Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Kyllä se tässäkin tuulilasille tulee paljon viileämpää mutta kuitenkin lämmintä sieltä tulee muttei tietenkään niin kuumaa mitä noista ala räppänöistä työntää Mulla kun ei ole hytti täysin tiiviiksi tehty niin tulee niin mukavasti korvaus ilmaa myös sisälle niin lasit puhdistuu huurusta ja jäästä todella nopeasti kun kone käydä ronksottaa
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Viimeksi kun koneella tuupin lumia huomasin että tuo hydrauliöljy mitä järjestelmässä nyt on meinaa olla hieman turhan jämäkkää talvikäyttöä ajatellen niin tänään sitten töiden jälkeen otin ja täräytin koneen käyntiin ja siirtelin sen sisälle jossa mukavampi alkaa sitten öljyjen kanssa puljaamaan Tänään kyllä kone oli kellokytkimen kautta lämmityksessä normaalia kauemmin koska viime viikolla täällä kävi pakkanan -32 asteessa niin en raaskinnut konetta käynnistää ilman esilämmitystä ja oli siitä pitkästä lämmityksestä myös se hyöty että oli kerennyt lämmittämään myös hydrauliöljyjä
bertta hallin suojaan (1) by antti tapani, on Flickr
bertta hallin suojaan (2) by antti tapani, on Flickr
Hyvin mahtui kone tuonne hallin pienemmällekin puolelle Täytyy nyt joku ilta käydä kaupassa ostamassa sellaista hydrauliöljyä mikä on tarkoitettu toimimaan vähän kovemmassakin pakkasessa mitä tuo nykyinen ei tee kun näyttää pöntön kupeessa lukevan pakkas keston olevan -10astetta No nyt kun järjestelmä tyhjenee melkein kokonaan niin samalla käytän lattian auki ja vaihdan hydraulisuodattimen myöskin niin ei tarvitse senkään kanssa sitten ihan heti olla uudestaan leikkimässä
bertta hallin suojaan (1) by antti tapani, on Flickr
bertta hallin suojaan (2) by antti tapani, on Flickr
Hyvin mahtui kone tuonne hallin pienemmällekin puolelle Täytyy nyt joku ilta käydä kaupassa ostamassa sellaista hydrauliöljyä mikä on tarkoitettu toimimaan vähän kovemmassakin pakkasessa mitä tuo nykyinen ei tee kun näyttää pöntön kupeessa lukevan pakkas keston olevan -10astetta No nyt kun järjestelmä tyhjenee melkein kokonaan niin samalla käytän lattian auki ja vaihdan hydraulisuodattimen myöskin niin ei tarvitse senkään kanssa sitten ihan heti olla uudestaan leikkimässä
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
nii mitä öljyä 32:stako siinä nyt on ja 46 meinaat laittaa,käyköhän nii et alkaa joka nurkasta liristä pihalle
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Tuskin kovasti vuotamaan käy.
Ero verrattavissa moottoriöljyssä että tiputtaisi arvoa 5 verran suunnilleen?
Tuo 32 ei kuitenkaan ole vielä ihan lirua, joku 10 tai 22 alkaa jo olemaan.
Omatkin 46 öljyt oli kympin pakkasessa turhan jäykät ensimmäiset hetket,mutta eipä tuolla ole tarkoitus talvella ajellakaan. Oli vaan vähän tilanne päällä ja oli pakko.
Vastasiko 46 hytikka moottoriöljyssä jäykkyydeltään 10 luokkaa?
32 olisi 5 ja 22 olisi 0?
68 olisi 15
Ero verrattavissa moottoriöljyssä että tiputtaisi arvoa 5 verran suunnilleen?
Tuo 32 ei kuitenkaan ole vielä ihan lirua, joku 10 tai 22 alkaa jo olemaan.
Omatkin 46 öljyt oli kympin pakkasessa turhan jäykät ensimmäiset hetket,mutta eipä tuolla ole tarkoitus talvella ajellakaan. Oli vaan vähän tilanne päällä ja oli pakko.
Vastasiko 46 hytikka moottoriöljyssä jäykkyydeltään 10 luokkaa?
32 olisi 5 ja 22 olisi 0?
