyörineen jakajapumppukoneen polttoaineeseen? Korvalla kuuntelemalla käy tasaisemmin tyhjäkäyntiäkin kun ilman 2t-öljyn lisäystä kylmänä Stanadyne vähän ontuu kutos-Valmetissa erityisesti talvilaadulla.plaanari kirjoitti: ↑Pe Joulu 20, 2019 8:44 am Tuskin kestää samoja tunteja enää. Vuonna 2005 VE pumput oli saksalaisia, tätänykyä orkkis pumput ja niiden osat tulee intiasta. Materiaalit hepposempia ja polttoaine muuttunut cr tekniikalle enemmän sopivaksi, mutta voitelee huonommin "vanhaa"tekniikkaa. Boschilta aikanaan tiedote, että max 5% saa olla polttoaineessa bioainetta, tämän jälkeen voitelu ei riitä ja takuu ei päde. Alkuvuodesta kattelin uutisia, missä Mauri Pekkarinen paukutteli henkseleitään sanoen saaneen lain, että pitää olla 20% bioainetta..... Noo hommia on meillä verstaalla piisannut, kiitos Maurille siitä Tässä tapauksessa suosittelen isompia matalapainesuuttimia ennen syötönlisäystä, tehoa tulee sillä tempulla nelkkuun lisää heti 15hv. Jos olis VP pumpulla tulis nelkkuun 40hv. Ei välttämättä tarvi syöttöruuviin edes koskea. Ajoitus saattaa olla kuitenkin aika lähellä jos käy nätisti eikä savua. Se on varmaa säädetty pajalla korttiarvoon ja nyt puuttuu tehoa, jos ruuvilla oli käyty aikaisemmin.
Tämä suutinbrobleemi koskee kaikkia linnavuoren koneita mekaanisilla suuttimilla 1999 ja sen jälkeen valmistetut. Eli CR koneet ei kuulu tähän ryhmään, muut kyllä. Meidän sivuilta Akaan Diesel Oy fasebookista ja instasta löytyy kuvia vaurioista ja jorinoita aiheesta.
Kysy Valmet moottoreista
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 342
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:32 pm
- Paikkakunta: Akaa
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Parempi se 2t öljykin on varmaan, kun ei mitään noin ruiskutuslaitteiden voitelevuuden kannalta. Me suositellaan dieseleihin tarkoitettuja lisaineita. Ite ei edusteta/ myydä mitään kyseisiä tuotteita, joten en pysty sanomaan mitään merkkiä ylitse muiden, mutta luulisin niden kaikkien ajavan asiansa. Omissa testikoneissa käytetään liquid molyn tuotteita, kun niitä sattuu oleen yhden toimittajame repertuaarissa. Sillä ainakin pumppusuutin transportterin naputus loppui, mitä 2t öljy ei tehnyt.
http://www.akaandiesel.fi
https://www.facebook.com/akaandiesel.fi/
Olemme Suomen johtava Valmet/ Valtra ruiskutuslaitteiden korjaus, vaihtolaite ja maahantuontiin keskittyvä yritys (poislukien linnavuoren tehdas) noin 30v kokemuksella.
https://www.facebook.com/akaandiesel.fi/
Olemme Suomen johtava Valmet/ Valtra ruiskutuslaitteiden korjaus, vaihtolaite ja maahantuontiin keskittyvä yritys (poislukien linnavuoren tehdas) noin 30v kokemuksella.
-
- Viestit: 6675
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
No niin, kaverilta kysyin ja hänellä oli tallella tieto tuosta moottorista.tane II kirjoitti: ↑La Joulu 14, 2019 9:55 pmTuosta http://www.agcopower.com/fi/yritys/hist ... as-syntyy/ varmaan löytyvät vaihtoehdot: lisenssikoneet June-Munktell (laivakone) tai Skandia (veturimoottori) tuskin tulevat kyseeseen, joten jäljelle jäävät 648 ja jo mainittu 15-sarjan kuutonen (olisiko 440 ollut neloskone?). Hannu Niskasen kirjassa "Munktellista Valtraan" on valokuva, jossa ovat rinnakkain June-Munktell, 648 ja 815 DS, siitä "mauri" tai "kokastelija" ehkä tunnistaisivat moottorin.mauri kirjoitti: ↑La Joulu 14, 2019 12:44 pmSiellä postitalon kellarissa se kone on ollut ainakin -70 ja oliko vielä -80 luvullakin.kokastelija kirjoitti: ↑La Joulu 14, 2019 10:03 am Tässä otsikon mukaan kysymys Valmet-moottorista: Näin n. kolekymmentä vuotta sitten Valmet-koneen joka oli ollut varavoimakoneena Helsingin postitalon laitesuojassa. Isokokoinen oli ja 6-sylinterinen. 150 hv muistaakseni oli teho. Jostain 50-luvulta tais olla tekovuosi. Silloin tuli mieleen tehä tarjous ja ostaa se moottoriksi kalstusalukseen joka oli minulla silloin tekeillä. Tarjous jäi tekemättä. Vene ei.... Osisko joku kertoa moisista vehkeistä lisää...