68 olisi 15
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
VG 32 on suunilee 10w moottoriöljymoottoriöljyssä jäykkyydeltään 10 luokkaa
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
https://www.teboil.fi/tuotteet/voitelua ... erusteita/
eipä noissa normi 32s 46s ole juurikaan kylmänpään eroja,pakkasiin jotaki articcia sitte,näillä kontuvilla on menty 32:lla ympäri vuoden kaikenlaisissa vehkeissä ilman isompia ongelmia,sillo ku on kovat pakkaset 30 jne ja koneet työkäytössä niin sillon niitä ei sammutella
eipä noissa normi 32s 46s ole juurikaan kylmänpään eroja,pakkasiin jotaki articcia sitte,näillä kontuvilla on menty 32:lla ympäri vuoden kaikenlaisissa vehkeissä ilman isompia ongelmia,sillo ku on kovat pakkaset 30 jne ja koneet työkäytössä niin sillon niitä ei sammutella
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Niin se saattoi tosiaan olla.Tumppi 865 kirjoitti: ↑Ma Tammi 18, 2021 11:53 pmVG 32 on suunilee 10w moottoriöljymoottoriöljyssä jäykkyydeltään 10 luokkaa
Ei joka välistä pitäisi tulla läpi.
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Kuvia katsellessa tuli mieleen, että kannattaisi tehdä hyllyjä molemmin puolin, kun seinät ovat aivan vapaina. Lisääntyisi arvokas lattiatila merkittävästi.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Tuon teboilin taulukon mukaa kuitenkin sen kymmenen asteen ero!? Eli jos toinen on kymmenen asteen pakkasessa tietyn jäykkyystä, niin vastaavasti toinen parinkympin pakkasessa.eipä noissa normi 32s 46s ole juurikaan kylmänpään eroja,
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Mobililla ei jähmepisteessä eroja vrt 32 ja 46, -48C. Kuuskasillakin vielä -42C.
https://www.mobil.fi/fi-fi/products/univis-n-32
https://www.mobil.fi/fi-fi/products/univis-n-32
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Halpa 32:sta siellä on ja sen pöntön kupeessa lukee aivan helkkarin pienellä tekstillä pakkas kesto -10astetta ja sen kyllä huomasi kun silloin -15 asteen pakkasilla oli pakko pihat putsata kun sai konetta melkein tunnin käyttää että öljyt notkistui Huomenna kipaisen puodista ihan kunnon merkkistä öljyä joko 32:na tai 46:na Eilen oli firman hallilla puhetta näistä niin heidänkin koneissa käytetään 46:sta nykyään mutta eiköhän tähän tosiaan vältä tuo 32:nen kun ostaa laatu öljyt tällä kertaa
Kyllä tältä puolelta tulee romut häviämään kun saan tuonne isommalle puolelle laitettua kunnon hyllyt seinille
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 676
- Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 9:14 pm
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Miksi ihmeessä "säästätte" pari kymppiä öljyissä ja sitten jumpataan hirveästi erilaisten kylmäongelmien kanssa?
Eikä ole sitten ihan halvimmasta päästä, mikäli halpaöljy käy hydepumpun kunnon päälle.
Eikä ole sitten ihan halvimmasta päästä, mikäli halpaöljy käy hydepumpun kunnon päälle.
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Tänään olikin tämän koneen parissa sitten öljy sulkeiset
nyt näkee tarkistaa öljyn määränkin (2) by antti tapani, on Flickr
Ensin ne halpa kurat tosiaan pois säiliöstä ja kyllä muuten näkee etteivät sovellu talvikäyttöön Sitten kun säiliö oli saatu tyhjäksi oli aika kiivetä hyttiin ja nostaa lattiamatto edestä pois että saa luukun auki lattiasta...
lattia luukun alta paljastuu suodatin kotelo by antti tapani, on Flickr
Sen luukun alta paljastui sitten hydrauli suodatin kotelo joka kuvassa tosin jo puhdistettu koska tuonkin päällä oli aikamoinen töhnäkerros No sittenhän se ei ole muutakuin ottaa tuon pöntön yläosan auki että saa suodattimet pois sieltä
vähän on suodattimet käytetyn näköiset (2) by antti tapani, on Flickr
Ja siinähän ne sitten on,etualalla oleva verkkosihti on jo kuvassa puhdistettu kun sitä ei saanut ostettua uutta tähän
vähän on suodattimet käytetyn näköiset (1) by antti tapani, on Flickr
Ei oltu taidettu ihan hetkeen suodatinta tuonne vaihtaa Eli homma oli hyvinkin ajankohtainen ja tuskin olisi tarvinnut enää kovinkaan kauan ajella kun olisi alkannut hydrauliikka puoli oireilemaan Tuonne menevä suodatin löytyy Donaldsonin tekemänä ja sen koodi on P550485 joka on hyvä laittaa tähän itselle myös "muistiin" No nyt kun suodattimet on saatu takaisin paikoilleen ja kansi pöntöstä kiinni niin olikin aika alkaa vähän parantamaan konetta eli vaihtamaan vielä tuo öljyn pinnan tarkistusputki
nyt näkee tarkistaa öljyn määränkin (1) by antti tapani, on Flickr
Tuohon piti hakea paikallisesta puljusta letkunipat koossa BSP 1/4-1/4 suora sisäkierre ja toiseen päähän samaa kokoa oleva ulkokierteellä oleva joiden väliin sitten kirkasta öljynkestävää letkua ja nyt sitten näkee katsoa öljyntasonkin ilman turhaa kikkailua No sittenhän se ei tarvitse muutakuin uudet öljyt säiliöön jota sinne meni noin 30litraa ja öljyinä nyt on sitten nesteen tekemää ainetta ja taidan vielä ainakin kerran vaihtaa hydrauliöljyt sitten kun kerkeän etukuormaajan kauhan sylinteriin vaihtamaan vielä uudet tiivisteet No sitten kun kone on taas työkunnossa niin eihän siinä muutakuin hallin ovi auki ja kone ulos ja ekana huomio kiinnittyi siihen että hydrauliikka muuttui paljon jouhevammaksi käyttää ja vähäinenkin ulina järjestelmästä hävisi
bertta lumihommissa by antti tapani, on Flickr
Ja loppuun vielä kuva todisteeksi että kone liikkuu ja kukkuu taas
nyt näkee tarkistaa öljyn määränkin (2) by antti tapani, on Flickr
Ensin ne halpa kurat tosiaan pois säiliöstä ja kyllä muuten näkee etteivät sovellu talvikäyttöön Sitten kun säiliö oli saatu tyhjäksi oli aika kiivetä hyttiin ja nostaa lattiamatto edestä pois että saa luukun auki lattiasta...
lattia luukun alta paljastuu suodatin kotelo by antti tapani, on Flickr
Sen luukun alta paljastui sitten hydrauli suodatin kotelo joka kuvassa tosin jo puhdistettu koska tuonkin päällä oli aikamoinen töhnäkerros No sittenhän se ei ole muutakuin ottaa tuon pöntön yläosan auki että saa suodattimet pois sieltä
vähän on suodattimet käytetyn näköiset (2) by antti tapani, on Flickr
Ja siinähän ne sitten on,etualalla oleva verkkosihti on jo kuvassa puhdistettu kun sitä ei saanut ostettua uutta tähän
vähän on suodattimet käytetyn näköiset (1) by antti tapani, on Flickr
Ei oltu taidettu ihan hetkeen suodatinta tuonne vaihtaa Eli homma oli hyvinkin ajankohtainen ja tuskin olisi tarvinnut enää kovinkaan kauan ajella kun olisi alkannut hydrauliikka puoli oireilemaan Tuonne menevä suodatin löytyy Donaldsonin tekemänä ja sen koodi on P550485 joka on hyvä laittaa tähän itselle myös "muistiin" No nyt kun suodattimet on saatu takaisin paikoilleen ja kansi pöntöstä kiinni niin olikin aika alkaa vähän parantamaan konetta eli vaihtamaan vielä tuo öljyn pinnan tarkistusputki