Mahtavan kokoinen vaatimattomaan tehoonsa nähden, liekö näitä (moottoreita) aikoinaan toimitettu sotakorvausaluksiin?
Hataran mielikuvani mukaan kyseinen laitteisto olisi palautunut museoitavaksi syntysijoilleen Nokian Linnavuoreen. Siellä ainakin muistelen vastaavan joskus nähneeni.
Valitettavasti hallussani olleet kuvat ja muut dokumentit olen onnistunut lukuisten organisaatioiden ja työnantajien myllerryksessä kadottamaan. Telelaitoksen voimalaiterekisterissä oli tästäkin tiedot, sieltä aikoinaan keräsin exel-taulukkoon kaikkien firman varavoimalaitosten pääkomponenttien tekniset tiedot, samoin laitetoimittajat ja hankinta/poistovuodet.
AGCO Power Oy Tampereella varmaan pystyy antamaan tarkempaa tietoa.
On Valmet 648D
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe Loka 11, 2019 3:13 am
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Miten tunnistaa valmet 700 moottorin, että onko mk1 vai mk2?
Lähti kytkinasetelman käpälä irti, (tappi oli irronnut) niin pitäisi osata ostaa oikeanlainen asetelma.
Lähti kytkinasetelman käpälä irti, (tappi oli irronnut) niin pitäisi osata ostaa oikeanlainen asetelma.
-
- Viestit: 306
- Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 4:58 pm
- Paikkakunta: Muhos
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
411A:ssa on kyseinen teksti valussa koneen oikealla puolella meistettynä.
-
- Viestit: 4455
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Kyllä 4105 on myös aika selkeästi näkyvillä siinä hydepumpun akselin alla lohkon kyljessä. Mulla MK1, kaksoiskytkimellä ja peltiasetelmalla, 280 mm vissiin. En tiedä onko MK2 ja 411 aina sillä valuasetelmalla. Tietääkö joku? Nehän on aivan eri näköiset.
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: To Huhti 10, 2014 8:31 pm
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Tuossa on sitä kytkinasiaa ruodittu:
https://www.masinistit.com/keskustelupa ... =4&t=94143
Sarjanumerosta siis rippuu kytkimen malli.
https://www.masinistit.com/keskustelupa ... =4&t=94143
Sarjanumerosta siis rippuu kytkimen malli.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ti Maalis 31, 2009 12:42 pm
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Laivassa SISU 620 eli kait (lähes) sama kuin VALMET 611 moottori.
Tehdaskunnostettu, kunnostuksen jälkeen 8 vuotta / 500h ajettu.
Nyt startatessa alkanut kuulumaan ensin hirveää meteliä ja vasta
useamman starttauksen jälkeen pyörähtää nöyrästi käyntiin.
Akut uudet ja tuo ääni on vähän rutisevaa moottorin pyörintää.
Mikähän tuossa voisi jumittaa (onko joku bendix)?
Onko tuossa osiossa öljyt sisällä vai voiko startin huoletta ottaa irti?
Tehdaskunnostettu, kunnostuksen jälkeen 8 vuotta / 500h ajettu.
Nyt startatessa alkanut kuulumaan ensin hirveää meteliä ja vasta
useamman starttauksen jälkeen pyörähtää nöyrästi käyntiin.
Akut uudet ja tuo ääni on vähän rutisevaa moottorin pyörintää.
Mikähän tuossa voisi jumittaa (onko joku bendix)?
Onko tuossa osiossa öljyt sisällä vai voiko startin huoletta ottaa irti?
-
- Viestit: 5316
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Ei kai vauhtipyöränkotelossa koskaan öljyä ole, vaikka veneessä moottorin perässä varmaan onkin joku merikytkin.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ti Maalis 31, 2009 12:42 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 5316
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
No et sinäkään niin paljoa kertonut, millaisesta härvelistä on kyse - traktorin moottorin kytkinkotelossa ei varmasti ole öljyä, mutta veneen moottorissa ei välttämättä ole traktorin kytkinkoteloa . Mutta ei siellä öljyä voi olla, jos startti on vähänkään normaalin näköinen, ei sellainen öljyä pidä.