nyt näkee tarkistaa öljyn määränkin (1) by antti tapani, on Flickr
Tuohon piti hakea paikallisesta puljusta letkunipat koossa BSP 1/4-1/4 suora sisäkierre ja toiseen päähän samaa kokoa oleva ulkokierteellä oleva joiden väliin sitten kirkasta öljynkestävää letkua ja nyt sitten näkee katsoa öljyntasonkin ilman turhaa kikkailua No sittenhän se ei tarvitse muutakuin uudet öljyt säiliöön jota sinne meni noin 30litraa ja öljyinä nyt on sitten nesteen tekemää ainetta ja taidan vielä ainakin kerran vaihtaa hydrauliöljyt sitten kun kerkeän etukuormaajan kauhan sylinteriin vaihtamaan vielä uudet tiivisteet No sitten kun kone on taas työkunnossa niin eihän siinä muutakuin hallin ovi auki ja kone ulos ja ekana huomio kiinnittyi siihen että hydrauliikka muuttui paljon jouhevammaksi käyttää ja vähäinenkin ulina järjestelmästä hävisi
bertta lumihommissa by antti tapani, on Flickr
Ja loppuun vielä kuva todisteeksi että kone liikkuu ja kukkuu taas
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
mulla ei ole tuolla pöntössä enää ku se metallisihti,on paluuvirtasuodattimella,tuli aikoinaan ongelmaksi jotta vaihto suodattimet eivät pelanneet,olivat liian tiiviitä kun niissä oli kaikenmoisia vahvistuksia,imupuolella olevia suodattimia enään nykysin ei juuri saa,teollisuus fergun kauppiaan suodatin ei pelannu,mulla taitaa olla noita donaldsonin suodattimia jouten,tuo paluuvirta pelaa hyvin ja saa suodattimia helposti ja helpossa paikassa vaihtaa keulalla
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Sylintereissä ja letkuissa on varmaan toiset 30 litraa vaihtumatta, mutta niiden jumppaaminen ehkä kannattaa jättää ja antaa litkujen vaihtua ajan kanssa. Säiliön öljy on ehkä hyvä vaihtaa tihennetyllä välillä, esim kerta vuoteen muutaman seuraavan vuoden aikana.häkkyrä kirjoitti: ↑Pe Tammi 29, 2021 9:08 pm No sittenhän se ei tarvitse muutakuin uudet öljyt säiliöön jota sinne meni noin 30litraa ja öljyinä nyt on sitten nesteen tekemää ainetta ja taidan vielä ainakin kerran vaihtaa hydrauliöljyt sitten kun kerkeän etukuormaajan kauhan sylinteriin vaihtamaan vielä uudet tiivisteet
"Kontrolliöljyletkun" klemmarit kannattaa tarkistaa aika ajoin, ettei öljy pääse yht´äkkiä karkaamaan.
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Juuri noin on tarkoitus tehdä mitä NH tuumasit Eipä noita kaikkia hydraulijärjestelmän öljyjä koskaan kerralla ulos saa ja kun sen vaihto ei ole loppujen lopuksi edes iso homma niin vaikka joka syksy vaihtaa nyt kurat tuonne säiliöön Ja tiedossa on että kannattaa nuo klemmarin kireydet tarkistaa aika ajoin vaikka letku olikin todella jäykkä saada menemään nippojen karalle
Epe2 itsehän tilasin tähän koneeseen suodattimet ruotsista kun sieltä tuntuu saavan osia näihin hiukan paremmin mitä kotimaasta niinkuin esim. sylinterien tiivistesarjat saa sieltä suoraan oikeanlaiset kun viimeksi tilasin sieltä etukuormaajan kauhan sylintereihin uudet tiivistesarjat Kunhan nyt jossain välissä vain kerkeää sitten taas alkaa tappelemaan tuon sylinterin lukkolanka varmistuksen kanssa
Epe2 itsehän tilasin tähän koneeseen suodattimet ruotsista kun sieltä tuntuu saavan osia näihin hiukan paremmin mitä kotimaasta niinkuin esim. sylinterien tiivistesarjat saa sieltä suoraan oikeanlaiset kun viimeksi tilasin sieltä etukuormaajan kauhan sylintereihin uudet tiivistesarjat Kunhan nyt jossain välissä vain kerkeää sitten taas alkaa tappelemaan tuon sylinterin lukkolanka varmistuksen kanssa
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
kyllä noi osat saa tuolta fergun mieheltäki,on toiminu vuosikymmeniä näiden parissa
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Tänään sitten iltapäivästä tuli sellainen idea että lähdin kokeilemaan sitä vuotavan sylinterin purkua
sylinteriremppaa (2) by antti tapani, on Flickr
Ja kuten kuvasta voinee päätellä niin sylinteri aukesi Tällä kertaa lukkolanka lukitus aukesi sylinterin turvasta juuri niinkuin sen pitäisikin eli lukkopihdeillä langasta kiinni ja kun samalla turpaa käänti niin lankaa pystyi vetämään ulos No sitten kun tiivisteet oli saatu vaihdettua niin eihän se ole muutakuin romut takaisin nippuun ja jälleen kerran uusi hämmästys miten helposti sen lukkolangan saa menemään paikoilleen kun ottaa lukkopihdeillä kiinni ja varovaisesti naputtelemalla ja samalla vähän kerralla turpaa pyörittämällä lanka meni paikoilleen
sylinteriremppaa (1) by antti tapani, on Flickr
Ja siinä vielä kuvatus kun koekäyttökin on jo tehty Nyt taas saa sitten körötellä menemään kohti seuraavaa remppaa joka olisi muuten muuntimen öljyn vaihto kun tulee sopiva motivaatio siihen hommaan
sylinteriremppaa (2) by antti tapani, on Flickr
Ja kuten kuvasta voinee päätellä niin sylinteri aukesi Tällä kertaa lukkolanka lukitus aukesi sylinterin turvasta juuri niinkuin sen pitäisikin eli lukkopihdeillä langasta kiinni ja kun samalla turpaa käänti niin lankaa pystyi vetämään ulos No sitten kun tiivisteet oli saatu vaihdettua niin eihän se ole muutakuin romut takaisin nippuun ja jälleen kerran uusi hämmästys miten helposti sen lukkolangan saa menemään paikoilleen kun ottaa lukkopihdeillä kiinni ja varovaisesti naputtelemalla ja samalla vähän kerralla turpaa pyörittämällä lanka meni paikoilleen
sylinteriremppaa (1) by antti tapani, on Flickr
Ja siinä vielä kuvatus kun koekäyttökin on jo tehty Nyt taas saa sitten körötellä menemään kohti seuraavaa remppaa joka olisi muuten muuntimen öljyn vaihto kun tulee sopiva motivaatio siihen hommaan
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Olisiko sulla laittaa mitään nettiosoitetta noista ruotsalaisista/suomalaisista osanmyyjistä,kun mulla on työnalla vm.-62 MF 702 lusikkahaarukka ja kohta pitäisi hydrauliikkaosaston kunnostus aloittaa ja ainakin kaksi sylinteriä on tiivisteitä vailla ja suodatinpönttö on ainakin päälle päin paljolti saman näköinen kuin tuossa sinunkin koneessa, sen sisälle ei kukaan ole kurkistanutkaan useampaan vuosikymmeneen..häkkyrä kirjoitti: ↑La Tammi 30, 2021 5:55 pm Juuri noin on tarkoitus tehdä mitä NH tuumasit Eipä noita kaikkia hydraulijärjestelmän öljyjä koskaan kerralla ulos saa ja kun sen vaihto ei ole loppujen lopuksi edes iso homma niin vaikka joka syksy vaihtaa nyt kurat tuonne säiliöön Ja tiedossa on että kannattaa nuo klemmarin kireydet tarkistaa aika ajoin vaikka letku olikin todella jäykkä saada menemään nippojen karalle
Epe2 itsehän tilasin tähän koneeseen suodattimet ruotsista kun sieltä tuntuu saavan osia näihin hiukan paremmin mitä kotimaasta niinkuin esim. sylinterien tiivistesarjat saa sieltä suoraan oikeanlaiset kun viimeksi tilasin sieltä etukuormaajan kauhan sylintereihin uudet tiivistesarjat Kunhan nyt jossain välissä vain kerkeää sitten taas alkaa tappelemaan tuon sylinterin lukkolanka varmistuksen kanssa
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: MasaP ja 54 vierailijaa