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2010 9:25 am
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Onko perusmoottorissa eroja Valmet 612D ja Valmet 612DS välillä? 612D on turboton ja 612DS turbollinen. Turbottaminen siis mielessä...
-
- Viestit: 5316
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Männät on ainakin joissain Valmetin koneissa erilaiset ahdetussa ja ahtamattomassa koneessa. En tiedä tuosta koneesta, varaosakirjoista varmaan selviäisi.
-
- Viestit: 1298
- Liittynyt: To Helmi 26, 2015 4:58 pm
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Onko tietoa millä numerolla kävis boschin ve pumppu 900 valmettiin, tai ylipäätään 420ds:ään
Netistä löysin että 0460424 211 kävis ainakin A95.
Kun pitäs stanadyne heittää pois ja laittaa cumminssin 0460424 057 tilalle.
Tuollasen pumpun on aikasempi omistaja hommannut.. tehoa pitäisi riittää ja ilmeisesti työkonekäyttöön tuo on
On sentää oikean kätinen pumppu .
Jos löytyis oikea numero niin vois verrata testikortteja, tuskin noissa kovin isoja eroja on
Netistä löysin että 0460424 211 kävis ainakin A95.
Kun pitäs stanadyne heittää pois ja laittaa cumminssin 0460424 057 tilalle.
Tuollasen pumpun on aikasempi omistaja hommannut.. tehoa pitäisi riittää ja ilmeisesti työkonekäyttöön tuo on
On sentää oikean kätinen pumppu .
Jos löytyis oikea numero niin vois verrata testikortteja, tuskin noissa kovin isoja eroja on
-
- Viestit: 1298
- Liittynyt: To Helmi 26, 2015 4:58 pm
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Tutkittu asiaa lisää cummins/casen käyttämä 0460 424 056 löytyy näköjään 4 syl. maxxumista ilman Lda:ta
Tuo 057 loppuinen on Lda kanssa ja isompaan teho versioon käyttö jossakin kaivureissa ja generaattoreissa.
Kai tuo tehokkaampi versio valmettiin käy.
Tuo 057 loppuinen on Lda kanssa ja isompaan teho versioon käyttö jossakin kaivureissa ja generaattoreissa.
Kai tuo tehokkaampi versio valmettiin käy.
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Ruiskutusjärjestys kannattanee tarkistaa...
-
- Viestit: 3005
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Räjäytyskuvan mukaan 311C moottorin öljynsuodattimen jalan ja lohkon välissä on o-renkaat tiivisteinä.
Muistaako joku, mitä kokoa ne on tai pystyykö helposti jostain tarkistamaan? Olisin tiedosta kiitollinen.
Muistaako joku, mitä kokoa ne on tai pystyykö helposti jostain tarkistamaan? Olisin tiedosta kiitollinen.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su Elo 18, 2019 10:31 am
- Viesti:
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re:
Tuolla touhutaan isomman ahtimen kanssa, mutta tavoite ei varmaankaan ole "iso vääntö tonnista ylöspäin", vaan jotakin ihan muuta: https://www.youtube.com/watch?v=ySG9ugZ3GwU, mielenkiintoinen projekti.Asentaja kirjoitti: ↑La Tammi 28, 2006 8:45 pm Malttia niiden ahtimien kanssa, liian iso tappaa tehokkaasti alakierros väännön. Yhdellä asentajalla oli 10v sitten GMC Jimmy (eli Blazer) Jeep Cherokee 411 valmet- tekniikalla. Kone oli alussa C, mutta siitä tuli Bosch-pumppuinen turbo eli DS. Ruiskupumppu (A-malli) oli ajettu 150 kW teholle eli noin 200 hv. Sillä kun ajoi 1500 kierroksella ja heitti isompaa vaihdetta ja painoi kaasun pohjaan niin lähti kuin kuppa töölöstä. Kulki korkeilla maastopyörillä yli 150 km/h jos kaista piisasi. Siinä vehkeessä ei ollut mitään kovin isoa ahdinta.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:07 pm
- Viesti:
Re: Kysy Valmet moottoreista
Mikähän on 611 moottorin suuttimien avautumispaineet
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Calmari, Google [Bot], Peksu123, Pöljä, transit ja 59 vierailijaa